Kuljetko ulkona kuulokkeet päässä?
Et kuule liikennettä, askeleita takanasi. Ajatus biisissä.
Suositus: älä kuuntele.
Kommentit (34)
Olen kuulovammainen, lähes kuuro.
Älä oleta jalankulkijoiden kuulokyvystä tai muistakaan aisteista yhtään mitään, kiitos.
Paremmin minä kuulokkeet päässä ympäristöäni havainnoin kuin moni kännykkäänsä tai varpaitaan tuijottaja.
Kuljen. Ei sitä autossakaan kävelijöitä kuule, ja autolla voi sentään tappaa jonkun. Kuulokkeet päässä jos mokailee kävellessä, todennäköisesti tappaa vain itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Älä oleta jalankulkijoiden kuulokyvystä tai muistakaan aisteista yhtään mitään, kiitos.
Miten tällaisestakin voi ottaa itseensä :D Jos joku on kuuro niin sillä perusteella kaikkien muidenkin on syytä tukkia korvansa? Valtaosa ihmisistä kuitenkin on ihan normaalisti kuulevia..
Nappikuuloketta toisessa korvassa. Näin kuulen liikenteen äänet.
Kuljen joskus ja myönnän, että se on typerän näköistä. Lisäksi turvallisuusriski. Mutta HSL:n busseissa ei kestä matkustaa ilman vastamelukuulokkeita niiden hirveiden pysäkkikuulutusten takia. Musiikkia pitää kuunnella lujaa, jotta ne edes jotenkin peittyisivät. Joskus sitten kuulokkeet jäävät päähän kun nousen bussista, vaikkei niitä kadulla kävellessä kannattaisikaan pitää.
Kuljen, kun pelaan pogoa tai ingressiä. Hyvin olen pysynyt poissa vaaratilanteista, kun olen ollut varovainen ja käytän lähinnä kevyen liikenteen väyliä.
Päivisn kyllä, illalla tai pimeällä en.
Jos menen luontoon, haluan todellakin kuulla luonnon äänet ja vain ne. Jos kuljen kaupungissa, haluan kuulla lähestyvät ajoneuvot/ihmiset/vaaralliset/vaarattomat/kaikki. Eli en kulje kuulokkeet päässä ikinä.
Täällä susirajan korpikylässäkin todella moni kulkee nykyään kuulokkeet/nappikuulokkeet päässä tai tuijottaa niska mutkalla kännykän ruutua. Ne ovat kuin zombeja.
Kuljen, liikenteen meteli on ahdistavaa ja kuulokkeilla saan blokattua sitä. Se melu mitä autoista ja mopoista tulee on kamalaa.
Metsässä en pidä kuulokkeita jotta kuulen luonnon äänet mutta muuten kaupungilla ja lenkillä aina, kuuntelen äänikirjaa ja kyllä tuosta läpi kuuluu vaikka ambulanssin pillit.
Kuuloaisti suojelee liikenteessä.
Älä turhaan sulje sitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Kuuloaisti suojelee liikenteessä.
Älä turhaan sulje sitä pois.
Jalkakäytävällä harvemmin jää auton alle.
Kuljen. Musiikki auttaa mua voittamaan mahdollisen paniikkikohtauksen kaupungilla, ja varsinkin julkisissa kulkuneuvoissa. Kiinnitän kyllä niistä huolimatta huomiota ympäristööni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä oleta jalankulkijoiden kuulokyvystä tai muistakaan aisteista yhtään mitään, kiitos.Miten tällaisestakin voi ottaa itseensä :D Jos joku on kuuro niin sillä perusteella kaikkien muidenkin on syytä tukkia korvansa? Valtaosa ihmisistä kuitenkin on ihan normaalisti kuulevia..
En mä siitä itseeni ota, muistutan vaan, että jalankulkijoiden kyvyistä havainnoida ympäristöään ei voi tietää. Sen varaan ei tule laskea. Ajokortin saaneen joka on auton ratissa, voidaan hyvällä syyllä olettaa olevan tietyllä tasolla liikenteessä sääntöjen noudattamisessa ja havainnoimisessa.
Jalankulkija voi olla ulkonäköään nuorempi lapsi, muistisairas, näkö- tai kuulovammainen, tai vaikka migreenikohtauksen kourissa kotiin päin kamppaileva. Auton ratissa pitää olla ajokuntoinen ja -kykyinen.
Mä oon lukenut huulilta tuhat kertaa sanat v*ttu ootsä kuuro? kun joku on yrittänyt puhua mulle selkäni takaa tai kasvonsa toisaalle kääntäen. Ei siinä voi kuin naureskellen kertoa, että joo, itseasiassa olen.
Tervetuloa maalle. Mitä liikennettä? Mitä muita askeleita?
Nuo metsänelukat pääsääntöisesti juoksee karkuun jo otsalampun valoa ja askelten ääntä, joten rusakkoja, kettuja ja kauriita kummempaa seuraa ei ole näkynyt. Tai no, mäyrän näin viime kesänä.