Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haukkuu juopoksi, lihavaksi...

Surusilmä66
10.12.2022 |

Juon viiniä pari pulloa viikossa, kahtena iltana siis. Masennusta ja surua on mielessä omien vanhempien ja läheisten menettämistä taivaspuolelle, yksinäisyyttäkin. Mies on kovin tunnekylmä, ei esim.koskaan ole lohduttanut tai halannut, jättää yksin itkemään ja lähtee pois, ulos tai kavereilleen.

Olen yrittänyt keskustella että haluaisin jotain yhteisiä harrastuksia, tarjouduin maksamaan meilld esim.kuntosali jäsenyydet, jossa voisimme olla yhdessä kolmesti viikossa urheilemassa, hän ei kiinnostunut. Yhteistä aikaa emme vietä kuin kauppa reissuilla. Hän usein haukkuu minua juopoksi, joka tuntuu tosi pahalta.

Olen sanonut että tahtoisin muuttaa elämääni ja keksiä harrasteita, jolloin sisältöä olisi vapaa-aikana. Muutin miehen asuntoon pari vuotta sitten, pienestä kylästä en ole löytänyt ystäviä. Aiemmin asuin isommassa kaupungissa, en käyttänyt viiniä viikottain, ehkä kerran kuussa yhtenä iltana ruokaillessa ystävän kanssa ravintolassa. Urheilin 5-6 päivänä viikossa ja nautin siitä.

Täällä on n.20km matkaa kuntosalille, joka on kovin kaukana syrjäseudulta. Koen tylsyyttä, surua, yksinäisyyttä, mutta miesystävän halveksuva ja mitätöivä asenne syö itsetuntoani päivittäin erinäköisten huomautusten muodossa, en osaa täyttää tiskikonetta oikein, valita oikeaa kattilaa ruoan tekoon tms. Olen vähän hyväsydäminen ja autan häntä monessa paperitöihin liittyvissä asioissa ja muissakin, mitä hän ei arvosta, pitää itsestään selvyytenä. Hoidan myös kotityöt ja siivouksen. Hän pihatyöt. Nyt hän on alkanut nimitellä minua juopoksi ja se sattuu. Tuommoinen juoppoakka jne. Tuntuu vaan niin musertavalta, kun en tiedä mitä teen, olen kai sitten juoppo, välillä läski (painoindeksin ylärajoilla, mutta myös lihasta kun ennen urheilin kovasti).

Olen sanonut että haluan lopettaa juomisen ja alkaa raittiiksi kokonaan, nollatoleranssi linjalle ja pyytänyt tukemaan. Tukea en saa, lähtee pois, ei halua keskustella mistään ja sitten haukkuu ja mitätöi taas, juopoksi nykyään. Tuntuu pahalta.

Ero ei ole hetkeen mahdollinen, mutta sitä suunnittelen ja lähdenkin kun saan rahaa kokoon tarpeeksi, en jaksa enää halveksuntaa, mitätöintiä, arvostamisen puute ja keskustelunpuute vaivaa. Tunnekylmyys myös ja se kun pitää yrittää aistia kokoajan mikä hänen olonsa on, raivoaako jostakin vai onko ns.kohtuullinen päivä.

Saatteko muut kuulla puolisoiltanne suoraan olevanne lihavia, juoppoja tms?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ilkeä ukko ja muuta takaisin kaupunkiin. Syrjäkylällä olet sen armoilla ja se käyttää tilannetta hyväkseen. Ei kenenkään pidä tollaseen henkiseen väkivaltaan alistua.

Vierailija
22/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin vain että mikä pitää huonossa suhteessa? Herätys! Mies ei tuosta muutu.

On vähän kuin asuisit talossa jossa katto vuotaa, sen sijaan että tekisit jotain istut siinä vuotokohdan alla ja korkkaat viinipulloja. Luultavasti juotkin miehen ikävän käytöksen tähden.

Nyt pitää päättää muutatko elämäsi parempaan suuntaan vai jatkuuko alamäki. Pystytkö elämään ilman jatkuvaa haukkumista vai tuoko sen kuunteleminen sinulle jotain tyydytystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset eroon tuosta viinin lipittelystä kun jätät tuon idiootin.

Mitä ihmettä teet elämäsäsi ihmisellä joka vain pahentaa oloasi?

Ero on ainoa vaihtoehto ja tee se nyt, mene vaikka turvakotiin

Vierailija
24/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi et muka voi erota, jos muutit kerran miehen asuntoon? Hommaa vuokrakämppä entiseltä paikkakunnalta ja muuta sinne takaisin! Minä en eläisi tuollaisessa henkisen väkivallan suhteessa.

Vierailija
25/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko mies itse?

Vierailija
26/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on alkoholiongelma. Painosi en ota kantaa. Itse elin alkoholistin kanssa. Se on henkisesti raskasta. Enkä säästellyt sanoja. Otin eron. Olen nainen. Hae itsellesi apua. Aloita siitä, että lopetat juomisen ensin.

Vierailija
27/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pulloa viikossa ei tee sinusta juoppoa, mutta terveyttäsi se verottaa. Kannattaa vähentää ensin vaikka yhteen pulloon jos et kerrasta voi lopettaa. Sisäelimet tarvitsee taukoja juomisesta, muuten voi alkaa rasvamaksa kehittyä. Suhteesi kuulostaa myrkylliseltä ja tuntuu että se on tosiaan muuttanut sinua entisestä itsestäsi haitallisempaan suuntaan. Jätä äijä ja saa itsesi takaisin.

Kyllä tekee juopon.

Vierailija
28/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei anna sinulle yhtään mitään. Ei ilmeisesti edes hyvällä tuulella ollessaan, joten elätkö elämääsi enää yhtään?

Jos toinen painottaa sinussa vain negatiivisia puolia liioittelemalla kaikkea tekemääsi, niin miten kauan aikaa aiot suostua näkemään itsesi hänen silmin? Miehesi käytös on kidutusta, eikä siinä ole mitään mitä sanotaan rakentavaksi ja ratkaisukeskeiseksi keskustelemiseksi. Ihan oikeastiko uskot sen kaiken?

Voit märehtiä viinipullojesi kanssa vaikka elämäsi loppuun asti. Ilmeisesti tykkäät niiden mausta ja saat hetken helpotusta, mutta sääli miten ne eivät tuo mukanaan myös hyvää juttuseuraa tai ideoita selvitä tilanteesta. Viinin yhdistää myös iloon ja hyvään ruokaan, joten olisiko mahdollista miettiä ottaisitko ne viinipullot kainaloosi ja matkustaisit jonakin viikonloppuna juomaan ne jonkun hyvän ystäväsi kanssa? Siinä samalla saisit etäisyyttä siihen, missä nyt elät. Hyvät ystävät saattavat viinipäissään rohkaistua paukuttelemaan totuuksia elämäntilanteestasi. Oletko valmis siihen?

Asiat eivät ratkea hetkessä. Asioita voi ryhtyä valmistelemaan ja rakentamaan kuitenkin nyt heti. Onnea sille tielle. Et selkeästikään voi hyvin miehen kanssa ja kunnioita sitä tunnetta itsessäsi. Kukaan muukaan ei sitä sinulle osoita.

Vierailija
29/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kahdella viinipullolla viikossa jokainen etelä-eurooppalaknen olisi juoppo. Viini kuuluu siellä jokaiseen päivään ja niitä kuluu useita pulloja viikossa, ihan normaaliväestöllä.

Minun ex-kumppani oli jatkuvasti vihamielinen, en tehnyt mitään oikein ja hän vahti myös jopa kuinka täytän likaisen tiskikoneen, että voi jotain piikikästä lohkaista, kuten tuonne mahtuisi vielä tämä ja tämä tai että tuo ei kyllä varmasti nyt puhdistu siellä ym. Ruoanlaitossa apn kattilajuttu hyvin tuttua, ota se eripohjainen tai pienempi/isompi kattila, hirveä tarve puuttua jokaiseen tekemääni asiaan, mutta ei sitten itse viitsinyt tehdä niitä, esim.ruokaa. Sipulinkin olisi voinut pilkkoa viisaammin jne. Voisiko joku selittää mikä tämänkin käytöksen takana on???

Pahantuulisuus oli jokapäiväistä, opin varomaan etten vaan "ärsyttäisi", sitten välillä taas oli joidenkin ikävien kommenttien jälkeen oli kulunut tunti pari, niin maireasti oli unohtanut jo koko asian ja imelään tyyliin ihmetteli mikä nyt on, miksi olen nyt kovin hiljainen. Sanat kun eivät unohdu hetkessä. Kaikkiin asioihin piti kyllä puuttua ja aloin jo tuntea etten osaa mitään enkä ole minkään arvoinen.

Myrkyllinen suhteesi on, jos toisesta välittää, ei häntä halua satuttaa sanoillaan. Samaa mietin mitä joku aiempikin, miksi joku kuvittelee että ärsyttää tahallaan, kuka elää ärsyttääkseen tai esim.nauttii ruokia tai juomaa ärsyyttääkseen tai ei osaa mitään oikein, onko sekin ärsyttääkseen. Voisiko joku avata mistä tämä ihmeellinen käsitys johtuu että joku kuvittelee toisen tekevän niin "ärsyyttäkseen"???

