Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisella kaikkialla on uskonvapaus.

Vierailija
02.09.2025 |

Kukaan ei nimittäin mahda mitään sille, mitä sun pään sisällä tapahtuu. Kukaan ei tiedä mitä ajattelet, mitä uskot, mistä pidät.

Uskonnot, käyttäytymisnormit, rituaalit, kastijärjestelmät, puoluesäännöt, seurapelisäännöt, nokkimisjärjestykset, rotuopit ja esg-pistejärjestelmät ovat sitten eri juttu.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei tullut uskovaista vaikka pakotettiin, opetettiin, piiskattiin ja marinoitiin Jumalan sanalla. Yritin jopa tulla uskoon mutta ei. Hyvin sujuvasti solahdin maailman teille, synnin syövereihin. En koe että se oli mitenkään harvinainen ja täpärä pelastuminen vaaralliselta pakkosyötöltä. En koe että on vaarallista lapselle, olipa heidän kasvuympäristönsä missä tahansa kultissa, uskontokunnassa, ateistisessa, filosofisessa aatemaailmassa. He kuitenkin ajattelevat itse ja etsivät itse  sen mitä haluavat uskoa. Jokainen joutuu itse selvittämään itselleen mikä tämä paikka on mihin synnyttiin ja miksi.

Vasta kymmenien vuosien päästä löysin henkilökohtaisen suhteen Luojaan, kaiken ylläpitäjään. 

Vierailija
2/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lapsi syntyy ateistiperheeseen jossa tuputetaan väittämää että ihminen on eläin? Pitäisikö kieltää lailla kertomasta lapsille tällaista? Eikö se ole haitallista, vahingollista lapsille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tota lahkoissa.  Aloita jehovista lestoista muslimeista. Ja tynkkysestä joka erotettiin homouden tähden HELLUNTAILAISISta.   Ja jokunen slaavia näyttelevä on ihan muuta . Muslimeja. Juutalaisia. Budhia. 

Vierailija
4/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ahdisti vähän koulussa kun kerrottiin juttuja jotka oli ihan hatusta vedettyjä eikä millään lailla uskottavia. 

Vierailija
5/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ap.

Vierailija
6/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ahdisti vähän koulussa kun kerrottiin juttuja jotka oli ihan hatusta vedettyjä eikä millään lailla uskottavia. 

Eletään totuuden jälkeistä aikaa. Kuka niin sanoikaan?

Vierailija
7/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ap.

Robotteja ei lasketa.

Vierailija
8/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ap.

Mitennin?

Vierailija
9/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lapsi syntyy ateistiperheeseen jossa tuputetaan väittämää että ihminen on eläin? Pitäisikö kieltää lailla kertomasta lapsille tällaista? Eikö se ole haitallista, vahingollista lapsil

---

Minulla oli uskonnoton koti. Mitään ei tuputettu.

Ajattelin että kun ihminen kuolee, hänet kuopataan ja mitään ei ole kuoleman jälkeen.

Mutta sitten Jumala otti minut kiinni erään rakkaan ihmisen järkyttävän elämänkohtalon takia ja rupesin ajattelemaan uskonasioita.

Vierailija
10/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lapsi syntyy ateistiperheeseen jossa tuputetaan väittämää että ihminen on eläin? Pitäisikö kieltää lailla kertomasta lapsille tällaista? Eikö se ole haitallista, vahingollista lapsille?

No mikä se ihminen sitten on? Kasviko? :D :D :D :D

Vierailija
11/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis väitettiin totena että sukupuolia on enemmän kuin kaksi?

Vierailija
12/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sanomaan tuo Afganistaniin.

Vierailija
13/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uskonnot KODIN ULKOPUOLELLA tulisi kieltää. Neljän seinän sisällä voit burkha päällä tanssia heimotansseja pöydillä ja leikkiä jihadistia, mutta lähdettyäsi ihmisten ilmoille jätä nämä huuhaa-sekoilut kotiisi. 

Vierailija
14/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen. Niin mä ajattelen. Että on ihmisiä, eläimiä, kasveja, kiviä, kaasuja...

Vierailija
15/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen. Niin mä ajattelen. Että on ihmisiä, eläimiä, kasveja, kiviä, kaasuja...

Kaasujakin on erilaisia. On esimerkiksi lääkekaasuja, myrkkykaasuja ja suolikaasuja.

Vierailija
16/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskonnot KODIN ULKOPUOLELLA tulisi kieltää. Neljän seinän sisällä voit burkha päällä tanssia heimotansseja pöydillä ja leikkiä jihadistia, mutta lähdettyäsi ihmisten ilmoille jätä nämä huuhaa-sekoilut kotiisi. 

Miksi ihmeessä ihmisten ilmaisunvapautta pitäisi rajoittaa? Koska vituttaa katella? Silloin vika on sinussa. Kannattaa muuttaa jonnekin lapin erämaahan, niin ei ole muita ihmisiä haittaamassa.

Vierailija
17/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ap.

Mitennin?

Ihminen ei ole vapaa.

Vierailija
18/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis väitettiin totena että sukupuolia on enemmän kuin kaksi?

Ei tuota ollut vielä mun kouluaikoina. Sillon väitettiin että elämä jotenkin lähti jostain alkuliemestä. Jäi mieleen se oppikirjan kuva. Tuntu ihan älyttömiltä ne selitykset. Ja että hiekka jotenkin kerrostuu miljoonien vuosien ajan. 

Vierailija
19/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sanomaan tuo Afganistaniin.

Olit sitten Afganistanissa tai missä hyvänsä, ajattelet itse.

Vai väittääkö täällä joku ettei ajattele? Kaikkeahan voi sanoa, kyllähän ihmiset valehtelee.

Vierailija
20/41 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläin. Biologisesti ja tosiasiallisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän