Siskolle 50v lahja
AIheuttaa päänvaivaa. Sisko on pienituloinen. Astiat ovat halpisastioita, eikä siis kerää mitään sarjaa. En usko että välittäisi " merkki" astioista. Eikä niitä kuitenkaan saisi tarpeeksi isoa määrää. Koruja ei juurikaan pidä. Ei harrasta mitään.
Todella vaikea keksiä mitään. Hinnaltaan saisi olla 50 euron kieppeillä. Ehdottakaa jotain
Kommentit (8)
jos tykkää lukea kirjoja, osta joku uutuus kirja ja siihen rinnalle suklaata, viinipullo, kynttilöitä...
jos tykkää kuunnella musiikkia, osta cd levy ja siihen rinnalle vaikka noi samat kuin yläpuolella...
jos tykkää saunomisesta, osta pehmosia pyyhkeitä (esim. Pentik), saippua, suihkugeeli, kosteusvoide, pesusieni/luffa/harja, saunaturvetta...
Mutta muuten tuo hemmottelupaketti kuulosti hyvältä.
Hyvät pyyhkeet muutenkin ihan ok. Kylpyhuone/saunaremppa menossa, joten sinne olis varmaa kiva saada jotain uutta. Tästä se taitaa lahteä. Pyyhkeitä, shampoota, pesusieni, jotai tuoksuja kiukaalle. Ideoikaa lisää, mitä muuta uuteen kylpyhuoneeseen/saunaan tarvitaan.
Vierailija:
jos tykkää lukea kirjoja, osta joku uutuus kirja ja siihen rinnalle suklaata, viinipullo, kynttilöitä...jos tykkää kuunnella musiikkia, osta cd levy ja siihen rinnalle vaikka noi samat kuin yläpuolella...
jos tykkää saunomisesta, osta pehmosia pyyhkeitä (esim. Pentik), saippua, suihkugeeli, kosteusvoide, pesusieni/luffa/harja, saunaturvetta...
Se on alentavaa, kun yleensä sille rahalle saattaisi olla parempaakin käyttöä. Jos mökillä on kasvitarhaa tms, osta keväällä sille omenapuita tai mieluiten kysy suoraan mitä haluaisi lahjaksi. Olen itse vähävarainen, 50 täyttävä aika pienten lasten äiti. Saan varakkailta sukulaisiltani todella älytöntä mulle sopimatonta tavaraa, eivät ymmärrä että makuja on niin monenlaisia, ja kamalinta mitä tiedän on lahjakortit kaikkiin hoitoihin.
löylykiulu, saunaturve (ai että tulee iho ihanaksi), saunatonttu (tervantuoksulla tai ilman), kroppakuorinta-ainetta, jalkavoidetta, jalkakylpysuolaa...
Eli en halua ostaa mitään sopimatonta tavaraa. Kysyminen ei auta. Sisko sanoo vaan, ettei tarvii mitään tai vastaa että tuo pullo viiniä. Viinipullo olis varmaan mieleen, mutta tuntuu minun mielestäni turhan vähäpätöiseltä. Viinikään kun ei saa olla liian kallista.
Omenapuu vois olla hyvä idea, mutta ei oikein sovi tähän vuodenaikaan, enkä halua sanoa, että lahja tulee sitten keväällä. Sisko ei itse odota mitään lahjaa, mutta tottakai haluan jotain ostaa ainokaiselle siskolleni.
Vierailija:
Se on alentavaa, kun yleensä sille rahalle saattaisi olla parempaakin käyttöä. Jos mökillä on kasvitarhaa tms, osta keväällä sille omenapuita tai mieluiten kysy suoraan mitä haluaisi lahjaksi. Olen itse vähävarainen, 50 täyttävä aika pienten lasten äiti. Saan varakkailta sukulaisiltani todella älytöntä mulle sopimatonta tavaraa, eivät ymmärrä että makuja on niin monenlaisia, ja kamalinta mitä tiedän on lahjakortit kaikkiin hoitoihin.
pääsee netisä hyville ruoka/ viini sivuille, ja saa muistaakseni Viinistä viiniin 2007 kirjan, josta on paljon iloa, kun siinä on kaikki Alkosta saatavat viinit arvosteltuna, hinta laatusuhteet, etc. Hyvä viini on sinällänsä edullista, jo 6-7 eurolla saa todella hyvin rahalle vastinetta. Osta lisäksi jotain hauskaa juotavaa, ja järjestäkää sokkopruuvi. Viinilehteä lukee kaikki mahdolliset ihmiset siinä ei ole mitään snobbailevaa, ja niiden pakina on todella hyviä. Lehteen menee monta tuntia, ja siellä on aina kaikki uutuudet etc, ja jatkuvasti lukee vanhoja numeroita, ja sen lukemisen jälkeen on aina hyvä olo.
Ei ole mikään viinintuntija, mutta viinikin maistuu.
Soitin siskolle ja esnsimmäinne kommentti oli että ei tarvii mitään. Kun loikein lypsin, niin alulakanoista ja juomalaseista on puutetta. Uusi tuulipuku ja talvikengät on myös hakusessa.
Tuulipuku menis varmaan tarpeeseen, mutta kuinkahan paljon rahaa siihen menis. Voitais tietysti mennä yhdessä kauppaa ostamaan sitä. Paikkakunnalla ei vaan ole kovin paljon liikeitä, josta vois ostaa ja kauemman ei ole yhdessä mahdollisuus mennä. Jos laittaisin vaan rahaa, niin paljonko tarviis laittaa, että sais tuulipuvun. Lahjakortti on huono, koska sitten on pakko ostaa tietystä liikkeestä.
risteilylle ei suostu lähtemään, olen houkutellut.