Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haukkuu juopoksi, lihavaksi...

Surusilmä66
10.12.2022 |

Juon viiniä pari pulloa viikossa, kahtena iltana siis. Masennusta ja surua on mielessä omien vanhempien ja läheisten menettämistä taivaspuolelle, yksinäisyyttäkin. Mies on kovin tunnekylmä, ei esim.koskaan ole lohduttanut tai halannut, jättää yksin itkemään ja lähtee pois, ulos tai kavereilleen.

Olen yrittänyt keskustella että haluaisin jotain yhteisiä harrastuksia, tarjouduin maksamaan meilld esim.kuntosali jäsenyydet, jossa voisimme olla yhdessä kolmesti viikossa urheilemassa, hän ei kiinnostunut. Yhteistä aikaa emme vietä kuin kauppa reissuilla. Hän usein haukkuu minua juopoksi, joka tuntuu tosi pahalta.

Olen sanonut että tahtoisin muuttaa elämääni ja keksiä harrasteita, jolloin sisältöä olisi vapaa-aikana. Muutin miehen asuntoon pari vuotta sitten, pienestä kylästä en ole löytänyt ystäviä. Aiemmin asuin isommassa kaupungissa, en käyttänyt viiniä viikottain, ehkä kerran kuussa yhtenä iltana ruokaillessa ystävän kanssa ravintolassa. Urheilin 5-6 päivänä viikossa ja nautin siitä.

Täällä on n.20km matkaa kuntosalille, joka on kovin kaukana syrjäseudulta. Koen tylsyyttä, surua, yksinäisyyttä, mutta miesystävän halveksuva ja mitätöivä asenne syö itsetuntoani päivittäin erinäköisten huomautusten muodossa, en osaa täyttää tiskikonetta oikein, valita oikeaa kattilaa ruoan tekoon tms. Olen vähän hyväsydäminen ja autan häntä monessa paperitöihin liittyvissä asioissa ja muissakin, mitä hän ei arvosta, pitää itsestään selvyytenä. Hoidan myös kotityöt ja siivouksen. Hän pihatyöt. Nyt hän on alkanut nimitellä minua juopoksi ja se sattuu. Tuommoinen juoppoakka jne. Tuntuu vaan niin musertavalta, kun en tiedä mitä teen, olen kai sitten juoppo, välillä läski (painoindeksin ylärajoilla, mutta myös lihasta kun ennen urheilin kovasti).

Olen sanonut että haluan lopettaa juomisen ja alkaa raittiiksi kokonaan, nollatoleranssi linjalle ja pyytänyt tukemaan. Tukea en saa, lähtee pois, ei halua keskustella mistään ja sitten haukkuu ja mitätöi taas, juopoksi nykyään. Tuntuu pahalta.

Ero ei ole hetkeen mahdollinen, mutta sitä suunnittelen ja lähdenkin kun saan rahaa kokoon tarpeeksi, en jaksa enää halveksuntaa, mitätöintiä, arvostamisen puute ja keskustelunpuute vaivaa. Tunnekylmyys myös ja se kun pitää yrittää aistia kokoajan mikä hänen olonsa on, raivoaako jostakin vai onko ns.kohtuullinen päivä.

Saatteko muut kuulla puolisoiltanne suoraan olevanne lihavia, juoppoja tms?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas ihminen, lähde pois sieltä. Palaa vanhaan kotipaikkaan, tai etsi uusi, mutta toi ei ole sulle hyvä. Turha odottaa että tilanne pahenee. Mies on tehnyt tunteensa selväksi, ei se siitä muutu.

Mene juttelemaan jonnekin tilanteestasi, vaikka seurakunnan työntekijälle. Heillä on yleensä tietoa mistä saada konkreettista apua. Jos ei osaa auttaa, tai yrittää taivutella jäämään, älä kuuntele vaan etsi joku toinen joka osaa.

Olet arvokas ihminen ja sulla on väliä. Sä pystyt vaikuttamaan omaan elämääsi, ja ensimmäinen teko siihen on lähteä. Toivon sulle kaikkea hyvää.

Hyvät neuvot.  Olet ilmeisesti löytänyt "elämäsi narsistin", ja olet sitä kautta osin muuttuut läheisriippuvaiseksi.  Narsismista voit lukea NUT lehdestä (netissä). Ja läheisriippuvuudesta päästäksesi tarvitset kyllä muuta kuin viinä ja ponia.

Kyse on siitä haluatko elämäsi muuttuvan, ja päätätkö tehdä sen.  Miehesi ei ole vastuussa siitä muuttuuko sinun sisäinen paha olosi. Sinä olet siitä vastuussa. Oma neuvoni on lähde suhteesta, mutta tiedosta se ei vielä muuta kaikkea.  Ettet joudu uudelleen johonkin "kierteeseen", uskallaudu ottamaan neuvoja vastaan, ja tekemään työtä muutokseen.

Vierailija
62/62 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tekstisi ja mieti jos se kertoisi jostain toisesta ihmisisestä. Haluaisitko hänen elävän elämäänsä vielä jatkossa tuolla tavalla? Voit muuttaa tilanteesi konkreettisilla teoilla. Jätä mies ja muuta pois. Voit saada vielä hyvän elämän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla