Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haukkuu juopoksi, lihavaksi...

Surusilmä66
10.12.2022 |

Juon viiniä pari pulloa viikossa, kahtena iltana siis. Masennusta ja surua on mielessä omien vanhempien ja läheisten menettämistä taivaspuolelle, yksinäisyyttäkin. Mies on kovin tunnekylmä, ei esim.koskaan ole lohduttanut tai halannut, jättää yksin itkemään ja lähtee pois, ulos tai kavereilleen.

Olen yrittänyt keskustella että haluaisin jotain yhteisiä harrastuksia, tarjouduin maksamaan meilld esim.kuntosali jäsenyydet, jossa voisimme olla yhdessä kolmesti viikossa urheilemassa, hän ei kiinnostunut. Yhteistä aikaa emme vietä kuin kauppa reissuilla. Hän usein haukkuu minua juopoksi, joka tuntuu tosi pahalta.

Olen sanonut että tahtoisin muuttaa elämääni ja keksiä harrasteita, jolloin sisältöä olisi vapaa-aikana. Muutin miehen asuntoon pari vuotta sitten, pienestä kylästä en ole löytänyt ystäviä. Aiemmin asuin isommassa kaupungissa, en käyttänyt viiniä viikottain, ehkä kerran kuussa yhtenä iltana ruokaillessa ystävän kanssa ravintolassa. Urheilin 5-6 päivänä viikossa ja nautin siitä.

Täällä on n.20km matkaa kuntosalille, joka on kovin kaukana syrjäseudulta. Koen tylsyyttä, surua, yksinäisyyttä, mutta miesystävän halveksuva ja mitätöivä asenne syö itsetuntoani päivittäin erinäköisten huomautusten muodossa, en osaa täyttää tiskikonetta oikein, valita oikeaa kattilaa ruoan tekoon tms. Olen vähän hyväsydäminen ja autan häntä monessa paperitöihin liittyvissä asioissa ja muissakin, mitä hän ei arvosta, pitää itsestään selvyytenä. Hoidan myös kotityöt ja siivouksen. Hän pihatyöt. Nyt hän on alkanut nimitellä minua juopoksi ja se sattuu. Tuommoinen juoppoakka jne. Tuntuu vaan niin musertavalta, kun en tiedä mitä teen, olen kai sitten juoppo, välillä läski (painoindeksin ylärajoilla, mutta myös lihasta kun ennen urheilin kovasti).

Olen sanonut että haluan lopettaa juomisen ja alkaa raittiiksi kokonaan, nollatoleranssi linjalle ja pyytänyt tukemaan. Tukea en saa, lähtee pois, ei halua keskustella mistään ja sitten haukkuu ja mitätöi taas, juopoksi nykyään. Tuntuu pahalta.

Ero ei ole hetkeen mahdollinen, mutta sitä suunnittelen ja lähdenkin kun saan rahaa kokoon tarpeeksi, en jaksa enää halveksuntaa, mitätöintiä, arvostamisen puute ja keskustelunpuute vaivaa. Tunnekylmyys myös ja se kun pitää yrittää aistia kokoajan mikä hänen olonsa on, raivoaako jostakin vai onko ns.kohtuullinen päivä.

Saatteko muut kuulla puolisoiltanne suoraan olevanne lihavia, juoppoja tms?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut että haluan lopettaa juomisen ja alkaa raittiiksi kokonaan, nollatoleranssi linjalle ja pyytänyt tukemaan. Tukea en saa, lähtee pois, ei halua keskustella mistään

No mitä tukea sitten tarvitsisit?

Kyllähän tuo huonolta kuulostaa, jos parina iltana viikossa menee pullollinen viiniä.

Vierailija
42/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tekisi mieli antaa hali ja juoppoa sinusta ei saa jos et joka päivä tissuttele. Jos pari pulloa viikossa juot, se ei todellakaan tee juoppoa. Myös lihavaksi haukkuminen on erittäin vaarallista. Tiedän, edellisessä suhteessa mies haukkui mua todella paljon lihavaksi ja hän siis joi, mutta ne määrät oli vähän toista kuin kaksi viinipulloa.

Mä olen sitä mieltä että sulla ei ole oman itsearvostuksen puitteissa muita vaihtoehtoja kuin lähteä. Tuo  mies on hirveä ja se on henkistä väkivaltaa mitä se tekee. Jossain vaiheessa voi muuttua fyysiseksi. Mutta tuo henkinenkin väkivalta syö sut sisältä ja elämä valuu hukkaa. Tuo mies EI rakasta sua. Käyttää vaan hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä ongelma kun kaikki tekemäsi on ärsyttävää? Tuntuu että yrität tehdä niin tai näin, olet aina kiduttavassa, huonotuulisessa suhteessa. Lähde. Onko narsismin oireita jo tuo jatkuva nälvintä? Ei ainakaan normaalia.

Vierailija
44/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdella viikoittaisella viinipullolla et kyllä juopoksi pätevöidy.

Mies kuulostaa síalta, ja tilanteesi kohtuuttomalta. Joten Suomen Espoo julistaa täten yleisen sianjättöajan.

Ero, ASAP.

Kyllä se jo juoppouden piikkiin menee, jos noin paljon viikossa juo. Siitä ne liikakilotkin ovat tulleet.

Otapa selvää faktoista ennenkuin juopoksi syytät.

Vierailija
45/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sulla edelleen alkoholin liikakäyttöä, vaikka vähentäisit pulloon viikossa. Tuon juopottelun suhteen hän on siis oikeassa. Muuten kyllä hukkaat elämääsi pysymällä suhteessa.

Googlaa liikakäytön rajat ja ota vasta sitten kantaa.

Vierailija
46/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä ylipainoinen että käytän alkoholia suosituksia enemmän, joskaan en pidä itseäni varsinaisesti juoppona. Mieheni ei milloinkaan ole kommentoinut kumpaakaan "vikaani" rumasti, vaikka hän itse on normaalipainoinen ja alkoholin kohtuukäyttäjä.

Olen ollut aiemmin suhteissa, joissa sekä painosta että alkoholin käytöstä on huomauteltu, vaikka tuolloin olin normaalipainoinen ja käytin alkoholia nykyistä vähemmän. Ei varmaan ole epäselvää, miksi nämä suhteet ovat päättyneet ja nykyinen ei.

Mitä oikein haet aloituksella, ap? Vaikka kymmenen vastaajaa sanoisi, että myös heitä on haukuttu parisuhteessa, ei se muuta asiaa normaaliksi. Sanot, että ero ei ole mahdollinen. Kyllä on, syysi jatkaa suhdetta ovat tekosyitä. Jos kuitenkin päätät olla eroamatta, turha silloin myöskään valittaa suhteen laadusta. Eiköhän ole jo selvää, että mies ei tule tuosta muuttumaan, ja vaikka muuttuisikin, muistaisit ikuisesti, millainen tämä aiemmin oli, eikä suhteestanne koskaan tule normaalia, tervettä suhdetta.

Vierailija
47/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ihminen, lähde pois sieltä. Palaa vanhaan kotipaikkaan, tai etsi uusi, mutta toi ei ole sulle hyvä. Turha odottaa että tilanne pahenee. Mies on tehnyt tunteensa selväksi, ei se siitä muutu.

Mene juttelemaan jonnekin tilanteestasi, vaikka seurakunnan työntekijälle. Heillä on yleensä tietoa mistä saada konkreettista apua. Jos ei osaa auttaa, tai yrittää taivutella jäämään, älä kuuntele vaan etsi joku toinen joka osaa.

Olet arvokas ihminen ja sulla on väliä. Sä pystyt vaikuttamaan omaan elämääsi, ja ensimmäinen teko siihen on lähteä. Toivon sulle kaikkea hyvää.

Vierailija
48/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko stressiin? Syötkö tunteeseen?

Uskon suhteen aiheuttavan häiriökäytöstä.

Pystyt lähtemään nytkin. Facen naisten ryhmistä pystyy pyytämään apua. Soita maanantaina sossuun ja kerro tilanne. Vähävaraisena saat melko nopeasti apua. Facebookiin liity feikkitilillä. Pyydä kyytiä kauemmas kodista ettet jää kiinni. Blokkaa mies harkinta-ajan ajaksi. Näpäytä sormille jos aiot kesken mietinnän pistää viestiä.

Vierailija
49/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sika vaihtoon

Vierailija
50/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se viinin litkiminen nyt aluksi. Pienikin määrä voi aiheuttaa ahdistusta ja masennusta, kokemusta on. Itselläni kyse oli siitä, että loppuillasta oli kiva olla lasissa jotain vähän parempaa. Korvasin alkoholin vihreällä teellä, kokiksella ja nyt joulun aikaan alkoholittomalla glögillä.

Sitten lenkkipolulle, jollei siellä metsässä ole muuta tekemistä.

Muutaman viikon/kk kuluttua voit jo paremmin, ja sitten sinulla ilmeisesti on rahaa säästettynä riittävästi, jotta voit lähteä. Voin kokemuksesta kertoa, että kun suljet sen nykyisen asuntosi oven vihoviimeisen kerran perässäsi, niin tunnet itsesi 100kg kevyemmäksi.

Äläkä ota sitä miestä takaisin, todennäköisesti sitä tulee vinkumaan.

Vierailija
51/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toivon että tää on provo.

Vierailija
52/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa puhutaan monesti tahallaan ärsyttämisestä, selvittäkääs mullekkin mitä sillä tarkoitetaan tuossa tapauksessa? Tunnekylmä ihminen on aikuislapsi ja siitä löytyy tietoa googlesta. Tasavertaisrssa, hyvässä suhteessa ei alisteta, lynkata, vähätellä, mitätöidä toista osapuolta. Tuki ymmärtääkseni on sitä että autetaan toista ja molemmat tulevat puolitiehen vastaan. Mikäli toinen ei puhu, vaan lähtee pois, on asioitanne mahdotonta ratkaista. Siispä mitä hyvää suhde tuo?

Vierailija
53/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ei ole provo, vaan ihan totta ja minun elämääni tällä hetkellä. Kiitos kaikista kommenteistanne ja tsempistä, kyllä tuntemattomiltakin saa voimaa ja näkökulmaa asioihin. En usko enää muutaman kuukauden jälkeen olevani tässä "suhteessa", vaan aloittamassa uutta elämää ja kaikinpuolin terveellisempää elämää, jossa on hyvä olla.

Vierailija
54/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies yrittää hyötyä susta ja painaa sua alas, ettet uskaltaisi lähteä. Ei se rakasta sua kuten terve ihminen. Lähde vaan sisko, ansaitset parempaa.

Vierailija
55/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon tuollaisesta miehestä, maksoi mitä maksoi. Teetpä niin tai näin, mies keksii jotain, miten mitätöidä ja lannistaa sinua. Ei tuo tule loppumaan vaikka et joisi pisaraakaan. Hae vaikka opiskelemaan niin saat opiskelija-asunnon. Tuollainen suhde syö ihmisen totaalisesti. Aina löytyy noita, jotka saavat ilonsa siitä että voivat painaa muita maanrakoon.

Vierailija
56/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vastaa kirjoitti:

Kiitos kaikista kommenteista. En tosiaan oikein nauti enää hetkeäkään hänen seurassaan, en elä elämää jota haluaisin ja koen että elämäniloni on kadonnut. Asiasta tekee vähän hankalamman että en voi muuttaa hetkessä kerrostaloon, kun minulla on poni, joka tuo iloa elämääni. Hankin sen suhteen alussa ja poni on pitänyt minua järjissäni ja saan suurta rakkautta ponin kanssa touhutessa.

Tämän takia olen yrittänyt sietää tätä suhteen mitätöintiä ja haukkumista. En ole lihava indeksien mukaan, normaalipainoinen ja viiniä juon juuri saavani hetken "paon" tästä todellisuudesta, tiedosyan kyllä että se ei ole viisasta, mutta nyt se tuntuu pakokeinolta. Vähennän sitä yhteen pulloon viikossa, en halua menettää terveyttäni. Kun pääsen pois, haluan elää taas normaalia elämää ilman viinin lipitystä. En koe sitä omaksi elämääni, mutta olen ajautunut pakenemaan siihen ja sen on loputtava.

Olen myös samoja miettinyt miten hän kokee että tahallisesti ärsytän häntä, keskusteluyhteyttä ei ole ja ei suostu terapiaan keskustelemaan, nämä kysyin jo aikoja sitten. Myös tuo ettei mitään tee ns.oikein ihmetyttää, minäkin kuulen päivittäin samaa..olen osannut asiani tehdä oikein ennen häntä, mutta nyt alan oikeasti jo uskoa tähän ettei minusta ehkä ole mihinkään, ja olen niin ruma että ei ole kivaa katseltavaa..tiedän olevani ihan tavallisen näköinen, en erityisen kaunis/ruma.

Tuntuu että tosiaan alan uskoa hänen sanojaan ja itsetunto on murentunut, myös oma arvostus on huonoa. Aiemmin olin hyvin iloinen ja positiivinen, nyt en ole enää se ihminen. En ole masentunutkaan, mutta rikottu monin tavoin. Koen kyllä rakkautta ja paljon iloa ponini kanssa, mutta suhde on kyllä raskas. Talous on myös tiukka, mies tienää 5x enemmän, mutta minä maksan puolet ja joskus oikein rivakasti kävelee ruokakaupassa pakkaamaan kun on suuret ostokset, jotta joudun maksamaan, vaikka tilini olisi jo lähes tyhjä, mutta hänellä on hyvin paljon enemmän. Koen olevani tyhmä ja tyhmyyttäni vielä hyväsydäminen idiootti tässäkin asiassa.

Pienestäkin yritin hänelle hankkia 250e lahjakortin erääseen kauppaan jouluna ja itse sain 20e lahjakortin sekä 4e:lla arpoja. Tänä jouluna ei toistu. Hyvin pihi on myös ja vahtii päivittäin paljonko on kulunut sähköä sekä vettä ja huomauttelee näistä. Sanoin että vähennän niiden käyttöä, johon vastaa aina että enhän minä nyt sitä sillä tarkoittanut, mutta sitten mainitsee päivän mittaan ettei tarvitsisi kahta levyä pitää esim.yhtäaikaa päällä, vaan keittää perunat ensin yhdellä levyllä ja sen jälkeen kastike, porkkanat ja muut lisukkeet sillä samalla, jo valmiiksi lämpimänä olevalla levyllä. Näitä esimerkkejä olisi runsaasti..

Olen kiitollinen kaikista kommenteista, ja jäin yhä miettimään kuinka toiset ajattelevat jonkun "ärsyttävän" tahallaan???

Sairas ukko. Ja hyväksikäyttäjä. Etsi sille ponille tallipaikka.

Vierailija
57/62 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso riski on että mies tulee olemaan fyysisesti väkivaltainen, koska selvästi yrittää ja onkin onnistunut lyttäämään ap:n itsetunnon. Mies on kontrolloija. Valmistaudu sotaan kun lähdet.

Tsemppiä ap!

Vierailija
58/62 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi eri asiaa olla juoppo ja tulla kohdelluksi huonosti.

Jos viina on apukeino, jolla puudutetaan negatiivisia tunteita, niin siihen jää helposti koukkuun. Juopoksi tullakseen tarvitaan harjoittelua ja sen harjoittelun voi aloittaa vaikka tuolla viikonloppujuomisella. Lopputulosta emme vielä tiedä.

Ymmärrän, että miestäsi v-tuttaa muuttunut käytöksesi, mutta se ei silti oikeuta huonoon kohteluun. Mielipiteensä saa ja pitääkin sanoa, mutta jatkuva haukkuminen ei asiaa auta.

Voit ottaa vinkistä vaarin ja lopettaa juomisen tai jatkaa sitä. Kannattaa jatkaa sitä yksin. Muita ei voi muuttaa, vain omaa käytöstään voi. Sinä et muutu tissuttelijasta muuksi, jos et itse halua ja miehestäsi ei tule toisenlaista, jollei hän itse niin halua. Yhteiselossa kärsii molemmat.

Vierailija
59/62 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen tätä kirjoittanut:

Jätä se sika!

Vierailija
60/62 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneekö pari pulloa viiniä viikolla, vai viikonloppuna? tuttuni joi vain lauantaisin pari saunakaljaa, mutta sitten alkoi kulumaan keskiviikkoisin saunan yhteydessä, ja sitten saunottiinkin jo viisi kertaa viikossa. löytyi myös piilopulloja sieltä täältä. tässä vaiheessa miehensä poistui takavasemmalle, ja on nyt uusissa naimisissa. tuttuni jatkaa päivittäistä "stressin hoitoa" edelleen. ystävien apu ei kelpaa, ja kiistää juovansa liikaa, vaikka sen takia sai potkut töistä. eli äkkiä pois suhteesta, apua juomiseen tarvittaessa ja takaisin lenkkipoluille, sillä muuten mörökölli sinut vie. tiedä vaikka löytäisit mukavan miehen lenkkipolun varresta. miehesi kuulostaa kovasti kontrolli friikiltä, jonka seurassa ei viihdy kukaan, joten vaihtoon vaan tuollainen pöhkö.