Sain tänään ruokajaosta kanankoipia muovipussissa, ei pakkausta mukana, josta voisi tarkistaa parasta ennen päiväyksen
Kaikki muu oli kuivaa leipää.
Saarnaaja saarnasi kuinka kiitollisia saamme olla että meillä on leipää ja vesivessat.
Kommentit (36)
En käyttäisi. Olen myös käynyt ruokajaoissa, rahaa kun on alle toimeentulotuen. Mua suututtaa toi, että köyhille jaetaan ruokaa ilman päiväyksiä.
- Jaetaan ilman viimeistä käyttöpäivää
- Jaetaan jääkaappiruokaa mikä on ollut huoneenlämmössä neljä tuntia!
- Jaetaan puoliksi sulaneita pakasteita!
- Jaetaan irtoruokaa ilman hanskoja
Ei ole varaa sairastua.
No ap.
Ne on kiiressä lämpötiskistä poimittu ruuanjakeluun.
Niitähän ei saa enää tulevana päivänä myydä
Eilisen pvän, helposti pilaantuvielintarvikkeita, ei saa enää srvana päivänä myydä.
Sama se on tuoreleipien ja muidenkin tuore leivonnaisten kanssa.
Ne eivät sisällä säilymistä edistäviä lisäaineita, kuten tavallisissa hyllyissä myytävät leivät ja pullatsun muut.
Luulisi myös jokaisen suomalaisen tietävän, että juuri kana elintarvike ja ruoka, joka on syötävä viimeistään kahden päivän kuluessa, sen valmistumisesta.
Ja kyllä meilläkin syödään edellisenä päivänä uunissa tehtyjä tai grillattuja kanankoipia, srvan päivän lounaalla.
Valmistettu liha säilyy kylmässä paremmin, kuin tuore, raaka liha ja kal
Saamasi paistetut/grillattut kanankoivet on syötävä välittömästi ja ensimmäisenä.
Oudoksuttaa se, etteikö ap itse koskaan osta mitään lih
Ja ettei hänellä ole vähäisintäkään käsitystä siitä, miten kauan mikin lihatuote säilyy syömäkuntoisena.
Joulukinkku paistetaan jouluaattona, tai sitä edeltävänä yönä.
Samaa paistettua kinkkua syödään ainakin leivän päällä, vielä
Tapanin päivänäkin.
Kaupat eivät saa lahjoittaa jo valmiiksi vanhaa elintsrvikketta, ruuan jakeluun.
Ruuan on oltava syömä kelpoista sinä päivänä, kun se hakijalle luovutetaan.
Eli se luovutus päivä, voi ja saa olla, elintarvikkeen viimeinen käyttöpäivä.
Kanaa?? vaikka maailmassa on naudan sisäfilettäkin mielin määrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai sun on luotettava ettei ole viimeinen käyttöpäivä mennyt. Heti uuniin.
Leipäjonon tuotteet ovat kauppojen lahjoituksia, myymättä jääneitä aletuotteita. Voit päätellä itse, ovatko vanhoja.
Kylmäketju lisäksi todennäköisesti katkennut.
Ne on yleensä laitettu jo kaupassa pakkaseen eli kanat ainakin kannattaa valmistaa heti ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
No ap.
Ne on kiiressä lämpötiskistä poimittu ruuanjakeluun.
Niitähän ei saa enää tulevana päivänä myydäEilisen pvän, helposti pilaantuvielintarvikkeita, ei saa enää srvana päivänä myydä.
Sama se on tuoreleipien ja muidenkin tuore leivonnaisten kanssa.
Ne eivät sisällä säilymistä edistäviä lisäaineita, kuten tavallisissa hyllyissä myytävät leivät ja pullatsun muut.
Luulisi myös jokaisen suomalaisen tietävän, että juuri kana elintarvike ja ruoka, joka on syötävä viimeistään kahden päivän kuluessa, sen valmistumisesta.
Ja kyllä meilläkin syödään edellisenä päivänä uunissa tehtyjä tai grillattuja kanankoipia, srvan päivän lounaalla.
Valmistettu liha säilyy kylmässä paremmin, kuin tuore, raaka liha ja kalSaamasi paistetut/grillattut kanankoivet on syötävä välittömästi ja ensimmäisenä.
