Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verottaja ja kohta KELA vakoilee kauppojen bonuskotteja

Koogeeepeee
10.12.2022 |

Tätä olen ajatellut monesti, että verottaja peilaa henkilöiden tuloja ja kaupan bonuskorttien saldoja. Viimeksi Aarnio ja Latvala, nämä siis vain julkisuuteen nousseet esimerkit.
Tiedon mukaan KELA alkaa seurata myös bonuskortteja, tarkoituksena valvoa esim. toimeentulon saajien kulutus tottumuksia.

https://www.is.fi/ralli/art-2000009254853.html

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ALENTUISI huijaamaan viranomaisia ja tekemään veropetoksia, tai edes välttelemään veroja. Omalla tavallaannkiva fiilis sekin että jos musta tehtäisiin ministeri tai rikollinen, niin edes ilta-sanomien toimittaja ei löytäisi mitään. En maksa pimeesti, en piilottele palkkoja.

Toki tavis palkansaajalla ei tällaisia kiusauksia ei juuri olekaan.

Vierailija
22/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finland är snart färdig med att bygga sig själv till ett fängelse för dem som betalar de andras kalas.

Exit skatten fattas ännu som enda plump i protokollet. F.ö. är Finland färdigbyggd som skinnare av duktiga.

Lyckligtvis har man insett detta för länge sedan och hålls väldigt gärna utanför Finland bra mycket mer än 6 månader per år. Tiden mellan midsommar och slutet av augusti är den korta tiden då vistelse i södra Finland kan vara behaglig. Resten av tiden kan ni väl hålla finkan för er själva.

Hur kunde det gå så illa för er?

Jokainen Suomessa asuva maksaa myyntivoitoista veron, jos sitä ei ole laissa määritelty verovapaaksi.

Jostain syystä muualle muuttavan ei tarvitse tätä veroa maksaa, ja se on ilmeisesti palstalaisten mielestä oikein, kun muutosehdotus sai kaikki takajaloilleen.

Tiedäthän muuten, että tällainen vero on voimassa monissa muissa maissa - kuten esimerkiksi Ruotsissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi minulla on saksalaisen N26 pankin tili. Juurihan paljastui, että verottaja oli penkonut KAIKKIEN suomalaisten tilit läpi ja etsinyt niistä ulkomaalaisia tilisiirtoja ja ostoksia. Toiminta oli jatkunut vuosia. Ei tuollaista ollut edes DDR:ssä.

Taas tuli valhe. Verottaja olisi halunnut pääsyn kaikkeen aineistoon, ei saanut.

Itse valehtelet. Verottaja penkoi tilit, mutta ei saanut oikeutta käyttää tietoja. Tiedot määrättiin poistettaviksi. Toki ne niitä tietoja käyttää, mutta joutuvat hankkimaan todisteet nyt muuta kautta.

Vierailija
24/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpön. Kulutustottumukset saa olla ihan mitä tahansa, ei vaikuta, käytätkö sinappia vai ketsuppia.

Sen sijaan verottaja voi bonuskortin käytöstä todistaa henkilön olleen Suomessa ko. ajankohtana, tai että ostoksia jo yhdestä kaupparyhmästä on tehty moninkertaisesti siihen nähden, paljonko tuloja on ilmoitettu verottajalle.

Älä vääristele asioita.

Älä itse vääristele tietoja. 

Ei sillä ole mitään tekemistä verojen kanssa, paljonko ostat bonusostoja

Näet joillakin voi olla säästöjä ja verottomia rahasaamisia

Luepa nyt uudelleen ihan ajatuksen kanssa, ja palaa sitten asiaan.

Vierailija
25/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi minulla on saksalaisen N26 pankin tili. Juurihan paljastui, että verottaja oli penkonut KAIKKIEN suomalaisten tilit läpi ja etsinyt niistä ulkomaalaisia tilisiirtoja ja ostoksia. Toiminta oli jatkunut vuosia. Ei tuollaista ollut edes DDR:ssä .

Taas tuli valhe. Verottaja olisi halunnut pääsyn kaikkeen aineistoon, ei saanut.

Itse valehtelet. Verottaja penkoi tilit, mutta ei saanut oikeutta käyttää tietoja. Tiedot määrättiin poistettaviksi. Toki ne niitä tietoja käyttää, mutta joutuvat hankkimaan todisteet nyt muuta kautta.

Mikä oli valhe? Verottaja ei saanut käyttää aineistoa, toisin kuin tuo yksi aiempi kertoi. Hän siis valehteli.

Vierailija
26/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina käteistä Alkossa ettei Kela tietäisi että olen juoppo.  Kortilla vain ruokakaupassa eikä bonuskortteja joten eivät tiedä mitä ostoslistallani on.  Olenpa ovela. 

Vierailija
27/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina käteistä Alkossa ettei Kela tietäisi että olen juoppo.  Kortilla vain ruokakaupassa eikä bonuskortteja joten eivät tiedä mitä ostoslistallani on.  Olenpa ovela. 

Saan siis 30 euroa toimeentulotukea ja siksi täytyy tiliotteet toimittaa Kelaan.

Vierailija
28/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse välillä otan bonuksen siskoni tai äitini ostoksista. Miten voidaan todistaa että juuri minä olen ne ostanut ja maksanut...

Vierailija
29/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpön. Kulutustottumukset saa olla ihan mitä tahansa, ei vaikuta, käytätkö sinappia vai ketsuppia.

Sen sijaan verottaja voi bonuskortin käytöstä todistaa henkilön olleen Suomessa ko. ajankohtana, tai että ostoksia jo yhdestä kaupparyhmästä on tehty moninkertaisesti siihen nähden, paljonko tuloja on ilmoitettu verottajalle.

Älä vääristele asioita.

Verottajalle ilmoitetaan tulot, mutta entä sitten? Minäkin olen tehnyt pankkikortilla ostoksia reilusti yli tulojeni, koska olen käyttänyt säästöjäni ja tehnyt paljon kauppaostoksia naapurissani asuvan huonosti liikkuvan vanhuksen puolesta, joka on maksanut takaisin käteisellä. Saamani käteinen on edelleen kotona käteisenä, koska en jaksa/viitsi käydä pankkikonttorissa tallettamassa sitä enkä tahdo käyttää talletusautomaattia, koska multa jäi kerran 500 euron talletus menemättä tilille ja sotkun selvittämiseen meni paljon aikaa.

Vierailija
30/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://n26.com/

Suosittelen. Pitää sosialistin näpit pois rahoistasi.

Vierailija
31/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhiä ihmisiä vainotaan Suomessa viranomaisten taholta?

Niin, voi Latvala parkaa. Meni useampi vuosi (kolme?) tienata niin paljon, että pystyi maksamaan 4,5 miljoonan verovelat. Sellaista se on olla köyhä.

Vierailija
32/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse välillä otan bonuksen siskoni tai äitini ostoksista. Miten voidaan todistaa että juuri minä olen ne ostanut ja maksanut...

Miksi se pitäisi todistaa?

Vierailija
33/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ostan Alkostakin normaalisti kortilla. Ihan sama mitä joku random kelan käsittelijä asiasta ajattelee.

Vierailija
34/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi minulla on saksalaisen N26 pankin tili. Juurihan paljastui, että verottaja oli penkonut KAIKKIEN suomalaisten tilit läpi ja etsinyt niistä ulkomaalaisia tilisiirtoja ja ostoksia. Toiminta oli jatkunut vuosia. Ei tuollaista ollut edes DDR:ssä.

Vad om du skulle dränka dig?

Olisko sulla jotain kommentoitavaa keskustelun aiheeseen?

Vierailija
35/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki tietää missä kaupassa käyt ja kaupan järjestelmissä on kuitit ostoistasi kortilla.

Kaupoissa on valvontakamerat, jotka kuvaavat mitä ostoksia keräät.

Vierailija
36/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vääristele asioita.

Verottajalle ilmoitetaan tulot, mutta entä sitten? Minäkin olen tehnyt pankkikortilla ostoksia reilusti yli tulojeni, koska olen käyttänyt säästöjäni ja tehnyt paljon kauppaostoksia naapurissani asuvan huonosti liikkuvan vanhuksen puolesta, joka on maksanut takaisin käteisellä. Saamani käteinen on edelleen kotona käteisenä, koska en jaksa/viitsi käydä pankkikonttorissa tallettamassa sitä enkä tahdo käyttää talletusautomaattia, koska multa jäi kerran 500 euron talletus menemättä tilille ja sotkun selvittämiseen meni paljon aikaa.

Jos olet tulosi ilmoittanut, ei ole mitään aihetta penkoa sun bonuskortteja tai muutakaan. Noin pienet summat ei muutenkaan hetkauta, vaan on ihan normaalia elämää.

Vierailija
37/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vakoilla. Silloin kun on kaljat tai kasa suklaata messissä voi ostaa käteisellä.

Vierailija
38/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankki tietää missä kaupassa käyt ja kaupan järjestelmissä on kuitit ostoistasi kortilla.

Kaupoissa on valvontakamerat, jotka kuvaavat mitä ostoksia keräät.

Ja siellä kaupassa joku kyylää niiltä videoilta, mitä ostat, ja kirjoittaa kaiken ylös sinikantiseen vihkoon.

Vierailija
39/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi sellaisia ei tarvitse käyttää

Vierailija
40/82 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi maksan kaikki ostokseni käteisellä. Enkä käytä bonuskortteja. 

Käteisostoistakin saa bonusta.

Luetun ymmärtämisessä sulla puutteita. Lainaamasi kirjoittaja ilmoitti ETTEI käytä bonuskortteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi