Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT loppuviikosta (pe-su)***

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä veikkaus :) meiän möhnänen oli 2kk 5800g ja 58,5cm ;)

Vierailija
42/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa. Lukemassa käyn päivittäin, mutta kirjottaa harvemmin ehtii. PUMPULI huhuilikin joku päivä, ihanaa että joku muistaa meikänki! Oikein sydäntä lämmitti! Mutta sitten tiiviiseen tahtiin kaikki mitä mielenpäällä...

PIKKUJOULU TAPAAMISEEN en pääse :(. Itseasias tullaan varmaan ens vl e-suomeen ja seur kerran ehkä 9-10.12 yksiin pikkujouluihin.

RINTATULEHDUS oli miula taas toissa yönä, onneks aamulla sitten laantui. Mie saan tosi helposti tuon tulehduksen :(.

VAUVALLE on tulossa EKAT HAMPAAT, näkyvät alhaalla ikenien alta, mutta läpi eivät vielä ihan ole, tulisivat nyt vaan nopeeta.

PÄIVÄUNIA nukutaan miten sattuu, joskus 20min ja joskus 3h.

MAHALLEEN yrittää kääntyä ja suuttuu kun ei onnistu.

KAKKAA tulee ehkä kerran viikkoon.

KORVIKETTA olen alkanu pikkuhiljaa antamaan jotta tottus. Mutta muuten mennään tissillä.

ÖISIN syödään 3-10 kertaa, mutta ihme kyllä minnuu ei hirveesti väsytä!

KEITTIÖSSÄ ei mene miula paljoo aikaa, mies tekee aina päivällisen ja sen jämät lämmitän sitten seur päivänä lounaalle. Mie en tykkää tehdä ruokaa.

ELÄIMIÄ meillä ei ole koska mie olen kaikelle allerginen.

KERTTUKASPERILLE (muistinko oikein????) onnittelut!

K.H.P: toivottavasti tuo jauhe nan tuo helpotusta teidän tytsyn elämään! Mutta jos kaverille on jo kulmahampaat puskemassa niin sekin ihan taatusti itkettää. Meillä alko Hillalla heti nitinät ja pätkä unet kun alko alahampaat puskea tietään päivänvaloon. Siekös se kysyit jotain niistä pullojen keittämisestä? miun kaveri antaa kans tuota " jauhe" maitoo ja se keittää kaikki pullot kerralla ja sitten ottaa sitä mukaa niitä käyttöön kun tarvitsee, eli sieltä tiskikaapista...

KIINTEET vois tosiaan jo kk päästä alottaa, mutta minnuu ei hirveesti hotsita! ketään muita jota laiskottaa alottaa kiinteet? Mutta varmaan kuiteski alotetaan antamaan jos se auttas vähän noihin katkonaisiin öihin.. Ajattelin alottaa bataatilla, sitten siihen porkkanaa ja sit perunan kimppuun.... (eli toimintasuunnitelma on kuitenkin valmis, heh).

ILMAPIIRI PALSTALLA (tai siis eloisten pinossa) on miusta aina ollu hyvä eikä mielestäni täällä kukaan ole tarkoituksella toisen mieltä halunnut pahoittaa. Minusta jos joku mielensä pahoittaa voi siitä tulla tänne sanomaan ja antaa toisille mahdollisuus selventää kantaansa jne eikä niin että marssitaan saman tien " ovet paukkuen" pois... Mutta jokainen tietty tyylillään..

Ja nyt sitten huutaa vauva ja esikko joten pakko mennä johonki suuntaan...

hanneli ja hillukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollu vauhdikas viikonloppu, ei ole paljon koneen ääreen kerenny....

Meillä on nyt typy saanut esikon flunssan. :( Nenä oli viime yönäkin monta kertaa tukossa eikä nukkumisesta siis meinannu tulla yhtään mitään... Pelkiä pätkäunia vaan koko yö. Ja päivisin on jatkettu samoilla pätkäunilla... Tosin nyt saatu typylle joku " vahinko" kun on jo pari tuntia omassa sängyssään koisinnu! Kysyinkin piloillani mieheltä, että antoiko toiselle jotain tyrmäystippoja kun hän se typykän nukutti... ;)

Joo, että väsy painaa kovasti varsinkin kun esikoinenkin on enimmäkseen vaan kiukutellu koko viikonlopun. Nyt kyllä pelaa tyytyväisenä autopeliä isin kanssa...:)

Hohhoi, kellokin vasta varttia vaille kuusi ja tämä mamma olisi jo ihan kypsä nukkumaan..... zzzzzzzzz

Vierailija
44/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoitusvirheitä edellisessä enemmän kuin laki sallii... suonette anteeksi! ;))

Vierailija
45/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan k.h.p: lle vastaan Nan jauhekorvikkeesta. Eli mä käytän sitä aika paljonkin. Pullot tiskaan ja keitän aina käytön jälkeen ja sittem kaappiin suojaan. Mä olen alkanut keittään isoihin tuttipulloihin vettä ja ne laitan tiiviisti suljettuina jääkaappiin. Sitten kun ruoan aika tulee otan sieltä tarvittavan määrän vettä uuteen tuttipulloon, ja lämmitän veden mikrossa juomalämpöiseks. Siihen lämmitettyyn veteen sekoitan Nan jauheen. Eli uudet vedet keitän 2 kertaa päivässä jääkaappiin valmiiks. teen näin ettei tytön tarvi huutaa naama punasena mun valmistaessa ruokaa. Aika bakteeritonta pitäis olla keitetyn veden, joka on jääkaapissa kylmässä. Meidän tytöllä ei ainakaan ole siitä mitään vaivoja tullut. Nan 1 ei tosiaan ole koskaan mahavaivoja aiheuttanut. Ja sun kakkakysymykseen, mulle annettiin sillon sairaalassa jo ohje, että korvikevauvan tulee kakata joka päivä, en tiä sitten onko paikkakuntakohtaiset neuvot.

tähtinova ja Anni 10vk

Vierailija
46/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Khp: mäkin teen kuten Tähtinovat tossa kuvaili, ei siitä mitään tulisi jos joka kerta alkaisi pulloja keittelemään....

Tähtinova: onpa mielenkiintoista tuo, että korvikkeella olevan vaavin pitäisi kerran päivässä kakkailla. meillä saa korviketta varmaan 80-90 prosenttisesti ja kun olen kakkatahdin hitaudesta maininnut neuvolassa,niin sitä on pidetty ihan normaalina...

Kertokaahan, millaisia oireita on ollut maitoallergisilla lapsilla? Mua kun on se alkanut epäilyttämään, mutta toisaalta tuntuu, että huolhdin turhaan... Neuvolassa on sellainen terkkari, siltä ei oikein saa apua/tukea saa...

Mies laittoi aamulla tytön leikkimatolle mahalleen ja syötiin siinä aamupalaa. Kysyin vähän ajan kuluttua mieheltä, että käänsitkö sen selälleen? Mies ei ollut sitä tehnyt, vaan tytsä oli ihan itse onnistunut. Olikin kyllä vähän hölmistyneen näköinen...

Toivottavasti tällä palstalla ja ketjussa jatkuu hyvä, tukeva ilmapiiri. Monella muulla palstalla on sellaista loenheittoa, että huh huh.

Justiina

Vierailija
47/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs taas ollaan perjantaissa???? Viikko meni yhdessä hujauksessa...Minulla on isänpäivälahjat melkein kunnossa,ne ovat vain vielä kaupassa :). Mies on luvannut hoitaa oman isänsä ja minun isäni lahjat, mutta en sentään ajatellut lähettää häntä omaa lahjaansa ostamaan:). Minä aion ostaa hänelle Da Vince koodi- dvd:n ja pullon punaviiniä, patonkia ja valkosipulietanoita (saapi herkutella samalla, kun katsoo filmiä kaikessa rauhassa meidän muiden nukkuessa).

Olimme muuten 2kk neuvolassa maanantaina Leevin kanssa. Keskimittainen paksukainen tuo ukkeli on: 59,5cm ja 6570g. Kolmatta leukaa todella pukkaa ja pipon nauhoja saa etsiä leukojen alta:) Mies kutsuu poikaa pikku-Budhhaksi. Neukkutäti sanoi, että samaa kaliiperia näyttää olevan muiden veljesten kanssa.

Meillä on Leevi pukannut ulos viime aikoina melko vihreää tavaraa, lieneeköhän syynä tämän mamman Fazerin Sinisessä....Toivottavasti ei vaan ole kysymys maitoproteiiniallergiasta, josta meillä kärsii kolmonen ja nelonen. Minä taas taidan alkaa kohta lihoa uudelleen, jos en ala hellittää tuon makean syömisen kanssa.

Nyt oli niin pahuksen omanapaista tekstiä, että vetäydyn häntä koipien välissä odottelemaan viestejänne kommentoidakseni sitten niitä...Pirteää pakkaspäivää kaikille!

Opemamma ja ekoja päikkyjä ulkona vetelevä Leevi

Vierailija
48/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas levoton yö,en tiiä mikä on..näkeekö unia vai mitä?! olikohan 23.00 tienoilla " itki" unissaan,vein tuttia niin ei sitäkään heti ottanu,mut luputti sitten sit. koska söi 20.00 180ml maitoa ja lisääkin oisin varmaan uponnu,mut en uskalla antaa ku kuulostaa niin isolta määrältä! mut yhteensä söi kokopäivänä 750ml et ei liikaa. varmaan iida alkaa kertailee unissaan päivä juttuja ku on nyt oppinu vähän uutta,ääni on kiva juttu ja sitä on kivaa joikuu kovaa...:D

nyt ressukka on vähän väsyny ku on tottunu nukkuu vaunuissa tän ekan unipätkän,mut esikoinen kipeenä niin ollaan ihan kotona. iltapäivä unet meen kyl meen hyssyttää ulos..nyt alko narina joten hyssytys puuhiin..

Vierailija
49/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapalo,ja vaunuihin hyssytys onnistu ainaskin hetkeksi ;)

en tiiä oisko iidalla silmätulehdus kun oli aamulla vihreähköö rähmää ja se silmä on vetinen..rohiseekin...kiva pitäs vakuutus hakee tänään..

Vierailija
50/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy todella kehua meidän pikku neitiä: ollaan koko viikko nukuttu kaikki yöt ilman heräämistä. SIIS EI SYÖTY KERTAAKAAN keskellä yötä. Stellan rytmi:

Nukutaan: n. 23-07

Valveilla: 7-13

Nukutaan: 13-17

Valveilla 17-23

Lisäksi valveillaoloaikana otetaan muutamat n. 20 min. tirsat

Nyt minulla on sormet ja varpaat ristissä, että tämä jatkuisi. Saas nähdä...

Neuvolaterveiset: paino 6100g (3370g) ja pituus 62,6 cm (52 cm). Eli kasvettu ollaan hyvin. Neuvolatäti sanoi, että on vähän normaalia pidempi tyttö. Otettiin lisäksi rota-rokotteen toinen annos. 3 kk rokote tulee ensi kerralla.

Kysyin neuvolasta esim. vellin syötön aloittamisesta ja muista kiinteistä. Hän sanoi, että niin kauan kuin vaan voi kannattaa imettää ettei vauvan munuaiset kuormitu liiasta hiilihydraatista, joita kiinteissä on. Oletteko muut kuullut samaa? Ymmärsinköhän oikein?

Olin ostamassa isänpäivälahjoja ja kortteja. Ostin 7 lahjaa ja korttia. Eli Stellan puolesta iskälle, kahdelle vaarille ja yhdelle isoisoisälle. Mieheni puolesta hänen isälleen ja itse omalle isälleni ja isoisälleni. Kyllä olin jo ihan sekaisin noin monen paketin kanssa. Miehelleni ostin myös Da Vinci Koodi-DVD:n ja sukat. Lisäksi Stella puetaan sunnuntaina ostamaani " isin tyttö" -bodyyn. Kakku tehdään itse ja lisäksi juhlalounas. Eiköhän siinä sitten ole ensimmäiseksi isänpäiväksi ohjelmaa.

Joku kyseli missä vauva mieluiten viihtyy. Meillä viihtyy meiluitenn meidän sängyllä ja sitten olkapäällä. On täysi työ saada viihtymään lattialla. Neuvolasta sanottiin, että olisi hyvä jos vähän olisi lattialla, että motoriikka kehittyisi.

Tällaista omanapaista tällä kertaa.

t. Lillefi + Stella 2408

Vierailija
51/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla joku oli kirjoittanut että vauvan täytettyä 2kk alkoi koliikki,mä kun olen kuullut että se alkaa 2vkosesta jos alkaa?! mitäs te muut tiiätte tästä?! ihmetyttää vaan..:O

Vierailija
52/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä ollaanki pitkään hereillä,meillä just tuurilla tunnin jaksaa ja sitten alkaa natina..nyttenki herättiin puol 8 ja jo puol 9 alko simmut olee väsyneet ja sitteri,matto ja mikään ei kelvannu.

meil rytmi: ylös 7-7.30

ekatpäikit 8-9.30

tokat päikit 12-14.00(joskus 15.00 asti)

unoset 16-17.00 tienoilla vaihtelee n.30min

unoset 19.00-19.30 tuoki vaihtelee..

20.00 iltamaito ja sitten nukkumaan 20.00-> nukahtaa 21-22.00 syö kerran yöllä noin 4 aikaan on nyt ollu aika tarkkaan..

Vierailija
53/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin lukaisemaan kuulumiset, ennen kuin alan taas tekemään töitä. Jos vaan tyttö suostuu nukkumaan...

KHP: mäkin olen ymmärtänyt, että se koliikki alkaa kyllä jo alle kuukauden ikäisenä. Senhän pitäisi alkaa helpottaa jo 2-4kk iässä.

LILLEFI: jos meillä nukuttais noin hyvin yöt, niin en missään nimessä aloittaisi " turhaan" kiinteitä. Ainakaan ennen 4 kk ikää. Mutta tämä siis vaan mun mielipide. Onhan se toki kiva alkaa maistelemaan vauvan kanssa ruokia, mutta kyllä niitä todella ehtii sitten myöhemminkin. Joka tapauksessa sitä vauvaa saa syöttää vähintään seuraavan vuoden, eli siihen syöttämiseen ehtii jopa kyllästyä, vaikka se alkuun niin mukavalta tuntuisikin ;) Toki kukin tyylillään ja mikä itsestä parhaimmalta tuntuu.

Eilen illalla taas kyllä oli sellaista huutoa, että voihan HIIVATTI! Seitsemältä alkoi kitkuttelu, nukkui vähän ennen kahdeksaa sen 10 minuuttia, sitten kitisi yhdeksään asti kunnes nukahti mun syliin. Mä nostin puoli kymmeneltä sen sohvalle nukkumaan, heräsi siihen ja siitä alkoikin sitten sellanen huuto. Vartin verran likka karjui kuin leijona. Oli aivan väsynyt raukka, mutta ei saanut unen päästä kiinni. Ei kelvannut edes maito :( Vihdoin sitten saatiin tyttö rauhoittumaan ja sain imetettyä uneen. Mies otti sitten tytön syliin ja istui tunnin paikallaan sohvalla, ennen kuin tyttö oli niin syvässä unessa, että hänet pystyi nostamaan pois sylistä. Mä nauroinkin, että mehän ollaan niinkun jostain leffasta, pimee olkkari, telkkarista ääni pois, molemmat kuiskii ja hiippailee ETTEI VAUVA VAAN HERÄÄ enää uudelleen ja aloita samaa huutokonserttia. No, nää on näitä iltoja.

YÖUNET meni suht hyvin sitten. Tyttö ei känissyt unissaan. Mä en ole juonut limsaa taas kahteen päivään, ja heti sen huomaa tytössä, eli ei vaan saa sitä limpparia litkiä ;) Syötiin yöllä kahteen otteeseen, puoli kahdelta (se on ollut vakio jo pari viikkoa) ja puoli kuudelta. Sitten herättiin puoli kahdeksalta.

Jamssa kera todellisen leijonavauvan

Vierailija
54/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin sanoa, että meillä oli ensimmäiset 1,5 kk kauheat vatsanväänteet vauvalla. Minä elin sillon lähes pelkästään suklaalla. Sain täältä vinkin, että suklaa aiheuttaa vauvalle vatsanväänteitä. Lopetin kokonaan suklaan. Vatsanväänteet ovat todella sen jälkeen vähentyneet. En tosiaan tiedä onko kokonaan suklaan ansiota vai onko aika tehnyt tehtävänsä. Mene ja tiedä...

Jamssa: joo, odottelen varmaan noiden kiinteiden kanssa vielä. Olis vaan kiva kokeilla kaikkea, ensimmäinen lapsi kun tää on.

Meillä on äityspakkauksessa tullut kirja kovasti mielenkiinnon kohteena. Varsinkin vihreä väri näyttäisi kiinnostavan.

Nyt täytyy taas syöttää...

t. Lillefi taas

Vierailija
55/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljänen kerran kirjoittaa hän argh!

Eilen oltiin nekun kanssa PHKS:ssa ei ole kyse ainakaan masun alemman portin toimintahäiriöstä. Ylempi noi olla hieman kehittymätön vielä, siksi siis puklailua. Painosta ei ollut huolssaan vaikka -10 käyrällä menään. Allergiasta juteltiin pitään ja kiinteitä alame antaa 5-6kk iässä kera päiväkirjan hitaalla temmolla, jotta reaktiot saadaan selville. toivotaan ettei allergioita tule. Minun ei tarvi ruveta dietille (ei ole nykyinen käytäntö). Nekku hymyili ja pöristeli lääkärille. Lääkärillä oli tosi paljon aikaa meille. oikein ihmeteltiin kiireettömyyttä (45min juteltiin). Ei tuntunut turhalle käynti.

eläing: meillä siis 11v kultsi urkki. Eilen se teki sen TAAS sen kakkavaippajutun, nyt isänälle. kyllä oli näyrää koiraa kun tulin jumpasta. keittiö matto ehti olla lattialla 4päivää. ostin ikeasta sellaisen kevyen 160x230 maton joka mahtuu meidn pesukoneeseen. Sine siis vaikka matossa luki ammatimainen vaakapesu (vesi), ammattimainen minäkin olen kohta s tungen sitä koneeseen 4päivän välein - argh!

vaateg:meillä kietasupaidat ja-bodyt ovat suosikkeja 0-1kk iässä a lyhythihaisia bodeja pidetään ptkupukujen ja kaksiosaisten vaatteiden alla...siis erimieltä. Meillä ei ole juuri potkuhousuja käytetty, sillä potkupuvut ovat yöllä lämpöisempiä. Kaksiosaisi pidän kyllä palj (alla tietty se body). Mekkoja käytetään kyläillessä (pari hyvä mallia).

turhusg: ei enää turhaa tässä vaiheessa ole hankittu. tyytyväinen en ole ollut rattaisiin. Aion kevällä hankkia kevyet rataat, jotka on helppo kasata ja nostaa autoon, muta ovat päikkäri kelpoiset. Siis kun koppaa ei enää tarvita.

keittiög: palon aikaa kuluu. Pitäisi tehdä ruokalista ettei tarvitsisi miettiä mitä tekis. Eilen kiersin kaupaa ristiin rastiin ja muistin muutaman unohduksissa oleen ateria vaihtoehdon. Päiväliselä suosin nykyisin keittoja. Jos omistat hyviä vinkkejä otetaan vastaan jauhelihakeiton ja porkkanasosekeiton vastapainoksi.

Kretukka ja nekku

Vierailija
56/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on uhmaillut viime päivinä niin kovasti, että mä olen aivan puhki. Tytön ja pojan rytmit menee ristiin niin lahjakkaasti, että hyvä jos päivällä jää 15min. " omaa" aikaa. Onneksi mies on viikonlopun vapaalla. Saa osallistua kyllä kodin ja lastenhoitoon vapaallaan.

Mä olen aloittanut tänään lakon. Mä en imuria ota esiin ennenkuin mies huomaa mun imuroimattomuuteni. Hankalasti sanottu mutta olisi joskun ihan kiva saada kiitosta tekemistään. Mulle on ihan ok että hoidan kotihommia kun nyt kotona olen mutta ukko-kulta tahtoo ottaa asian vähän liian itsestään selvänä. Tässä mä nyt uhoan mutta olen varma, että mulla se pinna katkeaa ennenkuin miehellä. enköhän mä huomenna ole imurin varressa vaikka tässä muuta vannon ja vakuutan :)

Vaagako kyseli rotatutkimuksesta? Anni osallistuu kyseiseen tutkimukseen. -04 poika osallistui kun tutkittiin lumelääkettä ja oikeaa lääkettä. En tiedä kumpaa poika sai. Nythän joka tapauksessa saa sen rotarokotteen. Viimeksi ainakin tutkimus sujui ongelmitta ja hommasta jäi positiivinen kuva.

Jamssa: toivottavasti meilläkin on joku 3kk vaihe menossa. Tyttö on kyllä aurinkoinen hereillä ollessaan mutta yöt ovat menneet vähän reisille. Unesta on tullut jollain lailla kevyempää ja Anni tykkäisi seurustella öisin.. Ei kiva ei.

Jos sitä pyykit kuitenkin viikkaisi lakosta huolimatta. Palaillaan...

pubu ja Anni 2908

Vierailija
57/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ollaahan tässä oltu jo hereillä vaiks kuin kauan.

Oon tässä uunia lämmitellyt ja pojan kans touhuillut, mitään muita kotitöitä en oo jaksanut tehä. Jostain kumman syystä mulla on pää kipee ja huono olo, niin otetaan hiukan lunkimmin tänään. Mietin tossa jo aamupalalla, että ei kai vaan olis aamupahoinvointia ;) Noh, ei pitäis olla sitä mahdollisuutta.

Joku kyseli noissa aiemmissa pinoissa et onko vauva säikky. Meillä väliin tuntuu säikkyvän omia jalkojaan ja käsiään, ettei varmaan vielä oo hoksannut niitten olemassa oloa.. Monesti vaipan vaihdossa säikähtää ja leväyttää raajat levälleen, ihme kun ei oo vielä satuttanut itseensä hoitotason reunoille.

PÄIVÄUNIG: tähän unohdin eilen vastata. Meillä nukutaan vähän miten sattuu, mutta jos jotain säännöllista, niin puol 8 noustaan yöunilta ja puol 9 nukutaan jo ekat noin tunnin unet. Sitten syönti ja taas tunnin unet. Sitten pitempi valvepätkä ja tossa puolenpäivän maissa (12-13.30) rauhoitutaan pitemmille unille, unien pituus riippuu siitä ollaanko ulkona (vaunuissa nukkuu tos hyvin) vai sisällä jolloin unet jää pariin tuntiin. Sitten illalla on alkanut nukkuun 17.30-19.30 unet. En tiiä miten se on päässyt valumaan siihen että ottaa vielä noin myöhään päikyt, mutta monena päivänä nyt ottanut. Yöunille sitten klo 21 maissa, ennen mentiin jo kasilta, mutta parempi kuitenkin näin.

TURHUUSG: Meillä kans pari lyhythihasta 56 bodyä jäi kokonaan käyttämättä, mutta muuten on kaikki tavara ollut kovassa käytössä. Oon kyllä varoen ostellutkin.

Olisko vinkkejä miten sais räkää ulos vauvasta? KOvasti rohisee hengitys ja välillä nokka tukkosen oloinen, mutta limaa ei kuitenkaa näy missään. Oon keittosuolatipoilla saanut nokan auki, mutta miten sitä limaa sais irrotettua niin, et sais sitte vaikka sillä niistäjällä sitä pois?

Jep, mutta natina alko, kyllästy yksin oleen sitterissä...

Ikarus ja Saku

Vierailija
58/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo jonkin aikaa yöt olleet aika levottomia. Jo Eetun nukkumaan laitto on ollut aika taistelua tällä viikolla. Normaalisti hän on rauhoittunut ja nukahtanut sänkyynsä, kun on käynyt laittamassa pudonnutta tuttia suuhun. Nyt muutamana iltana hän on heti sänkyyn laitettua alkanut huutaa kurkku suorana ja kääntynyt kerta toisensa jälkeen selältä mahalleen. Yhtenä iltana laitoin jopa tyynyn sängyn laitaan siten, ettei hän pysty kääntymään masulleen, mutta siitäkös pikku-herra riemastui. Ei sit auttanut kuin ottaa hänet uudelleen rinnalle. Omassa sängyssään Eetu nukkuu aina ensimmäisen yöunipätkän neuvolatädin kehoitukseta. Terveydenhoitaja sanoi, että usein tuo ensimmäinen unipätkä on myös kait pisin...ja pah. Meillä se on 1 tunnista 1 1/2 tuntiin. Sitten alkaa huuto, joka loppuu vasta sitten, kun pääsee äipän viereen nukkumaan. Öisin Eetu syö todella monta kertaa, mutta olen huomannut, että hän käyttää minua kyllä myös tuttina eli jos havahtuu unesta niin vaatii sitten rinnan suuhun, että saa taas unenpäästä kiinni. Tuttia ei huoli ollenkaan, kun nukkuu vieressäni vaan sylkäisee sen samantien pois, jos yrittää tarjota rinnan asemasta. Jos jollakin ois hyviä neuvoja, miten yöt sais rauhoittumaan niin ottaisin ne ilomielin vastaan. Onko ainoa keino omaan sänkyyn siirtäminen? Se taas kyllä vaatis meillä unikoulun aloittamisen. Mites muilla perhepetiläisillä nukutaan yöt?

Huomenna lähden esikoisen kanssa ihan kahdestaan kaupungille ostoksille. Tarkoituksena ois ostaa isänpäivälahja, katsoa itselle ja lapsille vaateita ja etsiskellä sopivaa verhokangasta ja käydä syömässä jäätelöannokset. Maitoa oon ottanut ahkerasti talteen tiistaista lähtien kerran päivässä ja tällä hetkellä on kasassa " huikeat" 200 milliä ;) eli mä saan kasaan vain 50 milliä kerralla. Nyt mietinkin, että paljonkohan tuo vaaveli oikein mahtais syödä sitä maitoa tuttipullosta yhellä kertaa eli riittäisköhän yhtä syöttöä kohden 100 milliä niin jäis jotain vähän säästöönkin tonne pakkaseen. Mites paljon teidän muiden vauvat syö kerralla pullosta rintamaitoa?

Nyt täytynee lopetella ja alkaa tehdä kotihommia ennekuin pikkuinen herää päikkäreiltä.

-Hippu ja Eetu-

Vierailija
59/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aika rasittava ilta eilen, mutta päättyi se sitten hyvin. Oltiin kaikki väsyneitä ja poika sitten vaan silmät auki touhotti puoleen yöhön. Yritin syöttää nukkumaan...mutta ei meinannu onnistua. Sitten sain hänet väkisin nukahtamaan...0:30 ja luulin, että kaikki ok. Mutta heräsi tunnin päästä kauheeseen itkuun. No, sitten syötin lisää, kun taisi jäädä edellisestä sittenkin nälkä. Nukkumaan 2:00 ja heräsi sitten vasta 6:30. Sitten heräsi 9:30 ja syötön jälkeen on nukkunut. Kohta varmaan heräilee. Pääsisi jossain vaiheessa postiin. Aika vaihtelua nämä iltatouhut, mutta onneksi kuitenkin suunnilleen pysyy rajoissa, ettei valvo koko yötä!!

Ihan kiva, kun on perjantai. Ilmakin näyttää ok...taisi ollaa nollassa mittari. Eilen kun kävin Sellossa, niin ulkona olikin pakkasta ja itselläni oli vain t-paita nahkatakin alla! Huh...meinasi bussia odotellessa tulla kylmä. Muuten reissu meni ok. Poika nukkui ja oli välillä hereilläkin vaunuissa, mutta ei kitissyt tai itkenyt. Katseli vain makuupussin sisältä. Sellossa on ihana lastenhoitohuone. Siellä oli mikroaaltouunikin, jota en tiennyt! Lämmitin kotimatkalle varoiksi maitoa. Nyt uskaltaa mennä pidemmäksi aikaakin sinne, kun tietää tuon. Vaikka vissiin päivisin siellä on kauhee ruuhka....

Nyt taidan pukea itselleni päälle ja valmistautua ulosmenoon. Ettei poika hermostu lähdön hetkellä äidin hitautta!! = )

T: Pia ja Patrik 040906

Vierailija
60/60 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuuli pohti suurperhettä...me vasta opetelemme sellaiseksi. me ajattelimme alunperin kolmea, mut hupsis vaan neljä tuntui yht´äkkiä sopivalta. tuntui että kolmonen oli jotenkin yksin kahden isoljen jaloissa. kuin tilauksesta saimme siis toisen tytön kolmosen kaveriksi. mille sopi suuri perhe ja uskomme sisarusten olevan rikkaus oli suhde sitten minkälainen hyvänsä. ainakin kyseessä on elämän pisin ihmissuhde.

ope, puuhis ja myry ainakin ovat kokeneempia suurperhellisiä...

meidän ei nyt arvinnut ehdä mitään suurempia hankintoja kun autokin hankinkitiin jo vuosi sitten. ruoka kuluissa ei vielä näy muutoksia, mutta kauhulla odotan kun poat ehtii murrosikään...kuulemma ruoka maistuu. Jouluna uppoaa lahjoihin ehkä kerralla enemmän, mutta eiköhän sitä selvitä. kesällä käymme pari kertaa huvipuistossa vaikka rahaa meneekin...kuuluu kesään. jäätelöllä käynti maksaa 12-15euroa joten valitsemme mieluummin kaupasta 1-1½litraa herkullista jätskiä ja syömme sen kotona. harrastuksista emme tingi. lapsilisillä kustantaa melko palon joten maksamme musiikkiopiston, urheiluseuran, vauvauinnin, taidekoulun maksuja - ei siis halpoja kaikki. emme kuulu hyvätuloisiin, mutta pärjäämme mielestäni ihan mukavasti.

vaikka olet 30+ niin onhan sitä aikaa vielä lapsia tehdä, mutta jokainen tekee omat ratkaisut itse. mikä sopii toiselle ei tule kyseeseen jollekkin toiselle.

kretukka