Kivoin ja kamalin maa jossa olet käynyt?
Kommentit (59)
Suomi ja Suomi.
En ole muissa maissa käynyt.
Suomen jälkeen kamalin Norja. Ihanin tietysti Italia jossa olen asunut.
Matkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä oli kaunis, Pariisissa kävin kerran, mutta en oikein tykännyt.
Venäjällä on paljon nähtävää ja koettavaa, mutta hallinto pitäisi vaihtaa. Pariisissakin on paljon nähtävää, mutta epäystävälliset ihmiset pitäisi vaihtaa.
Pariisi on maailman suosituin turistikaupunki. Sen takia turistit ottaa päähän niin paljon että niille ei hullukaan ole mukava.
Vierailija kirjoitti:
Belgia oli ristiriitainen kokemus. Brugge oli todella kiva. Bryssel helvetin perseenreikä.
Työn puolesta oon käynyt monta krt Brysselissä. En tykkää yhtään.
Hotellit kalliita, henkilökunta töykeää. Ruoka on hyvää, mutta mitä tahansa voi liubaalla tulla vastaan.
Ei voi palauttaa, kun on kiire takasin. Puhun sujuvaa ranskaa, ei vaikutusta.
Toinen ei mukava on Israel. Ei jatkoon
Kivoin Italia, huonoin Yhdysvallat
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt useissa kymmenissä maissa, Eurooppa, Aasia, Afrikka, lähi-itä..
Ehdottomasti paskin paikka on ollut Bulgaria.
Mitä tulee kun risteytetään itänaapuri ja romani?
Bulgarialainen.
Never again.
😁Minun paskin paikka on se Romania tai lähinnä Bukarest. Usein yhdessä maassa on upeita ja kamalia paikkoja.
Torremolinos ei edusta koko Espanjaa. Helsinki ja Lappi tarjoaa aivan erilaisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Matkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä oli kaunis, Pariisissa kävin kerran, mutta en oikein tykännyt.
Venäjällä on paljon nähtävää ja koettavaa, mutta hallinto pitäisi vaihtaa. Pariisissakin on paljon nähtävää, mutta epäystävälliset ihmiset pitäisi vaihtaa.
Pariisi on maailman suosituin turistikaupunki. Sen takia turistit ottaa päähän niin paljon että niille ei hullukaan ole mukava.
Näin varmaankin. Lisäksi en ole tavannut missään maassa niin paljon englannin kieltä vältteleviä ihmisiä kuin Ranskassa.
Ei tule mieleen läpikamalaa maata, jossa olisin käynyt. Itävallassa oli kammottavaa ruokaa, mutta nähtävyydet kivoja.
Kivoin on Japani kaikin puolin, nähtävyydet, kulttuuri, ruoka, julkinen liikenne, ostokset jne.
Yhdysvalloissa sai pelkää kävellessä kaduilla joten ei jatkoon.
Venäjän arkkitehtuuri oli kivaa, ja toinen kiva on Kreikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😁Minun paskin paikka on se Romania tai lähinnä Bukarest. Usein yhdessä maassa on upeita ja kamalia paikkoja..
Minä taas pidin Romaniasta kovasti, kun olin siellä viime kesänä.
Kuuba oli kaunis mutta täysin mätä sossuhallinto.
Poliisi kyttää turistien ja paikallisten juttuja oikeasti kadulla. Jopa uimarannallakin.
Paras kai thaimaa. Hyvä palvelu.
Olen käynyt vain ruotsissa (tosi usein) ja venäjällä(kerran vuonna 1999).
Tykkäsin molemmista mutta jos niistä on ihan pakko valita kumpi oli kivempi ja kumpi kamalampi niin...
Vaikea valinta..
Ruotsi oli kamalampi, Venäjä kivempi.
Kivoin ehkä Sveitsi, kamalin Intia
Olen käynyt kaikissa Euroopan maissa ja asunutkin useammassa.
Kivoin maa on Ruotsi.
Kamalin Turkki, Venäjä hyvänä kakkosena.
Surkein: Pietari & Viipuri, Venäjä. Ruoka blinejä lukuunottamatta pahaa, ihmiset töykeitä ja happamia, yrittivät myös kusettaa kaikkialla. Pietarin keskustan ulkopuolella näyttää siltä kuin olisi jossain Mogadishussa, talot ränsistyneitä, tiet umpisurkeassa kunnossa, puuhun ajaneita autonraatoja siellä täällä. Viipuri kerjäläisiä täynnä.
Vaikea sanoa ihaninta, mutta Lontoo ainakin oli tosi hyvä. Siellä oli kaikki päinvastoin kuin mitä tuossa edellä mainitsin. Nähtävääkin vaikka usean viikon reissun ajaksi. Kulkuyhteydet metrolla täydelliset. Amsterdam on myös kiva, kanaaliajeluilla näki kuinka kaunis kaupunki se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italia kivoin. Latvia ja Slovakia olivat melko masentavia. Kauniita paikkoja, mutta ihmiset ilkeitä ulkomaalaisille. Sinne ei ollut tervetullut.
Oletkin mahdollisesti afrikkalainen?
Toki. Kirjoitan täältä Timbuktusta, kun kävin Suomen kirjekurssin.
Uskon kyllä, että afrikkalaisena kokemukseni Italiasta olisi kovin erilainen. Latviassa sentään saa kokea myös länsimaalainen muukalaisvihaa, joka kyllä ilmeisesti kateutta ja katkeruutta sen johdosta, että Latvia on Euroopan köyhin maa. Latviassa on myös paljon neuvostoliittolaista asiakaspalvelua, koska osa asukkaista asuu henkisesti edelleen Neuvostoliitossa.
Venäjä oli kiva, ne kirkot yms.
Amerikka oli vähän sotkuinen ja huono.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä oli kiva, ne kirkot yms.
Amerikka oli vähän sotkuinen ja huono.
En Venäjän kirkoista tiedä mitään, mutta mukava ja mielenkiintoisin se on itselle. Johtuu ehkä siitä että lähdin aikanaan kiskoilla sinne enkä Eurooppaan.
Ikävin paikka on ollut Thaimaa. Kaikin puolin likainen paikka ja parempia rantojakin löytyy helposti.
Espanjasta pidän eniten, mutta tässä en tarkoita niitä täyteen tungettuja turistirysiä vaan "nimettömiä" pieniä kyliä. Ranskasta pidän vähiten, sillä siellä en tavannut yhtään ystävällistä tai edes hymyilevää ihmistä. Olen reissaillut vain Euroopassa, joten muualta ei ole oikein antaa kommenttia.
Kivoin maa: islanti
Kamalin maa: ruotsi