Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitusta lahjasta, miksi ei kelpaisi sinulle?

Vierailija
09.12.2022 |

Ihmettelen, kun nuori, kohta kotoaan muuttava pyysi lahjaksi tiettyä arabia/iittala sarjaa olevia astioita. Minulla sattuu olemaan juuri sitä hänen toivomaansa täysin käyttämättömänä, koska olen itsekin sen saanut, mutta en pitänyt siitä. ilahduin että nyt minulla on kerrankin antaa pyydetty (kalliihko) lahja, mutta nyt kävikin niin että minun pitäisi antaa nuo hänelle muuten vain, ilmaiseksi, ja lisäksi ostaa lisää. Näin nuori oli sanonut äidilleen, ja äiti välitti idean minulle ollen samaa mieltä.
Olen melko ihmeissäni, enkä saanut tuossa tilanteessa oikein sanaa suustani.
Mitäs mieltä palstaraati, eikö täysin käyttämätön astiasarja kelpaa lahjaksi vaikka se olisi lahjansaajan toivoma, mikäli sitä ei ole alunperin ostettu häntä ajatellen?
Astiasarjaa olisi lisäksi aika paljon, joten kyseessä on monen sadan euron arvoinen lahja.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tiennyt ei. Olisi varmaan ollut parempi olla kertomatta että kyseistä sarjaa löytyy omasta takaa. 

Kyllä mä nyt ajattelin kysyä vielä että haluaako nuori näitä vai ei, ja jos haluaa niin se on sitten se lahja. Mutta mikä voi olla takana siinä että tämä lahja ei kelpaisi? Ts. pitäisi vielä ostaa lisää? Miten voi ajatella noin, mitä siinä on takana?

ap

Siinä on takana kyltymätön itsekkyys. Näkivät mahdollisuuden saada jotain lisää ja röyhkeästi sitä käyttivät. Tunnen tällaisen äidin ja tyttären jotka pyrkivät hyötymään kaikista ystävistään ja sukulaisistaan. He olisivat aika varmasti toimineet samoin. (Jos ja kun eivät jotain saa niin itkut ja ulinat siitä miten muut ovat itsekkäitä) 

Vierailija
22/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää käytöstä, älä vaan anna niitä astioita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin lahjaksi yhden halvimman osan mitä sarjasta löytyy ja tarjoutuisin myymään ne mitä sinulla nyt on.

Vierailija
24/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää ikinä kysy mitä ihmiset tarvitsee tai haluaa, koska toiveet on ihan jäätäviä. Aikuisuuteni alussa vielä kyselin ja tyyliin sisarusten lapsille olisi kummallekkin joku satasen juttu pitänyt ostaa ja kas kummaa kun itselleni tuli lapsia niin ehdotettiin ettei enää osteta lahjoja. Ihmiset on törkeitä. 

Vierailija
25/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää käytöstä, älä vaan anna niitä astioita. 

Joo ei todellakaan! Ihmisten mul kk uutta ei pidä ikinä palkita.

Vierailija
26/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tiennyt ei. Olisi varmaan ollut parempi olla kertomatta että kyseistä sarjaa löytyy omasta takaa. 

Kyllä mä nyt ajattelin kysyä vielä että haluaako nuori näitä vai ei, ja jos haluaa niin se on sitten se lahja. Mutta mikä voi olla takana siinä että tämä lahja ei kelpaisi? Ts. pitäisi vielä ostaa lisää? Miten voi ajatella noin, mitä siinä on takana?

ap

Takana on hävytöntä m*lkkuutta. Myy astiasarjasi Torissa käypään hintaan ja osta rahoilla pari kahvikuppia uutena lahjaksi ja lopuilla itsellesi jotain kivaa.

Hyvä idea, jos vielä tuon jälkeen nyt haluat jotain hänelle antaa.

"Voi voi, kun et kerran niitä halunnut, niin myin ja ostin sinulle tämän mukin uutena sitten."

Vierailija
27/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta yksi muki lisäksi.

No ei missään nimessä, miksi sinä ostaisit?

Vierailija
28/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä astiasarjallesi hinta-arvio vaikkapa Astialiisasta tai vastaavasta ja kerro, että voit myydä ne tytölle arvioituun sopuhintaan. Eiväthän ihmiset arvosta asioita, jotka tulevat työtä tekemättä.

Vierailija
29/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ylipäätään lahjaksi ei "pidä" ostaa mitään tai antaa lahjaa ollenkaan. Toiveita voi esittää, ei vaatimuksia, joten ihan hyvin voit antaa juuri sitä mitä haluat tai olla antamatta mitään.

En nyt kuitenkaan lähtisi suoraan teilaamaan tätä nuorta, jos koko keskustelu on käyty välikäden kautta. Ei nyt omilleen muuttava tarvitse äitiä tiedottamaan tarpeistaan ja mistä sitä voi tietää miten asia on näiden kahden välillä esitetty. Puhu tai viestittele suoraan nuoren kanssa ja kuulostele sen perusteella miten kannattaa tehdä ja jätä juorumamma välistä.

Vierailija
30/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisen sukulaistytön vanhemmilta kyselin että tilaisinko Demi-lehden lahjaksi. No, tyttö oli sitä  mieltä, että se on ihan lasten lehti. Tilasin sitten hänelle muutamaksi kuukaudeksi joululahjaksi ET-lehden. 

Vierailija
31/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäisen sukulaistytön vanhemmilta kyselin että tilaisinko Demi-lehden lahjaksi. No, tyttö oli sitä  mieltä, että se on ihan lasten lehti. Tilasin sitten hänelle muutamaksi kuukaudeksi joululahjaksi ET-lehden. 

:D

Vierailija
32/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia, mutta tulipa mieleeni;

Meillä on sisaruksen lapsi ( nuori aikuinen), jolle on ostettu jouluisin lahja.

Ei mitään kallista, mutta kuitenkin.

Lisäksi lähetetty joulukortti, mutta sieltäpäin ei tule edes korttia.

No, tämmöisekseksi se on tosiaan mennyt.

Eikä tietysti olisi pakko mitenkään erityisesti muistaa, mutta teen niin koska minusta/ meistä se on mukavaa ja kiva tapa edes jotenkin ottaa huomioon...

Vierailija
33/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme saatanan kippo sakkia joillekka joku merkki kippo on elämääkin kalliimpaa. 

Minä en voi ymmärtää. 

Vierailija
34/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ajattelee jotenkin että jos se on sinulle ilmainen, niin tavallaan lahja ei ole tarpeeksi arvokas silloin?

Ei lahjan arvoa määritellä antajan maksaman rahan perusteella..

Ap:n tuttu tuntuu määrittävän...? Vai mikä ihme tuohon muuten voi syynä olla että uusi, toivottu tavara ei kelpaa lahjaksi, vaan se pitäisi SAADA muuten vain, ja ap:n pitäisi sitten vielä ostaa jotain siihen päälle.

Vierailija
35/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asia, mutta tulipa mieleeni;

Meillä on sisaruksen lapsi ( nuori aikuinen), jolle on ostettu jouluisin lahja.

Ei mitään kallista, mutta kuitenkin.

Lisäksi lähetetty joulukortti, mutta sieltäpäin ei tule edes korttia.

No, tämmöisekseksi se on tosiaan mennyt.

Eikä tietysti olisi pakko mitenkään erityisesti muistaa, mutta teen niin koska minusta/ meistä se on mukavaa ja kiva tapa edes jotenkin ottaa huomioon...

Sii mikä oli sun sanoma tässä kun ei selvinnyt. 

Vierailija
36/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä ruokaa laita halvassa kipossa yhtä hyvin kuin jossain merkki kipossa. 

Vierailija
37/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin suoraan että vaikuttaa hieman kyseenalaiselta hänen pyyntönsä.

Vierailija
38/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viestin tälle nuorelle jossa kerroin että minulle jäi nyt hänen äitinsä puheiden perusteella epäselväksi haluaako hän lahjaksi tätä minulla jo olevaa hänen toivomaansa astiastoa, vai jotain vartavasten hänelle ostettua, niin hän vastasi että ehdottomasti astiastoa jos valita saa, ja loppuun vielä että ei kannata kuunnella äitiä kun se vain sekoilee jotain. Eli ilmeisesti äitinsä on nyt jotain sekoittanut sitten. Ihmettelinkin kun mielestäni tämä nuori on ollut aina ihan ns. normaali, että mitähän ihmettä nyt. Sitä en sitten tiedä mitä äitinsä "sekoilee".

ap

Vierailija
39/41 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kelpaisi kyllä lahjaksi. Ikävää käytöstä heiltä. Sinuna, vaikka myisin sarjan pois ja ottaisin rahat. Et oikeastaan hyödy mitään ja saa edes hyvää mieltä jos ovat vielä kiittämättömiä.

Vierailija
40/41 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olis äidille iskenyt harmitus siitä että pääset tyttärensä lahjasta ns. ilmaiseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi