Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö joulusta?

Vierailija
07.12.2022 |

Miten on?Pidätkö sinä joulusta?Oletko jouluihminen?

Pidätkö joulusta?

Vaihtoehdot

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän joulusta en sen kaupallisuudesta vaan siitä että monella ei ole kiire minnenkään vaan voidaan viettää laatuaikaa yhdessä, mut itse en enään käy pikku jouluissa enkä vietä perhejoulua nämä lopu siihen kun minua alettiin syyttää lasten palottelusta. Kaikki alko siitä että meidän jouluperinteisiin kuului että vanhempani pukeutuivat pukiksi ja muoriksi me sitten tontuiksi. Aattona sitten käytiin etukäteen sovituissa paikoissa ilahduttamassa yksinäisiä ihmisiä. Meidät siis opittiin tuntemaan korvatunturin väkenä. Tämä perinne loppu sitten kun me muutettiin omillemme.

Sitten itse asiaan kerran yhdissä perhejouluissa yks lapsista kysyi oliko totta että olin joskus tuntenut pukin ja muorin. Ja kun vastasin rehellisesti kyllä muihinkin kysymyksiin vastasin rehellisesti niin myöhemmin kuulin kiertotien kautta että olisin pelotellu heidän lastaan. 

Muitakin mörköjä näyttää olevan, mut näin joulun lähestyessä halusin vaan tuoda kaikille tämän tiedoksi niin ettei kenälläkään juhlat mene pipariksi "vääränlaisen" vastauksen vuoksi eli rehellisten.  Silloinkin kun he ovat itse asioista kyseleet. 

Vietän siis nykyään jouluni yksin vaikka kysellään tulenko. En halua näit kuulla jälkikäteen että joku on saannut raumat minun puheista.

22/22 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua ollenkaan. Tai no, kaveri tulee saunaan päivällä ja illalla käyn hautuumaalla ja sen jälkeen mäkkärissä niinkuin edellisinäkin vuosina. Kai sekin jonkinlainen jouluperinne jo on... En kyllä erityisemmin joulua vihaakkaan. Kaupassa käyn hyvissäajoin ennen aattoa ja joulupäivän iltana. Silloin eioo enää ruuhkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla