Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko jonkun joka viettää joulun yksin?

Vierailija
05.12.2022 |

Ja oletko pohtinut mahdollisuuksia kysyä häntä tulemaan luoksenne?
Itse olen aina kutsunut kummini meille jouluksi, koska tiedän ettei hänellä olisi välttämättä muita paikkoja.
Tunnen huonoa omaatuntoa, kun en naapurin besserwisser ukkelia kutsu vaikka hän onkin yksin, mutta ei omaa joulua viitsi uhrata kuitenkaan.

Tai mikäli vietät joulun yksin, niin menisitkö vaikka naapuriin pyydettäessä vai olisitko mieluiten kotonasi?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli viettää joulun yksin. Hänet on kyllä kutsuttu meille, mutta hän ei ole joulu ihminen ja ei tahdo tulla. Mielestäni jokainen saa viettää joulun kuten itse haluaa, yksin tai kaksin, pääasia että on itse tyytyväinen.

Vierailija
22/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin jouluna mutta en vietä mitenkään joulua, samanlaisia päiviä kuin muutkin päivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään hiljentyä kerran vuodessa ja se hetki on joulu. Oikein odotan sitä.

Vierailija
24/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on hyvässä seurassa. Ehkä parhaassa!

Vierailija
25/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti joku haluaakin olla joulun yksin, kiusallista olisi, jos joku suostuisi kyläily kutsuun ihan vaan kohteliaisuutta ja oikeasti häntä ei kiinnostaisi pätkääkään osallistua. 😬

Vierailija
26/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa hyvä ettei olekaan ongelma olla joulua yksin.

Ihme ja kumma sitten joulunpyhinä saa lukea täältäkin katkeria kirjoituksia, kun ei kukaan kutsunut luokseen.

Kaikkihan me olemme erilaisia tavoiltamme ja ei ole oikeaa tapaa viettää joulua.

Ap

Vierailija
27/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kyselemään ylilaudalle. Siellä on porukkaa, jolle yksinäisyys on ongelma.

Vierailija
28/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa hyvä ettei olekaan ongelma olla joulua yksin.

Ihme ja kumma sitten joulunpyhinä saa lukea täältäkin katkeria kirjoituksia, kun ei kukaan kutsunut luokseen.

Kaikkihan me olemme erilaisia tavoiltamme ja ei ole oikeaa tapaa viettää joulua.

Ap

Yliksen miesoletetut kitisevät yksinäisyydestä ja katkerat vanhukset, jotka on karkottaneet läheisensä.

Vierailija
29/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ja yleensä kutsun yksin joulua viettävät meille,  mutta tänä vuonna ollaan itse reissussa joten valitettavasti en voi kutsua. 

Vierailija
30/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla tuntuu monestikin toistuvan se, että ihmiset suorastaan haluaa olla yksin. Mutta kaikki eivät halua olla, niin onhan se hyvä kun edes kysytään. Ja vielä joka vuosi, vaikka ei aiemminkaan ole tullut. Tai ilmeisesti tämäkin asia menee niin, että juuri niiltä kysytään jotka haluaakin olla yksin. Niiltä ei kukaan kysy, jotka eivät halua olla yksin. Näin se tuntuu menevän vähän joka asiassa. Niitä pyydetään treffeille jotka eivät halua treffailla ja niiltä jotka haluavat ei kukaan koskaan kysy. Ja niin edelleen.

Vierailija
31/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yksin omasta tahdostani ja ajatus joutua lähtemään jonnekin on kamala. Ja just tuo, että vielä säälistä kutsuttaisiin! Pyh, säästäkää säälinne.

Vierailija
32/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan käydä porukoilla, mutta en välttämättä jaksa katsoa jouluaattona humalaisia ihmisiä. Todennäköisesti nautin omasta rauhasta. Parina viime vuonna naapuri on saanut jostain syystä ajatuksen, että haluaisin viettää joulun hänen perheensä kanssa (?). Olen ihan tyytyväinen omissa oloissani, joten ei kiitos säälikutsuille tänä vuonna.

Vierailija
33/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen mutta en ottaisi kotiini. Monet baarit ovat koko joulun auki ja siellä ne yleensä käyvätkin. 

Vierailija
34/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vietän. Ei ole tarvetta mennä kenenkään luokse.

Minä myös olen yksin ja onnellinen. Kauhulla muistelen ,teini-iässä tätini kutsui minut jouluaatoksi kotiinsa(oli annettu vinkki että minä rukka olen joulun yksin). Istuimme tikkusuorana sohvalla ja katsoimme jotain konserttia , haloo minä olin 17v. Sitten nukkumaan. Aamulla kun täti lähti kaupungille häippäsin heti ulos. Toinen joulu , viideltä aamulla töihin ,sen jälkeen lahjojen vientiä ympäri kaupunkia , anoppilaan joulupäivälliselle ja illalla yksinäinen sukulaiseni tuli junalla meille. Kaaduin illalla sänkyyn. Ihanaa olla yksin!!!

Vierailija
35/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan säälistä kutsu vaan ihan ystävällisyydellä.

Ap

Vierailija
36/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran ollut yksin joulun omasta tahdostani, eikä se ollut kauheaa. Olisin mieluummin seurassa, mutta ne paikat, jonne voisin mennä, vaatisivat matkustamista, ja onhan se toisaalta vieraana aina vähän sellaista varpaillaan oloa. En myöskään viitsi katsoa eräiden kännäämistä ja riitelyä jouluna (en toki muulloinkaan, mutta en varsinkaan jouluna).

Mummolassa perhe-/sukujoulut olivat kivoja aikoinaan. Toivottavasti ensi jouluna on mies, niin voisi hänen kanssaan viettää joulun. 

Vierailija
37/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan säälistä kutsu vaan ihan ystävällisyydellä.

Ap

Hyvä, mukava kuulla. Itse sain aikoinaan eräältä ihmiseltä viestin jossa kutsui minut heidän kanssaan juhannuksen viettoon, ja kirjoitti perään "niin ei tarvii sunkaan yksin olla juhannuksena". Vähän lässähti tunnelma, tosin se nainen on muutenkin ihme töksäyttelijä. 

Vierailija
38/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin. Eivät he , yksineläjät, ole siitä suruissaan.

Vierailija
39/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietänn joulun yksin. Aattona ajan äitini haudalle viemään kynttilöitä. Eipä jouluna muuta ole. Sitten saunon kun tulen kotiin ja juon olutta.

Vierailija
40/43 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, äitini, poikani, paras ystäväni (asuu toisella puolella Suomea) olemme ihan kaikki yksin joulun. Ei ole ollut ongelma ennenkään, miksi olisi nyt? Vietin ensimmäisen yksinäisen joulun muutettuani pois kotoa 16-v. ja se oli ihanaa; mielettömän iso pino kirjoja kirjastosta, vain mieleistä ruokaa ja pieniä annoksia, vain kaikkea muutakin hyvää (vähän karkkia ja leipomuksia) oman maun mukaan!

Meistä kukaan ei myöskään menisi mihinkään 'vieraan vaivoiksi', jos esim. naapuri pyytäisi *hrrrh*.

Onneksi kaikki olemme erilaisia ja joulustressaajat saavat taas marttyyroida tarpeekseen! XD