Oudoksuttaa se, etteikö ap itse koskaan osta mitään lih
Ja ettei hänellä ole vähäisintäkään käsitystä siitä, miten kauan mikin lihatuote säilyy syömäkuntoisena.
Joulukinkku paistetaan jouluaattona, tai sitä edeltävänä yönä.
Samaa paistettua kinkkua syödään ainakin leivän päällä, vielä
Tapanin päivänäkin.Kaupat eivät saa lahjoittaa jo valmiiksi vanhaa elintsrvikketta, ruuan jakeluun.
Ruuan on oltava syömä kelpoista sinä päivänä, kun se hakijalle luovutetaan.
Eli se luovutus päivä, voi ja saa olla, elintarvikkeen viimeinen käyttöpäivä.
Mutta jos jako on maanantaiaamuna, ovat ruuat voineet tulla edellisellä viikolka mikä päivä tahansa.
Köyhän pitää olka kiitollinen että pääsee vessaan.
Oivoi. Jos rahaa ei oli kaupan hyllyjen tarjontaa, vaihtoehdot on olla nälissään tai laskea hieman noita paranoidena ruokamyrkytysstandardeja. Ihan sama mulle, mutta toisaalta, kun aivan tyhjästä maristaan, tuntuu vähän erikoiselta. Voit AP luopua kokonaan lihasta ja ruveta syömään pesueesi kera pottuja, nuudeleita ja halvinta ruisleipää. Monivitamiinipakkaus maksaa noin euron - alle Lidlissä ja päälle S-marketissa. Tsemppiä, ehkä vielä näet kevään. Tai sitten et. Sihtisuuksi ei kannata ruveta.
Kaikki ilmaiseksi jaettava ruoka haetaan kaupasta, varhain sinä aamuna, jolloin ruuanjakelu on.
Lukuunottamatta säilykkeitä ja sitä miten paljon kaupasta on hyllyistä tulossa, vanhenevaa leipää.
Ruokaa hakevat ja kuljettavat vapasehtoiset työntekijät.
Useinmiten nämä vapaaehtoiset joutuvat itse maksamaan sen auton bensat, jolla autolla hakevat eri kaupoista, omassa kaupungissa jaettavat ruuat.
Tavallisesti bensat maksaa se taho ja järjestö, joka ruuanjakelusta huolehtii.
Yleensä kauppoihin soitetaan edellisenä päivänä, olisiko heillä jotain annettavaa, ilmaiseksi jaettavaan ruuanjakeluun
Pakettiauto sitten ajaa ympäri kaupunkia, eri kaupoissa, hakemassa vanhenevat elintarvikkeet.
Koko hommeli kokonaisuudessan toimii vapasehtoisten varassa.
Palkattuihin työntekijöihin ei ole varaa.
Nämä vapaaehtoiset ovat eläkeläisiä, työttömiä sekä pitkään työttiminä olleita ihmisiä, jotka ovat aktiivisia, ja haluavat päivinsä toimintaa ja työtä, ettei se elämä olis pelkkää nukkumista, oleskelua ja telkkarin toljottamista.
Heillä myös vahva halu olla avuksi, kaltaisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ilmaiseksi jaettava ruoka haetaan kaupasta, varhain sinä aamuna, jolloin ruuanjakelu on.
Lukuunottamatta säilykkeitä ja sitä miten paljon kaupasta on hyllyistä tulossa, vanhenevaa leipää.
Useinmiten nämä vapaaehtoiset joutuvat itse maksamaan sen auton bensat, jolla autolla hakevat eri kaupoista, omassa kaupungissa jaettavat ruuat.
Yleensä kauppoihin soitetaan edellisenä päivänä, olisiko heillä jotain annettavaa, ilmaiseksi jaettavaan ruuanjakeluun
Pakettiauto sitten ajaa ympäri kaupunkia, eri kaupoissa, hakemassa vanhenevat elintarvikkeet.Koko hommeli kokonaisuudessan toimii vapasehtoisten varassa.
Nämä vapaaehtoiset ovat eläkeläisiä, työttömiä sekä pitkään työttiminä olleita ihmisiä, jotka ovat aktiivisia, ja haluavat päivinsä toimintaa ja työtä, ettei se elämä olis pelkkää nukkumista, oleskelua ja telkkarin toljottamista.Heillä myös vahva halu olla avuksi, kaltaisilleen.
Nämä ovat niitä 9€ työntekijöitä, jotka vetävät surutta omat kassit ensin täyteen ilmaista lahjoitusruokaa ja jonossaolijoilke sanotaan, sori ei oo.
Olen nähnyt kuinka nämä ns vapaaehtoiset toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakettiauto sitten ajaa ympäri kaupunkia, eri kaupoissa, hakemassa vanhenevat elintarvikkeet.Koko hommeli kokonaisuudessan toimii vapasehtoisten varassa.
Nämä vapaaehtoiset ovat eläkeläisiä, työttömiä sekä pitkään työttiminä olleita ihmisiä, jotka ovat aktiivisia, ja haluavat päivinsä toimintaa ja työtä, ettei se elämä olis pelkkää nukkumista, oleskelua ja telkkarin toljottamista.Heillä myös vahva halu olla avuksi, kaltaisilleen.
Nämä ovat niitä 9€ työntekijöitä, jotka vetävät surutta omat kassit ensin täyteen ilmaista lahjoitusruokaa ja jonossaolijoilke sanotaan, sori ei oo.
Olen nähnyt kuinka nämä ns vapaaehtoiset toimii.
Ei sitä sovi huudella ympäriinsä, käy valittamassa jakelun järjestäjälle.
Osta jauhoja 20 kg. Hiivaa 2 kiloo. Niistä saa leipää aika moneksi kuukaudeksi.Opetelkaa tekemään leipää itse, ei ole vaikeaa.
Kananliha haisee kyllä aika kaamealle jos on vanhentunut. Eikö hajuaistia enää ole, veikö sen korona? Päivämäärä sitä ja tätä, ei kiinnosta kun minulla on aivan erinomainen hajuaisti. Kylmäketju ei myöskään kiinnosta tippaakaan, suomalaisten typerä keksintö sekin.
Sanon vaan kirjoitti:
Osta jauhoja 20 kg. Hiivaa 2 kiloo. Niistä saa leipää aika moneksi kuukaudeksi.Opetelkaa tekemään leipää itse, ei ole vaikeaa.
Eivät viitsi eivätkä osaa.
Miksi menit sinne, kun sulla ei ollut oikeasti nälkä? Jätä ne tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
En käyttäisi. Olen myös käynyt ruokajaoissa, rahaa kun on alle toimeentulotuen. Mua suututtaa toi, että köyhille jaetaan ruokaa ilman päiväyksiä.
- Jaetaan ilman viimeistä käyttöpäivää
- Jaetaan jääkaappiruokaa mikä on ollut huoneenlämmössä neljä tuntia!
- Jaetaan puoliksi sulaneita pakasteita!
- Jaetaan irtoruokaa ilman hanskojaEi ole varaa sairastua.
Sulla on ilmeisesti rahaa sen verran paljon, että pystyt heittämään syömäkelpoista ruokaa pois?
Puoliksi sulaneet pakasteet voi keittää esimerkiksi keiton seassa ja pakastaa. Jääkaappiruoka ei mene miksikään neljässä tunnissa pöydällä. Mihin sä tarvitset viimeisen käyttöpäivän? Eikö sulla ole tuntoaistia, näköaistia, hajuaistia tai makuaistia? Näin me suht hyvin toimeentulevatkin tehdään ruoan kanssa: me käytetään aisteja eikä toimita vain jonkun päivämäärän perusteella. Lisäksi jos lihan esimerkiksi kypsentää niin aika vähän siihen jää mitään tappaja bakteereita tai viruksia.
Toki ymmärrän, että työttömällä ei ole varaa sairastua kun työhaastattelukutsu voi tulla ihan vaikka parin tunnin varoitusajalla.
Jos ei kelpaa, tietää sitten, että ei toiste kannata lähteä jonottelemaan ilmaista ruokaa, koska laittaa sen kuitenkin roskiin. Kauppojen 'parasta ennen' -päiväyksissä on aivan helvetisti ilmaa - tuskin ap kuolisi kanankoipiinsa, mutta parempihan se on olla nälissään, istua yksiössään passiivisena ja rankuttaa vauva-palstalla.