Millainen olisi sisällöltään paras herkkukori?
Mitä sinä toivoisit herkkukorin sisältävän jos saisit sellaisen tuomisina jouluaattona?
Kommentit (14)
Hyvä punaviini, Prosecco, erikseen valittuja juustoja, luont.glut suolakeksejä ja pretseleitä, parit hyvät kompotit, rypäleitä, marjoja. Ja joku, no mikä nyt ois, kalamatat vaikka
Hyviä juustoja, jotain hilloja ja vaikka jotain keksejä niiden kanssa, kahvia, alkoholia, jotain erikoisempaa suklaata, suolattuja pähkinöitä.
Nää on niin makuasioita... Mun korissa vois olla glögi, valko- tai kuohuviini, suolakeksejä, juustoja (gruyere, appenzeller, sinihomejuustoa), marmeladia, lakritsaa, suolapähkinöitä, sipsejä, viinirypäleitä, mandariinejä...
Olen saanut lahjaksi Lidlin herkkukorin muutama vuosi sitten. Olin tyytyväinen. Mukana ei ollut alkoholia.
Kahvi/tee/glögi, rikoiskonvehdit, viikunahillo, sinappi, oliivit, kaunis öljypullo, joku spesiaalituote sekä jokin esine/asia joka ei ole syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut lahjaksi Lidlin herkkukorin muutama vuosi sitten. Olin tyytyväinen. Mukana ei ollut alkoholia.
No ei sitä alkoholia tarvitsekaan olla. Näyttää melkein kaikilla olevan sitä toiveena. Näitä tissuttelijoitahan riittää.
Minä tykkäisin, jos olisi esim. alkoholiton glögi, paketti hyvää, tummapaahtoista kahvia (ei maustettua!), jotain vähän erikoisempia konvehteja, maustettuja taateleita, kuorrutettuja manteleita ja suolapähkinärusinasekoitusta.
Itse toivoisin, jotain pitkään säilyvää, jota ei tarvitse saada tuhottua joulun pyhinä. Itse ilahtuisin korista, jossa olisi esimerkiksi laadukasta pastaa, oliiviöljyä, oliiveja, viinietikkaa ja vaikka parmesania.
Ei mielellään jouluisia makuja ja mausteita lahjaksi enää jouluna, niiden aika on joulua odotellessa. Eli ei glögiä, jouluteetä, piparkakkuja tms. mikäli lahja annetaan vasta joulun pyhinä.
Ihanin kori on sellainen, joka sisältää joka keittiössä tarvittavia juttuja, mutta niin hyvää laatua, ettei sellaista raaski usein itselleen ostaa. Esim. huippuluokan oliiviöljy, etikka, suola, pasta, oliivit yms. säilykkeet, suklaa, tee, kahvi, hunaja.
Risottoriisiä, kuivattuja herkkutatteja, parmasaania, valkoviiniä, suolaa, timjamia ja oliiviöljyä.
Juustoa, säilykkeitä (esim. tonnikala, sulatejuusto jne), viini, kelpaisi minulle.
Sellaista mitä en itse raski oikein ostaa.
Teet ja hunajat, keksit, hillot, hedelmät ja pähkinät ovat minulle turhia.
Olisi ihanaa huomata, että herkut on kerätty minua ajatellen. Esim en pidä homejuustoista, viinistä, kahvista, oliiveista yms, mutta pidän suklaasta, kekseistä, mehuista, pähkinöistä, karkeista, makarooneista :D ja kaakaosta. Korissa saisi olla jotain erikoisempia eli ei sitä perus pähkinää, mutta miten olisi jouluiset mantelit tai suklaataatelit. En välitä kalliista versiosta, mutta jos vaikka suklaa olisikin jokin muu kuin yleisin myynnissä oleva. Ja jotain hassua saisi olla mukana. Vaikka vaahtokarkkeja kaakaoon tai yksi lakupötkö korin pohjilla. Jos muutakin saa toivoa kuin syötävää, niin sudokut, arvat, kirjat, kynttilät tai vaikka joulunumero jostakin aikakausilehdestä.
Ajatuksella koottu eli mieluummin laatua kuin määrää korostaen: punaviinipullo, oliiviöljyä, kahvia, teetä, käsintehtyjä marmeladeja, konvehteja, glögimausteita pussillinen, maustettuja manteleita ja muuta samansuuntaista laadukasta minun koriini, kiitos.