Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myheritage ja oudot etnisyydet. Vain tietäjille

Vierailija
05.12.2022 |

Onko jollain enemmän tietoa Myheritagesta? Sieltä siis puuttuu iso alue Venäläisistä etnisyyksistä. Jos Venäläinen tekee Myheritage dna testin, niin moni saa itä-Eurooppaa, Baltiaa ja Suomea tuloksiksi. Venäjän puolelta vain Kazakstanin alue erottuu erikseen. Osalle Venäläisistä se tulee ja osalle ei. Lisäksi Ukrainalaisilla ja Balteilla on samat etnisyydet kuin Venäläisillä: Baltia, Itä-Eurooppa, Balkan ja Suomi. Nämä toistuu.

Monella Suomalaisella on vain Suomi etnisyytenä. 100 %. Miksi niin monella Venäläisellä ja entisellä Neuvostoliiton alueella isolla osalla on myös Suomea isoja prosenttiosuuksia etnisyydessä? Ei riitä selitykseksi, että Suomalaiset olisi tehnyt lapsia Venäläisten kanssa. Prosenttiosuus on liian suuri.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ketään, joka olisi saanut tulokseksi 100% suomalainen!

Sen sijaan on virheellistä tulkintaa määritellä esim. 1,2% japanilaista tai inuittia.

Nämä ovat oikeasti osaksi saamelaisverta.

Mun tyttö on 100% suomalainen ja mä oon 97% suomalainen.

Vierailija
42/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä asuu satoja eri kansallisuuksia, ehkä siksi? Suomi taas on aina ollut pieni eristyksissä oleva maa.

Tuo ei vastannut kysymykseen mitenkään. Venäjän eri etnisyyksiä ei näy Myheritagessa harmillisesti. Monilla Venäläisillä on suomalaista etnisyyttä. Ja se on kummallista, koska niillä on siellä niin monia eri heimoja että erikoista että suomalaista on kuitenkin mukana niin suuret prosenttiosuudet.

Ei siinä ole mitään kummallista. Käytännössä vuoden 0 paikkeilla suomalaiset heimot asuttivat pohjolan aina Uralilta eteläiseen nyky-Ruotsiin saakka. Ja vaikka nämä expansiiviset slaavit ja saksalaisperäiset ruotsalaiset on tänne tunkeneet, niin on hyvin luonnollista että suomalainen perimä sieltä puskee esiin melkoisen vahvana.

Voidaan nyt puhua suomalaiset vaikka Suomi terminä tuli paljon myöhemmin. Pitäisi puhua että meidän Suomen alueella eläneet heimot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme kaikki Afrikasta alunperin!

Sinä voit olla Kenian ylängöiltä. Se ei tarkoita että me kaikki oltaisiin.

Minun esivanhempiani olivat Neandertalin ihmisiä.

Vierailija
44/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

venäjällähän nämä kaupalliset dna kerääjäfirmat amerikasta on kiellettyjä. SIksi ei näytä mitään venäl

isiä geenejä. Muutnekin outoa koko tutkimus. Jos tulokset pohjautuu VAIN JO annettuihin näytteisiin, mikä ihmeen luotettava tulos se muka olisi? Ne vertaa vain JO annettuihin muihin näytteisiin, ei todellisiisn geeneihin mitä maissa on.

Mulla oli käsitys että nuo testit on Venäjällä kiellettyjä mutta youtubessa on monta Venäjällä testin tehnyttä. Esim Pietari ja Moskova. Ehkä ovat tehneet sen jotenkin salaisesti?

Vierailija
45/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suomalainen mutta isoäidin äiti Moskovalainen niin miten se näkyy dna testissä? Näkyykö tuo Moskova itä-eurooppana vai Suomena? Eli vaikka olisi Moskovalaista juurta niin voi näkyä 100% suomalaisuutena?

Typerää jos näin on.

Vierailija
46/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on suomalainen mutta isoäidin äiti Moskovalainen niin miten se näkyy dna testissä? Näkyykö tuo Moskova itä-eurooppana vai Suomena? Eli vaikka olisi Moskovalaista juurta niin voi näkyä 100% suomalaisuutena?

Typerää jos näin on.

Onko Moskovolaisessa leipomossa leivottua juurta?

Vierailija
47/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää jos näin on.

Onko Moskovolaisessa leipomossa leivottua juurta?

Budimirin hiivalla henkiin herätettyä.

Vierailija
48/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikki kai riippuu siitä, miten kauas menneisyyteen tätä DNA-linjastoa katsotaan? Jos katsot vain edelliseen sukupolveen asti (oma isä ja äiti), olet todnäk. 100% suomalainen. Mutta jos katsot tyyliin aatamiin ja eevaan, olet kaikki mahdolliset kansalaisuudet ja heimot ja suvut, mitä ikinä on ollut koskaan olemassakaan.

Tämä on asiat erittäin hyvin kiteyttävä kommentti kaiken tämän huuhaan keskellä.

Vierailija
49/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsotaan nyt vaan ihan siihen dna testiin eikä Aatamiin ja Eevaan

Vierailija
50/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan on virheellistä tulkintaa määritellä esim. 1,2% japanilaista tai inuittia.

Itse olen 100 prosenttinen suomalainen ja alue Savo ja sen lähialueet, kuten arvelinkin. Sukututkimuksen mukaan sukuni porukkaa on elänyt sillä suunnalla 700 vuotta.

Vierailija
51/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 100 prosenttinen suomalainen ja alue Savo ja sen lähialueet, kuten arvelinkin. Sukututkimuksen mukaan sukuni porukkaa on elänyt sillä suunnalla 700 vuotta.

Sori, siis 500 vuotta.

Vierailija
52/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva tietää.

Vierailija
53/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos youtubesta katsoo noita Myheritage videoita niin varmaan 50 % saa ihan 100% Suomalaisuuden

Niin, suomalaiset on homogeeninen pieni kansa, joka saanut alkunsa pienestä heimosta.

Ne kyllä tunnistaa päältä joissa on myös pisaroita germaani- slaavi- tai latinoverta. Useissei kuitenkaan ole.

Suomalaiset on oikeasti ainutlaatuinen vähemmistökansa.

Vierailija
54/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripaus outoa etnisyyttä voi tarkoittaa että suvussa on sadan-kahdensadan vuoden takaa merimies jolla käynyt flaksi.

Vierailija
55/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo inuiitti siis saamelaisgeenejä? Se olisi loogista meidän kohdalla. Onko faktaa kellään?

Vierailija
56/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa nyt hommata testi joka näyttää tässä olevat kirjaimet.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_haploryhm%C3%A4n_tyyppi

Vierailija
57/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos youtubesta katsoo noita Myheritage videoita niin varmaan 50 % saa ihan 100% Suomalaisuuden

Niin, suomalaiset on homogeeninen pieni kansa, joka saanut alkunsa pienestä heimosta.

Ne kyllä tunnistaa päältä joissa on myös pisaroita germaani- slaavi- tai latinoverta. Useissei kuitenkaan ole.

Suomalaiset on oikeasti ainutlaatuinen vähemmistökansa.

Ei kauhean uniikilta vaikuta jos melkein puolella Venäläisistäkin on Suomi etnisyyttä

Vierailija
58/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa varsinkin pohjoisvenäläisten esivanhemmista on ollut kieltään vaihtaneita suomalais-ugrilaisia.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Polveutuvat samoista ihmisistä kuin me täällä Suomen alueelle asuvat suomalaiset. Meidän esi-isät vaelti vaan lännemmäksi ja pohjois-venäläisten esivanhemmat jäi sinne. Aikojen saatossa alkoivat vaan puhua venäjää ja vastaavasti Suomi alkoi muodostua omaksi kansakseen/valtiokseen. Ei ne geenit häviä mihinkään, vaikka kieli ja kulttuuri muuttuisikin. Aikanaan Suomen alueelta on ollut murrejatkumo uralille saakka.

Vierailija
59/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% Porilainen.

Vierailija
60/61 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista 🙏 Nämä selvensivät vähän asiaa. Myös lisää saa laittaa koska tämä on mielenkiintoista