Verottaja ja kohta KELA vakoilee kauppojen bonuskotteja
Tätä olen ajatellut monesti, että verottaja peilaa henkilöiden tuloja ja kaupan bonuskorttien saldoja. Viimeksi Aarnio ja Latvala, nämä siis vain julkisuuteen nousseet esimerkit.
Tiedon mukaan KELA alkaa seurata myös bonuskortteja, tarkoituksena valvoa esim. toimeentulon saajien kulutus tottumuksia.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että voi vielä käteisellä maksaa. Kaikista pankkikonttoreista ei saa enää käteistä.
Et ole koskaan Otto-automaateista kuullut? Nykyisin mummoillakin on kortit, ei ne enää salissa jonota.
Vierailija kirjoitti:
Apua! Mulla on Plussakortilla 1,30 e, joudunko nyt putkaan?
Vaihteluahan sekin olisi, kun hotellit on niin kalliita
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhiä ihmisiä vainotaan Suomessa viranomaisten taholta?
Eihän vainota.
Jos elää ihan omilla ansiotuloillaan eikä yhteiskunnan tuloilla niin voi ihan käyttää rahansa miten lystää.
Mut jos käyttää sos.tukia niin on ihan ok että katotaan ettei ne mene mihin sattuu. Kato kun ne on muiden ihmisten rahoja toisin kun se omasta työstä ansaittu palkkatulo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi maksan kaikki ostokseni käteisellä. Enkä käytä bonuskortteja.
Käteisostoistakin saa bonusta.
Luetun ymmärtämisessä sulla puutteita. Lainaamasi kirjoittaja ilmoitti ETTEI käytä bonuskortteja.
Mää pistän bonukset toisen henkilön bonuskortille. Nyyhky, jos haluaa tutkia mun bonukset niin ei löydy. Jos taas tutkii tuon toisen niin tulisipa miettimistä kun mulla usean hengen talous ja hänellä yhden. Ja siis tuskin nyt meitä tutkitaan. Ja syy ei ole edes mikään harhautus, vaan oman kortin kadotin ja täytyyvän ne bonukset johonkin tunkea.
Eihän tuohon bonuskortteja tarvita. Seuranta onnistuu pankkikortin tai teletietojen kauttakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön. Kulutustottumukset saa olla ihan mitä tahansa, ei vaikuta, käytätkö sinappia vai ketsuppia.
Sen sijaan verottaja voi bonuskortin käytöstä todistaa henkilön olleen Suomessa ko. ajankohtana, tai että ostoksia jo yhdestä kaupparyhmästä on tehty moninkertaisesti siihen nähden, paljonko tuloja on ilmoitettu verottajalle.
Älä vääristele asioita.
Verottajalle ilmoitetaan tulot, mutta entä sitten? Minäkin olen tehnyt pankkikortilla ostoksia reilusti yli tulojeni, koska olen käyttänyt säästöjäni ja tehnyt paljon kauppaostoksia naapurissani asuvan huonosti liikkuvan vanhuksen puolesta, joka on maksanut takaisin käteisellä. Saamani käteinen on edelleen kotona käteisenä, koska en jaksa/viitsi käydä pankkikonttorissa tallettamassa sitä enkä tahdo käyttää talletusautomaattia, koska multa jäi kerran 500 euron talletus menemättä tilille ja sotkun selvittämiseen meni paljon aikaa.
Jos olet tulosi ilmoittanut, ei ole mitään aihetta penkoa sun bonuskortteja tai muutakaan. Noin pienet summat ei muutenkaan hetkauta, vaan on ihan normaalia elämää.
Siis oikasti toisen tilitietojen urkkiminen tai ostosten seuraaminen on laitonta ellei ole virallisessa poliisitutkinnassa talousrikoksista. Tai tuskin niissäkään ostoksia selvitellään elintarvikkeiden osalta.
Sosiaalitoimisto on ennen muinoin vaatinut tiliotteet tapahtumineen asiakkailtaan toimeentulotuki-hakemuksen yhteyteen. Luulisi Kelan myös ne vaativan kun tukea haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän vainota.
Jos elää ihan omilla ansiotuloillaan eikä yhteiskunnan tuloilla niin voi ihan käyttää rahansa miten lystää.
Mut jos käyttää sos.tukia niin on ihan ok että katotaan ettei ne mene mihin sattuu. Kato kun ne on muiden ihmisten rahoja toisin kun se omasta työstä ansaittu palkkatulo.
Tutkii ja tutkii vaikka suurennuslasilla. Ei kai ne joilla hirveästi hävettävää tai laittomuuksia kortteja käytä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina käteistä Alkossa ettei Kela tietäisi että olen juoppo. Kortilla vain ruokakaupassa eikä bonuskortteja joten eivät tiedä mitä ostoslistallani on. Olenpa ovela.
Olen huomannut Alkossa varakkaalta näyttävien ihmisten maksavan käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina käteistä Alkossa ettei Kela tietäisi että olen juoppo. Kortilla vain ruokakaupassa eikä bonuskortteja joten eivät tiedä mitä ostoslistallani on. Olenpa ovela.
Muistithan jättää kännykän autoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän vainota.
Ne tuilla elävätkin saavat vaikka käyttää kaikki tukensa Alkoon eikä Kela välitä vähääkään.
Ostan seuraavasta tukirahasta kortilla vain alkosta ja baarista ja kaupasta vain käteisellä ilman bonuskortteja, mitäs siihen sanotte? HAH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön. Kulutustottumukset saa olla ihan mitä tahansa, ei vaikuta, käytätkö sinappia vai ketsuppia.
Sen sijaan verottaja voi bonuskortin käytöstä todistaa henkilön olleen Suomessa ko. ajankohtana, tai että ostoksia jo yhdestä kaupparyhmästä on tehty moninkertaisesti siihen nähden, paljonko tuloja on ilmoitettu verottajalle.
Älä vääristele asioita.
Verottajalle ilmoitetaan tulot, mutta entä sitten? Minäkin olen tehnyt pankkikortilla ostoksia reilusti yli tulojeni, koska olen käyttänyt säästöjäni ja tehnyt paljon kauppaostoksia naapurissani asuvan huonosti liikkuvan vanhuksen puolesta, joka on maksanut takaisin käteisellä. Saamani käteinen on edelleen kotona käteisenä, koska en jaksa/viitsi käydä pankkikonttorissa tallettamassa sitä enkä tahdo käyttää talletusautomaattia, koska multa jäi kerran 500 euron talletus menemättä tilille ja sotkun selvittämiseen meni paljon aikaa.
Jos olet tulosi ilmoittanut, ei ole mitään aihetta penkoa sun bonuskortteja tai muutakaan. Noin pienet summat ei muutenkaan hetkauta, vaan on ihan normaalia elämää.
Siis oikasti toisen tilitietojen urkkiminen tai ostosten seuraaminen on laitonta ellei ole virallisessa poliisitutkinnassa talousrikoksista. Tai tuskin niissäkään ostoksia selvitellään elintarvikkeiden osalta.
Sosiaalitoimisto on ennen muinoin vaatinut tiliotteet tapahtumineen asiakkailtaan toimeentulotuki-hakemuksen yhteyteen. Luulisi Kelan myös ne vaativan kun tukea haetaan.
Ainahan sossu ja Kela on ne vaatinut. Eikä itseäni hävetä vaikka siellä olisi sidäfilee pihvin syöntiä sadalla eurolla. Ei se vaikuta tukiin mitenkään. Hassuahan se olisi, jos jotkut muut tahot tutkisi muiden tiliotteita. Ja jos on toimittanut Kelalle ja joudenkin muiden tiedossa tiliotteet, niin Kela hoi. Pitäiskö tutkituttaa tuo Kela.
Kukaan ei ehdi noita tutkia. Asia onnistuu kyllä AI:n kautta. Silloin profilointi on nopeaa.
Bonuskorttia voi käyttää kuka tahansa, siinä ei henkilöllisyyttä varmistella. Kaskun ei ole maksukortti.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuohon bonuskortteja tarvita. Seuranta onnistuu pankkikortin tai teletietojen kauttakin.
Niihin tietoihin ei kela eikä verottaja pääse, ilman vahvaa näyttöä vakavasta rikoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vääristele asioita.
Ainahan sossu ja Kela on ne vaatinut. Eikä itseäni hävetä vaikka siellä olisi sidäfilee pihvin syöntiä sadalla eurolla. Ei se vaikuta tukiin mitenkään. Hassuahan se olisi, jos jotkut muut tahot tutkisi muiden tiliotteita. Ja jos on toimittanut Kelalle ja joudenkin muiden tiedossa tiliotteet, niin Kela hoi. Pitäiskö tutkituttaa tuo Kela.
Sosiaalitukien myöntäjää kiinnostaa lähinnä tulopuoli, ei menopuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vääristele asioita.
Nimenomaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistithan jättää kännykän autoon?
Tiesithän kauppojen ja kauppakeskusten seuraavan kävijämääriä kännykkätietojen kautta. Kaupat seuraavat myös kävijätietoja suhteessa ostoksiin ja keskimääräisiä kaupaussaolokäyntiaikoja.
Voihan se olla tutkimusmielessä vaikka. Itsekin lukisin mielelläni toisten tiliotteita. Siitähän saa vaikka mitä selville. Tulot, menot ja kulutustottumukset. Paitsi, jos pimeitä tuoja ja käyttää käteistä.