Hei työtön! Minkälaisia palveluja kaipaisit, jotta sinulla olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä?
Itse kaipaisin ja näkisin tarpeellisiksi palveluiksi esimerkiksi harjoitus työhaastatteluja.  Työkkäri pitäisi auki palvelua, johon saisi joko mennä ilman ajanvarausta tai sitten ajanvarauksella ja pääsisit ihan oikeaa haastattelua vastaavaan tilanteeseen, jossa voisit vähän päästä haastattelu tunnelmaan ja harjoitella ulosantia.
Ja saisit myös vinkkejä ja apuja itseilmaisuun. Sitten ei haastattelussa olisi aivan tönkkönä, jos niihin ei ole juuri päässyt koskaan. 
Muita hyviä ja tarpeellisia palveluita voisi olla: elämänhallintataito kurssi, psykologin tarkastus ja ohjaus tarvittaessa muihin palveluihin, joiden kautta saa omaa henkistä tilaa kohennettua.
Tietenkään mikään ei olisi pakollinen, mutta näistä olisi apua niille jotka oikeasti haluaisivat työllistyä, mutta heillä on isoja haasteita.
Kommentit (721)
Lisää työpaikkoja! Kaikki muu on turhaa puuhastelua, koska toisen saatu paikka on aina toiselta pois niin pitkään kuin työttömiä on satoja tuhansia enemmän kuin työpaikkoja.
Ja lisää palkallisia töitä ja orjatyöt poistettava kokonaan (pl. opiskelijaharjoittelut) vääristämästä työmarkkinaa.
Vierailija kirjoitti:
Työllisyys kohenisi jos kotoa tultaisi hakee.
Tämänkaltaista itseasiassa kokeiltiin Tampereella muutama vuosi sitten. Oli joku bussi, joka kiersi kesän isoimpia kauppakeskuksia ja halukkaat sai heti töitä. Oli ainakin jotain kaupan alan töitä tarjolla. Tiedä sitten oliko menestys vai ei, ja toki ihan kotoa asti ei tultu hakemaan, mutta ainakin melko läheltä. Ehkä joku tämänkaltainen työkkärin jalkautuminen tavallisen kansan keskelle voisi toimia ainakin joillekin työttömille?
Toivoisin, että saisin itse päättää niistä koulutuksista, jotka mielestäni parantavat työllistymistäni, sillä tiedän selvästikin paremmin kuin ns. asiantuntijani, jolla ei ole kovin vahvaa käsitystä alastani. Nyt olen ajautunut absurdiin tilanteeseen, jossa ehdotan jotain ja työkkäri kieltää, koska ei muka työllistä.
Toisekseen, haluaisin ehdottomasti eroon työtarjouksista, jotka ovat kyllä velvoittavia edelleenkin, ellet ole hakenut ennen sitä määrättyä määrää työpaikkoja (näin mulla kerrottiin). Mun jouluni pilasi viikko sitten postiluukusta tipahtanut työtarjous työpaikkaan, jossa olen useita vuosia sitten palanut loppuun kiusaamisen ja työstressin vuoksi. Lisäksi paikka olisi apulaisen paikka, vaikka olen ollut alalla viime vuodet asiantuntijatason tehtävissä. En voi käsittää, mitä tämä toiminta palvelee, ehkä muuta kuin te-toimiston halua nöyryyttää työnhakijaa.
Työvoimapoliittisessa on myös tarjolla tutkintoon johtavia koulutuksia. Itse suorittanut kolme tutkintoa silleen
Hassu kirjoitti:
Työvoimapoliittisessa on myös tarjolla tutkintoon johtavia koulutuksia. Itse suorittanut kolme tutkintoa silleen
Niin, ja olet edelleen selvästikin työtön joten noista ei ole hyötyä.
Mä olen toivonut joulupukilta isompia Kela korvauksia ja muita vastikkeettomia tukia sossusta.
Vierailija kirjoitti:
Joo hyvä. Niin minne SÄ HALUUT sitten päästä:
1.suljetulle?
2.kirkkomaalle?
3.putkaan(lähi-poliisiasema siellä sun slummissa)?
4.suljetulle (osastolle, Hyvillä lääkkeillä)?
5.kirkkomaalle (hyviinoravienpaskomaan maahan)?
6.Tai, jokinmuu (paikka. mihinkaltaisesiJätteetvois jättää.."vähä.kasvamaan" ..kelpo.kansalaisiksi)?
SIKSI. JustSiks.. kerro vaan. Tnx,'ympäristökiittää'..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkaltaista itseasiassa kokeiltiin Tampereella muutama vuosi sitten. Oli joku bussi, joka kiersi kesän isoimpia kauppakeskuksia ja halukkaat sai heti töitä. Oli ainakin jotain kaupan alan töitä tarjolla. Tiedä sitten oliko menestys vai ei, ja toki ihan kotoa asti ei tultu hakemaan, mutta ainakin melko läheltä. Ehkä joku tämänkaltainen työkkärin jalkautuminen tavallisen kansan keskelle voisi toimia ainakin joillekin työttömille?
Joo hyvä. Hyväyomma hienoo kuulla.
Vietiinkö noikestoJätekasat myös jonnekin, niin kauas metsä, heinäpellolle tai mansikkapellolle? ETTEI siellä EES ruoho kasva.. no voi. Voi ei! (huonosäkä..)
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole vielä yhtään työtöntä tavannut joka olisi tahtonut näitä "palveluita" eli orjuuttamisia ja lastenleikkejä jollain typerillä kursseilla.
Joo, kyllä nämä "haistelu tilanteet" nenä toisen vastapeluri (lue: työttömän) takapuolessa, leikkiessä "tsuh-tsuh"- veturia, ovat ihan liian innoittavia... nimimerkin oma kokemus "työnhakuun valmentava"-koulutus... eiköhän kaverisi voi sua valmentaa järjestämällä työnhakuhaastattelun?
Työvoimakoulutusta aloille, joissa työvoimalle kysyntää. Ei 50+ ukko pääse edes noihin koulutuksiin. Opintolainaa en uskalla tässä iässä ottaa.
Mielestäni työllistymistä helpottaisi, jos rekryfirmojen toiminta kiellettäisiin.
Velvoitettaisiin yritykset hoitamaan itse rekrytointinsa.
Rekryfirmoille sallittaisiin ainoastaan toimitusjohtajien ja hallituksen jäsenien headhuntaus.
Ihan niitä avoimia työpaikkoja joihin oikeasti haetaan työntekijöitä. Ei siihen väliin mitään palveluja tarvitse, tai kujalla olevaa asiantuntijaa kynää pyörittelemään turhaan ja turhalla palkalla.
Sitä, että kaikki koulutukset ym. siirrettäisiin sellaisiksi, että samoilla kursseilla istuvat työssäkäyvätkin täydennyskoulutuksessa olevat jne. Koulutetuille henkilöille enemmän sen oman ammattiosaamisen ajan tasalla pitämistä kuin geneeristä huuhailua. Samalla pääsisi verkostoitumaan ja sisällöt olisivat oikeasti niitä, mitä työpaikoillakin käydään läpi.
CV-kurssit ovat varmaan eka kertaa CV:tä tekeville hyviä, mutta sitten kun kaikki perusjutut ovat kunnossa, ei neuvoja saa enää jatkoon. Kun iso ongelma on se aukko työhistoriassa sen työttömyyden kohdalla.
Mitä jos työkkärissä olisi "piilotyöpaikkojen tekijöitä", joiden toimenkuva olisi ainoastaan miettiä yritysten kanssa, millaista lisätyövoimaa he tarvitsisivat ja muodostaa kokonaista toimenkuvaa. Ja tämän voisi sitten välittää työkkärissä eteenpäin sopivalle työttömälle ja samalla kertoa tälle, mitä osaamista hakemuksessa pitää korostaa.
Yksi hyvä olisi ohjelmoijalle suunniteltu työllisyys haku koulutus. Koulussa saisi kehittää ammattitaitoa ja kerätä itselleen tärkeää verkostoa ja jopa ystäviä. Työnantajat voisivat hakea työntekijää isommasta joukosta. 
samassa koulussa voisi olla monen eri työn alan ammattitaidon ylläpito opetusta. Koulu olisi hyvin oppilaskeskeinen, jokainen voisi hakaa siellä jo osaamiaan taitoja. Myös yhteistyö eri alojen kanssa olisi innovatiivista. Valtion kustantama. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vain vaatisi sen, että on niitä töitä, joihin ne halukkaat voivat sitten päästä.
Tässä syksyllä tarvittiin Tampereelle kaupan alalle työntekijöitä, hakijoita oli ilman mitään bussikierrostakin parikymmenkertaisesti se, mitä oli paikkoja.
Te toimisto eli mol tulisi lopettaa.
Työnvälityksen kun hoitaa rekryfirmat 10...100 kertaa tehokkaammin.
Kallista virastoa ei tarvita.
Sellainen palvelu, että työkkäristä olisi oikeasti kontakteja työpaikkoihin ja he auttaisivat saamaan sen työpaikan. Piilotyöpaikat voisivat soittaa työkkäriin ja kysyä onko tällaista tyyppiä ja työkkäri kävisi läpi sopivat ehdokkaat. Eli aitoa työnvälitystä.
Olen ahkera ja hyvä tekijä mutta työhakemukset ja soittaminen eivät tuota tulosta. En tiedä miksi. Piilotyöpaikkoja en ole myöskään löytänyt.
Sen, että työkokeilut ja työharjoittelut lopetetaan ja palataan vanhaan hyvään systeemiin jossa töihin palkataan eikä käytetä hyväksi työttömiä ottamalla työt tekemään 9e/päivä palkalla jonain harjoitteluna.
Ei ole rakettitiedettä tämä.
Töitä.