Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottaa tupakoida kun tuntuu että olen ihan toisen luokan kansalainen sen vuoksi vaikka en polta bussipysäkeillä ym, laitan tumpit taskutuhkikseen, asun ok-talossa eli savu ei mene naapuriin..

Vierailija
07.12.2022 |

Alkoholin käytön olen lopettanut kokonaan, tupakasta en ole päässyt irti enkä tiedä haluanko edes.
Olen 52vuotias ja polttanut 13vuotiaasta. Tupakka rentouttaa ja paras tapa aloittaa aamu on musta kahvi kera mallun.

Otan muut huomioon, en sytytä tupakkaa täydellä bussipysäkillä enkä heittele tumppeja maahan. Silti tuntuu vainoharhaisesti että myyjäkin paheksuu kun pyydän askin.

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kessumies jo vuodesta -97 kirjoitti:

Mun mielestä röökin vetäminen on just coolia ja saan suurta nautintoa tupakkavastaisella propagandalla aivopestyjen lampaiden paheksuvista katseista. Vedän kauppojen edessä, bussipysäkeillä ja parvekkeella. Tuhkakuppia käytän ainoastaan parvekkeella.

Varmaan on tosi voimaantunut olo polttaa jotain puiden lehtiä ja vetää keuhkoon.

Ei tiedä itkeä vai nauraa.

Vierailija
42/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei näille järjestetä kunnollisia vierotushoitoja? Lukittaisiin pehmustettuun huoneeseen, johon saavat juomaa ja ruokaa, mutta muuten ovat siellä niin kauan, että ei tee enää tupakkaa mieli. Yksinkertainen mutta toimiva tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita hihamerkkejä alemman väen tunnistamiseksi, kun sen haistaa jo kaukaa.

Hienoa itsensä nostamista muiden yläpuolelle. Isoisäni taisteli jatkosodassa, mutta alempi ihminen, koska hän myös tupakoi. Tupakoimattomathan tämän maan pelasti. Muut vaan köhi korsussa. Presidenttimmekin on vasta myöhään noussut ihmisten luokkaan. Kun aiemmin kuului alempaan luokkaan, kuin sinä.

Minun vaarini oli viisi vuotta sodassa, Marskin nyrkissä. Ei polttanut, eikä käyttänyt alkoholia. Oli itse asiassa täysin absolutisti.

Vierailija
44/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eihän se tupakointi kovin älykästä vaikutelmaa tee. Minä ajattelen aina tupakoitsijan nähdessäni niitä lapsia, jotka ovat sairastuneet/kuolleet tupakan kasvatuksessa käytettyjen kemikaalien vuoksi (ja itse tupakankin vuoksi). Tupakankasvatuksen vuoksi kaadetan sademetsää joka vuosi, suurin osa siitä tupakan kuivatukseen. Tupakka on erittäin tautiherkkä kasvi, joten sitä pitää myrkyttää useaan otteeseen kasvukauden aikana - ja luuletko, että niillä työntekijöillä on asianmukaiset suojaimet?

Heidän elimistöönsä päätyy myrkkyjä, jotka sitten siirtyvät myös heidän lapsiinsa jo raskauden aikana...

Onneksi olkoon, olet hnekilökohtaisesti vastuussa tästäkin.

Olen katsonut ohjelman banaani- ja kahviviljelmiltä. Niitäkin myrkytetään moneen otteeseen kasvukauden aikana, ainakin banaanit ruiskutetaan vielä kuljetusvaiheessa. Työntekijät, jotka usein lukutaidottomia, luulevat, että kasvit saavat lääkettä, kun ovat niin hyvinvoivan näköisiä. Lapsilla, jotka pyörivät työntekijöiden kanssa viljelmillä, on kaikenlaisia oireita. Samoin itse työntekijöillä.

Vierailija
45/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mitä muut ajattelee siitä olenko minkä luokan kansalainen. Sillä ei ole mitään merkitystä. Poltan, koska olen nikotiiniriippuvainen. Tumppeja en heitä luontoon ja tänäkin vuonna olen yli 1000 tumppia kerännyt luonnosta ja eräästä puistosta pois. Siis muiden tumppeja.

Vierailija
46/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä huvittavaa kun tupakan himo vie jotain lammasta 6-0.

Juuri tämä kauhea täpinä jossain bussi tai junamatkalla kun on minuutin pysähdys niin nämä on änkeämässä ulos vetämään sitä syöpäkäärylettä posket lommolla.

Vierailija
47/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa, tupakointi nähdään nykyään helposti höynäytettävän ja kouluttamattoman ihmisen merkkinä. Tupakkateollisuus on ollut modernismin ajan kulutus-ja riippuvuustuotteen voittokulku. Amerikkalaiset (ja venäläiset, kiinalaiset, intialaiset) suuret tupakkakonsernit ovat saaneet omistajilleen ja sijoittajilleen miljardituotot markkinoinnin ja riippuvuutta aiheuttavan (laillistetun!) kulutustuotteen myynnillä. Samoin lääketeollisuuden toimijat markkinoimalla, myymällä ja kehittämällä näennäisesti toimivia vieroitustuotteita myrkyllisen savun hengittäjille. Syöpähoidot ja kuntoutukset tuottavat terveysjäteille biljoonia joka vuosi.

