Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verottaja ja kohta KELA vakoilee kauppojen bonuskotteja

Koogeeepeee
10.12.2022 |

Tätä olen ajatellut monesti, että verottaja peilaa henkilöiden tuloja ja kaupan bonuskorttien saldoja. Viimeksi Aarnio ja Latvala, nämä siis vain julkisuuteen nousseet esimerkit.
Tiedon mukaan KELA alkaa seurata myös bonuskortteja, tarkoituksena valvoa esim. toimeentulon saajien kulutus tottumuksia.

https://www.is.fi/ralli/art-2000009254853.html

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis Latvalalle on tehnyt verotarkastus, jossa on selvitetty hänen Suomessa oloaan ja tästä johtuen on pyydetty myös maksukorttitiedot. Normaalissa tuloverotuksessa verottaja ei käytä, eikä pyydä maksukorttitietoja tai bonustietoja.

Vierailija
82/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteistä kannattaa käyttää. Bonuskortti ja esim s pankin pankkikortti listaa JOKA IKISEM ostostavaran mitä ostat.

Itse en halua että mun kuluttamista seurataan. Tietty kaikkien oma asia haluatko että joku tutkii mitä kaikkea ostat.

Ei liity käteisen käyttöön oikeastaan mitenkään. Voit maksaa loppusumman jollain muulla kortilla kuin S-pankin bonuspankkikortilla eikä siitä voi tietää, mitä yksittäisiä tavaroita se pitää sisällään. Jos jostain syystä ei halua antaa ostotietojaan kaupalle, ei kannata käyttää mitään kanta-asiakaskorttia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi