Hankalin toimenpide mikä sinulle on lääkörissä tehty?
Siis vaikka esim. nolo/kivulloinen/suuri/vaarallinen/tylsä.
Synnytys ei ole varainaisesti toimenpide, joten jätetään se.
Kommentit (55)
Kolonoskopia ja gastroskopia olivat molemmat jonkin verran epämiellyttäviä, mutta ihan siedettäviä, samoin kuin pukamaleikkaus. En jaksanut nolostella, olin vain yksi potilas muiden joukossa.
Kokonaisuutena vaativin, kivuliain ja kamalin oli vatsakalvontulehdus, joka kahden ja puolen vuorokauden tutkimusten jälkeen oli jo kehittynyt verenmyrkytykseksi (tai päinvastoin) ja päätyi vatsaontelon avaamiseen sekä suoliston ulkoiseen pyykkäykseen. Vietin sen jälkeen vielä tehohoidossa kolme vuorokautta ja joka hetki oli tuskaa. Muistoksi jäi rintalastasta napaan ulottuva vetoketjun näköinen arpi.
Tuskaisin gastroskopia, kivuliain korvien puhkaisu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun jalka katkesi niin että oli sääri- ja pohjeluut poikki. Ensiavussa kaksi lääkintävahtimestaria veti ne katkenneet luut paikoilleen ja olivat tosi vihaisia ja kiroilivat ja huusivat mulle kun rääyin kivusta. Kipsasivat myös. Kipupiikin sain luonnollisesti vasta tuon operaation jälkeen. Jorvin sairaalassa tapahtui.
Tapahtui 1800-luvulla?
Ei vaan Jorvissa, siellä ihan normipäivä.
-eri
viisurin poisto jonka repimiseen meni yli tunti
parempi lääkäri olisi varmaan jo leikannut sen, meni koko naama mustaksi
Vierailija kirjoitti:
Kolonsokopia ja gastroskopia, viisaudenhampaat 2 kpl.
Olisin sanonut ihan samat! Mulla oli viikon kova hermokipu viisurien poistosta joten siksi sekin mukana, itse toimenpide oli ihan ok. Kolonoskopia sattui mulla hirveästi eikä siitä meinannut tulla mitään supermutkaisen suolen takia. Lisäksi teininä hävettikin. Gastroskopia oli vaan sellainen semikamala, mulla oli tosi herkkä yökkäysrefleksi niin hengittäminen oli lähes mahdotonta.
Katetriablaatio, eli sydämen pinnalta poltetaan ylimääräisiä suonia. Ihan kamalaa kun mennään nivustaipeesta suoneen ja joutuu olemaan valveilla että syke on normaali. Nukutus hidastaisi sykettä ja ilmeisesti hankaloittaa toimenpidettä.
Varjoaineen laittaminen olkaniveleen. Ihan hirveän tuntuista kun pitkää neulaa ujutetsan lapaluun ja olkaluun välistä ja sitten se paineen tunne kun varjoaine ruiskutetaan.
Sternaalipunktio eli luuydinnäytteen otto rintalastasta. Epäiltiin leukemiaa mutta löydös oli krooninen idiopaattinen neutropenia. Oli melko kivulias se paksun neulan työntö rintalastaan mutta pahinta oli kun ovi kävi siinä jatkuvasti kun makasin yläkroppa paljaana ja käytävällä vuoroaan odottava mies seurasi kiinnostuneena tapahtumia 🙈
Virtsarakon tähystys.
Kamera työnnetään peniksen päästä virtsarakkoon
ja käännellään eri asentoihin.
Huone täynnä nuoria kandityttöjä ja penis niin pienenä että sain hävetä vielä sitäkin.
Liukasteessa oli jotain puudutetta mutta hyvin kivulias ja epämiellyttävä toimenpide.
Epäonnistuneen raskaudenkeskeytyksen jälkihoito. Eli järkyttävä vatsakipu (kohtutulehdus), tyhjennyslääkkeet uusiksi nassuun ja osastolle yöksi. No ei tyhjentynyt niillä muuta kuin suoli ja vielä housuun, nosti hurjan kuumeen ja tärisin yön sellaisen hurisevan lämpöpeiton alla. Aamulla sitten ennen kaavintaa kokeiltiin vielä imutyhjennystä, joka onneksi toimikin. Mutta oli vinha, nenäsumutteena puudutus (nousi hienosti hattuun) ja jollain alipaineella imeskeltiin jotain sikiöpussin riekaleita alapäästä. Paikkana Pohjois-Karjalan keskussairaala, ja kohtelu ja hoito oli koko reissun ajan aivan ensiluokkaisen ihanaa :) Vaikka pelkäsin tuomitsevaa otetta, kohtelivat tosi hyvin koko ajan.
Minulta on poistettu 2 ylimääräistä nänniä.
Kyllä ne on hammasjutut kaikkinensa.
Minulla on melko hyvä kivunsietokyky muuten mutta kaikki oikomishoidon ja kotiloituneen etuhampaan paikalleen vetämiseen liittynyt on ollut hirveintä.
Minulla on kuitenkin ollut kiertynyt kysta munasarjassa, sairastan myös aurallista migreeniä sekä SLE:tä, eli kipukynnys on kehittynyt kohtalaisen korkeaksi.
Kolme puudutuspiikkiä peräsuoleen ja erittäin suuren hyytymän avaaminen pukamasta. Huusin niin että käytävälle kuului, mies oli odotustilassa. Nyt ehkä sama edessä. Takapuoli sairaan kipeeee... Pukamat ovat niin hirveitä kun kuroutuvat!
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärissä otettiin muotti purentakiskoja varten. Yökköilin ja sain melkein paniikikohtauksen.
Hämmästyttävää. Itselläni tuo oli ihan normi hammaslääkärikäynti.
Tutkittiin joo mutta mitään ei löytynyt, pyörtyilitkin loppuivat sitten aikanaan, tiedä sit että mistä se silloin johtui.