Mistä tietää, ettei ole narsisti?
Vai tietääkö mistään? Onko tämä sellainen 'uhrikokemus' aina, eli toiselle joku voi olla narsisti ja toiselle ei? Koska kaikissa on enemmän tai vähemmän narsisitisia piirteitä, johtaako kokemus kyseisestä henkilöstä siihen, että lukittelee narsistiksi jonkun tai ei?
Kommentit (6)
Siitä, että tuntee empatiaa toisten kärsimyksistä ja syyllisyyttä omista virheistä.
Autan. Minulta pyydetään usein apua ja kuuntelen muiden ihmnisten murheita. Hyvin usien minua kutustaan helposti lähestyttäväksi ja juttelen täysin veiraiden ihmisten kanssa, yleensä he lähestyvät minua. Pidän itseäni muuten kohtuullisen introverttinä ja olen ujo persoona.
Ei minua ole kutsunut kukaan sekopääksi tai itsekeskeiseksi, kuin jossakin riidassa. Mitä ei ehkä voi pitää ihan täysin todenpitävänä asiana kun joku sen sanoo vihoissaan.
Olen alkanut epäillä kovasti silti, että olen narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että tuntee empatiaa toisten kärsimyksistä ja syyllisyyttä omista virheistä.
Komppaan tätä. Etenkin tuota syyllisyyttä omista virheistä. Empatiaa kyllä tunnen, mutta enemmänkin ns. omieni kärsimyksestä. Eli empatia ei riitä välttämättä ihan kaikille.
Ei kai aito narsisti edes miettisi tuollaista, sehän olisi vika ja narsisteissa ei ole vikoja.
Tunnen ehkä liikaakin syyllisyyttä asioista joita olen tehnyt, olen tarkoittanut hyvää, mutta muiden ihmisten ja osatekijöiden yhdistelmänä asiat eivät sitten ole menneet ihan maaliin. Asiat vaivaavat hyvinkin pitkään ja eristäydyn ihmisistä, koska koen huonoa oloa asioista.
No
Autatko muita pyyteettömästi?
Sanovatko ihmiset sinua sekopääksi tai itsekeskeiseksi?