Tottakai 2020-luvulla tupakoitsijat nähdään raukkoina, jotka ovat jääneet koukkuun ja globaalien yksityisyritysten ja lääketeollisuuden mainontakoneiston uhreina, jotka eivät kykene kriittiseen ajatteluun tai näkemään omaa rooliaan koneistossa. Hyödynnettäviä ostajina. Vähän niin kuin nykyisin voimakkaasti kasvavan huumeteollisuuden suuri massa eli ne perus- ja bilekäyttäjät, diileriverkostot ja riippuvaiset. Ei ylintä rahallista voittoa saavat kerrokset aivojaan ja kroppaansa pilaa käyttämällä huumeita, he urheilevat, käyvät hieronnassa ja syövät terveellisesti. Jos alat käyttää, tiput pelistä aika nopeasti, koska et vain pysty hoitamaan liiketoimintoja järkevästi.

Lisäksi tupakoitsijat haisevat, puuskuttavat hengästyneinä, kuorsaavat ja näyttävät rupsahtaneilta. Seksi tupakoitsijan kanssa on vastenmielistä, tylsää tai parhaimmillaankin veltohkoa. Ihminen, joka tekee tupakoinnin kaltaisia valintoja, nähdään henkilönä, joka ei kykene edistykselliseen ja itsenäiseen ajatteluun muutenkaan. Sellaista ei haluta puolisoksi, työsuhteeseen tai kaveriksi, koska hän tekee lähtökohtaisesti huonoja päätöksiä ja on manipuloitavissa.

Vierailija
48/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kadulla asuu kaksi tupakoitsijaa ja vaikka he asuvat kadun toisella puolella sopivalla tuulella se tupakka vienosti tuoksuu, jos on ikkunat auki.

Sinulla on herkkä hajuaisti. Toivottavasti et koskaan eksy esim. Budapestin metroon ruuhka-aikana. Siellä on sellainen parfyymien ym. hajusteiden sekamelska, että melkein pyörryttää! Vaikka en ole mikään yliherkkä tuoksujen vastustaja.

Vierailija
49/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tiedoksi teineille, että nuuska aiheuttaa syöpää ihan samalla kuin tupakkakin.

Vierailija
50/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa, tupakointi nähdään nykyään helposti höynäytettävän ja kouluttamattoman ihmisen merkkinä. Tupakkateollisuus on ollut modernismin ajan kulutus-ja riippuvuustuotteen voittokulku. Amerikkalaiset (ja venäläiset, kiinalaiset, intialaiset) suuret tupakkakonsernit ovat saaneet omistajilleen ja sijoittajilleen miljardituotot markkinoinnin ja riippuvuutta aiheuttavan (laillistetun!) kulutustuotteen myynnillä. Samoin lääketeollisuuden toimijat markkinoimalla, myymällä ja kehittämällä näennäisesti toimivia vieroitustuotteita myrkyllisen savun hengittäjille. Syöpähoidot ja kuntoutukset tuottavat terveysjäteille biljoonia joka vuosi.

Tottakai 2020-luvulla tupakoitsijat nähdään raukkoina, jotka ovat jääneet koukkuun ja globaalien yksityisyritysten ja lääketeollisuuden mainontakoneiston uhreina, jotka eivät kykene kriittiseen ajatteluun tai näkemään omaa rooliaan koneistossa. Hyödynnettäviä ostajina. Vähän niin kuin nykyisin voimakkaasti kasvavan huumeteollisuuden suuri massa eli ne perus- ja bilekäyttäjät, diileriverkostot ja riippuvaiset. Ei ylintä rahallista voittoa saavat kerrokset aivojaan ja kroppaansa pilaa käyttämällä huumeita, he urheilevat, käyvät hieronnassa ja syövät terveellisesti. Jos alat käyttää, tiput pelistä aika nopeasti, koska et vain pysty hoitamaan liiketoimintoja järkevästi.

Lisäksi tupakoitsijat haisevat, puuskuttavat hengästyneinä, kuorsaavat ja näyttävät rupsahtaneilta. Seksi tupakoitsijan kanssa on vastenmielistä, tylsää tai parhaimmillaankin veltohkoa. Ihminen, joka tekee tupakoinnin kaltaisia valintoja, nähdään henkilönä, joka ei kykene edistykselliseen ja itsenäiseen ajatteluun muutenkaan. Sellaista ei haluta puolisoksi, työsuhteeseen tai kaveriksi, koska hän tekee lähtökohtaisesti huonoja päätöksiä ja on manipuloitavissa.

Pahinta: tupakoitsijalle tärkeintä maailmassa on tupakka (arvo numero 1), jonka jälkeen tulevat kaikki muut.

Vierailija
51/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

wee tee eli valkoista roska väkeä 

Varo, ettei sada sieraimiin!

Vierailija
52/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä valistettu tupakoinnin terveyshaitoista niin paljon, että kyllähän se väkisin tuo mieleen, ettei tupakoitsija kovin älykäs ole, jos hän sitä tupruttelua jatkaa kaikesta huolimatta. Tupakointi on kallista yhteiskunnalle, kallista tupakoitsijalle, joka hassaa paitsi rahansa myös pilaa terveytensä, lisäksi se on kallista ympäristölle monella tapaa. Eli kaikin puolin typerää.

Eli vaarini, sotaveteraani ei ollut älykäs? Tai muut rinnallaan taistelleet?

Vierailija
53/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki ap: osta suklaalevy. Aina kun tekee mieli tupakkaa, ota pala suklaata. Se toimi minulla :)

Vierailija
54/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä valistettu tupakoinnin terveyshaitoista niin paljon, että kyllähän se väkisin tuo mieleen, ettei tupakoitsija kovin älykäs ole, jos hän sitä tupruttelua jatkaa kaikesta huolimatta. Tupakointi on kallista yhteiskunnalle, kallista tupakoitsijalle, joka hassaa paitsi rahansa myös pilaa terveytensä, lisäksi se on kallista ympäristölle monella tapaa. Eli kaikin puolin typerää.

No et sinäkään miltään älyköltä vaikuta. Tuolla logiikallasi ovat nimittäin myös itsensä ylipainoiseksi syöneet vähemmän älykkäitä.

Vierailija
55/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin kyllä lopettamista. Saat hirveästi enemmän rahaa käyttöösi, kun et enää polta niitä savuna ilmaan. Eikä tarvitse enää hävetä.

Vierailija
56/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

wee tee eli valkoista roska väkeä 

Mistä hänen ihonvärinsä tiedät, ja mitä sillä on merkitystä?

Vierailija
57/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta: tupakoitsijalle tärkeintä maailmassa on tupakka (arvo numero 1), jonka jälkeen tulevat kaikki muut.[/quote

Allekirjoitan kaikki väittämänne ja inhoan ehkä kaikista eniten vaatteista, hiuksista ja koko olemuksesta lähtevää löyhkää. Lopetin muutama vuosi sitten ja niin se vain on, ettei parempaa ei ole (olisi), kuin aamukahvi ja pari röökiä. Te, jotka ette ole tupakoineet, ette tiedä siitä nautinnosta mitään.

Vierailija
58/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan ihmiset nyt ovat tuomitsevia, ja ottavat nokkiinsa kaikesta, eivätkä kestä mitään. Ennen vedettiin röökiä joka paikassa, haistiin röökille, ja hielle. Nykyään jos ei ole joka päivä uusia vaatteita, suihkussa käyty kaks kertaa päivässä, dödöä, ja partavettä, niin on tuomittava juntti. Koko ihminen on huono joka tavalla. Minä kestän hajut vaikka siellä bussissa. En jaksa ottaa nokkiini jonkun muun asioista. Omissa on ihan tarpeeksi. Vetäkää röökiä jos huvittaa. Mutta se potuttaa, jos joku rupeaa siitä toisille jeesustelemaan. Silloin kehotan miettimään, onko nyt varmasti omat elintavat täydelliset joka osa-alueella. Röökinvetäjiä kyllä siedän, mutta en mulkkuja.

Ja tämä ihmisten tekopyhyys! Iso osa porukasta käyttää alkoholia ennemmän kuin olisi hyväksi, joku nuuskaa, joku pössyttelee, joku vetää kovempaakin kamaa. Puoli kansaa on pahasti koukussa kofeiiniin ja ruokakauppojen tuotevalikoimista päätellen suurin osa syö ja juo hirvittävää moskaa päivittäin. Hajusteet, kosmetiikka, pesuaineet jne. täynnä myrkyllisiä kemikaaleja. Listaa voisi varmaan jatkaa.

Yritän itse elää mahdollisimman terveellisesti, mutta en pidä itseäni sen takia parempana ihmisenä. Kaikki me ollaan samanarvoisia.

Vierailija
59/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelma on huono itsetunto.

Tupakoinnin lopettaminen on toki suositeltavaa, mutta lopettamisen jälkeen sulla on edelleen huono itsetunto.

Vierailija
60/120 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä polttelin ihan hyvällä omatunnolla. Vielä viime kesänä, kun keksittiin että yleisillä uimarannoilla ei saa polttaa, vetelin tyytyväisenä ei-yleisellä uimarannalla (jossa muutenkin käyn kun siellä saa olla rauhassa). En ole koskaan polttanut töissä, enkä enää vuosiin julkisilla paikoilla (paitsi baareissa ja terasseilla), koska en ole kehdannut. Kotona sen sijaan olen aina saanut polttaa niin paljon kuin haluan. Olen myös huomannut miten moni (varsinkin nainen) polttelee kotipihallaan, mutta muualla esiintyy tupakoimattomana. Mm äitini oli tällainen. Hän poltti ennen kuin lähti töihin, ja sitten taas kun tuli töistä jo kymmeniä vuosia siten.

Nyttemmin olen lopettanut, olen ollut reilu 2kk ilman. Yllättävän helppoa on ollut. Ei vain enää jaksanut sitä pakkoa elää tupakan ehdoilla, eli joko teki mieli, tai sitten oli juuri käynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä