Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten traumat miehistä!

Vierailija
05.12.2022 |

Aloin miettimään, jotta onkohan kuinka yleistä tämä touhu. Palstaa lukeneena tiedän, että miehet ovat monesti olleet naisongelmien taustalla. Nyt ajattelin kysyä suoraan, onko niitä mies trauma kokemuksia?

Naisten traumat miehistä!

Vaihtoehdot

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaattiset kokemukset ovat vaikea psyykkinen tila ihmisillä. Trauma-sanaa ei tulisi käyttää kevyesti ja harkitsemattomasti. Traumahäiriöiset ihmiset kärsivät siitä, sillä koko häiriön termi muuttaa muotoaan.

Vierailija
2/4 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumaattiset kokemukset ovat vaikea psyykkinen tila ihmisillä. Trauma-sanaa ei tulisi käyttää kevyesti ja harkitsemattomasti. Traumahäiriöiset ihmiset kärsivät siitä, sillä koko häiriön termi muuttaa muotoaan.

Itselläni on niin traumaattinen kokemus että se muutti koko lopun ikäisen suhtautumiseni miehiin. Vei luottamuksen totaalisesti. Kärsin traumaattisen ajanjakson ja sen huipentuman jälkeen toistuvista painajaisista että olen taas takaisin siinä. Ja muuten vaikka tästä kaikesta on jo vuosia tästä ei ole pitkääkään aikaa kun taas olin unissani siellä. Se oli todella pelottavaa ja heräsin kovaan ahdistukseen.

Luottamus on rikottu täysin, ei tule palaamaan. On kaikenlaista takaumaa eri tilanteissa, kuullessani vaikka jonkun kappaleen tai joutuessani tilanteeseen joka muistuttaa entisestä.

Olen tämän jälkeen elänyt yksin ja aion lopun ikääni elää. Mikään ei saa mieltäni muuttumaan.

Tiedän että apua olisi pitänyt hakea silloin heti, olin vain niin peloissani ja ahdistunut etten pystynyt ja ainoa asia oli päästä koko kokemuksesta mahdollisimman äkkiä pois ja unohtaa.

Se kun vaan ei unohdu, se jää elämään omaa elämäänsä ja nousee esiin pyytämättä. Olen opetellut elämään tämän kanssa, mutta toki olisin sitä kokemusta vaille suonut jääväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on esim. tuntematon mies tullut discossa kuristamaan ja toinen isommassa kaveriseurueessa uhkasi heittää minut parvekkeelta alas. Sanoisin, että nämä kokemukset jo riittivät, vaikka eivät jääneet ainoiksi. Nykyään en puhu miehille, enkä edes vilkaise päin. Saavat olla ihan keskenään.

Vierailija
4/4 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa mieskokemuksistani on ollut traumaattisia. Alkaen jostain 9v kun mulla alkoi tissit kasvaa ja oma isoveljeni kähmi niitä ja halusi tutkia alapäätäni. Siitä pari vuotta eteenpäin niin alkoi aikuiset miehet ehdotella kaikenlaista. No en jaksa koko elämäntarinaani kertoa, mutta kauheaa aikaa nuoruus oli. Vasta vanhana löytyi oikea rakkaus. Nuorena en seurustellut juuri lainkaan. Pari poikaystävää oli ja nekin pitivät mua ihan pelkkänä pillunkantotelineenä. Kävin vain töissä ja makselin omistusasuntoani. Ei paljon miehet kiinnostanu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä