Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla ei olisi lapsia, niin viettäisitkö joulua?

Vierailija
05.12.2022 |

Minä en viettäisi joulua yhtään, ellei minulla olisi kahta jo aikuista lasta. He tulevat joka vuosi kotiin. Ja minä raadan kaiken joulun eteen. Teen sellaisen joulun, mihin he ovat tottuneet. Minua ei kiinnosta tippakaan joulu eikä ruuat eikä koristeet. Mikään. Miten voi elää omaa elämää, kun minulta odotetaan joka vuosi tätä sirkusta? Minä myös maksan kaiken, eli kalliiksi tulee. Haluaisin käyttää jouluun kulutetut rahat matkailuun. Jos olisimme kahden miehen kanssa, en tekisi yhtään mitään joulujuttuja.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kouluikäisiä lapsia, enkä siltikään vietä joulua.

Torpedoit siis lastesi yhdet ihanimmat lapsuusmuistot. Onnea valitsemallasi tiellä!

Mitä ihanaa siinä on, että yhden päivän ajan teeskennellään porukalla?

Ai et edes tykkää lapsistasi? No ei sitten, älä toki teeskentele.

Vierailija
42/72 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surulliseksi vetää ap:n vuodatus. Kannattaisi vain olla tyytyväinen, että saat lapsesi seuraksesi joulun aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietän, vietetään. Jopa kahdesti peräkkäin. Lapset on jo aikuisia, asuvat omillaan ja viettävät nyt joulun omillaan. Meillä on kahden kulttuurin perhe ja ne joulut on peräkkäin. Vietämme kaksi joulua, ihan perinne syistä. Ei uskonnollisista syistä.

Ei mitenkään korostaen mutta joitain perinteitä kumminkin kunnioittaen. Jouluruuat ei ole enää ihan perinteisiä ja voi olla että joulupäivä on jo pizzapäivä, tai jotain fast food? Muuten meillä vietetään sitä tuplajoulua.

Siis sanopa vielä kerran, vietetäänkö teillä kahdesti joulua, siis ihan tuplajoulua, peräkkäin?

Joo vietetään. 24-26.12 suomalainen joulu ja 7.1 valko-venäläinen joulu. Eikä sillä ole meille uskonnollista merkitystä ja se on vain pelkkä tapa kunnioittaa perinteitä. Niinkuin varmaan suurimmalla osalla muillakin joulun viettäjistä?

Vierailija
44/72 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, no jo on ap:lla vaikeaa. Joulun voi tehdä helposti ja edullisestikin. tärkeintä on kuitenkin se joulumieli. Ai niin, mutta sitähän sinulla uhriutujalla ei ole. Kumma miten perheesi edes haluavat viettää kanssasi joulua, ei voi olla näkymättä miten vastenmielistä se sinulle on.

Vierailija
45/72 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vietetään ihania rentoja vapaita miehen kanssa. Ei mitään tarjoiluja ulkopuoliselle, emme myöskään mene muiden vaivoiksi, kun tiedämme kuinka paljon työtä sellainen vaatii.

Vierailija
46/72 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ikäluokkaa joka hankki lapset kun "painostus perheeseen" oli kova. Lapsettomat olivat "rupusakkia" suvuissa.

Vierailija
47/72 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
48/72 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne lapset jouluun kuuluu? Minä vietän ihan perinteistä joulua.

T. Vela

Vierailija
49/72 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulua itseni takia. Joulu on tunnelmaa, perinteitä, hyvää ruokaa, yhdessäoloa. Ei lapset siihen liity.

Vierailija
50/72 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taatusti panisi tikkua ristiin joulun takia. Vihaan joulua.

Vierailija
51/72 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viettäisi

Vierailija
52/72 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne lapset jouluun kuuluu? Minä vietän ihan perinteistä joulua.

T. Vela

Sama. 😂😂

Vierailija
53/72 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietän joulua itseni takia. Joulu on tunnelmaa, perinteitä, hyvää ruokaa, yhdessäoloa. Ei lapset siihen liity.

Kaikki on vielä parempaa, kun pennut ei ole mankumassa ja kitisemässä. Jää se häly pois

Vierailija
54/72 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia ja vietän joulua. Menen miesystäväni kanssa vanhemmilleni joulun viettoon ja sinne tulee myös veljeni kumppaninsa kanssa. Ei joulu ole pelkästään lasten juhla

Vierailija
55/72 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän tietenkin. Lapset? Ei ole, eikä tule.

Vierailija
56/72 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia eikä tule. Vietän joulua perinteisesti lapsettoman ystäväpariskunnan kanssa, tai siis aaton olemme yhdessä, muuten yksin.

Joulua vietän itseni takia. Voisin toki jäädä kotiin murjottamaan mutta en jää kun on paljon mukavampaa olla hyvien ystävien seurassa hyvän ruoan ääressä nauttien rennosta ja kiireettömästä tunnelmasta.

N36

Vierailija
57/72 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäisin varmasti. Sen sijaan en raada jouluna enkä ennen sitä jos sellaiseksi ei katsota työssäkäyntiä tai normaaleita kotitöitä.

Vierailija
58/72 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina viettänyt joulua. Oli lapsia tai ei.

Vierailija
59/72 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Rakastan joulua.

Vierailija
60/72 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia ja vietän joulua.