Vierailija
30/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista kommenteista. En tosiaan oikein nauti enää hetkeäkään hänen seurassaan, en elä elämää jota haluaisin ja koen että elämäniloni on kadonnut. Asiasta tekee vähän hankalamman että en voi muuttaa hetkessä kerrostaloon, kun minulla on poni, joka tuo iloa elämääni. Hankin sen suhteen alussa ja poni on pitänyt minua järjissäni ja saan suurta rakkautta ponin kanssa touhutessa.

Tämän takia olen yrittänyt sietää tätä suhteen mitätöintiä ja haukkumista. En ole lihava indeksien mukaan, normaalipainoinen ja viiniä juon juuri saavani hetken "paon" tästä todellisuudesta, tiedosyan kyllä että se ei ole viisasta, mutta nyt se tuntuu pakokeinolta. Vähennän sitä yhteen pulloon viikossa, en halua menettää terveyttäni. Kun pääsen pois, haluan elää taas normaalia elämää ilman viinin lipitystä. En koe sitä omaksi elämääni, mutta olen ajautunut pakenemaan siihen ja sen on loputtava.

Olen myös samoja miettinyt miten hän kokee että tahallisesti ärsytän häntä, keskusteluyhteyttä ei ole ja ei suostu terapiaan keskustelemaan, nämä kysyin jo aikoja sitten. Myös tuo ettei mitään tee ns.oikein ihmetyttää, minäkin kuulen päivittäin samaa..olen osannut asiani tehdä oikein ennen häntä, mutta nyt alan oikeasti jo uskoa tähän ettei minusta ehkä ole mihinkään, ja olen niin ruma että ei ole kivaa katseltavaa..tiedän olevani ihan tavallisen näköinen, en erityisen kaunis/ruma.

Tuntuu että tosiaan alan uskoa hänen sanojaan ja itsetunto on murentunut, myös oma arvostus on huonoa. Aiemmin olin hyvin iloinen ja positiivinen, nyt en ole enää se ihminen. En ole masentunutkaan, mutta rikottu monin tavoin. Koen kyllä rakkautta ja paljon iloa ponini kanssa, mutta suhde on kyllä raskas. Talous on myös tiukka, mies tienää 5x enemmän, mutta minä maksan puolet ja joskus oikein rivakasti kävelee ruokakaupassa pakkaamaan kun on suuret ostokset, jotta joudun maksamaan, vaikka tilini olisi jo lähes tyhjä, mutta hänellä on hyvin paljon enemmän. Koen olevani tyhmä ja tyhmyyttäni vielä hyväsydäminen idiootti tässäkin asiassa.

Pienestäkin yritin hänelle hankkia 250e lahjakortin erääseen kauppaan jouluna ja itse sain 20e lahjakortin sekä 4e:lla arpoja. Tänä jouluna ei toistu. Hyvin pihi on myös ja vahtii päivittäin paljonko on kulunut sähköä sekä vettä ja huomauttelee näistä. Sanoin että vähennän niiden käyttöä, johon vastaa aina että enhän minä nyt sitä sillä tarkoittanut, mutta sitten mainitsee päivän mittaan ettei tarvitsisi kahta levyä pitää esim.yhtäaikaa päällä, vaan keittää perunat ensin yhdellä levyllä ja sen jälkeen kastike, porkkanat ja muut lisukkeet sillä samalla, jo valmiiksi lämpimänä olevalla levyllä. Näitä esimerkkejä olisi runsaasti..

Olen kiitollinen kaikista kommenteista, ja jäin yhä miettimään kuinka toiset ajattelevat jonkun "ärsyttävän" tahallaan???

Vierailija
31/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoasi et kertonut mutta juoppo olet.

Itse olet täysi idiootti. t. ei ap

Vierailija
32/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin vastata yhteen kommenttiin, mies ei juo, ehkä sen 2-3 kertaa vuodessa, mutta silloin tulee 06 aikaan vasta kotiin, en ole siitä pahalla päällä, vaikka olen hänet autolla aamuyöllä aina kyläpaikastaan hakenut. Minua ei haittaa hänen menonsa, koska näitä valvottuja öitä ei ole usein. Itse menen nukkumaan aina n.23 kun olen ottanut viiniä eli en tarvitse kyytiä, joskus kyllä ihmettelen miten tämä ärsyttää niin suunnattomasti, mutta olen ollut myös täysin juomatta viikkoja, silloinkin on yhtä kireä ja vihamielinen tunnelma. Tuntuu etten tiedä mitä pitäisi tehdä "oikein", jotta tämä ikävä tunnelma poistuisi. Laitan aamiaista usein, mutta ei ole auttanut poistamaan vihamielistä tunnelmaa. Enää en tee sitä juuri ollenkaan kun huomasi n ettei se tuonut parempaa päivää.

Vierailija
33/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä mies ja suhde. Lähde heti kun voit äläkä katso taaksesi. Parempi olla yksin kuin itsetunto murskana ja henkisesti kidutettuna. Pääset taas elämään kiinni ja luultavasti alkoholin käyttökin vähenee, kun pääset ankeuttajasta eroon. Tee rakkauden teko itsellesi ja eroa!

Vierailija
34/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppohan sinä olet jos noin juot ja ehkä lihavakin

Noin ei kuitenkaan pitäisi kohdella ketään, mutta miesystäväsi on ärsyyntynyt sinuun. Mikä on syysi olla hänen kanssaan. Lähde.

Vierailija
35/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pulloa viikossa ei tee sinusta juoppoa, mutta terveyttäsi se verottaa. Kannattaa vähentää ensin vaikka yhteen pulloon jos et kerrasta voi lopettaa. Sisäelimet tarvitsee taukoja juomisesta, muuten voi alkaa rasvamaksa kehittyä. Suhteesi kuulostaa myrkylliseltä ja tuntuu että se on tosiaan muuttanut sinua entisestä itsestäsi haitallisempaan suuntaan. Jätä äijä ja saa itsesi takaisin.

Kyllä tekee juopon.

Mikä on kohtuukäyttö?

Naisilla määrä on 5–6 annosta päivässä tai 12–16 annosta viikossa. Näillä määrillä alkoholinkäyttö on jo hälyttävää. Kohtalaisen riskin raja on miehillä 14 ja naisilla 7 annosta viikossa. Annos on esim. 12 cl viiniä.

Vierailija
36/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Alkoholin juominen myös usein laskee mielialaa, joka sitten vaikuttaa kaikkeen jaksamiseen.

Vierailija
37/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa tukea mieheltäsi, ap. Haluat elämänmuutoksen.

Kuulostaa siltä, että olet masentunut. Entä, jos haet siihen apua ihan ensimmäiseksi, unohda muut asiat. Varaa sika lääkärille, kerro tilanteestasi, ja kerro, etyä olet myös huolestunut alkoholin käytöstäsi.

Siitä se lähtee. Mieheltäsi on turha odottaa apua. Kuulostaa siltä, että saattaa jopa jättää sinut, jos löytää toisen naisen, varaudu siihen

Vierailija
38/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalta. kirjoitti:

Unohdin vastata yhteen kommenttiin, mies ei juo, ehkä sen 2-3 kertaa vuodessa, mutta silloin tulee 06 aikaan vasta kotiin, en ole siitä pahalla päällä, vaikka olen hänet autolla aamuyöllä aina kyläpaikastaan hakenut. Minua ei haittaa hänen menonsa, koska näitä valvottuja öitä ei ole usein. Itse menen nukkumaan aina n.23 kun olen ottanut viiniä eli en tarvitse kyytiä, joskus kyllä ihmettelen miten tämä ärsyttää niin suunnattomasti, mutta olen ollut myös täysin juomatta viikkoja, silloinkin on yhtä kireä ja vihamielinen tunnelma. Tuntuu etten tiedä mitä pitäisi tehdä "oikein", jotta tämä ikävä tunnelma poistuisi. Laitan aamiaista usein, mutta ei ole auttanut poistamaan vihamielistä tunnelmaa. Enää en tee sitä juuri ollenkaan kun huomasi n ettei se tuonut parempaa päivää.

Entäpä jos kysyt asias mieheltäsi, ihan asiallisesti? Teet lounaan, syötte rauhassa ja aloitat keskustelun. Kirjoita paperille, mitä haluat sanoa, kerrot, että miten itse koet tilanteen.

39/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdella viikoittaisella viinipullolla et kyllä juopoksi pätevöidy.

Mies kuulostaa síalta, ja tilanteesi kohtuuttomalta. Joten Suomen Espoo julistaa täten yleisen sianjättöajan.

Ero, ASAP.

Kyllä se jo juoppouden piikkiin menee, jos noin paljon viikossa juo. Siitä ne liikakilotkin ovat tulleet.

Vierailija
40/62 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla edelleen alkoholin liikakäyttöä, vaikka vähentäisit pulloon viikossa. Tuon juopottelun suhteen hän on siis oikeassa. Muuten kyllä hukkaat elämääsi pysymällä suhteessa.