Miten te haetta näitä työkkärin pakottamia 4 työpaikkaa?
Kolme oon nyt hakenut tässä kuussa siten, että niihin toivon pääseväni haastatteluun! Mutta neljättä en löydä sitten en millään. Mietin, että laitan sitten vaan johonkin, mutta siihen en toivo pääseväni edes haastatteluun. Mutta mitä siihen sitten kirjoittaa, kun ei edes halua oikeasti päästä haastatteluun ?
Voiko kirjoittaa "Haen paikkaa, koska työkkäri velvoittaa hakemaan 4 paikkaa kuukaudessa". Vai katsotaanko tuo sitten työkkärin puolelta siten, ettei noin saa tehdä?
HELP!
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Pyysin kiinalaista ystävääni kääntämään hakemukseni ja CV:ni kiinaksi ja laitoin ne menemään Guangzhoun liepeillä sijaitsevaan tissiliivitehtaaseen. Soittakoon työkkäri sinne jos tarkastaa haluavat.
Laita mieluummin paperit chitchuaniin, jos et halua töitä. Guangzhow on työllistävä.
Mulla on sen verran erikoinen koulutus ja työ, että niitä työpaikkoja ei todellakaan ole työkkärin sivuilla kuin ehkä yksi kahdessa kuukaudessa.. miten siinä tapauksessa tehdään, jos jää työttömäksi? =O
Ai saakeli, onneksi iski keväällä sopivasti "tukirankaongelmat" niin ei tarvitse pakkohakea yhtään paikkaa.
Työhakemukseen kandee laittaa että haluan liksaa 4000€ kk ja jos se ei ole mahdollista niin kaksi kertaa kk 2000€. Eräs työtön jolla on paljon työkokemusta vuosikymmenien ajalta mutta joka joutui työttämäksi muutama vuosi sitten ja eläkkeelle pääsyyn on vielä 10kk kirjoitti ko palkkatoiveen työhakemukseen kun joutuu tekemään 4 hakemusta per kk.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sen verran erikoinen koulutus ja työ, että niitä työpaikkoja ei todellakaan ole työkkärin sivuilla kuin ehkä yksi kahdessa kuukaudessa.. miten siinä tapauksessa tehdään, jos jää työttömäksi? =O
Voit kirjoitta avoimia hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Työhakemukseen kandee laittaa että haluan liksaa 4000€ kk ja jos se ei ole mahdollista niin kaksi kertaa kk 2000€. Eräs työtön jolla on paljon työkokemusta vuosikymmenien ajalta mutta joka joutui työttämäksi muutama vuosi sitten ja eläkkeelle pääsyyn on vielä 10kk kirjoitti ko palkkatoiveen työhakemukseen kun joutuu tekemään 4 hakemusta per kk.
Palkkapyyntä 5000- 6000 on kohtuullinen, jos sen on ennenkin ansainnut.
Tyhmintä tossa neljän paikan hakemisessa oli se, että vaikka pääsin opiskelemaan jo kesäkuussa, niin opintojen alkuun asti piti hakea kokoaikaisia vakituisia työpaikkoja. Kouluun haku oli työllistymissuunnitelmani ja ilmoitin heti paikan saatuani työkkäriin, mutta siltikin piti vielä se hetken "työttömyys" hakea kokoaikaisia töitä sanoen: "Hei! Haen työpaikkaa kuukaudeksi. Sitten menen kouluun ja voin tehdä ehkä lauantaisin yhden vuoron".
Mun työllisyyssuunnittelija on järkevä nainen. Hän ymmärtää tosiasiat.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmintä tossa neljän paikan hakemisessa oli se, että vaikka pääsin opiskelemaan jo kesäkuussa, niin opintojen alkuun asti piti hakea kokoaikaisia vakituisia työpaikkoja. Kouluun haku oli työllistymissuunnitelmani ja ilmoitin heti paikan saatuani työkkäriin, mutta siltikin piti vielä se hetken "työttömyys" hakea kokoaikaisia töitä sanoen: "Hei! Haen työpaikkaa kuukaudeksi. Sitten menen kouluun ja voin tehdä ehkä lauantaisin yhden vuoron".
Onneksi tuohon on tulossa muutos: heti, kun ilmoittaa saaneensa työpaikan, niin etuus katkaistaan eikä enää tarvitse hakea töitä. Jos haluaa etuuden, on valmis pätkätöihin. Valinta on ihan oma.
Haen töitä, joista maksetaan n. 8000+ kuukaudessa. Nuo ei edes ole kovin kalliita paikkoja.
Ihan helposti kuuluisi saada tuo rahasumma brutto perusduunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kirjoitta avoimia hakemuksia.
Ahaa,ok. Mutta se olisikin kyllä sitten työnantajille hämmentävää, koska joutuisin aina vaan laittamaan samoihin harvoihin paikkoihin hakemuksia :D On tää kyllä niin outoa touhua. Toivottavasti en joudu ikinä tuohon tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuohon on tulossa muutos: heti, kun ilmoittaa saaneensa työpaikan, niin etuus katkaistaan eikä enää tarvitse hakea töitä. Jos haluaa etuuden, on valmis pätkätöihin. Valinta on ihan oma.
Mä olin kerran tuo nuori työtön. Olin naimisissa ja raskaana. Tiesin pääseväni syksyllä korkeakouluopetukseen. Minuun ei päteneet mitkään työllistämistoimet, kävin koulut ja menin töihin. Ai niin olin muuten joskus työttömille suunnatussa tyylikoulutuksessa. Kävi vaan niin, ettei kouluttaja pystynyt auttamaan parempaan ja työvoimatoimistossa oli ihmetelty virallisen oloisia vieraita naisia jakkupuvuissaan.. luulivat minua ja paria muita johtajiksi.
Joskus oikeasti haaveilen, että saisin työn , jossa voisin hyödyntää kaikkea, mitä osaan. Olen hyvä kirjoittamaan , kuvaamaan ja sommittelemaan. Tietotekniikan perusteet aikan hyvin hallinnassa ellei täydellisesti, sillä kokemusta ohjelmoijanakin 15 vuotta ja some aika lailla tuttu tosiaankin myös. En ole vielä onnistunut saamaan yhtään työnantajaa vakuuttuneeksi. Tuijottavat ikää ja muuta. Juon täällä pillimehua rollaattorissa sitten :D . Terveiset Elmolle ja muille palstakamuille viime vuosituhannelta
Vierailija kirjoitti:
Joo niinpä. Aion kyllä oikeasti laittaa hakemuksen, koska pelkään noita pistokokeita. MUTTA mitä siihen laitan, että on tarpeeksi huono, mutta menee työkkärille läpi? -ap
Muutama kirjoitus/vuosilukuvirhe, niin et tule valituksi.
Mäkin jouduin hakemaan paikkaa, johon vaadittiin hygieniapassi. Mulla ei ole eikä työkkäri suostu ottamaan mua koulutukseen, kun se ei kuulemma edistä mun työllistymistä. Sama juttu työturvallisuuskortin kanssa, vaikka kaikkiin varasto, teollisuus, raksahommiin se vaaditaan. Ja oma auto tai vähintään ajokortti. Kymmeniä avoimia työpaikkoja karsiutuu pois, mihin ei voi edes hakea.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä hakemuksia tarkastaa ja kontrolloi oikeesti? Kyllä on kiirettä töpaikoilla kun hakemuksia pukkaa.
Kyllähän niistä hakijoista kirjoitetaan vähintäänkin aakkostettu luettelo. Sen jälkeen haastatteluun kutsutut ja päätös kenet valitaan. Jonka jälkeen tiedotus kuka on valittu.
- paljon aiheuttaa turhaa työtäkin firmoissa. Ehkäpä käyttävätkin sitten avoimia hakemuksia... jne.
TE-toimisto tuskin tarkistaa hakemuksia. Täällä missä asun oli työttömiä 1441 henkilöä vuonna 2021. Jos jokaisen pitää hakea neljää paikkaa kuussa, se tekee 5764 hakua. Ei taida virkailija ehtiä soittelemaan noiden perään kun pitää muutkin työt tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, kun kerran kuppasit rahaa siihen asti.
Vierailija kirjoitti:
Olen osa-aikatyössä koska se sopii tällä hetkellä elämäntilanteeseeni. Silti joudun hakemaan töitä ja kieltäytymään jos minulle niitä tarjotaan. En varmaan pääse niihin hakemiini myöhemmin jos haluaisin.
Miksi olet työtön työnhakija jos nykytilanne sulle sopii?
Tietenkin työtöntä, kiinnostaa työssä eteneminen.