Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei asuinalue tee ihmisestä parempaa tai huonompaa

Vierailija
07.12.2022 |

Tuttuni dissaa tiettyjä alueita ja luulee olevansa hienompi leidi kun asuu arvostetummalla alueella. Vähä~älyistä , otetaan esimerkkinä puliukko tai ~akka joka asuu arvostetummalla, sama puli~ihminenhän hän edelleen on. Kun taas hieno ihminen joka asuu vähemmän arvostetulla alueella, on silti edelleen yhtä hieno ihminen.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmiset tekevät asuinalueesta paremman tai huonomman.

Vierailija
2/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan sarjaan voi lisätä sen että perustuotteet esim saippua pitää ostaa Stockmannilta tai Sokokselta vaikka täsmälleen samat tuotteet saisi paljon halvemmalla esim Tokmannilta. Naurettavaa että näin toimimalla joku luulee oikeasti olevansa hienompikin leidi vaikka todellisuudessa möllöpulliainen.

Vierailija
4/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihmiset tekevät asuinalueesta paremman tai huonomman.

Eri asia.

Vierailija
5/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyille asuinalueille ei köyhälistöllä ole asiaa. 

Vierailija
6/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan sarjaan voi lisätä sen että perustuotteet esim saippua pitää ostaa Stockmannilta tai Sokokselta vaikka täsmälleen samat tuotteet saisi paljon halvemmalla esim Tokmannilta. Naurettavaa että näin toimimalla joku luulee oikeasti olevansa hienompikin leidi vaikka todellisuudessa möllöpulliainen.

Me todelliset paremmat rikkaat ihmiset käymme vain Stockmanilla ostoksilla. Sokos on köyhille.

Vierailija
7/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisellä on vaikkapa paljonkin rahaa, se ei tee hänestä hienompaa ihmistä.

Vierailija
8/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gunilla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me todelliset paremmat rikkaat ihmiset käymme vain Stockmanilla ostoksilla. Sokos on köyhille.

Provo

Vierailija
9/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suoraan, jos on esim. voittanut lotossa, mutta tilastollisesti paremmuuden voi päätellä varakkuuden tasosta.

Vierailija
10/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suoraan, jos on esim. voittanut lotossa, mutta tilastollisesti paremmuuden voi päätellä varakkuuden tasosta.

Ei voi.

Vierailija
11/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tunnetko montakin joka valitsee kauppansa ollakseen hienompi? Minä en tunne yhtään.

Vierailija
12/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi tehdä. Ainakin lapseen sillä on suuri vaikutus. Kyllä itse olen miettinyt asuinalueen sen mukaan että lapsen koulu on hyvä (avoimet virat saadaan täytettyä) ja millaista seuraa lapsi sieltä alueelta itselleen löytää. Olen itse asunut kunnan lähiössä ja varttunut ns. huonossa seurassa, ollut sitä itsekin, ja viettänyt alkoholinhuuruisen nuoruuden. Oli jonkin sortin ihme että minusta tuli normaali töissäkäyvä aikuinen.

Tiedän että vanhempi ei voi valita lapsen kavereita, lapset päättävät sen lopulta itse, mutta sentään tämän verran voin vaikuttaa, etten vie lapsia paikkaan jossa suurimmalla osalla perheistä on ongelmia. Niin kuin minut vietiin lapsena.

Vierailija
13/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavallinen duunari asuu vaikkapa Helsingin Eirassa, kyllä hän on edelleen sama duunari. Jos lääkäri asuu halvalla alueella, hän on edelleen lääkäri ja voi olla erityisen hyvä, jos ei juokse vain rahan perässä.

Vierailija
14/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras mitä kullut itä Helsinki eläkeläis naisilta joilla puoliso: Vain vakavaraset ja hienot ihmiset käytää KKK kaupaa ,kuin vaate liike Halonen!Köyhät käyttää S-ketjua ,lidi ja Saiturin Pörssiä.

Vierailija
15/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

Tietysti voi. Varakkailla on todennäköisemmin akateeminen koulutus ja paremmat elämänhallintataidot.

Vierailija
16/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmuus ihmisessä mitataan sillä miten hän kohtelee kanssaihmisiä. Rikas voi olla parempi ihminen jakaessaan, ei omistaessaan.

Vierailija
17/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se voi tehdä. Ainakin lapseen sillä on suuri vaikutus. Kyllä itse olen miettinyt asuinalueen sen mukaan että lapsen koulu on hyvä (avoimet virat saadaan täytettyä) ja millaista seuraa lapsi sieltä alueelta itselleen löytää. Olen itse asunut kunnan lähiössä ja varttunut ns. huonossa seurassa, ollut sitä itsekin, ja viettänyt alkoholinhuuruisen nuoruuden. Oli jonkin sortin ihme että minusta tuli normaali töissäkäyvä aikuinen.

Tiedän että vanhempi ei voi valita lapsen kavereita, lapset päättävät sen lopulta itse, mutta sentään tämän verran voin vaikuttaa, etten vie lapsia paikkaan jossa suurimmalla osalla perheistä on ongelmia. Niin kuin minut vietiin lapsena.

Toivottavasti lapsesi eivät omaksu ajatteluasi. Koska olet väärässä

Vierailija
18/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asuinalue ei tee ihmisestä parempaa tai huonompaa, tietyille asuinalueille kertyy tietynlaista porukkaa. Olen asunut sekä köyhillä, että rikkailla asuinalueella ja köyhällä alueella asuessani oli paljon levottomampaa. Roskia heitettiin minne sattuu, tavaroita varastettiin, kaduilla häiriköitiin ja käytettiin päihteitä jne. Itselle oli henkisesti todella vaikea asua köyhällä alueella, koska inhotti kuinka kaunis tuhottiin ja mitään ei kunnioitettu. Osa ihmisisistä siellä tietysti kyllä ihan mukaviakin ja moni heistä nimenomaan työskenteli ahkerasti, että pääsisi pois tuolta huonolta alueelta.

Vierailija
19/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmuus ihmisessä mitataan sillä miten hän kohtelee kanssaihmisiä. Rikas voi olla parempi ihminen jakaessaan, ei omistaessaan.

Onpahan demaritulkinta tämäkin. 

Vierailija
20/54 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joillain kaupunginosilla on tulorajoja, sinne ei köyhillä oo mitään asiaa asustella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi