Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio maksoo koiraveroa

Vierailija
05.12.2022 |

Kymppiki on liikoo. Koira sitä paitsi kuoloo pian.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva tulonsiirto eläinlääkäreille.

Mihin sinä eläinlääkäriä rekisteröinnissä tarvitset?

Sirutus tulee pakolliseksi. Itsekö meinasit sen Ruffelle laittaa?

Suomessa on ainakin 500 muuta siruttajaa eli tunnistusmerkitsijää kuin eläinlääkärit. Mutta toki jos haluat maksaa enemmän, voit viedä rekkusi eläinlääkäriinkin simppeliä neulanpistoa varten. Valinta on omasi.

Nämä 500 siruttaa ilmaiseksi? Sanotaan sitten, että kiva pakollinen tulonsiirto kuluttajan taskusta yksityiselle sektorille.

Teetkö itse töitä ilmaiseksi?

Ei näillä siruttajilla kuule läheskään samat taksat ole kuin eläinlääkäreillä. Ja millä logiikalla eläinlääkärit eivät ole yksityistä sektoria? Suurin osa heistä on juuri sitä.

Tunnistusmerkitsijät - siis muut kuin eläinlääkärit - tekevät sirutusta melkeinpä harrastuspohjalta.

Olet ehkä vähän hidas?

Laajensin määritelmää koko sirutuksia tekevään yksityiseen sektoriin enkä suinkaan supistanut sitä... Itse valitit, että muutkin siruttavat kuin eläinlääkärit.

Toiseksi, mitä merkitystä sillä on miten "halpaa" sirutus on? Joka tapauksessa rahaa siirtyy nyt valtion päätöksellä pakollisesti koiranomistajan taskusta siruttajan taskuun = valtion toteuttama tulonsiirto.

Teetkö mahdollisesti itse siruttamista melkein harrastuspohjalta? Ilmoitatko tästä saamasi tulot verottajalle?

Vierailija
42/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta ne yrittää repiä palkkojaan, lopettaisivat sadat ja taas sadat yhdistykset joihin tungetaan tukia ilman mitään hyötyä suomelle.

Suomelle on aika paljon hyötyä siitä, ettei täällä kuleksi vesikauhuisia kulkukoiria. Koirat silti tappavat tässäkin maassa enemmän ihmisiä ja kotieläimiä vuosittain kuin sudet. 

Johan on taas vertaus. Jos susia olisi yhtä paljon ja niitä pidettäisiin asunnoissa sisällä, niin mitenhän päin lukemat olisikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää saada vihjepuhelin sitten tätä varten ja eläinlääkereille ilmoitusvelvollisuus rekisteröimättömistä koirista.

Voi kuule, ihmiset ovat soitelleet ihan itse sinne virastoon niin paljon, että virasto on ilmoittanut ettei heille tarvitse ilmoittaa jos ei aio rekisteröidä koiraansa.

Vierailija
44/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirani on rekisteröity Kennelliittoon ja pentuna sirutettu. Ikää on lähes 11 vuotta ja siru johonkin kadonnut elimistöstä. Ajattelin nyt keplotella niin kauan kuin pystyn ilmoittamatta rekisteriin. En ainakaan ensimmäisten joukossa ole ilmoittamassa.

Vierailija
45/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Tätä olen odottanut innolla että koiran omistajillekkin lätkäistään saaste verot.

Ei tarvi olla mitään verovapaita huveja. 

Vierailija
46/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiravero ja rekisteröinti saa ehdottomasti tulla. Näitten otusten omistajien pitäisi antaa otustensa ulostaa heidän omalle tontilleen, koska jos elukka on heidän OMA, silloin myös niitten ulosteet ovat vain ja ainoastasn omistajien oma riesa. Jos on innolla hankkinut koiran itselleen, silloin myös sen ulosteet ovat omistajan riesa. Very simple. Huvittavinta on myös se, että ei ennakoida yhtään, jos jääkin tulevaisuudessa työttömäksi, että onko varaa ruokkia koiraa ja maksaa sen eläinlääkärikuluja. Kannatan koiraveroa lämpimästi niin se vähentää haittoja.

Minä kerään koirani jätökset. Ne jotka eivät kerää, eivät tule sitä jatkossakaan tekemään. Todennäköisesti tulevat pikemminkin pitämään sitä oikeutenaan, kun kerran maksavat koiraveroa.

Vierailija
47/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva tulonsiirto eläinlääkäreille.

Mihin sinä eläinlääkäriä rekisteröinnissä tarvitset?

Sirutus tulee pakolliseksi. Itsekö meinasit sen Ruffelle laittaa?

Suomessa on ainakin 500 muuta siruttajaa eli tunnistusmerkitsijää kuin eläinlääkärit. Mutta toki jos haluat maksaa enemmän, voit viedä rekkusi eläinlääkäriinkin simppeliä neulanpistoa varten. Valinta on omasi.

Nämä 500 siruttaa ilmaiseksi? Sanotaan sitten, että kiva pakollinen tulonsiirto kuluttajan taskusta yksityiselle sektorille.

Teetkö itse töitä ilmaiseksi?

Ei näillä siruttajilla kuule läheskään samat taksat ole kuin eläinlääkäreillä. Ja millä logiikalla eläinlääkärit eivät ole yksityistä sektoria? Suurin osa heistä on juuri sitä.

Tunnistusmerkitsijät - siis muut kuin eläinlääkärit - tekevät sirutusta melkeinpä harrastuspohjalta.

Olet ehkä vähän hidas?

Laajensin määritelmää koko sirutuksia tekevään yksityiseen sektoriin enkä suinkaan supistanut sitä... Itse valitit, että muutkin siruttavat kuin eläinlääkärit.

Toiseksi, mitä merkitystä sillä on miten "halpaa" sirutus on? Joka tapauksessa rahaa siirtyy nyt valtion päätöksellä pakollisesti koiranomistajan taskusta siruttajan taskuun = valtion toteuttama tulonsiirto.

Teetkö mahdollisesti itse siruttamista melkein harrastuspohjalta? Ilmoitatko tästä saamasi tulot verottajalle?

En tee, sillä en ole käynyt siihen vaadittavaa kurssia eikä se kiinnostakaan. Oma koirani on sirutettu synnyinmaassaan ja minä olen sirutuksen maksanut. Yleensäkään ei ole tapana pihtailla koirani terveyteen ja turvallisuuteen liittyvissä asioissa, ei vaikka joku siitä rahallisesti hyötyisi. En silti itse veisi koiraa pelkkää sirutusta varten eläinlääkäriin turhan päiten, vaan muulle tunnistusmerkitsijälle, ihan jo tukeakseni kyseistä toimintaa. Mutta monestihan eläinlääkärillä käydään muutenkin, esimerkiksi pentueelle tehdään terveystarkastus, ja sirutus on kätevää tehdä silloin siinä samalla.

Vierailija
48/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Olisi se nyt vääryys, jos verovelvolliseksi määrätään kun vaimoa takaapäin vetelee.

Tosi on!

Vierailija
49/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://finlex.fi/fi/laki/alkup/2021/20210001

Tuolta voi joka juntti käydä perehtymässä asetukseen. Maa- ja metsätalousministeriön tekemä, Jari Lepän vahvistama (KESK.) Asetus tarkentaa eläinsuojelulakia.

Asetuksen tarkoitus on estää koiriin kohdistuvaa ja niillä harjoitettavaa asiatonta toimintaa, esim. varkauksia, pentutehtailuja, salakuljetusta, kaltoinkohtelua. Ilmeisesti vastustajat haluavat harrastaa näitä?

Myöskin helpottaa koirien aiheuttamissa vaara- ja vahinkotapauksissa rikos- ja korvausvastuun kohdentamista omistajalle. Ilmeisesti asetuksen vastustajat haluavat vältellä vastuutaan?

Vierailija
50/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun koirani on rekisteröity Kennelliittoon ja pentuna sirutettu. Ikää on lähes 11 vuotta ja siru johonkin kadonnut elimistöstä. Ajattelin nyt keplotella niin kauan kuin pystyn ilmoittamatta rekisteriin. En ainakaan ensimmäisten joukossa ole ilmoittamassa.

Se voi olla jopa hännässä. Joskus kulkeutuu nahkan alla vaikka mihin.

Vierailija
51/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Tätä olen odottanut innolla että koiran omistajillekkin lätkäistään saaste verot.

Harmi sulle, mutta tämä ei ole saastevero eikä näillä rahoilla tehdä muuta kuin elätetään muutama Ruokaviraston byrokraatti.

Vierailija
52/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää saada vihjepuhelin sitten tätä varten ja eläinlääkereille ilmoitusvelvollisuus rekisteröimättömistä koirista.

Tämä poikii pian uuden ammattiryhmän valtionvirkamiehiä. Koirarekisterin tarkastaja. Se olisi kuin vanhan ajan TV-lupatarkastaja, joka soittaa ja kysyy puhelimessa onko taloudessa rekisteröimätöntä koiraa. Tulee myöhemmin koputtelemaan ovea ja "luvattoman" koiran omistaja saa korotetun tarkastusmaksun.

Vierailija
53/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi sulle, mutta tämä ei ole saastevero eikä näillä rahoilla tehdä muuta kuin elätetään muutama Ruokaviraston byrokraatti.

Ei vielä mutta veroon se rekisteröinti johtaa. 

Vierailija
54/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua näitä änkyröitä, jotka eivät koirastaan välitä sen vertaa, että edes siruttaisivat sen. Siru on paras ja nopein keino saada koira takaisin, jos se katoaa. Tulee hyvin äkkiä halvemmaksi kuin monen vuorokauden hoitomaksu koirahoitolassa, jossa löytökoira odottaa, josko jostain sille omistaja löytyisi, kun sirua ei ole.

Moni ei edes tiedä, mitä koiran lunastus hoitolasta voi maksaa...

Vierailija
55/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä mutta veroon se rekisteröinti johtaa. 

Johti tai ei, mutta ei käytetä tästä sanaa vero, kun se sitä ei ole.

Vierailija
56/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö eläin hihhuleilla todella ole tärkeämpiä asioita joihin todella pitäisi puuttua. taas "laki" ehdotus jota ei pysty kukaan valvomaan. päinvastoin kohta saa kiinasta tilata  1e kpl siruja  niitä sitten kylän poppamies leikkelee koiriin ja kolleihin. kuka valvoo rekisterin turvallisuuden ituhipit hakeutuvat töihin ja varmasti alkaa tietojen myynti. vaativat varmaan pankki tunnuksetkin rekisteröintiin.

Vierailija
57/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä poikii pian uuden ammattiryhmän valtionvirkamiehiä. Koirarekisterin tarkastaja. Se olisi kuin vanhan ajan TV-lupatarkastaja, joka soittaa ja kysyy puhelimessa onko taloudessa rekisteröimätöntä koiraa. Tulee myöhemmin koputtelemaan ovea ja "luvattoman" koiran omistaja saa korotetun tarkastusmaksun.

Tuskinpa. Tarkastus luonnistuu eläinsuojelutapauksissa jo olemassa olevien viranomaisten toimesta, ja eläinlääkärikäynneillä nähdään ainakin se, onko eläimellä siru.

Vierailija
58/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan sama.

Sirun pakollisuuden näen hyvänä asiana, tosin sama pitäisi säätää kissoille.

Rekisteri sen sijaan... Niitä on jo niin monta ennestään. Ja taaskaan kissoista ei puhuta mitään.

Mutta aion maksaa koirani rekisteröinnin, ei ole elämä muutamasta kympistä kiinni. Siru koirallani jo on. Tuontirescueillahan se on oltava jo maahan tullessa.

Vierailija
59/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko rekisterihomma on älytön ja tämä uusi rekisteri tähtää vain siihen, että löytökoiran omistajalle voidaan asettaa sakko, viranomaispäätös ja muita sanktioita. Rekisteri on tehty vain viranomaista varten, ei omistajaa tai koiraa itseään varten. Muutoin rekisteri olisi yhdistetty nykyisestä Kennelliiton ja ei-rotukoirien rekisteristä.

En aio siruttaa tai rekisteröidä omaa koiraani. Koira on pentuerekisteröity ja sirutettu pentuna, mutta sirun tunniste ei ole enää tallessa, kun hukkui jonkun muuton aikana. Lisäksi koira on jo 13,5 vuotias. Eläinlääkärillä tarjosivat jo kaksi vuotta sitten lopetusta suoraan vaihtoehtona, kun kävin hoidattamassa haimatulehdusta. Koira on ollut oikein hyvässä kunnossa toivuttuaan. Koira saa elää leppoisat vanhuudenpäivät ilman turhia rekisteröintiä.

Vierailija
60/104 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kaikki maksaa. Muuten joutuu maksaa sakot sen lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi