Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut sanovat ettei 37 astetta ole kuumetta

Vierailija
07.12.2022 |

Jos normaali lämpötilani on 35 ja olo on heikko. Kuinka silloin voi sanoa ettei ole kuumetta.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo peiton alla että on kuumetta. Tulee tietynlainen särky. Ensin oli 37,3 joka laski normaaliin 36,7 ja taas pikkusen yli 37. Mitätöntä lämpöä joka aiheuttaa särkyä ja väristyksiä. Mulla ei tarvi lämmön nousta kuin vähän niin alkaa heittää päässä. Jo 38 astetta niin olen ihan kuutamolla. Työttömänä ei tarvi hakea saikkua.

Vierailija
2/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume on eri juttu kuin pieni lämmönnousu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jollain se 37 on normaalilämpö.

Vierailija
4/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vasta lämpöä.

Kuume on lähempänä 38 astetta, tyyliin 37,6 alkaa olla lämmön sijaan kuumetta.

Vierailija
5/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin 37 ei ole kuumetta. Siksi onkin syytä joskus mitata oma normilämpö, jotta tietää, mihin verrata. Tärkeintähän on, että miltä sinusta tuntuu ja oletko esim. työkykyinen. Itselleni 37,2 on jo kuumetta, mutta jätän esim. työnantajalle raportoimatta lukeman, koska monen mielestä kuume alkaa vasta 37,5-asteesta.

Vierailija
6/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ei ole lukeneet uusimpia tutkimuksia. Ihmisen normilämpö ei ole 37c, vaan lähempänä 36c, naisilla allekin. Tuo aiemmin lääketieteessä luultu 37c keskiarvo oli mitattu 1800-luvun lopulla Lontoossa kaupunkilaisilta, jolloin kaikilla oli tikku kantapäässä, syfilis ja hammasmätä - eli kaikilla ihmisillä oli silloin lieviä tulehdustiloja ja lämpöä. Nyt 2000-luvulla uusiksi tehty mittaus terveillä osoitti että länsimaisen ihmisen ruumiinlämpö on paljon matalampi. 37c on nykyiselle terveitä elintapoja noudattavalle jo kunnolla lämpöä.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/d1f43640-c45a-486f-8472-de94c…

Vierailija
7/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla kylläkin. Suurimmalla osalla normaalilämpö on himpun verran alle 36.

Vierailija
8/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku toinen voi sanoa ettei minulla ole kuumetta jos kehoa palelee ja tunnen oloni huono vointiseksi.

Vierailija
9/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nykytiedon mukaan tällä ihmisellä on luultavasti joku lievä jatkuva tulehdustila päällä, mikä nostaa lämmön noin korkeaksi.

Vierailija
10/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla normaalilämpö on 37 ja kevyt työ saa määrittää sen milloin kaikki muutkin jaksaa mennä töihin 😡

Vierailija
11/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he ei ole lukeneet uusimpia tutkimuksia. Ihmisen normilämpö ei ole 37c, vaan lähempänä 36c, naisilla allekin. Tuo aiemmin lääketieteessä luultu 37c keskiarvo oli mitattu 1800-luvun lopulla Lontoossa kaupunkilaisilta, jolloin kaikilla oli tikku kantapäässä, syfilis ja hammasmätä - eli kaikilla ihmisillä oli silloin lieviä tulehdustiloja ja lämpöä. Nyt 2000-luvulla uusiksi tehty mittaus terveillä osoitti että länsimaisen ihmisen ruumiinlämpö on paljon matalampi. 37c on nykyiselle terveitä elintapoja noudattavalle jo kunnolla lämpöä.

Mun keho ei myöskään ole lukenut näitä tutkimuksia kun sitkeästi pysyttelee 36,6-36,8 lämpötilassa.

Vierailija
12/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tyhmyys

Vierailija
13/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun keho ei myöskään ole lukenut näitä tutkimuksia kun sitkeästi pysyttelee 36,6-36,8 lämpötilassa.

Tutkimusten tarkoitus ei ole kertoa mikä on sinun kehosi lämpötila vaan mikä se on ihmisillä keskimäärin.

Vierailija
14/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että ihmisten keskimääräinen ruumiinlämpö on lähellä 37 astetta. Minullakin ruuminlämpö terveenä vaihtelee 36,7-37,1 välillä enkä ole kovin kipeä edes 38 asteen kuumeessa. Mutta tuo ihmisten keskimääräinen ruumiinlämpö on tietysti vain keskiarvo ja on ihmisiä, joilla ruumiinlämpö normaalisti on alhaisempi. Onneksi nykyään lääkärissä esim. sairaslomaa hakiessa ei tuijoteta pelkästään lämpömittarin lukemia vaan otetaan huomioon yleisvointi ja yksilön normaali ruumiinlämpö.

Vierailija
15/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumeen virallinen raja on 38 astetta tai enemmän.

Vierailija
16/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät ihmiset ymmärrä että toisilla on eri normaali lämpötila. Mutta mikä muu minulla on jos palelee olo on heikko. Ja otsa tuntuu lämpöiselle. Ja lämpö on 2 astetta korkeampi kuin normaalisti. Eikö tämä ole muka kuumetta? Työnantaja sanoo että minulla ei ole mitään kuumetta enkä vaikuta kovin sairaalle.

Vierailija
17/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta influenssassa tajusin mitä on oikea kuume. Se nousi about puolessa tunnissa melkein 41 asteeseen eikä tullut alas millään lääkkeellä. Liikkumiskyky meni muutamassa päivässä. Vointi heikkeni vaarallisesti. Mies soitti ambulanssin, kun menetin tajunnan oltuani melkein kaksi viikkoa järkkykuumeessa. Sairaalassa olin saanut mekaanista jäähdytystä ja lääkkeitä ja nestettä suoraan suoneen. Olo oli ihan vakavasti sairas ja osastolla vierähtikin sitten melkein kolme viikkoa. Veriarvot pahasti pielessä ja keuhkoihin jäi juonteita.

Tuon jälkeen peruslämpöilyt eivät ole tuntuneet oikein yhtään miltään ja influenssarokote otettu joka ikinen syksy.

Siis kaikki on suhteellista. Kuumekin riippuu siitä mihin vertaa.

Vierailija
18/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumeen virallinen raja on 38 astetta tai enemmän.

On se raja ainakin sillä että näkee harhoja. Exsän mielestä olin kuumeessa paljon enemmän sekaisin kuin humalassa. Kysyin mihin ne jätkät meni? Tämä että ketkä jätkät? Make ja pete ne oli just tässä. Ei täällä ole ketään sä näet harhoja kuumeessa. Meillä jäi peli kesken ja näytin kaukosäädintä. 

Vierailija
19/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut yli 39 asteen kuumeen, järkyttävää.

Silti esim. 37.2 pistää olon myös huonoksi eli kyllä se oma keho kertoo kun on aika levätä.

Vierailija
20/46 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 37 astetta on ihmisen normaalilämpö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan