Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankalin toimenpide mikä sinulle on lääkörissä tehty?

Vierailija
05.12.2022 |

Siis vaikka esim. nolo/kivulloinen/suuri/vaarallinen/tylsä.

Synnytys ei ole varainaisesti toimenpide, joten jätetään se.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalaukun tähystys ilman mitään lääkityksiä tai puudutuksia.. Yrittivät saada sitä letkua reilun vartin sisään.

Vierailija
22/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukaluun poraaminen hammasimplanttia varten oli ainakin kivuliain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumbaalipunktio. Ensin yritettiin ilman puudutetta- rauhoittavaa lääkitystä. Sattui niin maan penteleesti ja sain jonkinlaisen paniikkikohtauksen. Myöhemmin tehtiin onnistuneesti nukutuksessa.

Vierailija
24/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolonoskopia.

...

Eikö tosiaan lääkäreillä tule mitään muuta kuin ammattiasiat mieleen naisen perheistä?

Kaverin puolesta vastaan: lääkärit eivät ole sokeita. Kun on joku oikein hyvän näköinen asiakas pitää vain yrittää keskittyä itse vaivaan ja pieninkään epäasiallisuus ei saa näkyä läpi asiakkaalle eikä esim kollegoille tai sairaanhoitajille. Potilaaseen ei myöskään saa ottaa muuta kuin ammatillista kontaktia.

Unet (tai päiväunet) sitten näyttää mitä näyttää etenkin sinkkulääkärille :)

Potilaiden kanssa ei saa olla mitään sutinaa jälkeenkään päin. Mutta jos nyt pitkän ajan, vaikka vuoden, päästä tapaa eri ympyröissä, vaikka juhlissa, ja ihminen tulee juttelemaan kun tunnistaa, niin ainahan voi jälkikäteen sanoa että ei, tavattiin muuten vain enkä edes tiennyt...

Sama koskee hoitajia. Sokeita ei olla ja asiallisen ammattimainen rooli peittää oman mielenkiinnon jota toki aina on. Monenlaista joutuu näkemään.

Vierailija
25/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei tuntunu yhtään, puudutus toimi hyvin.

Alaleukaan tuli toi. 

Toki oisit voinu pyytää lisää puudutusta.

Vierailija
26/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun jalka katkesi niin että oli sääri- ja pohjeluut poikki. Ensiavussa kaksi lääkintävahtimestaria veti ne katkenneet luut paikoilleen ja olivat tosi vihaisia ja kiroilivat ja huusivat  mulle kun rääyin  kivusta. Kipsasivat myös. Kipupiikin sain luonnollisesti vasta tuon operaation jälkeen. Jorvin sairaalassa tapahtui.

Tapahtui 1800-luvulla?

Vierailija
27/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivojen kuvaus teininä koska pyörtyilin tämän tästä ja epäiltiin että voi olla jotain aivoissa kun syytä ei löytynyt muiden tutkimusten avulla. Kärsin pahasta ahtaanpaikan kammosta ja siihen putkeen kun piti mennä että saavat kuvattua niin olin ihan paniikissa.

Jäi mysteeriksi se pyörtyily, aivoistakaan ei löytynyt mitään.

Mä myös pyörtyilin nuorempana. Koululääkäri pisti migreenin piikkiin. Vasta aikuisena selvisi syy: sydämen läppävika, mikä korjattiin sittemmin leikkauksessa. Vika ei kuulunut stetoskoopilla, eikä ilmeisesti näkynyt siihen aikaan ekg:ssa.

Ikävin toimenpide on ollut selkäydinnestenäytteenotto. Ei sattunut, mutta outoja hermotuntemuksia tuli sen aikana ja pelotti etukäteen.

Vierailija
28/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei tuntunu yhtään, puudutus toimi hyvin.

Alaleukaan tuli toi. 

Toki oisit voinu pyytää lisää puudutusta.

Itkin ääneen ja valitin kivusta, mutta kai niillä oli puudute omassa käytössä.

Vierailija
29/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumbaalipunktio. Ensin yritettiin ilman puudutetta- rauhoittavaa lääkitystä. Sattui niin maan penteleesti ja sain jonkinlaisen paniikkikohtauksen. Myöhemmin tehtiin onnistuneesti nukutuksessa.

Mä sain ko toimenpiteestä jälkioireena reilun viikon julmetun päänsäryn, kun pystyasennossa aivot alipaineessa, selkäydinnesteen pistoreiästä tihkumisen vuoksi. Lapset vähän ihmetteli kun joulupukki joutui lyömään aattoiltana kesken lahjojenjaon kuusen viereen lattialleyht'äkkiä pitkäkseen. Pukki soperteli jotakin että pukki ottaa pienet nokoset kun pitää jaksaa. ("kiertää vielä monta perhettä" jäi sanomatta, eivät varmaan nähneet irvistystäkään parran takas) Puuduttamatta pistivät, olin istuvassa asennossa ja psyykannut itseni siihen. Toimenpiteistä mitä kokenut kuitenkin päänsärkyineen helpoimmasta päästä.

Vierailija
30/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kolonoskopia. Vie voiton synnytyksestäkin tuskallisuudellaan. Sentään oli reikähousut jalassa ettei tarvinnu alapää paljaana olla.

Vierailija
31/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainalosta tehtävä puudutus sormen jäykistysleikkausta varten. Herrajessus että oli inhottavaa se neulalla tökkiminen kainaloon, monta kertaa yritettiin mutta vatuiks meni ( pantiin sitten taju kankaalle ) Ei niinkään kivulias mutta niin ahdistavaa maata selällään kainalo auki ja sinne työnnetään neulaa.

Vierailija
32/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivojen kuvaus teininä koska pyörtyilin tämän tästä ja epäiltiin että voi olla jotain aivoissa kun syytä ei löytynyt muiden tutkimusten avulla. Kärsin pahasta ahtaanpaikan kammosta ja siihen putkeen kun piti mennä että saavat kuvattua niin olin ihan paniikissa.

Jäi mysteeriksi se pyörtyily, aivoistakaan ei löytynyt mitään.

Kai sinulta tutkittiin myös sydän? Luulisi, että ekg olisi ollut ensimmäisenä listalla.

Vierailija
33/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun jalka katkesi niin että oli sääri- ja pohjeluut poikki. Ensiavussa kaksi lääkintävahtimestaria veti ne katkenneet luut paikoilleen ja olivat tosi vihaisia ja kiroilivat ja huusivat  mulle kun rääyin  kivusta. Kipsasivat myös. Kipupiikin sain luonnollisesti vasta tuon operaation jälkeen. Jorvin sairaalassa tapahtui.

Tapahtui 1800-luvulla?

Tapahtui kevättalvella 1998. Liukastuin koiraa ulkoiluttaessani suorilta jaloilta selälleen ja ilmalennon aikana kuului pahaenteinen rusahdus, tiesin jo silloin että tästä ei nyt omin voimin nousta.

Vierailija
34/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä lukiessa ei voi kuin ihmetellä, miksi Suomessa pantataan kipulääkkeitä, kunnon puudutuksia ja lyhytaikaista nukutusta eli ns. humautusta. Eikö moni toimenpide (esimerkiksi nyt vaikka gastroskopia) olisi paljon helpompi ja nopeampi tehdä kun annettaisi esilääkitys ja kunnollinen nielun puudutus? Tai vaikka se lyhytaikainen nukutus? Tuntuu että nykyään lääkärit on ihan sadisteja, hoitajista nyt puhumattakaan. Ja hoitajilta lipsahtaa luvattoman usein se potilaalle tarkoitettu rauhoittava tai opiaatti omaan taskuun, ja tilalle annetaan panadolia. 

Vierailija
35/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsalaukun tähystys ilman mitään lääkityksiä tai puudutuksia.. Yrittivät saada sitä letkua reilun vartin sisään.

Miten oli noin hankalaa, sehän vain runnotaan sinne?

Vierailija
36/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain ko toimenpiteestä jälkioireena reilun viikon julmetun päänsäryn, kun pystyasennossa aivot alipaineessa, selkäydinnesteen pistoreiästä tihkumisen vuoksi. Lapset vähän ihmetteli kun joulupukki joutui lyömään aattoiltana kesken lahjojenjaon kuusen viereen lattialleyht'äkkiä pitkäkseen. Pukki soperteli jotakin että pukki ottaa pienet nokoset kun pitää jaksaa. ("kiertää vielä monta perhettä" jäi sanomatta, eivät varmaan nähneet irvistystäkään parran takas) Puuduttamatta pistivät, olin istuvassa asennossa ja psyykannut itseni siihen. Toimenpiteistä mitä kokenut kuitenkin päänsärkyineen helpoimmasta päästä.

Tää oli symppis. Pukki parka :D <3

Vierailija
37/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sormea per*reikään ja käskettiin äkistää. Tuli p a s k a t lääkärin käsille.

Älytöntä että tämmöinenkin kommentti menee moderointiin.

Vierailija
38/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ollut mitään kipua, jopa hampaan poraus ja paikkaaminenkin on tuntunut ilkeämmältä.

Vierailija
39/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolonoskopia.

...

Eikö tosiaan lääkäreillä tule mitään muuta kuin ammattiasiat mieleen naisen perheistä?

Hoitajana voin sanoa aivan samaa. Rooli.

Miehet ovat kyllä halukkaita esittelemään itseään. Osa toivoo kommenttia tai reaktiota tai mitä tahansa.

On nähty seisokkejakin. Jos on joku törkeä äijä joka tahallaan seisottaa niin sanon että yritetään myöhemmin uudelleen ja lähetän jonku bkokeneemman (iäkkäämmän). Jos on selvästi herrasmies ja sormuskin on ja yrittää pyydellä anteeksi eikä mikään pervo niin sanon että jospa jatketaan näitä asiallisia asioita ja mietitään ihan muuta. Nuorilla myös noita aivan tahattomia, sanon että ei haittaa eikä kerrota kellekään, ajattele vaikka matikkaa.

Vierailija
40/55 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolonoskopia.

...

Hoitajana voin sanoa aivan samaa. Rooli.

Miehet ovat kyllä halukkaita esittelemään itseään. Osa toivoo kommenttia tai reaktiota tai mitä tahansa.

On nähty seisokkejakin. Jos on joku törkeä äijä joka tahallaan seisottaa niin sanon että yritetään myöhemmin uudelleen ja lähetän jonku bkokeneemman (iäkkäämmän). Jos on selvästi herrasmies ja sormuskin on ja yrittää pyydellä anteeksi eikä mikään pervo niin sanon että jospa jatketaan näitä asiallisia asioita ja mietitään ihan muuta. Nuorilla myös noita aivan tahattomia, sanon että ei haittaa eikä kerrota kellekään, ajattele vaikka matikkaa.

Tahallaan seisottaa? Mistähän tunnistat tämmöisen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan