Käyvätkö kaikki nykyään lyhyissä 5 min kylmissä suihkussa?
Kommentit (98)
Lämmin suihku joka päivä ja kolme kertaa viikossa sauna. Enkä kyttää kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn lämpimässä suihkussa, ollaan asennettu ok-talossa vedenlämmitys siten, että lämmintä vettä tulee klo 7-10 aamulla ja sitten taas illalla. Mutta ei minulla siellä suihkussa viittäkään minuuttia ole, joskus otin aikaa , niin meni reilu 3 minuuttia.
Teillä ei sitten pestä kunnolla käsiä lämpöisellä vedellä ja saippualla aina kotiin tultua tai ennen ruoanlaittoa ja syömistä? Tai vessakäynneillä? Toivottavasti ette järjestä vieraille aterioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan käy kylmissä suihkuissa ja viidessä minuutissa ei ehdi pestä itseään kunnolla, jos on hiukset päässä. Itselläni on vyötärömittaiset hiukset ja alle 7 minuutin en suihkusta selviä ulos. Paitsi jos huitaisen vaan vähän sinne päin enkä huuhtelekaan kunnolla.
Kyllä ehtii jos ei valuta pestessä vettä turhaan, vaan laittaa suihkun saippuoinnin ja shampoon hieromisen ajaksi kiinni. 60 sekuntia on itse asiassa aika kauan suihkuttelua jo, ja tuo 60 s on käytössä viiteen kertaan yhden suihkun aikana.
60 sekuntia tarvitaan siihen, että saa hiukset läpikotaisin märiksi, ainakin toiset 60 sekuntia shampoon huuhteluun ja 60 sekuntia hoitoaineen huuhteluun. Tässä siis pelkkä hiustenpesu, kasvot ja vartalokin pitää vielä pestä.
Pyrin käymään salilla ja urheiluhallilla suihkussa. Etenkin pesen hiukset siellä.
Käyn 30 minuutin kuumissa suihkuissa, tai oikeastaan ensiksi kuumassa ja sitten viileämpää vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn lämpimässä suihkussa, ollaan asennettu ok-talossa vedenlämmitys siten, että lämmintä vettä tulee klo 7-10 aamulla ja sitten taas illalla. Mutta ei minulla siellä suihkussa viittäkään minuuttia ole, joskus otin aikaa , niin meni reilu 3 minuuttia.
Teillä ei sitten pestä kunnolla käsiä lämpöisellä vedellä ja saippualla aina kotiin tultua tai ennen ruoanlaittoa ja syömistä? Tai vessakäynneillä? Toivottavasti ette järjestä vieraille aterioita.
Veden lämpötilalla ei ole mitään merkitystä käsien pesemisessä. Saippua ja mekaaninen hankaus tekevät työn, vedellä vain huuhdellaan ja se voi olla vaikka kylmää, lopputulos ei siitä muutu.
Kyllä minä suht lämpimän suihkun vieläkin otan, ei siinä juoksevan veden alla viittäkään minuuttia välttämättä mene. Hoitoaineen olen aina huuhdellut hiuksista kylmällä. Oikeastaan ei siis ole juuri tarvinnut suihkutapoja muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano nyt vielä, että "peset" kätesi laittamalla niihin saippuaa ja hierot saippuan samantien viemäriin juoksevan veden alla.
Eipä nyt tule mieleen mitään syystä, miksi kävisin. Joskus kävin, kun työpaikan yhteisasunnossa oli niin pieni boileri, että ei riittänyt kunnolla lämmintä vettä kuin kuin yhdelle, ja muut kävivät kylmässä suihkussa tai odottivat, että vesi lämpeni.
Miksi kävisi? Vesihän lämpiää puulla kuten talokin.
Mun veden valutusaika ei koskaan ole kestänyt viittä minuuttia enempää. On ohuet hiukset, joten nopea pestä. Aina on ollut tapana laittaa hana kiinni siksi aikaa kun levitän shampoon / hoitoaineen / saippuan. Nopea hiusten kastelu ennen shampoon levitystä. Hana kiinni ja shampoo hiuksiin. Sitten shampoo pois suht. haalealla vedellä ja samalla iho kastuu riittävästi, sen jälkeen hana kiinni, hoitoaine päähän ja kehon huolellinen saippuointi, varpaanvälejä myöten. Sitten huuhdellaan saippua ja hoitoaine pois taas haalealla vedellä, intiimualueet pestään pelkällä vedellä ja lopuksi vielä kädet. Yhteensä tämä vie kuutisen minuuttia, mutta veden valumiseen siitä menee ehkä kolme minuuttia, jos sitäkään. Tietty kun on ohuet hiukset ja olen pienikokoinen, mulla tämä käy nopeammin kuin jollain, jolla on ihopoimuja ja paksut hiukset.
32 lisää, että olen aina tykännyt peseytyä kohtalaisen haalealla vedellä. En pidä kuumasta.
Lämmin/kuuma suihku talvisin ja kylmä kesäisin. En käy suihkussa joka päivä.
En peseydy ollenkaan. Luonto kiittää.
t. perämetsäläinen
Sauna ja muuripata siellä on puulämmitteisiä. Ei tarvitse kylmissään peseytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sangollinen eli 10 litraa lämmintä vettä riittää peseytymiseen. Kokeile vaikka.
Sillä saa juuri ja juuri hiuksensa ja itsensä kasteltua. Milläs sitten huuhtelet?
No voi helvata. Joko kauhalla tai retkisuihkulla kastelet itsesi. Menee vettä max 3 litraa, vaikka millainen hiuspehko. Sen jälkeen peset ja lopulla 7 litralla huuhdot.
Ei nyt pitäisi olla ongelma tämänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan käy kylmissä suihkuissa ja viidessä minuutissa ei ehdi pestä itseään kunnolla, jos on hiukset päässä. Itselläni on vyötärömittaiset hiukset ja alle 7 minuutin en suihkusta selviä ulos. Paitsi jos huitaisen vaan vähän sinne päin enkä huuhtelekaan kunnolla.
Kyllä ehtii jos ei valuta pestessä vettä turhaan, vaan laittaa suihkun saippuoinnin ja shampoon hieromisen ajaksi kiinni. 60 sekuntia on itse asiassa aika kauan suihkuttelua jo, ja tuo 60 s on käytössä viiteen kertaan yhden suihkun aikana.
-alle 7 minuutin en suihkusta selviä ulos-
Mikä kohta tässä oli vaikea ymmärtää?
Kyllä saat pestyä itsesi 5 minuutissa jouksevaa vettä. Jos taas valutat koko ajan, niin et varmaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se, että jollakin on noin vaikeaa. Et ehkä "selviä" monesta muustakaan asiasta.