Mikä on eläkekertymäsi?
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000009246896.html
Vuosimallisi, sukupuolesi, eläkekertymäsi? Miksi? Koska kiinnostelee.
Itse: nainen, 1982, 910€/kk
Oikeastiko mediaanikertymät on noin pieniä?
Kommentit (85)
Kahden vuoden kuluttua eläkkeelle,
Tuleva eläke n.2230
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan eläkettä 2890 €/kk, toimistosihteeri olin, 43 v työura.
Olen eri. Alapeukutatteko kateudesta jonkun eläkettä, joka on 43 v. tehnyt töitä?
Lähinnä alapeukutan sitä, että alle 20% eläkeläisistä pääsee tuollaisiin lukuihin ja toimistosihteerille tuohon summaan pääseminen merkitsee suunnilleen 5000 e/kk palkkaa,
Miten täällä on niin isoja eläkkeitä? Itse tehnyt töitä tähän mennessä pyöreät 30 vuotta, ihan kohtuupalkalla ja vajaat € 1400 koossa. Ihmetyttää!
Nainen, 1960, 3500€, työelämässä 43v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri. Alapeukutatteko kateudesta jonkun eläkettä, joka on 43 v. tehnyt töitä?
Lähinnä alapeukutan sitä, että alle 20% eläkeläisistä pääsee tuollaisiin lukuihin ja toimistosihteerille tuohon summaan pääseminen merkitsee suunnilleen 5000 e/kk palkkaa,
Ehkä toimistosihteeri jäi eläkkeelle siinä vaiheessa, kun eläkettä pystyi viimeisinä työvuosina kartuttamaan reilusti superkarttuman avulla. Jos jatkoi töitä 68-vuotiaaksi, karttui viidestä viimeisestä vuodesta 22,5 % kuukausipalkasta.
Lisäksi ennen vuotta 2005 julkisella puolella kertyi eläkettä paremmalla prosentilla kuin nykyisin.
20 vuotta töissä ja kertymä alle 700€.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, en usko sinua. Muita?
Ei tuo ole usko asia.
AMMATILLINEN KUNTOUTUSTähtää työhön palaamiseen
Vaatii kuntoutussuunnitelman ja aktiivista kuntoutusta
Määräaikainen
4 625 €/kk
Kuntoutusrahan määrä
Työkyvyttömyys Eläke 2890€/kk (tammikuun alusta 3067€/kk) ikä 46 v. Eläkeellä olen ollut kohta 6 vuotta.
Nainen 1979, kertymäni on 1222 €/kk
En oo koskaan tehny töitä joten saan takuu eläkkeen. Valitsin joutilas elämän kun ymmärsin nuorena että perin vanhemmiltani 3 miljoonaa kun aika tulee.
Lottovoittoa odotellessa. Toki aina kun on jostain jäänyt ns. ylimääräistä, niin sitten on hajonnut auto tms. Jos voittaisin lotossa satoja tuhansia tai miljoonia kuolisin varmaan syöpään viikossa.
En pääse alle kolmen tonnin kuukausituloilla edes takuueläkkeen tasolle, joten en tule olemaan töissä lähimainkaan tavoite-eläkeikään asti.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyys Eläke 2890€/kk (tammikuun alusta 3067€/kk) ikä 46 v. Eläkeellä olen ollut kohta 6 vuotta.
Aika hyvä.
Itsellä tammikuun alusta 2150€/kk. Ikä 49. Eläkkeellä ollut puoli vuotta.
Kotihoitaja antaa lääkkeet ja auttaa pukemisessa, maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan eli noin 400 - 1000 euroa kuukaudessa, kotihoitaja ei siivoa, ei pese pyykkiä eikä kanna lämmityspuita sisälle. Kotihoitaja käy 2-3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla, hän on koulutukseltaan kotihoitaja.
Ateriapalvelu tuo lämpimän ruoan, maksaa noin 7,50 annos. Muut ruoat tilataan kaupasta kauppa ottaa kuljetusmaksun.
Kodinsiivous ostetaan yksityiseltä siivousyritykseltä. Jos eläke 1257 tai alle niin voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kuukaudessa kaksion kokoiseen asuntoon, jos on isompi asunto niin muiden huoneiden siivous normaalilla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoitaja antaa lääkkeet ja auttaa pukemisessa, maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan eli noin 400 - 1000 euroa kuukaudessa, kotihoitaja ei siivoa, ei pese pyykkiä eikä kanna lämmityspuita sisälle. Kotihoitaja käy 2-3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla, hän on koulutukseltaan kotihoitaja.
Ateriapalvelu tuo lämpimän ruoan, maksaa noin 7,50 annos. Muut ruoat tilataan kaupasta kauppa ottaa kuljetusmaksun.
Kodinsiivous ostetaan yksityiseltä siivousyritykseltä. Jos eläke 1257 tai alle niin voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kuukaudessa kaksion kokoiseen asuntoon, jos on isompi asunto niin muiden huoneiden siivous normaalilla hinnalla.
Siis kotihoitaja on lähihoitaja koulutukseltaan.
Mies 1970, tämän hetken kertymä n. 3600. Kolmen vuoden kuluttua jään pois työelämästä ja elän sosiaalituilla eläkeikään asti. Säästöjä on n. 700000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täähän on kova summa, sulla oli palkka semmoiset 5000 e lähes koko työuran ajan? Minä toimistosihteeri saan 42 työvuoden jälkeen eläkettä 1709 e/kk (brutto).
Samaa mietin. Aika kovia eläkkeitä palstalaiset saa 🙃
Mullakin olis vielä työtä tehtävänä 22 vuotta, mutta tällä hetkellä alimman eläkeiän arvio on n. 3400€
Jaksaa, jaksaa...