Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kepu: miksi äänestin ennen, en enää

Vierailija
09.12.2022 |

Olen entinen kepun äänestäjä. Maaseudulla Uudellamaalla asuva akateeminen, kirkkoon kuulumaton äiti.

Miksi äänestin kepua: pienen ja heikon ihmisen puolella, mutta menestyä ja omistaa saa. Miksi en äänestä enää: Sipilän hallitus ei ollut pienen ja heikon puolella, nykyhallituksessa kepu herää liian myöhään hallituskumppanien kaavailemaan omistusoikeuden heikentämiseen. Uskottavuus ja ammattitaito on mennyt.

Nyt ei ole, mitä äänestää. Muut hallituspuolueet, siis myös rkp, eivät kunnioita omaisuudensuojaa (en äänestäisi kielipuoluetta muutenkaan, suomenkielinen kun olen). Kokoomus ei ole pienen ja heikon puolella. Persut eivät ole akateemisen naisen puolella. Kristilliset ovat muuten hyvä, mutta arvot ovat liian raamatulliset. Liike Nyt olisi ehkä paras vaihtoehto, mutta Jeti, Jungner ja Enbuske... enpä tiedä. Anoa en edes noteeraa.

Puoluetoimisto saa käyttää tietoja. 😀

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepu on aina ollut suomalaisen korruption eli hyvä veli -verkoston suurin äänenkannattaja. Sitähän nämä maakunnatkin käytännössä tulevat olemaan. Enemmän paikkoja puolueelle valtuustoissa ja kaikki muu on toisarvoista, myös järjenkäyttö.

Hyvä että ihmiset ovat heränneet ja kuihtuu pois koko syöpä.

Vierailija
22/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kepun kannatus on romahtanut, koska se on epäo nnistunut ydintehtävässään.

Niinpä sipilä ja berner aloitti keskustan syöksyn saarikko hautaa puolueen lopullisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on tämä tyttöjen älytön aikataulu tällä ns vihreälle siirtymälle. Vaikka kuinka valehdellaan, ettei se vaikuta kuluttajan elämään niin kuitenkin meillä tällä hetkellä kaikki päin persettä. Sääliksi käy seuraavaa kokoonpanoa joka yrittää tyttöjen sotkuja selvitellä...

Vierailija
24/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta on mahdollistanut vihervasemmistolaisen politiikan ja sen viimeaikaiset ja pitkälle kantavat seuraukset Suomelle. En äänestä tästä syystä enää milloinkaan Keskustaa.

Vierailija
25/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kepu on aina ollut suomalaisen korruption eli hyvä veli -verkoston suurin äänenkannattaja. Sitähän nämä maakunnatkin käytännössä tulevat olemaan. Enemmän paikkoja puolueelle valtuustoissa ja kaikki muu on toisarvoista, myös järjenkäyttö.

Miksi äänestit sitä ennen? Vai tulitko vain vouhottamaan kepuvihaasi, kun tarkoitus oli saada näkemyksiä entisiltä kepun kannattajilta.

Vierailija
26/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Persut eivät ole akateemisen naisen puolella."

Mitä tarkoitat? En keskipalkkaisena autoilevana akateemisena naisena voisi mitään muuta puoluetta äänestää.

Olen yhteiskuntatieteilijä, ammatiltani tutkija. Toisin sanoen minun ammattiani ja työtäni kohtaan he hyökkäävät hyvin usein ja hyvin karkeasti. En minä maalla asuvana äänestä vihreitäkään, koska ovat kertoneet suoraan kuinka halveksivat meitä. Viimeisenä Pitko ja Harjanne kertoivat maanviljelijöille, mistä kustannuskriisi johtuu (fossiiliset) ja millä se ratkaistaan (kasvisproteiinit). Ylimielistä sontaa, kuten persuillakin kaltaisiani ihmisiä kohtaan. -ap

En ole nähnyt tuollaisia hyökkäyksiä. 

Kritiikkiä kyllä ainakin woke-asenteellista tutkimuksenasettelua kohtaan.

Käsittääkseni persujen ajatuspaja Suomen perusta julkaisee myös yhteiskuntatieteellistä tutkimusta.

Juu, se on selvä homma, että sinä et ole mitään sellaista huomannut. 

Vierailija
27/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se sääli, että suomalainen politiikka on mennyt kaikenlaisten bile kohujen selvittämiseen, eikä ole keskitytty oikeisiin ongelmiin.

Muutenkin nykyisin paskanpuhuminen on sallittua, jota taas äänestäjänä en ymmärrä lainkaan.

Tämä on totta.

Itse huomasin viime vaalien jälkeen, että oikeisto ei koskaan päässyt yli, että hävisi vaalit. Nyt on kiljuttu ja vinguttu kaikilla keskustelupalstoilla pahaa oloaan, ei tarvitse katsoa kuin uusi tiedeartikkeli, niin nämä latvakakkoset kiljuvat sielläkin hallitusta.

Pitäisi kuitenkin aina muistaa, että nämä ovat verrattain pieni vähemmistö. mutta kiljumisen määrästä voisi hyvinkin päätellä toisin.

Vierailija
28/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoppa kuitenkin vielä, että mitä puoluetta maaseudulla asuvan tai vaikka maanviljelijän pitäisi nyt äänestää kun tuntuu että joka ikinen puolue haluaa tuhota Suomen omavaraisuuden? Tai ei ole valmis kehittämään maataloutta tai viemään sitä eteenpäin niin, että siitä saataisiin ympäristön kannalta turvallista?

Vierailija
29/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aateesta ja lupauksista viis kunhan saan olla ministerinä kaikki käy. kulmuni aloitti ja saarikko jatkoi piti jopa saada city jupitkin kepuun toisin kävi nyt me juntitkin lähdemme. junttina olen luottanut kepuun mutta taitaa pitää paikkansa sanonta kepu pettää aina nyt jopa meidät senioritkin

Vierailija
30/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kannattajien pettymyksen Keskustaan, vaikka en itse joukkoon kuulukaan.

Maaseudun ihmisiltä tiedustelisin, että mitä aiotte äänestää seuraavaksi? Käsittääkseni muut puolueet melko lailla ovat kaupunki-Suomen asialla, tämän huomaa jopa näin itse kaupunkilaisena.

Vierailija
31/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persukokoomus hallitus olisi paras, missä tehdään suomesta uusi amerikka

Vierailija
32/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata äänestää, vaan olla tietoisesti äänestämättä. Äänestämällä tuet nykymenon jatkumista.

Selitäpä millä tavoin äänestämättömyys johtaisi johonkin muuhun menoon, ja millainen se meno olisi?

Vierailija
33/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi äänestit sitä ennen? Vai tulitko vain vouhottamaan kepuvihaasi, kun tarkoitus oli saada näkemyksiä entisiltä kepun kannattajilta.

Ei tämä ole mitään vihaa vaan valitettava tosiasia.

Vierailija
34/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole mitään vihaa vaan valitettava tosiasia.

Täällä haettiin keskustelua entisten kepun äänestäjien näkemyksistä, ei vastustajien samoja juttuja, jotka on luettu vuodesta toiseen.

Vierailija
35/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kannattajien pettymyksen Keskustaan, vaikka en itse joukkoon kuulukaan.

Maaseudun ihmisiltä tiedustelisin, että mitä aiotte äänestää seuraavaksi? Käsittääkseni muut puolueet melko lailla ovat kaupunki-Suomen asialla, tämän huomaa jopa näin itse kaupunkilaisena.

Minulla ei ole enää puoluetta, jota äänestää. Syyt kerroinkin jo aloituksessa. -ap

Vierailija
36/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa kuitenkin vielä, että mitä puoluetta maaseudulla asuvan tai vaikka maanviljelijän pitäisi nyt äänestää kun tuntuu että joka ikinen puolue haluaa tuhota Suomen omavaraisuuden? Tai ei ole valmis kehittämään maataloutta tai viemään sitä eteenpäin niin, että siitä saataisiin ympäristön kannalta turvallista?

Sepä se.

Vierailija
37/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä on tämä tyttöjen älytön aikataulu tällä ns vihreälle siirtymälle. Vaikka kuinka valehdellaan, ettei se vaikuta kuluttajan elämään niin kuitenkin meillä tällä hetkellä kaikki päin persettä. Sääliksi käy seuraavaa kokoonpanoa joka yrittää tyttöjen sotkuja selvitellä...

Tämän vuoksi toivonkin että sama kokoonpano jatkaa, hauska nähdä jatkuuko edelleen sama velanotto ja hulluus. Keskusta on vain nuollut toisten peffoja hallituksessa ja luullut sen kantavan eteenpäin, omat perusäänestäjät hylätty, keskusta ei jatkoon.

Vierailija
38/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Persut eivät ole akateemisen naisen puolella."

Mitä tarkoitat? En keskipalkkaisena autoilevana akateemisena naisena voisi mitään muuta puoluetta äänestää.

Olen yhteiskuntatieteilijä, ammatiltani tutkija. Toisin sanoen minun ammattiani ja työtäni kohtaan he hyökkäävät hyvin usein ja hyvin karkeasti. En minä maalla asuvana äänestä vihreitäkään, koska ovat kertoneet suoraan kuinka halveksivat meitä. Viimeisenä Pitko ja Harjanne kertoivat maanviljelijöille, mistä kustannuskriisi johtuu (fossiiliset) ja millä se ratkaistaan (kasvisproteiinit). Ylimielistä sontaa, kuten persuillakin kaltaisiani ihmisiä kohtaan. -ap

Onko tutkimusalasi Social Justice -ideologian nielemä? Ehkä sen vuoksi tuntuu, että persut hyökkäävät sitä vastaan. Samaa mieltä olen vihreistä. Onneksi niistä tulee marginaalipuolue seuraavissa vaaleissa. Marginaaliin ne kuuluvatkin.

Vierailija
39/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persukokoomus hallitus olisi paras, missä tehdään suomesta uusi amerikka

No, en nyt tiedä. Jotenkin tuo kokoomus aina epäilyttää. Niillä on liian kylmä maailmankuva. Ja kokoomus haluaa tuoda Suomeen nimenomaan halpatyövoimaa ulkomailta. Enkä missään tapauksessa luottaisi oman maan infraa kokoomuksen käsiin.

Vierailija
40/63 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä ainakaan KOKOOMUS  paskoja ÄÄNESTÄÄ,vievät Suomen Venäjän tasolle,muistakaa se ÄÄNESTÄJÄT.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi