1,9 kwh kulutus
Päivittäinen keskimääräinen kulutukseni. Mikä sulla?
Kommentit (23)
250 kWh/kk, en jaksa laskea tarkkaa mutta jotain 20/vrk. Kaukolämpökaksio ja sähkösauna.
Vierailija kirjoitti:
250 kWh/kk, en jaksa laskea tarkkaa mutta jotain 20/vrk. Kaukolämpökaksio ja sähkösauna.
Eiku siis n. 8 kWh/vrk.
N. 40 c/kWh
Ei tietoa. Se menee mikä menee. En myöskään kyttää mitään halpoja tunteja kun ei ole tarvetta. Pyykit pesen ja tiskaan tasan silloin kun mulle sopii.
Jos sähkön hinnat riepoo, niin tänne vaan:
Kaikki mukaan Helsinkiin, 6.12. tarjolla mielenosoituksia, soihtukulkuetta, ja ilmaista ruokaa!
klo 14-16 kansanmikki -mielenosoitus Kansalaistorilla
Klo 16 performanssikulkue ja autoprotesti Helsingin kaduilla
klo 18:30 Soihtukulkue, Töölöntori, jossa järjestäydymme Hietaniemen sankarihautausmaalle suuntaavaksi kulkueeksi. https://612.fi/
Tokentubessa myös ohjelmaa 6.12: Vapauden liiton Ossi Tiihonen puhuu Suomen itsenäisyydestä, mitä siitä on enää jäljellä klo 18:00.
https://tokenXXtube.net/l/1162097562/ATOMIstudio--Ossi-Tiihonen--Itsen%C...
Levelillä myös itsenäisyyspäivän lähetys 6.12 klo 14:00 alkaen , jossa käyvät Helsingissä katsomassa eri tapahtumia paikan päältä
7 kWh keskimäärin.
Sinkkutalous, teen itse ruokaa 3-4 krt/vk, iso tv ja iso monitori & ns. peli-pc päällä noin 12h päivästä.
Taloyhtiöllä maalämpö ja aurinkopaneelit.
vähän yli neljä ollut. vanha jääkaappi vie aika paljon laitoin nyt talveks pienemmälle teholle kattoo säästääkö se kuin paljon
VaahtoVasara kirjoitti:
7 kWh keskimäärin.
Sinkkutalous, teen itse ruokaa 3-4 krt/vk, iso tv ja iso monitori & ns. peli-pc päällä noin 12h päivästä.
Taloyhtiöllä maalämpö ja aurinkopaneelit.
telkkarit ja isot näytöt tosiaan voi viedä aika paljon. pelikoneet nyt ei kuluta muuta kuin pelatessa
Vaihtelee tosi paljon. Näillä keleillä pienimmillään 6 kWh, mutta jos lämmitän vettä ja lattioita, pesen ja kuivaan pyykkiä ja teen ruokaa liedellä ja uunissa niin helposti 40 kWh. Marraskuun kulutus oli 520 kWh. Suorasähkölämmitteinen ok-talo mutta onneksi on varaava takka ja enimmäkseen lämmitänkin tällä hetkellä puulla.
Rapiat 50 kwh vuorokaudessa keskimäärin.
Tuon 1.9 voi suoralta kädeltä sanoa paskanjauhannaksi
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella. Aika vähänhän se on mutta kyllä siihen pitäs olla mahdollista päästä jos jääkaappi on vähätehoinen ja muutenkin sähkönkulutus vähäistä
Marraskuun keskiarvoksi tuli 3,6 kWh/vrk, tosin olin kolme päivää reissussa, mikä hiukan alensi lukua.
Saunallinen kerrostalokolmio kaukolämmöllä, jääkaappi-pakastin ja liesi on lähes 20 vuotta vanhat. Pörssisähköön siirtymisen myötä olen vähentänyt saunomista ja uunin käyttöä sekä ajoittanut tiskikoneen pyörittämisen halvemmille tunneille. Myös ruoanlaiton saatan ajastaa aamuyölle, ja nytkin keittiössä odottaa haudutuskeittimessä valmistunut karjalanpaisti.
Vierailija kirjoitti:
mulla on ollut n. 50kWh/kk eli n. 1,7kWh/vrk. Kerrostaloyksiö kaukolämpö.
N. 5 kWh. Tämä millään lailla sähköä säästelemättä, eli TV auki monta tuntia päivässä jne. Vielä pystyisi helposti nipistämään jos tarvis.
Keskimäärin 4kwh/vrk. Saunaa en lämmitä mutta pöytäkone parilla näytöllä sekä 50 tuumanen televisio joka päivä käytössä. Pelailessa voi viikonloppuna nousta 6-7kwh korkeimmillaan.
Mulla on pienimmillään 1.7-1.9 kWh/vrk. Näinä päivinä en tee ruokaa, enkä käytä tiski/ pesukonetta. Lämmitän teeveden mikrossa mukissa, ja edellispäivän ruoan mikrossa. Periaatteena on myös, että vain yksi valo saa olla kerrallaan päällä. Jos TV on päällä, sammutan sen ainoankin valon, ja käytän patterikäyttöisiä led-valosarjoja/ kynttilöitä.
Jääkaappipakastin ja arkkupakastin on melko uudet. TV on 49 tuumaa, ja n.5v vanha.
Jos laitan ruokaa ja käytän tiskikonetta, kulutus on 3-6 kWh/vrk. Pyykit pesen ilmaisessa pesutuvassa.
Olen saanut kulutuksen pysymään alle 90 kWh/kk. Joulukuussa se kyllä pomppaa todnäk 120-130 kWh/kk tasolle, koska teen jouluruoat ja leivon kaiken itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella. Aika vähänhän se on mutta kyllä siihen pitäs olla mahdollista päästä jos jääkaappi on vähätehoinen ja muutenkin sähkönkulutus vähäistä
1,9 kWh / 24 h = 80 W tuolla siis kaikki sähkölaitteet pyörii ja kännykät latautuu?
Jääkaappi yksin kuluttaa yleensä tuplasti tuon. Jos suihkussa käy vaikka 4 min, kuluu siinä nopean suihkun aikana noin 1140 W, eli yli puolet tuosta.
Eipä tuossa ainakaan telkkareita tai läppäreitäkään pidetä oikeastaan yhtään päällä ja pyykit ja astiat pestään muualla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pienimmillään 1.7-1.9 kWh/vrk. Näinä päivinä en tee ruokaa, enkä käytä tiski/ pesukonetta. Lämmitän teeveden mikrossa mukissa, ja edellispäivän ruoan mikrossa. Periaatteena on myös, että vain yksi valo saa olla kerrallaan päällä. Jos TV on päällä, sammutan sen ainoankin valon, ja käytän patterikäyttöisiä led-valosarjoja/ kynttilöitä.
Jääkaappipakastin ja arkkupakastin on melko uudet. TV on 49 tuumaa, ja n.5v vanha.
Jos laitan ruokaa ja käytän tiskikonetta, kulutus on 3-6 kWh/vrk. Pyykit pesen ilmaisessa pesutuvassa.
Olen saanut kulutuksen pysymään alle 90 kWh/kk. Joulukuussa se kyllä pomppaa todnäk 120-130 kWh/kk tasolle, koska teen jouluruoat ja leivon kaiken itse.
Millä lämmität suihku/ muun pesuveden? Se taisi unohtua tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla on ollut n. 50kWh/kk eli n. 1,7kWh/vrk. Kerrostaloyksiö kaukolämpö.
Tuohon et kyllä ole laskenut kaukolämmön kWh:ita. Eli kulutuksesi on paljon suurempi.
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.
Keskinmäärin 79kwh päivä.