Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äärimmäisen kurja olo ja elämäntilanne

Vierailija
08.12.2022 |

Olen melkein 24/7 yksin. Tuntuu etten jaksa enää.
Sataa lunta ja vaikea kulkea missään.
Yksi ystävä jonka luo ehkä voisin mennä, asuu kauempana mutta äskettäin oli niin ilkeä etten tiedä haluanko mennä nyt.
Eikö missään olisi ihmisiä joita tavata?
Olen kuin haudassa jo.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain täytyis tapahtua ennen kuin mielenterveys menee kokonaan.

Vierailija
2/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on chatteja, sieltä voi seuraa löytyä. Mutta ei yksinolossa ole mitään vikaa. Ja ulkona on kaunista! Käyt vaikka kirpparilla ja teet löytöjä halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut kovin usein ystäväsi luona viime aikoina?

Vierailija
4/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä on chatteja, sieltä voi seuraa löytyä. Mutta ei yksinolossa ole mitään vikaa. Ja ulkona on kaunista! Käyt vaikka kirpparilla ja teet löytöjä halvalla.

Niin. Kyllä tämä vaan ahdistaa olla koko ajan yksin ja muutoinkin ahdistaa ja on paha olo.

Vierailija
5/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö jotain ryhmätoimintaa lähelläsi, johon voisit osallistua?

Vierailija
6/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut kovin usein ystäväsi luona viime aikoina?

En oo ollut pitkään aikaan.

Kutsui mut sinne tässä aiemmin mutta ilkeilyn takia en nyt vielä mene.

Vierailija
7/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene johonkin seurakunnan yhteisöihin tai tapahtumiin. Kyllä sieltä saat tukea ja kavereita ja varmasti voit mennä sellaisena kuin olet eli ei tarvitse hävetä.

Vierailija
8/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyö. Mene kouluun, työharjoitteluun. Ulos juttelen. Yksinäisiä on paljon. Ota tavaksi kävelylenkki. Yleensä samat ihmiset tulee vastaan samoilla paikoilla. Helppo jutella ja ihmetellä aluksi vaikka säätä.

Vierailija
9/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin olen yksin ollut koko eilisen päivän ja tämän aamun ja tulevan illankin.

No, kampaajalle aika, se onkin tämän päivän ainut ihmiskontakti.

Ei se elämä ole muillakaan sen kummenpaa tai sisällöltään rikasta, sitä vaan aina luulee, että toisilla on kivaa.

Vierailija
10/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö jotain ryhmätoimintaa lähelläsi, johon voisit osallistua?

Ei täällä maalla paljoa ole mitään.

Seurakunnan tilaisuus mutta ei tässä kunnassa tänään.

Vierailija
11/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene johonkin seurakunnan yhteisöihin tai tapahtumiin. Kyllä sieltä saat tukea ja kavereita ja varmasti voit mennä sellaisena kuin olet eli ei tarvitse hävetä.

No niitä ei aina ole, nyt muistin että yksi tapahtuma on jos ehdin sinne.

Yksi pubi jos kehtaisin mennä.

Vierailija
12/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin olen yksin ollut koko eilisen päivän ja tämän aamun ja tulevan illankin.

No, kampaajalle aika, se onkin tämän päivän ainut ihmiskontakti.

Ei se elämä ole muillakaan sen kummenpaa tai sisällöltään rikasta, sitä vaan aina luulee, että toisilla on kivaa.

Joo. Tämän lisäksi on kovin paha olla ja yksinäisyys pahentaa oloa, siinäpä se on se kauhea yhtälö.

Vierailija
13/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko kaupungissa vai maalla? Yritä pitää yhteyttä, ja löytää uusia tuttuja netin kautta. Ei kukaan tule kotoa hakemaan, mutta moni ilahtuu yhteydenotoista.

Vierailija
14/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko kaupungissa vai maalla? Yritä pitää yhteyttä, ja löytää uusia tuttuja netin kautta. Ei kukaan tule kotoa hakemaan, mutta moni ilahtuu yhteydenotoista.

Tällä hetkellä oon maalla.

Netin kautta ei oo onnistunut, vain yksi tapaaminen oli.

Vierailija
15/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile...Auttaa varmasti.

Vierailija
16/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu mukaan seurakunnan tai SPR ystävätoimintaan/auttavaan puhelimeen, jota voi kenties tehdä kotoakin käsin. On paljon erilaisia vapaaehtoistöitä, joissa kaivataan aina lisää käsipareja, googletat vain: vapaaehtoistyö + paikkakuntasi.

https://www.punainenristi.fi/tilaa-lisatietoa-ystavatoiminnasta/?gclid=…

Aina voi myös miettiä, miksi kokee yksinolon niin ahdistavaksi tai vaikeaksi. Olisiko kenties itse jonkinlaisen terapian tai muunlaisen keskustelu tuen tarpeessa?

Voisiko yksinoloa sietää paremmin löytämällä uuden harrastuksen, kuten vaikka käsityöt, puutyöt, kirjallisuuden, runouden, elokuvat, matkailun, urheilun, ilmoittautumalla mukaan harrastelijateatteriin tai johonkin kulttuuriporukkaan joka käy yhdessä näyttelyissä yms.

Tässä hyvä listaus, mitä kaikkea voi tehdä itsekseen

https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/mita-tehda-kun-on-tylsaa/

Vierailija
17/29 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin me yksinäiset, kavereiden ja naisten hylkäämät koulukiusatut & kokemattomat miehet teemme: pakene todellisuutta videopeleihin, tv-sarjoihin, animeen ja elokuviin. Melkein kaiken näistä saa ilmaiseksi internetistä jos tietää mistä kyselee.

Olen kokemusasiantuntija tämän suhteen, tämä minut yksinäisyyteen tuominnut yhteiskunta on rahoittanut erinäisten tukirahojen avulla harrastustani jo melkein kymmenen vuotta.

t. mies 32

Vierailija
18/29 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoile...Auttaa varmasti.

Rukoilen välillä.

Vierailija
19/29 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne, paitsi minulla ei ole edes sitä yhtä ystävää. Nyt kyllä ahdistaa niin että tuntuu että nuppi leviää. Jo 12. yksin vietetty joulu edessä.

Vierailija
20/29 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama tilanne, paitsi minulla ei ole edes sitä yhtä ystävää. Nyt kyllä ahdistaa niin että tuntuu että nuppi leviää. Jo 12. yksin vietetty joulu edessä.

Voi ei...ymmärrän sua, mulla usein sama tunne.

Voinko auttaa sua? Ehkä yksinäisyyden kanssa voin auttaa.

Ap