Mikä noissa sikanauta jauhelihoissa on nykyään vikana kun ne haisee pahalle paistettaessa?
Vai onko minun nenä tehny tepposet? En enää saata syödä jauhelihaa kun joka kerta melkein haisee ällölle sekä maistuu. Törmänny tähän ongelmaan Snellmannin ja Pirkan sika-nauta jauhelihoissa. Ootteko muut huomanneet saman? Osaisiko lihamestarit selittää?
Kommentit (72)
Maksaa ja muita sisäelimiä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ruokitaan soijalla ja kalajauholla, kun muuta rehua ei ole saatavissa.
Miten niin ei ole saatavilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Det kan vara mald sugga eller t.o.m. galt som ger oönskad stank och smak.
Snakk norsk. Æ sjønna ikje svensk.
Ap
^
Sioille syötetään kalarehua ja siksi lihaan tulee paha haju.
Oliko punalaputettua pakastimesta?
Karju haisee, jo huono rehu. (Huonoilla lannoitteilla tuotettu vilja tarkoittaa huonolaatuista rehua, ja huonolaatuinen rehu tietysti huonolaatuista lihaa.)
Ainakin CM K u p i t t a a lla myydään vakuumipakattua lihaa (Atria), joka on hyvää. Eikä tarvii olla edes rasvaista, kun on mureaa. Tuotettu naudoista, jotka ovat liharotua. Heillä on myös itse tehtyä jauhelihaa, jossa ei ainakaan käytetä kiellettyjä ruhon osia, kuten S n e l l m a n usein käyttää, ja moni muukin suuri tuottaja... Suosi tuoreesta (ei pakastetusta) lihasta tehtyä jauhelihaa, jossa on syvä, heleänpunainen väri.
Sianlihan ostaminen on aina riski saada karjua.
^ Karju haisee, JA huono rehu (karjun syömänä).
Ihan oikein teille raadonsyöjille. Leikatkaa siivuja omasta ihraisesta perseestänne ja syökää niitä.
Lihansyönti on niin 1900-lukua. Passé ja mennyttä elämää kaikin puolin.
Olen miettinyt jopa sellaista, voiko toistuva huijaaminen jauhelihan tuotannossa (rustot, jänteet, joita ei saisi käyttää) olla poliittisesti tuettua, eli firmat saisivat korvauksia huonolaatuisen tuottamisesta. Ja jotain voittoa itse huijaamisesta. Vaikka uskottavinta on, että huijaaminen suomalaisten kanssa on niin helppoa, että sen jatkaminen on kannattavaa - onko suomalaisilla mitään rajaa laadun suhteen? Kunhan ei ole mädäntynyttä, saa olla melkein mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein teille raadonsyöjille. Leikatkaa siivuja omasta ihraisesta perseestänne ja syökää niitä.
Lihansyönti on niin 1900-lukua. Passé ja mennyttä elämää kaikin puolin.
Just tän perusteella pidän teoreettisesti mahdollisena, että firmat saavat "woke-pointseja" huonon tuottamisesta. Heillä ei ole mitään menetettävää (paitsi kunnia?), päinvastoin.
Onko hyvälaatusten lannoitteiden saaminen ollut jo pitkään ongelma?
Liikaa krematoriosta saatua mummonläskiä seassa ?
Mutta eipä ole noita ongelmia. Jauheliha, kuten mikä liha tahansa on rikkaiden ruokaa, Pahus kun rauhoittivat sen kyyn ja sammakotkin vielä parisenttisiä. Joutsenet keksivät muuttaa lammelta muualle. On kumminkin potaatteja !
Rituaaliteurastettua stressilihaa.
Possut teurastetaan nykyään kaasulla ja se on se kaasu, joka haisee ja maistuu sianlihassa.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa ja muita sisäelimiä mukana.
Nehän vasta on terveellisiä. Monesti ostan sydäntä, kieltä tai maksaa kun vain on saatavilla.
Se on se sika joka haisee. Osta naudanjauhelihaa niin vältyt tuolta ongelmalta. Itse en ole syönyt sianlihaa enää aikoihin.
Ei ole HK:n sininenkään enää aikoihin maistunut entiselle, kun possujen stressiliha on kaasuteurastettua.
Ainahan sianliha on haissut sikalalta.