Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten/missä opiskellaan koulunkäyntiavustajaksi ja voiko sitä opiskella vanhempi nainen?

Vierailija
22.12.2024 |

Olen 47-vuotias nainen. Haluaisin opiskella koulunkäyntiavustajaksi, kun olen kuullut, että koulutus on lyhyt ja helppo. Eikä koulunkäyntiavustajan työkään ole vaativaa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aloitella opettelemalla googlaamaan, se on kätevä taito sitten opinnoissa ja työssä.

Vierailija
2/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit aloitella opettelemalla googlaamaan, se on kätevä taito sitten opinnoissa ja työssä.

KYLLÄ JOO!

https://www.studentum.fi/koulutushaku/koulunkayntiavustaja-koulutus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiavustajan paikat on yleensä 25-30 h (palkka ehkä 1500-1800 e) eikä mitenkään välttämättä vakituisia (toisinsanoen kesän olet työttömänä). Oletko valmis siihen?

Vierailija
4/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein koulunkäyntiavustaja toimii samalla myös iltapäiväkerhonohjaajana. Koulutusta järjestetään näihin molempiin töihin. Laki ei koulutusta edellytä, mutta monet työnantajat kyllä.

Vierailija
5/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiavustajaksi pääsee ilman koulutusta kuka tahansa. Olin 25-vuotta kotirouvana. Sitten 50-vuotiaana menin ilman mitään koulutusta koulunkäyntiavustajaksi ja olin siinä työssä 13 vuotta.

Vierailija
6/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulunkäyntiavustaja ja tunnen olevani alempiarvoinen ihminen. Opettajat käskyttää ja määräilee ja oppilaat kuittailee.

Vierailija
7/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein koulunkäyntiavustaja toimii samalla myös iltapäiväkerhonohjaajana. Koulutusta järjestetään näihin molempiin töihin. Laki ei koulutusta edellytä, mutta monet työnantajat kyllä.

Ainakin täällä Helsingissä ip-hoito taitaa olla aika pitkälle ulkoistettu? Toki tietysti voi tehdä kahdelle työnantajalle töitä, mutta todennäköisesti joutuu silti olemaan kesän ilman töitä tai vaihtoehtoisesti ilman kesälomaa, jos tekee kolmanteen paikkaan kesätöitä koko kesän.

Vierailija
8/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea nimike on koulunkäynninohjaaja, avustajista ei enää puhuta. Ammattitutkinto. Ei ole kyllä mitään helppoa työtä. Ja kuten joku edellä mainitsi, kesät joutuu olemaan yleensä työttömänä. Palkka myös huono.

Vierailija
9/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysäistä työkkäristä asiaa tai kaupungiltasi. Ikä ei varmastikaan ratkaise asioita, ikäkin on tärkeää elämänkokemusta. Toivottavasti sinulta löytyy riittävästi sietokykyä ja oikea intentio siihen työhön, ei saisi tärkeillä yhtään. Avustaja on avustaja mutta täytyisi olla turvallinen ja ymmärtävä ihminen.

Vierailija
10/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin lapsellinen kommentointi ei auta missään työssä ja vähiten asiakaspalvelutyössä. Häpeän tätä Suomea ja suomalaisten potentiaalia. Aivan sairaan järkyttävän noloa käyttäytymistä aikuisilta ihmisiltä. Ihan ok kommentti olisi kuitenkin jos olisi tälle tyylille aihetta mutta nyt ei ollut. 

Vierailija
11/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäyntiavustajaksi pääsee ilman koulutusta kuka tahansa. Olin 25-vuotta kotirouvana. Sitten 50-vuotiaana menin ilman mitään koulutusta koulunkäyntiavustajaksi ja olin siinä työssä 13 vuotta.

Menitkö työkokeilun kautta? Oliko minkäänlaista opiskelua työn ohessa? Oppisopimusta tai jotakin muuta koulutustapaa?

Vierailija
12/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulunkäyntiavustaja ja tunnen olevani alempiarvoinen ihminen. Opettajat käskyttää ja määräilee ja oppilaat kuittailee.

Kasvaahan ainakin sietokykysi elämässä ja opit lisää asioita. Opettajat eivät ole jumalia. Tsemppiä.

Vierailija
13/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä työkkäri laittoi, aikoinaan, kouluavustajaksi, samalle yläasteelle, jossa itse olin. Olihan se alussa vähän outoa, kun työkavereina oli niitä samoja opeja, joiden kanssa "painittiin" henkisesti siis. :) Äkkiä siihen tottui. Tykkäsin siitä työstä ja olisin voinut vaikka jatkaakin, mutta kesäloma alkoi ja mut sitten pois.

Jännä juttu: ne opet, jotka aikoinaan oli .... vaativia (no veemäisiä), olivat sitten työkavereina mukavia, ja päinvastoin!

...

Tuo oli vuonna -87. Ajat ovat muuttuneet siitä, ja pal-jon. Suosittelisin ensin työkokeilua eli se 1-2kk eli 9e/pv. Se on nimittäin kova paikka, kun luulee olevansa joku ja murkut/teinit pistää sut heti "matalaksi" ...

Vierailija
14/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin kouluavusajaksi työvoimatoimiston ohjaksesta, mutta valmistuttuani sanottiin, että työllistämme vain ilmaisia harjoittelijoita (heitä on paljon) joten se homma jäi siihen???

Vierailija
15/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin kouluavusajaksi työvoimatoimiston ohjaksesta, mutta valmistuttuani sanottiin, että työllistämme vain ilmaisia harjoittelijoita (heitä on paljon) joten se homma jäi siihen???

Tää on just tätä..

Vierailija
16/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea nimike on koulunkäynninohjaaja, avustajista ei enää puhuta. Ammattitutkinto. Ei ole kyllä mitään helppoa työtä. Ja kuten joku edellä mainitsi, kesät joutuu olemaan yleensä työttömänä. Palkka myös huono.

Monessa paikassa puhutaan avustajista eikä ole siis otettu käyttöön eufemismia "ohjaaja". Ja onhan se yksinkertaista työtä jota pystyy tekemään ihan hyvin kouluttamatonkin, kunhan on oikeanlainen persoona.

Vierailija
17/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppilaat ovat nykykoulujen kuninkaita. Kuria ei heille pidä erehtyä pitämään koska siitä seuraa syyte.

Vierailija
18/40 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut otettiin koulunkäyntiohjaajaksi ulkonäön perusteella. Sanottiin, että olet äidillisen, turvallisen ja rauhallisen oloinen ja täällä tarvitaan sinun kaltaistasi ihmistä. Olin 42-vuotias eikä minuklla ollut mitään koulutusta eikä työkokemusta.

Vierailija
19/40 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä patistetaan koulunkäyntiavustajiksi.Työhön kelpaa kuka tahansa. Ei ole pakko käydä mitään kouluja. Jotku kyllä käy jonkun vaatimattoman kurssin. Minulla ei ole mitään koulutusta ja toimin koulunkäyntiavustajana.

Vierailija
20/40 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi päivääkään. Pelkään lapsia ja nuoria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi