Hei työtön! Minkälaisia palveluja kaipaisit, jotta sinulla olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä?
Itse kaipaisin ja näkisin tarpeellisiksi palveluiksi esimerkiksi harjoitus työhaastatteluja. Työkkäri pitäisi auki palvelua, johon saisi joko mennä ilman ajanvarausta tai sitten ajanvarauksella ja pääsisit ihan oikeaa haastattelua vastaavaan tilanteeseen, jossa voisit vähän päästä haastattelu tunnelmaan ja harjoitella ulosantia.
Ja saisit myös vinkkejä ja apuja itseilmaisuun. Sitten ei haastattelussa olisi aivan tönkkönä, jos niihin ei ole juuri päässyt koskaan.
Muita hyviä ja tarpeellisia palveluita voisi olla: elämänhallintataito kurssi, psykologin tarkastus ja ohjaus tarvittaessa muihin palveluihin, joiden kautta saa omaa henkistä tilaa kohennettua.
Tietenkään mikään ei olisi pakollinen, mutta näistä olisi apua niille jotka oikeasti haluaisivat työllistyä, mutta heillä on isoja haasteita.
Kommentit (633)
Vierailija kirjoitti:
Perustulo tai vähintään (kevyt)yrittäjyyden byrokratian purkaminen, ettei tarvis karenssia tms pelätä jos jotain yrittää. Ihmeellistä miksei jo Perustulon tyyppinen systeemi oo käytössä vaan nykyinen pelleily vaan jatkuu ja jatkuu, passivoiden pahimmillaan yrittäjähaluisetkin ihmiset!
Menet töihin sieltä valittamasta vaan. Sinulle mitkään perustulot kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin aika järkyttäviä tilastoja: pitkäaikaistyöttömien kovan ytimen muodostaa yli 55-vuotiaat matalasti koulutetut, ruumiillista työtä koko ikänsä tehneet, aikoinaan kansa- tai peruskoulusta suoraan työelämään menneet, joilla monella on kulumia ja muuta kremppaa.
Myös työttömistä on peräti 40%! on niitä joille ei ole asetettu työnhakuvelvoitetta terveysongelmien takia! Eli lähes puolet roikkuu tyhjänpanttina vaikka oikeampi paikka olisi sairaseläke.
Oikea paikka on työpaikka.
Osa-aikainen työ, jota voi tehdä oman jaksamisen mukaan, kyllä. Työ, joka vie viimeisetkin voimat tai suorastaan tappaa, ei.
Vierailija kirjoitti:
"Olen eri: Kyse ei ehkä ole siitä, että ei näyttäisi siistiltä. Amerikassa hyväntekeväisyystyö on aika tyypillistä eli parturit ja kampaajat, stylistit ja kauneusalan yrittäjät tekevät toisinaan vapaaehtoistyötä köyhien työttömien parissa eli stailaavat näitä ilmaiseksi. Siitä on ihan tutkimuksia, että tällainen stailattu pulliainen saa jopa 90% helpommin työpaikan kuin stailaamaton. Eli oikea kampaus, meikki, tyyli ja vaatteet olisi jopa huomattavasti merkittävämmässä asemassa työnhaussa kuin koulutus ja kokemus. Sitten on tehty tutkimuksia että stailaajaa kannattaa käyttää hyödyksi jos haluaa ylennyksen tai palkankorotusta Mikä on aika masentavaa...
En tosin tiedä miten on Suomessa. Saako helpommin töitä jos on stailattu ministerin näköiseksi? Youtubestakin löytyy näitä jenkkien stailausvideoita ja kyllä jo kallis muotoilu ja väri hiuksissa saa ihmisen näyttämään pätevämmältä. Sitten hampaiden valkaisu ja manikyyri.&nb
Kuinka lihava olet? Paljonko painat? Kysyn ihan siksi että reilusti ylipainoiset naiset usein tavoittelevat huoliteltua ulkonäköä, mutta pian kaikki romahtaa lihavuuden seurannaissairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustulo tai vähintään (kevyt)yrittäjyyden byrokratian purkaminen, ettei tarvis karenssia tms pelätä jos jotain yrittää. Ihmeellistä miksei jo Perustulon tyyppinen systeemi oo käytössä vaan nykyinen pelleily vaan jatkuu ja jatkuu, passivoiden pahimmillaan yrittäjähaluisetkin ihmiset!
Menet töihin sieltä valittamasta vaan. Sinulle mitkään perustulot kuulu.
Mikä persulilla on hätänä? Eikö mamma anna tissiä?
2Kuinka lihava olet? Paljonko painat? Kysyn ihan siksi että reilusti ylipainoiset naiset usein tavoittelevat huoliteltua ulkonäköä, mutta pian kaikki romahtaa lihavuuden seurannaissairauksiin."
Oliko kysymys minulle? En ole lihava, vaan normaalipainoinen. Työurani alussa olin suorastaan hoikka.
-se, joka osaa stailata itsensä
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan kaipaisi sellaista palvelua että yli viiskymppistä pakotetaan karenssin uhalla kouluun hakemaan. Työkokemus ei muka riitä. Sellaista palvelua kaipaisin että virkailijakin käyttäisi omaa järkeään ja oikeasti kuuntelisi asiakasta. Ei vain siksi että bonuksen kuvat silmissään ehdottelisi tyhmiä. Pakotus ja karenssi ei ole enää tätä päivää. Enemmän luottamusta asiakkaisiin.
Ei minun mielestä suomalaisiin voi luottaa. Kuitenkin vain kolmiolääkkeet ja viina mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan kaipaisi sellaista palvelua että yli viiskymppistä pakotetaan karenssin uhalla kouluun hakemaan. Työkokemus ei muka riitä. Sellaista palvelua kaipaisin että virkailijakin käyttäisi omaa järkeään ja oikeasti kuuntelisi asiakasta. Ei vain siksi että bonuksen kuvat silmissään ehdottelisi tyhmiä. Pakotus ja karenssi ei ole enää tätä päivää. Enemmän luottamusta asiakkaisiin.
Ei minun mielestä suomalaisiin voi luottaa. Kuitenkin vain kolmiolääkkeet ja viina mielessä.
Tarkoitat vissiin työntantajia ja työntekijöitä. Luuletko että ne elää kuin nunna tai munkkiluostarissa. Ja kyllä, lääkkeet on pakko ottaa työttömänkin jos aikoo olla hengissä.
Suomesta puuttuu työpaikkoja joten loogisesti tarpeellisimpia on nää joissa vietetään 2 kuukautta harjoitellen cv:n kirjoittamista tekoälyllä ja sitten tehdään ilmaiseksi duunia jossain firmassa jonka omistaja on oppinut ettei duunari tarvitse nykypäivänä palkkaa.
Että perustamalla oman yrityksen (joista suuri osa kuitenkin tilastollisesti epäonnistuu) ei syrjäytyisi Suomen sosiaaliturvasta ja faktisesti putoaisi kaikkien turvaverkkojen ulkopuolelle.
Jos rappioalkoholisti, narkkari tai työtön voi saada normaalia sosiaaliturvaa ja toimeentulotukea JOS HÄNELLÄ EI OLE RIITTÄVÄSTI TULOJA, niin saman pitäisi koskea myös yrittäjiä. Juuri kukaan järkevä ei haluaisi elää minimaalisen toimeentulotuen varassa jos muitakin vaihtoehtoja olisi. Ja olemalla perustamatta yritystä se on mahdollista. Yrittämisen ei pitäisi olla huonompi vaihtoehto kuin olla yrittämättä mitään.
Nostetaan yrittäjät viimein samalle tasolle rappioalkoholistien ja narkkareiden kanssa!
Miten olis sellainen palvelu, että järjestettäisiin ensin niitä työpaikkoja, mihin hakea?
Musta ois ihquu jos se virkailija veis mut pizzalle, juotas pari sidukkaa ja juteltas sairaanmageita juttuja, sit se veis mut taksilla kotiin.voishan se hätätilassa tilata niitä pizzoja ja siduja sinne huoneeseen, sit se antas mulle taksirahan, koska enhän mä kännissä vois mennä julkisiin, siellä kuitenkin joku apina panisin mua. Näillä palveluilla luulisin työllistyvän melko nopeaan.
Ootko oikeasti noin idiootti vai esitätkö vain? Onko äo edes yli sadan? Mulla on.
TE- toimistot lakkautetaan. Sieltä mitään palveluja enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Kansalaispalkan.
Se se vie Suomen tuhoon. Kaikki makaavat kotona kansalaispalkalla vetämässä viinaa ja tumputtamassa. Pitää sitten tuoda ulkomailta Cittarin kassatkin.
Vastaus: 545. En ole työtön tällä hetkellä/VIELÄ, mutta sitäkin "herkkua," tuli aikoinaa koettua. Ja olen ihan hoikka ja kuntoilen.
Tuo on totta, että jenkeissä lihavuus on työnhaussa ongelma. Lihava "kuulemma" saa siellä jopa huonompaa palkkaa kuin hoikka. En tiedä mikä tilanne on Suomessa, mutta "Jenkkilän lihava" on kuitenkin vähän eri kaliiperia kuin "Suomen lihava". Esim. Ilu Susirajan valokuvat, joista jenkit ihan piti, nähtiin Jenkeissä vähän eri tavalla kuin Suomessa. Jenkeissä ne nähtiin tyypillisen keski-ikäisen, ja jopa ihan "luonnon sievän" naisen sarkastisena suhteena yhteiskuntaan, jolla ei ole tarjota naiselle kuin suppeita tympeitä vanhanaikaisia rooleja, kun taas Suomalaisia hätkähdytti Susirajan jopa groteski lihavuus... Jenkeissä yli 70% naisista on ylipainoisia. Ja muistaakseni 50% sairaaloisen ylipainoisia joten susiraja on jenkeissä ihan normikeho.
Ensimmäisen työpaikan voisi saada valmistujaislahjaksi. Yliopistot ainakin saavaat sen verran kivan korvauksen per valmistunut maisteri, että voisivat vastineeksi antaa sopivan työpaikan. Tässä nyt kymmenen vuotta kulunut omasta valmistumisesta ja missään en ole ollut töissä kun ei ole sopivia suhteita.
"Olen eri: Kyse ei ehkä ole siitä, että ei näyttäisi siistiltä. Amerikassa hyväntekeväisyystyö on aika tyypillistä eli parturit ja kampaajat, stylistit ja kauneusalan yrittäjät tekevät toisinaan vapaaehtoistyötä köyhien työttömien parissa eli stailaavat näitä ilmaiseksi. Siitä on ihan tutkimuksia, että tällainen stailattu pulliainen saa jopa 90% helpommin työpaikan kuin stailaamaton. Eli oikea kampaus, meikki, tyyli ja vaatteet olisi jopa huomattavasti merkittävämmässä asemassa työnhaussa kuin koulutus ja kokemus. Sitten on tehty tutkimuksia että stailaajaa kannattaa käyttää hyödyksi jos haluaa ylennyksen tai palkankorotusta Mikä on aika masentavaa...
En tosin tiedä miten on Suomessa. Saako helpommin töitä jos on stailattu ministerin näköiseksi? Youtubestakin löytyy näitä jenkkien stailausvideoita ja kyllä jo kallis muotoilu ja väri hiuksissa saa ihmisen näyttämään pätevämmältä. Sitten hampaiden valkaisu ja manikyyri.
Ilmeisesti työnhaussa se ulkonäkö olisi suuremmassa osassa kuin haluaisi uskoa tai hyväksyä. Ehkä työttömien vamennuksessa voisi enemmän jenkkilän tapaan panostaa siihen ulkoisen olemuksen fiksaukseen. Itsellä ei ole kokemusta työvoimakoulutuksista mutta mitä olen lukenut niin aika turhanpäiväisiä ovat. Silläkin rahalla voisi työttömän stailata edustavan näköiseksi työnhakuun. "
No osaan kyllä stailata itse itseni. Töissä olelssani näytin skarpimmalta ja tyylikkäämmältä kuin pomoni, kollegoista puhumattakaan. Eipä tuonut kuin määräaikaisuuksia, enää ei niitäkään kun terveys prakaa. Pelkillä kosmeettisilla muutoksilla ei pitkälle pötkitä.