Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko jonkun joka viettää joulun yksin?

Vierailija
05.12.2022 |

Ja oletko pohtinut mahdollisuuksia kysyä häntä tulemaan luoksenne?
Itse olen aina kutsunut kummini meille jouluksi, koska tiedän ettei hänellä olisi välttämättä muita paikkoja.
Tunnen huonoa omaatuntoa, kun en naapurin besserwisser ukkelia kutsu vaikka hän onkin yksin, mutta ei omaa joulua viitsi uhrata kuitenkaan.

Tai mikäli vietät joulun yksin, niin menisitkö vaikka naapuriin pyydettäessä vai olisitko mieluiten kotonasi?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä.

Hän HALUAA olla yksin joulun.

Äiti kuoli 11 vuotta sitten kesällä, ja isä myönsi sitä seuraavan joulun alla, että hän on aina vähän inhonnut äidin hössötystä joulusta.

Joten nyt hän nauttii yksin olosta, nimenomaan NAUTTII.

Hän saa syödä mitä tahtoo, katsoa telkkarista mitä haluaa, kuunnella radiosta mistä itse tykkää, istuu lempinojatuolissaan kirja lukien tai vaan on.

Käymme hänen luona joko aatonaattona tai sitten viimeistään tapaninpäivänä.

Vierailija
42/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen olemaan joulun yksin. Ensimmäistä kertaa ikinä. En halua sukulaisiin enkä naapuriin. Tiedän, että joulusta tulee vaikea ja itkuinen, en halua pilata muiden joulua omalla olollani, joten olen suosiolla yksin.

Lapset exän kanssa.

Täällä sama tilanne! Vanhempani pyysivät minua aatoksi luokseen, mutta pilaisin varmasti heidänkin joulun alakulollani. Parempi olla yksin, niin saa surra rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, kun on muutenkin 365 yksin, niin miksi jouluna ei saisi vaan joutuu kiusallisten pelastusoperaatioiden uhriksi? Kukaan ei yksinäisiä kutsu luokseen muulloin kuin jouluna

No se siinä vähän onkin, että kun koko vuoden on ollut yksin ja sitten pyydetään sukulaisiin, niin sehän vain jännittää. Osaanko edes jutella mitään änkyttämättä kun en ole tottunut keskustelemaan ihmisten kanssa? Ja sitten siinä on sekin, että sinne joutuisi jäämään yöksi enkä ole tottunut nukkumaan vieraiden luona. Ja sitten on vielä se kolmaskin juttu, että kun pääsee viettämään aikaa ihmisten kanssa ja joutuu taas palaamaan vuoden kestävään yksinäisyyteen, tulee suru puseroon. Että ihan sen takia en enää mene edes sukulaisiin. Jotenkin se oma yksinäisyys vain alleviivautuu siinä, vaikka heillä toki on hyvä tarkoitus. Mutta kannattaa ilman muuta edes kysyä. Arvostan kyllä sitäkin.

Tämähän se on. Muun vuotta on kaikki vapaat yksin ja kun jouluksi kutsutaan johonkin niin jännittää sitä. Tosin sitten harmittaa se kun se on ohi kuitenkin ihan hetken päästä ja harmittaa kun muut eivät halua nähdä vuoden aikana muuten. Helpointa on olla joulu yksin niin uusivuosi ei tunnu ollenkaan niin pahalta jatkaa sitä yksinäisyyttä. Pahimmat ovat olleet nämä vuodet kun on kutsuttu jonkun luokse jouluna ja sitten uusivuosi vietetään yksin, vaikka aktiivisesti koittaa kysyä seuraa. Onneksi töissä on kontakteja ja siellä saa puhua ja olla ihmisten seurassa. Juhlapyhät ovat pahoja. Onneksi osaan tehdä itselleni maistuvan jouluruoan eli laatikot, kinkun, rosollin, savulohta, herneitä, kananmunaa ja saaristolaisleipää. Harmittaa vain kaikki pyhät syödä yksin.