Mitä itsenäisyyspäivän ruokaa syötte tänään?
Me tehhää jotai hyviä pihvejä uunissa ja sit pottumuusia ja ruusukaalia ja punajuuria😇
Kommentit (62)
Pekonilla höystettyä poronkäristystä ja muusia, ekaa kertaa tein. Jälkkäriksi suklaakakkua ja kermavaahtoa.
Mieheni haki eilen Lihamestareilta naudanulkofileetä ja paistoi siitä tänään pihvit. Illalla sitten vähän snackeja linnanjuhlien aikaan.
Kuskusia, possun ulkofilettä itse viipaloituna ja madras currya.
Mineraalivettä.
Pottumuusia, lihapullat ja ruskeakastike.
Vierailija kirjoitti:
Hirvenlihasta käristystä ja puikuloita.
Nam. En ole syönyt hirveä varmaan 35 vuoteen.
Ateriani on hirveä.
Siis lihapyöryköitä hirvenlihasta, keitettyjä vihreitä papuja, perunamuusia itse kasvatetuista perunoista.
Karjalanpaistia, perunamuusia, kepakoita, italiansalaattia, pizzaa. On valinnan varaa.
Nakkisoppaa. Sitä oli vielä jäljellä, joten sama syödä se tänään pois. Suunnittelin karjalanpaistia, mutta eipä sitä nyt tarvitakaan.
After Eightejä jälkiruoaksi. Kahvin kanssa oli vaniljapuusti.
Lohta, perunoita, porkkanaa, parsakaalia ja tsatsikia
Yhdet riisi Tom yam nuudelit olen syönyt ja pari hapankorppua. Tilillä 0 €.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli konjakkihärkää.
Tarkoitat siis jaloviina*** nautaa. Kaikki härkä on kyllä nautaa.
Alkuruuaksi maa-artisokkakeittoa
Pääruuaksi peurakäristystä ja perunamuusia Lapin puikulasta
Jälkiruuaksi paistettua piparijuustokakkua
Illalla tv:tä katsellessa ruissipsejä ja mätidippiä
Just syötiin naudan paistia, punaviinikastiketta, bataattivuokaa & röstiperunoita + hunaja-rosmariinimaustettuja babyporkkanoita ja vihreitä papuja. Parin tunnin päästä saunaan ja sen jälkeen vielä glögiä, piparia ja juustoja.
Vierailija kirjoitti:
Jotain käristystä saksanhirvestä (joku pakaste) js muussia. Käristys vielä uunissa ja hyi hitto mikä haju siitä lähtee. Haisee ihan eltaantuneen rasvan ja mädän kalan sekoitukselle🤮. Tota pitäis vielä syödä. Taidan tyytyä pelkkään muussiin.
Jälkkäriksi miehen tekemä mustikkapannacotta jossa ei itse pannacotassa edes ole mustikoita vaan ne ui nyt mustikkamehussa ja toi mehu pitäis olla kastike🙄. Jätän kyllä tuonkin väliin.
Miks ei voi tehdä kunnolla jos kerran tekee?!
Meillä samat, paitsi käristys on poroa. Uskon, että on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Jotain käristystä saksanhirvestä (joku pakaste) js muussia. Käristys vielä uunissa ja hyi hitto mikä haju siitä lähtee. Haisee ihan eltaantuneen rasvan ja mädän kalan sekoitukselle🤮. Tota pitäis vielä syödä. Taidan tyytyä pelkkään muussiin.
Jälkkäriksi miehen tekemä mustikkapannacotta jossa ei itse pannacotassa edes ole mustikoita vaan ne ui nyt mustikkamehussa ja toi mehu pitäis olla kastike🙄. Jätän kyllä tuonkin väliin.
Miks ei voi tehdä kunnolla jos kerran tekee?!
Voin niin kuvitella sut siihen viereen keittiöön nyrpistelemään. Älä ihmettele, jos ensi vuonna ei tee yhtään mitään.
Poron- ja hirvenkäristystä ja perunamuusia, puolukkahilloa ja punajuuria.
Jälkiruoaksi kinuskikakku, omenapiirakkaa sekä viinereitä.
Naudanfileepihvejä, Air fryerissa kypsennettyjä ranskalaisia (raa'oista perunoista, valmisversiot big no no) ja salaattia.
Ruisleipää.