Kivoin ja kamalin maa jossa olet käynyt?
Kommentit (59)
Kivågast: landet som jag bor i.
Fittigast: Finland, med bred marginal.
Ukraina on huonoin maa ja paras maa on Venäjä
Vierailija kirjoitti:
Espanjasta pidän eniten, mutta tässä en tarkoita niitä täyteen tungettuja turistirysiä vaan "nimettömiä" pieniä kyliä. Ranskasta pidän vähiten, sillä siellä en tavannut yhtään ystävällistä tai edes hymyilevää ihmistä. Olen reissaillut vain Euroopassa, joten muualta ei ole oikein antaa kommenttia.
Tykkään Espanjasta esim aurinkorannikolla Mijas ja sitten kauempana Granada ovat ihania. Mutta Ranska on vielä ihanampi. Kaikkialla ihmiset eivät ole niin tylyjäkään. Esim. Nizza on kansainvälinen ja ilmapiiriltään rento. Mutta se kauneus esimerkiksi juuri Nizzassa, pienet älyttömän upeat kylät, meri, vuoristo, kulttuuri, ruoka ym on aivan ihanaa.
Hmmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😁Minun paskin paikka on se Romania tai lähinnä Bukarest. Usein yhdessä maassa on upeita ja kamalia paikkoja..
Minä taas pidin Romaniasta kovasti, kun olin siellä viime kesänä.
Minä en vain kestänyt sitä valtavaa kodittomien armeijaa johon kuului paljon lapsiperheitä mukana kaikki vauvasta vaatii. Myös se alaikäisten prostituoitujen määrä oli kauheaa. Ja en tiedä mitä sille voisi tehdä. Todella nuoria, joista en voi olla varma, mutta vaikuttivat että olisivat kokeneita itsensä myyjiä. Se mitä siellä yöllä kaduilla näki on sydäntä särkevää. Jotenkin ihan eri asia kuin lämpöisten maiden kodittomat. Suhtautuminen heihinnoli julmaa ja kylmää. Ja sitten tänne tuodaan tuolta turvaan koiria.
Vierailija kirjoitti:
Ukraina on huonoin maa ja paras maa on Venäjä
Jos on realistinen niin Ukraina tällä hetkellä on aika kamalassa jamassa. Ja tietysti Venäjä on aina kokenut olevansa suurin ja kaunein.
Venäjä on ollut sekä kivoin että kamalin.
Se on ollut myös sekä kaunein että rumin.
Se on niin iso, että siellä on ihan kaikki adjektiivit.
Sellaista kurjuutta, mitä siellä näin, en ole nähnyt missään muualla.
Kauhein kokemus oli käynti venäläisessä huumehoitolassa. Missään en ole nähnyt niin surkeassa alennustilassa olevia ihmisiä.
Tänä ei ole maa, vaan alue mutta Skotlanti on paras maa. Ja kamalin on ollut Jemen. Israel oli aika kamala myös. En ymmärrä miten jollain on ihania kokemuksia sieltä. Uskon kyllä että riippuu aikakaudesta milloin siellä on. Silloin kun olin, niin oli tosi painostava. Ihmisten jako näkyi. Joka paikassa oli tiesulkuja ja hälytyksiä. Ihmiset olivat aika epäytävällisiä tai välinpitämättömiä. Enemmän ehkä välinpitämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Kauhein kokemus oli käynti venäläisessä huumehoitolassa. Missään en ole nähnyt niin surkeassa alennustilassa olevia ihmisiä.
Sitä pahempi on venäläinen lapsivakiila.
Vierailija kirjoitti:
Sovjet är ett enda stort skithål och kommer inte att förbättras under en människas livstid. Där finns inget eller ingen bra. Bara skit och skitar.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😁Minun paskin paikka on se Romania tai lähinnä Bukarest. Usein yhdessä maassa on upeita ja kamalia paikkoja..
Minä taas pidin Romaniasta kovasti, kun olin siellä viime kesänä.
Minä en vain kestänyt sitä valtavaa kodittomien armeijaa johon kuului paljon lapsiperheitä mukana kaikki vauvasta vaatii. Myös se alaikäisten prostituoitujen määrä oli kauheaa. Ja en tiedä mitä sille voisi tehdä. Todella nuoria, joista en voi olla varma, mutta vaikuttivat että olisivat kokeneita itsensä myyjiä. Se mitä siellä yöllä kaduilla näki on sydäntä särkevää. Jotenkin ihan eri asia kuin lämpöisten maiden kodittomat. Suhtautuminen heihinnoli julmaa ja kylmää. Ja sitten tänne tuodaan tuolta turvaan koiria.
No hyvä että edes jotain. Kun ei niitä ihmisiäkään tänne voi tuoda. Yleensä ne surkeimmat siellä on romaneja.
Maailma on julma.
On siellä niin ihanassa Thaimaassakin kurjuutta, lapsia jotka on pantu tonkimaan kaatopaikkoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä ja Turkki ovat olleet kivoja, Turkki varsinkin kun tunnen sieltä ihmisiä.
Miksi venäjä?
Baskimaa, kivoin.
Intia, ei jatkoon.
Ei ole kamalaa, joten vastaan Rooma. Ei ole maa, tiedän. Mutta ainut paikka Italiassa, josta en pitänyt. Ihmiset töykeitä ja ylimielisiä. Harmi, koska muuten on kiva kaupunki
Kivoin varmaan Australia! Miellyttävä ilmasto, kivaa tekemistä esim. surffaus. Ihmiset ystävällisiä ja helposti lähestyttäviä.
Italiassa Garda-järven seutu on aivan ihana upeine näkymineen. Siellä jaksoi hellepäivinäkin vaeltaa vuoristossa, koska järvi vilvoittaa ja kasvillisuus tuo varjoa.
Ukrainassa Lviv (Lvov)-kaupunki kesällä noin kymmenen vuotta sitten oli myönteinen yllätys: hyvää ruokaa, ihania kahviloita herkullisine struudeleineen jne, ystävällisiä ihmisiä ja hieno vanha kaupunki. Toki Lvivissä oli myös ränsistyneitä rakennuksia, huonokuntoisia katuja jne. Kuitenkin kaupungista jäi hyvin myönteinen ja dynaaminen mielikuva.
Jostain syystä en innostunut Kyproksesta. Oli makuuni liian kitukasvuinen ja paahteinen paikka.
Neuvostoliiton ajoista lähtien olen käynyt itänaapurissa paljon.
Se on hullunkurisin paikka maan päällä.
Mitä muuta siitä voisi sanoa, kun kauneus ja rumuus törmää toisiinsa joka paikassa.
Ihmiset on yleensä olleet kivoja ja vieraanvaraisia. Juhliin panostetaan siellä paljon enemmän kuin meillä. Ja kun yhteen perheeseen tuli suomalaisia vieraita, koko kylä kävi tervehtimässä. Sellaista en ole tavannut missään muualla, mutta en nyt tietenkään koko maailmaa ole kiertänyt.
Nyt tuskin sinne enää lähden, hullunkurisuus meni yli äyräiden.
Viro. Koska siellä edes hyvin käyttäytyvä, varakas 60+ matkailija ei saa hyvää asiakaspalvelua. En mene Viroon enää ikinä.
Maailman p*skin maa on venäjä.
Se on täynnä haisevia rüssiä.