Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloinen. Aiotko katsoa tänään Linnan Juhlat?

Vierailija
06.12.2022 |

Itsellä taitaa jäädä väliin.🙄 masentavaa katsoa sitä menoa, kun itse kituuttaa näinä aikoina säästämään lähes kaikesta.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin alussa ja v:tutti katsoa kun suurituloiset sairaanhoitajat asteli tyrneenä sisälle.

Vierailija
22/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katso, ei kiinnosta yhtään.

Tuntuu erikoiselta että siellä meidän pienipalkkaisten ihmisten rahoilla juhlitaan ja syödään, kun meillä ei ole koskaan varaa käydä edes ravintolassa syömässä.

Minä en muutenkaan juhli oikeistolaisen Suomen itsenäisyyttä.

En ole koskaan saanut mitään tunnustusta tai palkintoa siitä että olen tehnyt fyysisesti raskasta työtä tämän maan eteen jo 30 vuotta. 1300 euron nettopalkka tuntuu siltä että et ole minkään arvoinen ja että olet vain roskaa tälle maalle.

Toivottavasti joskus koittaa paremmat ajat, mutta epäilen.

Ei hätää, ei juhlita teidän pienipalkkaisten rahoilla. Vasta lähemmäs 4000€:n kuukausituloilla alkaa valtion hyötymään ihmisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu erikoiselta että siellä meidän pienipalkkaisten ihmisten rahoilla juhlitaan ja syödään, kun meillä ei ole koskaan varaa käydä edes ravintolassa syömässä.

En ole koskaan saanut mitään tunnustusta tai palkintoa siitä että olen tehnyt fyysisesti raskasta työtä tämän maan eteen jo 30 vuotta. 1300 euron nettopalkka tuntuu siltä että et ole minkään arvoinen ja että olet vain roskaa tälle maalle.

Vai syödään siellä sinun rahoillasi. Hahahahahhaa. 😂🤣😂😂🤣 Päivän vitsi! Pienipalkkaisten verorahoilla ei kuule syö kukaan. Hyvä jos saat edes osan omasta terveydenhuollostasi tai muista käyttämistäsi etuuksista itse maksettua verorahoillasi. Jos et ole sen vertaa vielä asioista perillä, niin kerronpa sinulle ja muillekin yhtä väärässä oleville, että yhteiskunta pyörii pääosin hyvätuloisten palkansaajien ja paljon veroa maksavien yritysten verorahoilla. Mitä enemmän niitä on, sitä paremmin yhteiskuntamme pyörii.

Sinun on ihan turha veroroposiesi käytöstä tässä yhteydessä olla huolissasi. Voisitko ystävällisesti vähän paremmin perehtyä, vaikka ihan googlettamalla, että mistä ne Suomen verorahat oikeasti kertyvät ettet enää jatkossa möläyttele yhtä hölmöjä.

Vierailija
24/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun parikymppisenäkin tuli katsottua vaikka omassa opiskelija-asunnossa ei ollut mitään syötävää edes jääkaapissa itsenäisyyspäivänä. Mustaa kahvia oli vain sille päivälle omat tarjoilut. Moni on varmasti tällä hetkellä samankaltaisessa tilanteessa, että tiukkaa on eikä ole herkkuja pöydässä.

Vierailija
25/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio katsoa. Katselen mielummin Keijo Keripukin tubekanaavaa. 

Vierailija
26/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen sivusilmällä. Eihän niitten katselu mitään maksa.

Vierailija
27/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Varjoselostan niitä parhaillaan todella mielenkiintoisesti halvan valkoviinin ryydittämänä.

Vierailija
28/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulot vaikuttavat Linnan Juhlien katsomiseen? Itse en katso, koska suurimmaksi osaksi se on todella puuduttavaa. Diplomaatit ja veteraanit musta on kiva nähdä. 

Nimim. tuntipalkka 12,41 e

Vierailija
29/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä katson. Minun tuloihini ei vaikuta linnan juhlat tai juhlimattomuus. Eikä tässä päivässä ole kysymys minusta, vaan siitä raskaasta uhrista jonka taannoiset sukupolvet joutuivat antamaan.

Vierailija
30/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen ja katson linnanjuhlia. Onhan sinne kutsuttu monia vaikutus valtaisia yhteiskunnan vaikuttajia ja mikäs siinä. Näkeehän niitä muinakin päivinä mediassa ja joka paikassa, ettei se niinkään haittaa. Ja hyvähän se olla syytä juhlia. Mikäs sitä olisi parempi syy juhlia kuin itsenäisyyspäivä?

Vierailija
31/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska olen paikassa jossa ei ole telkkaria. Kotona ehkä katsoisin kättelyt. Olisi ihan kiva nähdä keitä on kutsuttu ja mitä naisilla on päällä. Tänä vuonna on kuulemma kutsuttu normaalia enemmän taviksia.

Vierailija
32/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanista syistä näköjään kutsuttu juuri nytkin käteltäviä vieraita. Toisten hyväksi ihania tekoja tehneitä. Pienituloisillekin ajatuksia antavaa katsottavaa. Ei pidä olla kaikesta niin kateellinen.

Ei oo keneltäkään pois, jos joillakin mahdollisuus juhlistaa itsenäisyyspäivää presidenttiparin vieraana. Ja jotkuthan saavat tietysti kutsun viran puolesta - ihan turhaa mollata heitäkään. Muissakin maissa tapana juhlia omaa itsenäisyyspäivää. Miksei yhtä hyvin meilläkin. Hyvää itsenäisyyspäivää vaan kaikille!

Vierailija
33/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sulla ap ei ole lapsia. Mua lapsena harmitti ,kun vanhempani olivat köyhiä ja ennen kaikkea katkeria. Joka asiaan piti aina se raha ja köyhyys vetää mukaan ja haukkua rikkaita.

Tämä. Masentavaa se negatiivisuus.

Vierailija
34/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihanista syistä näköjään kutsuttu juuri nytkin käteltäviä vieraita. Toisten hyväksi ihania tekoja tehneitä. Pienituloisillekin ajatuksia antavaa katsottavaa. Ei pidä olla kaikesta niin kateellinen.

Ei oo keneltäkään pois, jos joillakin mahdollisuus juhlistaa itsenäisyyspäivää presidenttiparin vieraana. Ja jotkuthan saavat tietysti kutsun viran puolesta - ihan turhaa mollata heitäkään. Muissakin maissa tapana juhlia omaa itsenäisyyspäivää. Miksei yhtä hyvin meilläkin. Hyvää itsenäisyyspäivää vaan kaikille!

Samaa mieltä! Ei ole pienituloisella syytä kateuteen siinä, että hyvin pärjänneet juhlii. Ihan yhtä hyvin kuka tahansa meistä voisi olla tuolla juhlissa. Onhan se joskus sattuman kauppaa ja muistakin asioista johtuvaa, mutta pitäähän sitä ihmisten saada juhlia. Ei tää niin synkkää tarvi koko ajan olla. Ja piristää se ainakin itseäni kun kattoo linnanjuhlia.

Vierailija
35/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niillä tuloilla on tekemistä näiden juhlien kanssa? Rasittavaa narinaa vuodesta toiseen kun valtiovalta juhlii maamme itsenäisyyttä.Traditio on se että muut kutsutut kuin kansanedustajat ja lähetystöjen edustajat ovat ansioituneet jossakin. Tänö vuonna Ukraina näkyy näissä juhlissa monin tavoin. Hyvä asia.

Vierailija
36/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun parikymppisenäkin tuli katsottua vaikka omassa opiskelija-asunnossa ei ollut mitään syötävää edes jääkaapissa itsenäisyyspäivänä. Mustaa kahvia oli vain sille päivälle omat tarjoilut. Moni on varmasti tällä hetkellä samankaltaisessa tilanteessa, että tiukkaa on eikä ole herkkuja pöydässä.

Annos kaurapuuroa kustantaa noin parikymmentä senttiä. Se kelpaa kyllä rikkaillekin, jotta pysyy mitoissa.

Vierailija
37/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sulla ap ei ole lapsia. Mua lapsena harmitti ,kun vanhempani olivat köyhiä ja ennen kaikkea katkeria. Joka asiaan piti aina se raha ja köyhyys vetää mukaan ja haukkua rikkaita.

Tämä. Masentavaa se negatiivisuus.

Köyhissä on liikaakin näitä kateellisia ja katkeria ihmisiä. Minun mielestä ei tarvii kadehtia tai olla katkera vaikka itse sattuisi köyhä olemaan. Pitää miettiä sitää omaakin pärjäämistä ja jaksamista täällä elämässä. Kadehtimalla ja muilla vastaavilla suhtautumisella ei yleensä omaa elämää paremmaksi muodosta. Ja justiinsa tuo negatiivisuus vaan pahentaa asioita. Se pitäisi yrittää saada käännettyä positiivisuuden puolelle tämä elämä.

Vierailija
38/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole pienituloinen, mutta linnan juhlia en katso. Ei vaan kiinnosta vähääkään. Mulla on muutakin tekemistä.

Vierailija
39/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sinulla ei ole mitään oikeutta omia tätä päivää heiltä, jotka ovat sen ansainneet.

Mielelläni olisin katsonut juhlia jossa vieraana oikeasti vain niitä, jotka juhlat ansainneet, eli lottia ja veteraaneja. Eikä näiden eliitti possujen loputonta törsäystä muun kansan köyhtyessä.

Vierailija
40/45 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, tiedät varmaan, että Suomessa on progressiivinen verotus. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat. Paitsi, jos et rupea kiertämään veroja. Pienimpien tuloluokkien ihmiset maksavat kokonaisuudessaan veroja murto-osan siitä, mitä hyvätuloisilta tuloluokilta peritään. Ja olen itsekin pienipalkkainen, fyysisesti raskaassa työssä.

Ei täällä kukaan muukaan saa Suomen valtiolta tunnustusta raskaasta, tai pienipalkkaisesta työstä. Se olisi sinun työnantajasi tehtävä.

En ymmärrä tuota kaiken nielevää katkeruutta, koska sinullakin olisi ollut mahdollista edes yrittää vaihtaa alaa. Niin olisi ollut minullakin. En vaihtanut, mutta en ole katkera, enkä kateellinen. Määrittelen itse itselleni arvon, eikä se ole riippuvainen itsenäisyysvastaanotosta.

Näinä aikoina varsinkin meidän on syytä olla ylpeitä kotimaastamme, jonka itänaapurit yrittivät oikeudettomasti ottaa itselleen, kuten nyt Ukrainan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme