Eipä ole köyhällä varaa enää ostaa Tori.fi:stä mitään.
Järkyttäviä hintoja pyydetään.
Etsin mekkoa ja pääsääntöisesti hinnat 20€ ja ylöspäin ja jos hinta inhimillinen (5€-sivan max 10€) niin vaate kulahtanut lumppu. Postikulut sitten vielä päälle. Ja nyt en puhu merkkivaatteista joista tietenkin pyydetään enemmän.
Juuri katsoin taas tarjontaa ja markettimerkin trikoomekosta pyydetään 30€.
Jään nyt sitten ilman mekkoa kun täälläpäin huonot kirpparit.
Ilmesesti pitää kohta kulkea ilman vaatteita kun ei edes kirpparilta ole varaa ostaa.
Kommentit (46)
Katsos toisten köyhien pitää saada rahaa elämiseen myymällä vanhoja kamppeita, kuten aina kehotetaan. Eikä se mihinkään riitä jos myy muutaman lumpun parilla eurolla.
Vähänkäytetty.fi sivustolla tuli vastaan juuri samanlaiset vaatteet jotka itse olin ostanut kaupasta, siellä ne olisivat maksaneet kaupan hintaa enemmän. Ja tämän kalliimman hinnan päälle tulisi vielä postituskulut, eli se siitä säästämisestä käytettyä ostamalla!
Ostin takin josta muutoin tykkäsin, mutta se painaa kuin lyijy, en pyydä edes 1/10 osaa alkuperäisestä hinnasta. Kun vaan siitä pääsen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei myyjänä ole tarvetta nähdä myymisen vaivaa liki ilmaiseksi. Trokareillekaan en tahdo myydä. Jos ei mene kaupaksi niin jossain kohdin heitän kassillisen vaatetta pelastusarmeijalle.
Tämä. Jotain 5 euron vaatetta en todella jaksa alkaa naputella ja kuvata myyntiin ja vielä postittaa. En edes 10 tai 20 euronkaan. Jos siitä voi pyytää yli 20 euroa niin sitten saatan laittaa myyntiin, muut menee lahjoituksena kierrätyskeskukseen.
Jos joku yrittää tinkiä laittamastani hinnasta, vien mielummin kierrätykseen kun alennan hintaa. En vain jaksa pelleillä näiden kanssa. Ihan sama jollekin muutamalle eurolle.
Mä oon yrittänyy erästä vielä myyntilaput kiinni olevaa merkkimekkoa kaikkea 0-15e välillä ja sisältäen postikulutkin, mut ei mene millään edes ilmaiseksi. Aina pari kertaa vuodessa yritän sitä myydä. Todella nätti mekko kaikin puolin, musta päältä, polvipituinen, hihaton, alusmekko valkoinen, hieman korsettimainen yläosa ja istuvuus todella nätti. Sopii moneen juhlaan. Vaan ei. Enkä kehtaa roskiinkaan heittää. Pitäisin itse, mutta rintamus liian iso itselle eikä ole taitoja kaventaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä ommella itsekin, ei ole vaikeaa mutta vie aikaa.
Ompeluvälineet maksaa vielä enemmän. Ei kaikilta löydy ompelukonetta kotoa, eikä lankoja neuloja jne. Sitten pitää monta viikkoa opetella, miten ommellaan. Eikä se lopputulos silti välttämättä kelpaa. -eri
30 euroa plus postituskulut = 40 euroa tai yli. Sillä saa uuden mekon kaupasta. Ei käytetty ole koskaan sen veroinen.
Kaikkien pitäisi ryhtyä ostolakkoon, että ei osteta alle 20 e käytettyjä vaatteita. Sitten olisi pakko hintoja alentaa.
Se on vähän niin, että sellasia parin euron juttuja ei edes jaksa myydä tori-fi sivulla. Ei pienien summien takia kannata alkaa sopimaan hakuja tai varsinkaan lähettämään postissa. Jos tavara on sellainen että siitä ei saa lähes mitään, niin yleensä vien suoraan hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei myyjänä ole tarvetta nähdä myymisen vaivaa liki ilmaiseksi. Trokareillekaan en tahdo myydä. Jos ei mene kaupaksi niin jossain kohdin heitän kassillisen vaatetta pelastusarmeijalle.
Tämä. Jotain 5 euron vaatetta en todella jaksa alkaa naputella ja kuvata myyntiin ja vielä postittaa. En edes 10 tai 20 euronkaan. Jos siitä voi pyytää yli 20 euroa niin sitten saatan laittaa myyntiin, muut menee lahjoituksena kierrätyskeskukseen.
Jos joku yrittää tinkiä laittamastani hinnasta, vien mielummin kierrätykseen kun alennan hintaa. En vain jaksa pelleillä näiden kanssa. Ihan sama jollekin muutamalle eurolle.
Mutta eikö siitä kierrätykseen viemisestä tule enemmän vaivaa, kuin jos alentaisit hintaa vaikka pari euroa? Jos kerran on ihan sama muutamalle eurolle.
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä ommella itsekin, ei ole vaikeaa mutta vie aikaa.
Tiedätkö mitä kankaat maksaa? Ja kone?
FB: n roskakavaryhmissä ihmiset antavat säännöllisesti vaatteita ilmaiseksi.
Oletko ajatellut, ettei kukaan enää jaksa nähdä vaivaa Tori-ilmoitukseen jonkun viiden euron rätin takia? Itse laitan noi halvat suoraan UFFille tai Konttiin, kun en jaksa kaiken maailman kyselyitä, tinkimisiä, ohareita ja varauksia, joita ihmiset harrastaa.
Noita halpoja ylihinnoiteltuja myy vain ne epätoivoiset, jotka tarvitsevat sitä rahaa ja kuvittelevat, että lumppukauppa kannattaa. Ei kai niillä mitään merkkivaatetta edes olisi myytäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Suu säkkiä myöden, niin sitä on eletty sota-ajat ja pula-aika kun mitään ei mistään saanut. Vanhaa purettiin ja käännettiin, tehtiin lapsille isän vanhoista housuista vaatetta.
Mummoni ompeli kahdelle pojalle paidat omasta kansalllispuvun paidastaan. Kahvi oli korviketta ja vastiketta, oli vaikka minkälaista keksintöä ja niin vain elettiin ilman että yhteiskunta riensi ruokakassien saati rahatukun kanssa apuun. Niin elettiin vuosia.
Vanhoja neuleita purettiin ja kudottiin sukkia rintamalle ja kotiin.
Mitähän tapahtuisi jos nyt tultaisiin siihen tilanteeseen!?
No ei kovin kaukana olla, jos sähkön ja ruoan hinnat nousee.
Ongelma on siinä, että nykyvaatteita ei ole tehty yhtä kestäviksi alun perinkään. Harvalla on nykyään esim. täysin villasta tai silkistä tehtyjä vaatteita. Keinokuituiset on suunniteltu hajoamaan suht pian että ihmisten pitäisi ostaa uutta, ja sama koskee kaikkia muitakin tuotteita. Kyse ei siis ollut vain säästäväisyydestä, vaan tuotteet tehtiin kestämään ja silloin niitä samoja voi käyttää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse myyn Torissa ylimääräisiä kamojani ihan vanhaan tapaan kirppishinnoilla ja ainoastaan joissain tietyissä merkkitavaroissa on korkeampi hinta. Seuraan välillä vähän huvittuneena miten jotkut pyytävät saman tai postikuluineen jopa korkeamman hinnan kuin mitä on kaupassa.
Totta, esim rautainen levitettävä sohvasänky: jyskissä oli taannoin 99 e ja torissa 250 e🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten alunperinkään laittaa tavaraa myyntiin, jos hinta on sellainen, ettei tavara liiku?
Aika usein on ostaja kuitenkin löytynyt. Ja jos ostaa jotain, saattaa samalla postikululla ottaa sellaistakin mitä ei yksistään ostaisi.
Jollei mene en usko kellään köyhyyden takia vilu.
Tee niinkuin muutkin tekee.
Laita faceen joku naukumisitkunyyhkytarina ja odota että sulle tuodaan kotiin isot kassilliset moitteetonta tavaraa joka lähtöön, tasan haluamallasi hetkellä.
vähänkäytetty.fi on hyvä kirpparisivusto, sieltä löytyy halvalla
Vaatteita on niin paljon tarjolla torissakin, että luulisi olevan ostajan markkinat.
Haut eivät kylläkään toimi kun ilmoitusten tuotteet oudoilla nimillä ja väärin kirjoitettuina, että pitää vain selata sivu kerrallaan.
ps tai sitten pitää mennä paikan päälle jonnekin paikalliseen kirppariin/kierrätyskeskukseen ym, siellä on paljon halvemmat hinnat kuin torissa
Vierailija kirjoitti:
vähänkäytetty.fi on hyvä kirpparisivusto, sieltä löytyy halvalla
Moni tavara siellä maksaa saman verran kuin kaupassa+postikulut.
Miksi sitten alunperinkään laittaa tavaraa myyntiin, jos hinta on sellainen, ettei tavara liiku?