Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyvätkö kaikki nykyään lyhyissä 5 min kylmissä suihkussa?

Vierailija
09.12.2022 |

Saunomatta niin miehet naiset kuin lapsetkin?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painan 52kg, naapurin nainen 140kg.

Kumpi tarvitsee enemmän vettä ja aikaa suihkussa käymiseen?

Vierailija
42/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa käyn muutenkin ehkä kaksi kertaa vuodessa.

Suihkussa käytän lämmintä vettä, mutta en mä millään siellä viittä minuuttia saa hukattua.

Kastelu, suihkugeelin levitys, huuhtelu.

Ehkä sen 5min menee jos mukaan lasketaan riisuutuminen, kuivaaminen ja pukeminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä painan 52kg, naapurin nainen 140kg.

Kumpi tarvitsee enemmän vettä ja aikaa suihkussa käymiseen?

Sinä.

Koska kuuraat tunnin sitä naapurin läskin hajua ihostasi.

Vierailija
44/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan käy kylmissä suihkuissa ja viidessä minuutissa ei ehdi pestä itseään kunnolla, jos on hiukset päässä. Itselläni on vyötärömittaiset hiukset ja alle 7 minuutin en suihkusta selviä ulos. Paitsi jos huitaisen vaan vähän sinne päin enkä huuhtelekaan kunnolla.

Kyllä ehtii jos ei valuta pestessä vettä turhaan, vaan laittaa suihkun saippuoinnin ja shampoon hieromisen ajaksi kiinni. 60 sekuntia on itse asiassa aika kauan suihkuttelua jo, ja tuo 60 s on käytössä viiteen kertaan yhden suihkun aikana.

-alle 7 minuutin en suihkusta selviä ulos-

Mikä kohta tässä oli vaikea ymmärtää?

Varmaan se, että jollakin on noin vaikeaa. Et ehkä "selviä" monesta muustakaan asiasta.

Vierailija
45/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suihkussa pitäisi laskea vettä enemmän kuin 5min? Minulla on pitkät paksut hiukset ja käytän aina hoitoainetta, joten itse suihkussa käynti kestää n. 10min, mutta ainakin puolet ajasta menee shampoon, hoitoaineen ja saippuan levitykseen eikä hana tietenkään ole päällä silloin. En tajua mikä idea siellä suihkussa on lojua sen pidempään. Olen tosi viluinen joten käytän kyllä lämmintä vettä ja mieluiten käyn suihkussa saunan yhteydessä, mutta nyt olen jättänyt ainakin yhden saunakerran viikossa pois.

Vierailija
46/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn lämpimässä suihkussa, ollaan asennettu ok-talossa vedenlämmitys siten, että lämmintä vettä tulee klo 7-10 aamulla ja sitten taas illalla. Mutta ei minulla siellä suihkussa viittäkään minuuttia ole, joskus otin aikaa , niin meni reilu 3 minuuttia. 

Teillä ei sitten pestä kunnolla käsiä lämpöisellä vedellä ja saippualla aina kotiin tultua tai ennen ruoanlaittoa ja syömistä? Tai vessakäynneillä? Toivottavasti ette järjestä vieraille aterioita.

En minä ainakaan tulhaa tuohon lämmintä vettä. Pesen käteni hana kylmäasennossa. Putkesta riittää semilämmintä vettä käsien pesun ajaksi. Jos laitan hanan lämpimälle, niin juuri kun lämmintä alkaisi tulla, on pesu jo suoritettu, joten energialla lämmitettäisiin vettä ainoastaan putkeen jäämistä varten. Ihan hulluahan se olisi näillä hinnoilla. Enkä todellakaan pese käsiä kotona kusella käymisen jälkeen. Siivoan kyllä riittävän usein, enkä pyyhi kustajapaskaa pitkin ovenkahvoja, vaan ne pyyhitään paperiin tai suihkutetaan käsisuihkulla

Vierailija
47/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan käy kylmissä suihkuissa ja viidessä minuutissa ei ehdi pestä itseään kunnolla, jos on hiukset päässä. Itselläni on vyötärömittaiset hiukset ja alle 7 minuutin en suihkusta selviä ulos. Paitsi jos huitaisen vaan vähän sinne päin enkä huuhtelekaan kunnolla.

Kyllä ehtii jos ei valuta pestessä vettä turhaan, vaan laittaa suihkun saippuoinnin ja shampoon hieromisen ajaksi kiinni. 60 sekuntia on itse asiassa aika kauan suihkuttelua jo, ja tuo 60 s on käytössä viiteen kertaan yhden suihkun aikana.

Tuo ei vielä kerro mitään siitä ajasta minkä lasket suihkussa vettä. Eihän sillä ole väliä kauanko suihkussa kestää, vaan sillä kauanko vesi valuu. Vettähän ei kuulu pitää valumassa koko ajan, outoa ettei kaikille tämmöistä yksinkertaista asiaa opetettu.

Vierailija
48/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Suihkussa käytän lämmintä vettä, mutta en mä millään siellä viittä minuuttia saa hukattua.

Ehkä sen 5min menee jos mukaan lasketaan riisuutuminen, kuivaaminen ja pukeminen.

Pesuaineella tulisi pestä, ei ainoastaan levittää sitä ja huuhdella pois.

Vierailija
49/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sangollinen eli 10 litraa lämmintä vettä riittää peseytymiseen. Kokeile vaikka.

Sillä saa juuri ja juuri hiuksensa ja itsensä kasteltua. Milläs sitten huuhtelet?

Huomaa ketkä eivät koskaan ole saunoneet ulkosaunassa jossa ei ole juoksevaa vettä. Tosin ei pitkälle tukalle 10l riitä mitenkään vaikka kuinka ois säästeliäs.

Vierailija
50/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

Pesuaineella tulisi pestä, ei ainoastaan levittää sitä ja huuhdella pois.

Se märälle iholle levittäminen on pesemistä, täys idi ootti laskee vettä koko sen ajan.

Vierailija
51/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei vielä kerro mitään siitä ajasta minkä lasket suihkussa vettä. Eihän sillä ole väliä kauanko suihkussa kestää, vaan sillä kauanko vesi valuu. Vettähän ei kuulu pitää valumassa koko ajan, outoa ettei kaikille tämmöistä yksinkertaista asiaa opetettu.

En sammuta talvella suihkua, kun en halua hytistä kylmässä. Jos itse haluat säästää vettä, niin tee se. Minä en säästä.

Vierailija
52/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä saa juuri ja juuri hiuksensa ja itsensä kasteltua. Milläs sitten huuhtelet?

Huomaa ketkä eivät koskaan ole saunoneet ulkosaunassa jossa ei ole juoksevaa vettä. Tosin ei pitkälle tukalle 10l riitä mitenkään vaikka kuinka ois säästeliäs.

Minä olen tuo aiempi kommentoija ja olen asunut talossa, jossa ei ollut suihkua. 10 litraa ei oikeasti riitä yhtään mihinkään vaan vettä menee saavillinen.

Vierailija
53/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapaluiden alaosaan asti ylettyvät pitkät, paksut hiukset. Meillä on ulkosauna, johon ei tule juoksevaa vettä. Käytän ladattavaa retkisuihkua, jonka avulla 10 litran vesiämpäri riittää hiusten ja vartalon pesuun. 

Vierailija
54/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no... Sähköä säästääkseen pitää kai siirtyä käyttämään pyykinpesukoneen sijasta markettien yhteydessä olevia pikapesuloita... 30 minuuttia ja pyykkäys tehty, tosin puhdasta ei tule!

Rupean epäilemään koko sähköpulan olemassa oloa?

Vierailija
55/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn lämpimässä suihkussa, ollaan asennettu ok-talossa vedenlämmitys siten, että lämmintä vettä tulee klo 7-10 aamulla ja sitten taas illalla. Mutta ei minulla siellä suihkussa viittäkään minuuttia ole, joskus otin aikaa , niin meni reilu 3 minuuttia. 

Teillä ei sitten pestä kunnolla käsiä lämpöisellä vedellä ja saippualla aina kotiin tultua tai ennen ruoanlaittoa ja syömistä? Tai vessakäynneillä? Toivottavasti ette järjestä vieraille aterioita.

Veden lämpötilalla ei ole mitään merkitystä käsien pesemisessä. Saippua ja mekaaninen hankaus tekevät työn, vedellä vain huuhdellaan ja se voi olla vaikka kylmää, lopputulos ei siitä muutu.

On sillä jotain merkitystä. Ei vaatteitakaan yleensä pestä kylmällä vedellä. Jos käsissä on näkyvää likaa, niin lämmin vesi liuottaa likaa silminnähden paremmin kuin kylmä. Outoa, jos ei edes likaisten töiden jälkeen saa pestä käsiään lämpimällä vedellä.

Vierailija
56/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano nyt vielä, että "peset" kätesi laittamalla niihin saippuaa ja hierot saippuan samantien viemäriin juoksevan veden alla.

Miksi niin tekisin? Saippualla kädet pestään puhtaiksi ja sen jälkeen huuhdellaan.

Vierailija
57/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa viikossa ja kesto siinä kymmenen minuuttia maks. yhteensä. Lisäksi pikkupesut päivittäin tarpeen mukaan nilkoista alas, kainaloihin ja kasvoihin.

Ihan hyvin olen pärjännyt, eikä kukaan ole nyrpistellyt nokkaansa lähellä.

Vierailija
58/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi käydä avannossa, niin säästyy se suihkuvesi.

Vierailija
59/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään mennä kylmään suihkuun vaikka se miten olisi muotia.

Vierailija
60/98 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suihkussa mene noin viisi minuuttia tavallisestikin. Mun ei tarvitse huolehtia tuommoisesta, kun on määräaikainen soppari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi