Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olit, kun kuulit Olof Palmen murhasta?

Vierailija
09.12.2022 |

Itse synnyin kaksi ja puoli kuukautta sen jälkeen, eli olen kuullut siitä vasta paljon myöhemmin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsi mutta muistaakseni aamulla isä tuli ja kertoi. Olin kuitenkin sen verran jo varttunut, että seurasin uutisia. Oli melkoinen uutinen silloin kyllä tuo juttu.

Tapahtumana suhteellisen pieni mutta uutisena oli iso. Ainakin yhtä pysäyttävä kuin Estonia ja Diana. Mun aikana vain 9/11 on ollut järkyttävämpi. Puhuttaessa siitä miltä tuntuu kun avaa pahaa aavistamatta radion/tv:n.

Vierailija
22/28 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 1986 vuoden abi. Tenttikausi oli juuri alkanut kun kuulin murhasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona. Asuin silloin vielä lapsuudenkodissani. En muista, että olisin kovin paljon tuota uutista noteerannut.

Nuorena ei tuollainen hetkauttanut.

Meitä on moneen junaan

Vierailija
24/28 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Olin 7-vuotias. Ampuminen tapahtui perjantaina vähän ennen puolta yötä eli uutinen kantautui suomalaisiin koteihin varmaan lauantaina päivällä. Olin todennäköisesti kotona leikkimässä.

Siitä parin kuukauden päästä tapahtui Thsernobylin onnettomuus, josta minulla on tarkemmat muistikuvat.

Challenger räjähti kuukautta aiemmin. Se oli myös jättiuutinen syystä tai toisesta. Koko ajan näki uusintana räjähdystä tv:sta.

Vierailija
25/28 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona ja vanhemmat ulkomailla.

Kaverien kanssa käytiin saunassa ja juotiin pari kaljaa, johon en ollut tottunut. Yöllä heräsin pahaan oloon ja oksensin käytävän matolle.

Aamulla sisko soitti ja kuulin, että Palme on kuollut. 

Vierailija
26/28 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedonvälitys oli totisesti hitaampaa silloin: HS-aikakoneen mukaan Palmesta kirjoitettiin lehdessä vasta sunnuntaina 2.3., eikä lauantain lehden ohjelmatietoihin ollut ennätetty saada tietoa ylimääräisistä uutislähetyksistä. Niitä luulisi olleen joku/joitakin silloin kuitenkin.

Vierailija
27/28 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen ottaa. Käväisin aamulla kaupassa ja näin iltapäivälehden lööpin, mutta en ajatellut että se olisi totta, vaan sivuutin sen nopeasti mielikuvalla että kysessä on joku leffakässäri tms. Vasta kun myöhemmin päivällä kylään tullut veljeni mainitsi asiasta, tajusin että totta se olikin.

Vierailija
28/28 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin autossa ja ajoimme Helsingissä Kauppakartanonkatua kun näin yhtäkkiä R-kioskin ovessa Iltasanomat ja sen lööpin murhasta.

Jäänyt todella mieleen se hetki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi