Kymmenen vuoden päästä Suomi on aiempaa monikulttuurisempi arvioivat asiantuntijat.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan saadaan töihin tulijat ja oppimaan suomea.
Eivät he opi, koska eivät voi harjoitella. Heti jos jollain on hiukan ulkomainen korostus, suomalaiset alkavat puhua englantia. Opi nyt sitten siinä kieltä!
Ai englantia? Heh salli mun nauraa. Ei hemmetti.
Suomi on paras maa, pidetään se turvallisena sivistyneenä länsimaana ja tasa-arvoisena eikä tehdä siitä yhtäChicagoa tai Mogadishua. Eihän?
Tämä monikulttuurinen yhteiskuntahaave oli varmaan tämänkin wörtti, että saatiin siinä sivussa ainakin 11 tunnistautunutta jengiä lisää Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vielä pari vuotta sitten media sanoi, että väestönvaihto on salaliittoteoria? Nyt se mainostaa ja hehkuttaa sitä avoimesti?
Tarkoitatko
1) Joku jossain suunnittelee ja ohjaa muutosta
Vai)
2) Muutos tapahtuu omalla painollaanNämä ovat eri asioita.
Tampio, tässä ei ole mitään omalla painolla tapahtuvaa. Tulijoita ei ole pakko vastaanottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he opi, koska eivät voi harjoitella. Heti jos jollain on hiukan ulkomainen korostus, suomalaiset alkavat puhua englantia. Opi nyt sitten siinä kieltä!
Eipä ne enkunkieliset tässä se ongelma ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ne eivät osaa edes englantia. Ei ole ollut pakollisenä kielenä heillä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen jo eläkkeellä silloin. Muutan Filippiineille (kristitty valtio), luojan kiitos.
Kerrotko vielä mitä halusit sanoa? Muutat toiseen maahan koska Suomessa ulkomaalaisia? Ööö täh. Tiedoksesi ilmoitan, että Filippiineillä erittäin vähän suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, etteivät suomalaiset osaa englantia?
Ei vastaa havaintojani. He puhuvat enkkua väkisin jokaiselle ulkomaalaiselta vaikuttavalle, edes varmistamatta, osaako toinen koko kieltä.
Eli heidän suunnitelmansa toteutuu. Minä lähden ainakin syvemmäs Suomeen, vaikka jonnekkn tuppukylään, missä kaikki kyylää toisiansa verhojen välistä.
Onneksi meillä on 50+ setiä jotka hoitaa tän asian
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ne eivät osaa edes englantia. Ei ole ollut pakollisenä kielenä heillä koskaan.
Luuletko, että tuo estää suomalaisia puhumasta englantia, tai edes hidastaa?
Jaa ihmekäs, kun ne hyvätuloiset otti lapset ja hevoset ja pakeni maalle.
Monikulttuurisuus on ideologia, ei mikään pakollinen kehityssuunta. Jos katsoo Eurooppaan ja esimerkiksi Tanskaan, laiva on jo kääntynyt. Ihmiset eivät halua sitä.
Toki, nyt olemme mekin päässeet nauttimaan Tampereella esimerkiksi viime aikoina näistä kyseisen ideologian hedelmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen jo eläkkeellä silloin. Muutan Filippiineille (kristitty valtio), luojan kiitos.
Kerrotko vielä mitä halusit sanoa? Muutat toiseen maahan koska Suomessa ulkomaalaisia? Ööö täh. Tiedoksesi ilmoitan, että Filippiineillä erittäin vähän suomalaisia.
Siis haluan islamisaatiota pakoon. Ei haittaa vaikka Filippiineillä ei ole paljoa finskejä.
Vierailija kirjoitti:
Taikuutta ei ole vielä keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä on 50+ setiä jotka hoitaa tän asian
Eipä ole nuo 3-4 -kymppiset naisetkaan kovin hyvää työtä tehneet.
Ei kannattaisi olla hyväuskoinen ja naiivi. Juuri sen vuoksi lopulta Venäjänkin kanssa kävi huonosti. Juuri sen takia monikulttuurisuus päättyy huonosti, että monet kansat eivät jaa näitä arvojamme vaan käyttävät hyväntahtoisuuttamme hyväksi.
Mikä on naisen arvo esimerkiksi tietyissä kulttuureissa. Nämä tuovat sen mukanaan tänne.
Vierailija kirjoitti:
Tämä monikulttuurinen yhteiskuntahaave oli varmaan tämänkin wörtti, että saatiin siinä sivussa ainakin 11 tunnistautunutta jengiä lisää Suomeen.
Ja tämä on vasta alkua. Hyvin tuoreena ilmiönä esiintynyt ampuma-aseiden käyttö on ollut vasta yksittäistä, mutta sekin tulee vielä muuttumaan radikaalilla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Monikulttuurisuus on ideologia, ei mikään pakollinen kehityssuunta. Jos katsoo Eurooppaan ja esimerkiksi Tanskaan, laiva on jo kääntynyt. Ihmiset eivät halua sitä.
Toki, nyt olemme mekin päässeet nauttimaan Tampereella esimerkiksi viime aikoina näistä kyseisen ideologian hedelmistä.
Sitä yritetään myydä historillisena kehityssuuntana ja suorastaan luonnonlakina. Tosiaan, se on pelkkä vihervasemmistolainen ideologia...
Ihan kuin seolisi joku itseisarvo ja hieno asia. Se ihmetyttää kenen mielestä.