Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astiasto joululahjaksi, minkä haluaisit?

Vierailija
09.12.2022 |

Minulle Valencia, kiitos!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana haaveiluketju. Pentik Anis olisi minun valinta. Nyt on kaapissa Iittalan eri sarjoja sekaisin, valkoisena mutta niiden laatu on ollut pettymys ja alkavat olla aika kulahtaneita vaikka vasta 6-7 vuotta käytössä.

Vierailija
2/25 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikiä en enää ota. Toivoin yhtä Pentikin sarjaa häälahjaksi, ja voi elämä, miten surkea laatu.

Vuosi sitten muutettiin ja teki mieli uudistaa astiatkin. Ensin vähän ajattelin Arabian Mainio Sarastus - sarjaa, mutta tuntui kuitenkin vähän tylsältä. Sitten löysin Marimekon Siirtolapuutarha-sarjasta Räsymatto-sarjan. Sitä olen kerännyt ja ollut hyvin tyytyväinen. Sarja on hyvin monipuolinen ja siihen on halutessaan helppo yhdistää vaikka muita Siirtolapuutarhan astioita. Ei ole kyllä vielä tarvinnut. Minulla on nyt melkein kaikkea, mutta syvät lautaset voisin toivoa Joulupukilta.

Yhtäkään näistä astioista en muuten ole ostanut normaalihinnalla. Alennuksia on usein. Vinkkinä Joulupukillekin 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valencia on kyllä rohkea valinta, pojot siitä. Onko se uudistuotannossa?

Vierailija
4/25 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytöni oli Villeroy kierrätyskeskuksesta! :D Siisti, kuin paketista otettu.

Vierailija
5/25 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentikiä en enää ota. Toivoin yhtä Pentikin sarjaa häälahjaksi, ja voi elämä, miten surkea laatu.

Vuosi sitten muutettiin ja teki mieli uudistaa astiatkin. Ensin vähän ajattelin Arabian Mainio Sarastus - sarjaa, mutta tuntui kuitenkin vähän tylsältä. Sitten löysin Marimekon Siirtolapuutarha-sarjasta Räsymatto-sarjan. Sitä olen kerännyt ja ollut hyvin tyytyväinen. Sarja on hyvin monipuolinen ja siihen on halutessaan helppo yhdistää vaikka muita Siirtolapuutarhan astioita. Ei ole kyllä vielä tarvinnut. Minulla on nyt melkein kaikkea, mutta syvät lautaset voisin toivoa Joulupukilta.

Yhtäkään näistä astioista en muuten ole ostanut normaalihinnalla. Alennuksia on usein. Vinkkinä Joulupukillekin 😄

Räsymatto on ruminta marimekkoa. Hyi!

Vierailija
6/25 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin huolia Arabian Illusia-sarjaa liilan sävyisenä vaikka ison tarjoiluvadin tms. Meillä on sen sarjan lautaset päivittäiskäytössä.

Vierailija
7/25 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea Ofantlig. Sen ostan seuraavaksi lomakotiimme. Kotona Ikean Skyn mutta sitä ei saa enää

Vierailija
8/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiat on ihana aihe, ja olin ihan varma, että vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä. Vaan ei se ihan niin helppoa ollutkaan, jos pitää valita tuhansista upeista vain yksi.

Tänä aamuna päädyn valitsemaan Villeroy & Bochin Itsmy match. Perusteluna on, että haluan ruoan olevan keskiössä, eli ei liikaa kuvioita eikä erityisesti lautasen keskellä. Tämän sarjan värit on kauniit ja yhdisteltävissä, keraaminen tyyli on kovasti alkanut miellyttää silmää ja se vihreä lehtilautanen vain on niin kaunis.

Mielipiteitä?

Vierailija
9/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös Pentikiin pettynyt: naarmuuntuvat tosi helpostu ja sen jälkeen ovat ulkonäön puolesta käytännössä epäsiistiä roskiskamaa.

Harmi sinänsä.

Vierailija
10/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos mitään, eikä varsinkaan uutena kaupasta. Oletteko nähneet kierrätyksen astiavuoria?

Vierailija
11/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös Pentikiin pettynyt: naarmuuntuvat tosi helpostu ja sen jälkeen ovat ulkonäön puolesta käytännössä epäsiistiä roskiskamaa.

Harmi sinänsä.

No ei ole käynyt omille Pentik astioille noin. Pentikin lasitukset ovat hyvät, toisin kuin Arabia Iittalan.

Vierailija
12/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo kyllä yhtäkään astiastoa joululahjaksi enkä muutenkaan.

Juuri pari vuotta sitten tein inventaarion astiakaapissa ja lähti  lahjoituksena Pelastusarmeijalle pari pahvilaatikkoa hyviä ehjiä monet lähes käyttämättömiä astioita. Oli kahviastiastiastoa ja lautasia jne.

Ennen olin hamsteri, mieli muuttui jossain vaiheessa ja lahjoitin pois paljon muutakin. 

Yksi kahviastiasto minulla on huolellisesti pakattuna, sellainene englantilainen  aitoa posliinia. Sitä en anna pois, saatu 20-vuotis lahjaksi henkilöltä joka on jo poistunut keskuudestamme.

Vierailija
13/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keräillyt sinivalkoista, runsaasti koristeltua Flora Japoniica -sarjaa ja haluaisin täydentää sitä vielä. Stokkalta saa joitakin osia, mutta ulkomaisista verkkokaupoista voi ostaa puuttuvia osia. Laatu on ollut hyvä ja hintakin Arabian Teema-sarjan tasoa. Koen edulliseksi, koska laatu on Teemaan verrattuna parempi ja koristelut aivan ihania.

Vierailija
14/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi astiastoa joululahjaksi. Jos haluaisin astiaston niin ostaisin sen itse. Lahja menis 99% todennäköisyydellä roskiin/kirpparille.

Vierailija
15/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan yhtään Suomalaista tuotetta tule keittiöön. Fiskars aivan susi, Arabia ja Iittala todella huonoa. Pari vuotta sitten ostettu Iittalaa ja kupit ja lautaset niin naarmuilla, että en kehtaa kuin itse niistä syödä. Onneksi ei kovin usein käy vieraita. Fiskarsin aterimet on ruostepilkuilla. Seuraavaksi saatan V&B:n jotain settiä kokeilla esimerkiksi aamupalalla.

Vierailija
16/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan, kuka täyttää kaappinsa milläkin, mutta mulle ei kiitos mitään astiastoja tai muuta turhuutta. Aika vähällä tulee toimeen. Olen nähnyt, ettei täältä lähtiessä saa mitään mukaansa, tänne jää kipot ja kupit perikunnan selvitettäväksi. Tavarapaljouden takana saattaa olla turvallisuushakuisuus, elämän tuntu, kun shoppaile jo entisten lisäksi lisää milloin pentikkiä, milloin marimekkoa, ja mitä näitä nyt on. Mulla on kiusaus pussilakanoihin, mutta päätös, etten osta, jos en ole valmis luopumaan jostain jo olevasta. Toimii aika hyvin.

Vierailija
17/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse enää astioita lisää, päinvastoin yritän karsia. Minulla on perusastiastona Arabian Arctica, jota somistan kattauksessa erilaisilla alkuruoka- ja/tai leipälautasilla ja laseilla tulanteen mukaan.

Arctica on niin ajaton kaunistus, että se sopii yhdisteltäväksi erityisen hyvin vintageastioihin, joita olen saanut isoäideiltäni ja poiminut kirppareilta mistä milloinkin.

En siis toivoisi kokonaista astiasarjaa, mutta kaappiini mahtuu kyllä aina lisää kauniita tarjoiluastioita ja juomalaseja. Arabian Irja-sarjan vadit ja etenkin kannelliset kulhot kiinnostaa. Ja tietysti Arabian taideosaston uniikit astiat.

Vierailija
18/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan, kuka täyttää kaappinsa milläkin, mutta mulle ei kiitos mitään astiastoja tai muuta turhuutta. Aika vähällä tulee toimeen. Olen nähnyt, ettei täältä lähtiessä saa mitään mukaansa, tänne jää kipot ja kupit perikunnan selvitettäväksi. Tavarapaljouden takana saattaa olla turvallisuushakuisuus, elämän tuntu, kun shoppaile jo entisten lisäksi lisää milloin pentikkiä, milloin marimekkoa, ja mitä näitä nyt on. Mulla on kiusaus pussilakanoihin, mutta päätös, etten osta, jos en ole valmis luopumaan jostain jo olevasta. Toimii aika hyvin.

Taidat olla ihmiskunnan historian eka tällaisen kokemuksen omaava.

Vierailija
19/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana haaveiluketju. Pentik Anis olisi minun valinta. Nyt on kaapissa Iittalan eri sarjoja sekaisin, valkoisena mutta niiden laatu on ollut pettymys ja alkavat olla aika kulahtaneita vaikka vasta 6-7 vuotta käytössä.

Antik Pen..is.

Joo ei kiitos mitään astiastoja.

Vierailija
20/25 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä sarjaa vielä löytyisi, se olisi v&b:n switch 3.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi