ENSIKOIDEN KEVÄTPÄIVÄ-TIISTAI:)
LINKKI EILISIIN PORINOIHIN:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9813590&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (15)
Aurora. Ida antoi tietoiset ensihymyt siinä 3½ viikon ikäisenä. Kohta varmaan Oliverkin väläyttelee ensihymyään!
Viiperon ¿pitkistä¿ tisseistä sain kyllä hyvät naurut :D Ei varmaankaan multa onnistuisi tuollainen ;)
Hienoa kuulla että Marikan Eetun korvatulehdukset parantuivat homeopatian avulla. Toivottavasti ensi viikolla näette ultrassa sen tum-tum-tumin. Me käytiin sillon Iitukkaa morjestamassa ultrassa rv 6+5 ja lääkäri sanoi että hienosti näkyy sydän sykkivän ja me ei kyllä miehen kanssa erotettu siitä möykystä mitään ;)
Toivottavasti Aleksin mahdolliset allergiat nyt selviävät, kun onhan se äidille rankkaa katsoa itkevää pikkuista!
AA:n Ainon isi on saanut kuunnella huutokonserttia. Meillä ei ole oikeastaan missään vaiheessa Iitu isin seurassa itkeskellyt tai siis sen enempää kuin minunkaan seurassa ;) Mutta nyt tällä hetkellä ehkä olen huomaavinani sellaista pientä vivahdetta, että Ida on mieluummin äiskän sylissä, jos vain saa valita :)
Osse. Eihän Idalla ja P:llä nyt niin hirveätä eroa mitoissa ole ollut. 4kk-mitathan Idalla oli 63cm ja 7260g eli yks sentti ja vajaa 500g vain eroa ;) Hassun näköistä ollut varmaan P:n ryömimiset. Iitulla olisi kans kova halu päästä eteenpäin, mutta suunta on vain taaksepäin vaikka kuinka pinnistelee. Ja älä sinä siellä P:n taitoja Idan taitoihin vertaile, neidit kehittyy ihan omaa tahtiaan. Tai vertaillla saa, mutta ei ottaa paineita :D Tuosta yön vähäisestä pissistä en osaa sanoa mitään, kun meillä on täällä megapissikone. Mutta yöitkuja Idalla tuli ainakin siitä kääntymisen oppimisesta. Olisikohan tuo vain sattumaa, että tapahtuivat samaan aikaan ja P kitisee yöllä esim. jotain uutta, opittua juttua?
Oli se Ronja kyllä ihana siellä Treen treffeillä kun päästeli niin maireita hymyjä. Ei kylläkään mulle vaan äipälleen ;)
Burde, huomenna olisi tarkoitus käydä ostamassa se Tripp Trapp! Entäs te? Ja perässä tullaan soseiden maistelun kanssa ;) Tänään jo kalenteria silmäilin että mikäs päivä ei olisi menoa ja voisi pikkuhiljaa aloitella! Olitte saaneet surullisia uutisiakin, jaksamista koko perheelle!
Liia on saanut toisen nökön suuhun :) Onko Liia muuten harrastanut tissin puremista? Iitu tähän hetkeen venyttelee ja paukuttelee mun nänniä syömisen päätteeksi ja kipeätä tekee! Onneksi ei ole vielä hampaita!
MiaMik ja Ida 5kk++
Kiitokset rohkaisuista paino asiassa! Ja tikru, sillähän mä vähän huolestuin kun tuntuu että kaikki, nuoremmatkin painaa paljon enemmän. :) Ens viikolla mennään vierailulle perhevalmennus ryhmään, sinne missä puhutaan vauvaperheen elämästä, pitää kysyä jos saatais käydä puntarissa.
Parvekkeella nukkumisesta, äsken yritin saada Even lenkin jälkeen sinne nukkumaan, pelkässä makuupussissa, mutta kun kopassa mittari näyttää +27! Kun ei sisälläkään ole niin lämmintä, nii riittääköhän ohut pipo, tumput ja villikset? Parvekkeella on siis lasit..
Taaskaan en ehtiny lukee pinoa kun neiti ei enää nukkunutkaan.. Pitää taas yrittää illalla...
bejpi ja Eve
Onpas mahtava ilma! =) Oltiin Emmin kanssa taaamassa bejpiä, Evee ja viittä poikaa mammoineen tuossa aamupäivällä. Aikas hyvät oltavat muuten meidän neideillä... ;o) Kyllä oli kiva kävellä tuossa ilmassa ja mukavaa oli taas jutustella mammojen kanssa ja katsella kun ipanat tuhisivat ja touhusivat. Yksi pojista pääsi ekaa kertaa kokonaan kääntymään masullee, kun me katseltiin häntä. Historialinen hetki siis. =)
Kotiin kun päästiin, niin maisteltiin taas Emmin kanssa mun tekemää pe-po-sosetta. Tähän saakka siis oon bataattia lukuunottamatta antanut kaupan soseita, mutta eilen keittelin omat pe-pot. Ja vaikka mielestäni siitä sain tosi sileetä, Emmi leikki tukehtuvansa siihen eilen. Mutta tänään jo maistui paremmin. En edes viitsi ajatella, mitä tuo kertoo mun kokkitaidoista, jos en saa edes tuollaista sosetta syötäväksi... ;o) No oikeesti, kyllä mä ihan kelpo ruokaa laitan - aina kun vaan aikaiseksi tehdä jotain itse.
Illalla alkaakin sitten meitin vauvauinti. Vähänkös jännittää! Kerron sitten huomenissa, miten meni.
Burdelle halaus täältä!!! Kyllä se vaan vetää aina hiljaiseksi, kun läheinen kuolee, vaikka olisikin ollut odotettavissa. Ja Heidi on päässyt myös porkkanan makuun. On ne vaan hauskoja ne ipanan ilmeet, kun suuhun laitetaan jotain vieraampaa. Meillä ainakin mulla välillä naurussa pitelemistä.
Osselta löytyy mönkijäpimu - siistiä! =) Vähänkös ikäviä nuo neidin pissavaivat. Ettei vaan olis tulehdusta?
Kyselikö muuten joku täällä vai missä, että voiko vauvalla olla pissatulehdus? (lahopää ei hahmota, että mistä moista luki...) Mutta siis kyllä vauvalla voi olla. Ja ihan kuumeettomanakin. Mun huonekaveri synnärillä kertoi, että sen esikoinen oli joutunut sairaalaan, kun tulehdus oli kuumeettomana ollut niin pitkään ja päässyt pahaks ennen kuin huomattiin. Toivottavasti Ossen tytpyllä ei kuitenkaan ole sellaista!
Me ollaan muuten siis kaikella todennäköisyydellä tulossa HopLopiin. Ihana nähdä AA:n ja Aino ja Auroran Oliverkin siellä!
Iisa ja Elli oli kuunnelleet musiikkia. =) Meillä soi joko radio tai vauvan vaaka levy ja äitin laulu. Tosiaan hassua, kunika pyyteettömän onnellinen Emmi on kun minä sille raakun. ;o)
Tuosta tulikin mieleeni Sippuliinin mummo ja linnun laulut omalla äänellä ja siitä, että missäs Sippu ja Aava. Onhan kaikki kunnossa?!
Queenilla flunssa jatkuu. Toivottavasti pian helpottaa! Kerrohan sitten, millaisen turvaistuimen hankitte! Ja muutkin isompien lasten mammat, kertokaapa, millaisia teillä on ja mitä kannattaa ottaa huomioon. Me just kateltiin, ettei Emmi kauan enää mahdu kaukaloon, joten tarttee alkaa kans katsella istuinta.
Ida kiusii äitiä syömisen päätteeks, ei kivaa. Siltä kantilta te varmaan ette kauheen innolla odota hampaita... ;o)
Vähänkös Bejpin partsille paistaa! Meillä kans kuistilla jo reilut kymmenen lämminntä ja mietin, että mitähän sitä pistää Emmille päälle...
On muuten ollut tosi mielenkiintoista katsella teidän vauvojen mittoja. Miten voikaan olla erikokoisia lapsukaisia. Tässä vielä Emmin mittoja:
syntymä 3130g ja 49 cm
2 vko 3500g ja 51cm
4 vko 4100 ja 53cm
6 vko 4640g ja 55cm
2 kk 5350g ja 58cm
3 kk 6085g ja 61cm
4 kk 6840 ja 66cm
Ja eilen sitten tajusin, että Emmi täyttää ens viikolla jo 5 kk. Siis mihin tää aika menee??? Vastahan tuo syntyyi ja kohta se jo konttaa. Apua!!!
Josko sitten menis hetkeks lukemaan... Heippa!
-Amy ja Emmi, 4kk ja 3 vkoa
Tikru: en oo tehny soseita valmiiks pakkaseen... enkä tiiä että teenkö edes.. kattoo ny kuin tää sosehomma tästä lähtee liikkeelle :D
MiaMik: Heidikin on alkanu enenemässä määrin paukuttelee ja venyttelee mun tissejä... Pari kertaa on tullu ihan huuto, ku on tehny niin kipeetä... Sit Heidi on ollu ihan,että " mitä mä muka tein?!" . :D Heh... no ei vaan.. eihän ton ikänen vielä tajua äitiään satuttavan. =)
Mä meen ostaa sitte sen tripptrappin ku koiranvakuutusrahat tulee. Valkolakattua oon aatellu, vaikka ne värilliset houkuttelis. =)
AA: No joo... Toi koko syöpä homma meni mun mielestä kauheen nopeesti siitä kun se diagnoosi saatiin. Tais olla aika ärhäkkä tapaus. Enkä mä tienny, että se pappa niin huonoon kuntoon oli menny mitä mies puhelimessa kerto.. Eli se oli siirretty keskussairaalaan eilen... oli ollu tosi huonossa kunnossa, meni ihan siniseksi kun ei pystyny ite hengittämään ja hiukset oli tippunu päästä. Lääkäri oli sanonu, että jos ei olis niin vahva sydän ni olis jo kuollu... Noh.. aamulla se sit oli kuollu. :( Mut joo... On Simolla varmaan nyt paljon parempi olla!
Kiitos muuten kaikille osanotoista! Nyt on jo taas normaalimpi olo, mutta vielä on itku silti herkässä. Kurjaa ajatella, että pappaa ei enää oo ja että kohta on hautajaiset edessä. :( Onneks tänään on kuiteski ollu aivan mahtava ilma, kun aurinko on paistanu pilvettömältä taivaalta, ni ei oo sit NIIN kamalasti masentanu toi uutinen.
Meen leikkii Heidin kanssa... moi moi.
Burde ja Heidi <6kk (josta on tullu kova pyllyjumppari :D - vetää jalat kokonaan mahan alle niin, että pylly on tikkusuoraan pystyssä :D)
Karsee väsymys iski, olisin ihan valmista kauraa petiin jo... :) Taitaa siis tulla aikainen ilta tänään pitkästä aikaa.
Soitin neuvolaan tuosta pissimisestä ja terkka antoi lähetteen testeihin. Aamulla mies käy hakeen näytteenottopussin ja sit ruvetaan metsästään pissiä... luultavasti mitään tulehdusta ei oo, mutta terkan mielestä on parempi tarkistaa tilanne. Vähän huolettaa se, että niin vähän tuli vastauksia tuohon mun erilliseen kyssäriin, lähinnä vaan niiltä, jotka on opettaneet vauvansa vaipattomaksi. Muttei sellasilta, jotka käyttää vaippaa ihan normaalisti. Tietty hienoa olis, jos kyse on vaan typyn hyvästä pidätyskyvystä, mutta haluan varmuuden. Toisaalta, jos on äitiinsä tullut, ei oo ihme, jos ei pissiä tule. Mähän saatan olla koko päivän käymättä vessassa, siis työpäivänä kävin aamulla ja sit töistä tullessa muistin et sellanen paikka olis olemassa. :)
Mut nyt meen miehen kans turiseen.
-Osse ja typsykkä
Täällä on oltu vähän huonoissa fiiliksissä. Olin aamupäivällä ihan hajalla, Aleksi valvoi aamuheräämisen jälkeen 3 tuntia ja koko ajan piti kanniskella, ei suostunut yksin olemaan hetkeäkään leikkimatollaan, sitterissä ei missään. Ja sylissäkin istui hetken rauhassa, sitten alkoi karjumaan tyytymättömyyttään ja piti lähteä kävelemään. Eikä tuo tod. ole mikään kevyt kannettava, mulla on hartiat ja selkä ihan jumissa. Tällaista tämä on ollut taas jo jonkin aikaa.. Ainahan tuo on vaativan sorttinen ollut, mutta nyt tuntuu tilanne vain pahenneen :/ Ja mahavaivat kun on lisääntyneet niin sekin varmaan osaltaan lisää sitä Aleksin tyytymättömyyttä oloonsa. Toki välillä on hyvinkin aurinkoinen ja hymyileväinen, mutta se on niin kovin hetkittäistä. Tulipas nyt vuodatusta taas oikein kunnolla, pahoitteluni siitä.
Burdelle osanottoni :( Surullista.
Siitä imetyksestä vielä, että kahden vaiheilla olin, halusin imettää pelkästään sen 6kk, mutta ehkä suurin syy siihen että soseet ensi viikolla aloitetaankin, on tuo pojan tyytymättömyys. Voihan olla että johtuu mahdollisesta allergiasta, mutta jotenkin sitä toivoo että kiinteillä saisi jotain muutosta aikaan tähän tilanteeseen. Kokeillaan :) Täytyy kyllä myöntää että hieman on myös ympäristön painostusta " kunnon ruuan" antamiseen..
Ossen tyttö jo mönkii eteenpäin, vau! Meillä ei vieläkään kunnolla edes käännytä, kun ei edes yritystä tunnu olevan. Neuvolassa terkka kokeili kääntää kyljelleen, ja kyllähän Aleksi siinä tilanteessa lähti puskemaan masulleen mutta ei ihan onnistunut. Korttiin tuli että " yrittää kääntyä."
Aleksilla oli kanssa yks aamu vaippa ihan kuiva, siitä on jo joku viikko aikaa, mutta ajattelin johtuneen vain siitä, että oli nukkunut niin sikeästi yönsä. Tuskin syytä huoleen jos ei tavaksi tule. Jospa olit vain syönyt jotain " huonoa" josta itkut. Mutta jos vaivat jatkuu (itkua, ei pissiä) niin ehkä sitten kannattaa pitää mielessä se pissatulehduksen mahdollisuus.
Iisa kirjoitteli ihanasti vauvan ja äidin rakkaudesta :)
Queen, tuu sitten kertomaan minkälaiseen istuimeen päädyitte, meilläkään ei nimittäin enää kauan sovita kaukaloon...
Eikös niitä ole sellaisiakin turvaistuimia mitkä saa enemmän makuuasentoon säädettyä, jotta sopii nuoremmallekin vauvalle?
MiaMik, omin tuon molemmista tisseistä syöttämisen samalla kyljellä tuolta imetystukilistan sivuilta, siellä oli vinkki että niinkin voi kokeilla...
Ja nämä tissit soveltui siihen mainiosti =D
Bejpi, jos kopassa niin lämmin niin varmasti riittää pienempikin vaatetus! Mulla on kans aina mittari vaunuissa. Jos Aleksin kopassa olisi noin lämmin, niin luultavasti pojan pitäisi nukkua alasti ettei hiki tuu ;) On sen verran kuumakalle. Tänäänkin oli ulkona nukkuessa vain äp:n kevyttoppis pelkän bodyn ja sukkiksien kanssa ja melkein hiki tuli silti. Kopassa oli vähän päälle +10 astetta.
Jos teidän tyttö kasvaa tasaisesti, niin tuskin syytä huoleen. Ole vain tyytyväinen kun saat kanniskella kevyttä tyttöstä toisin kuin allekirjoittanut ;)
Amy oli tehnyt sosetta. Olikos se niin, että pe-po soseen voi pakastaa? Kun perunaa yksin ei voi?
Mitenkähän kesäkurpitsasose valmistetaan? Keitetään tietysti mutta kuinka...Onko jollain kokemusta?
Nyt taidan mennä suihkuun ja sitten jotain iltapalaa, kun mies just tuli kotiin.
Viipero & Aleksi 4kk+
Mä laitan kans mittoja vertailun vuoksi:
Syntymämitat: 3630g, 52cm
2vko: 3790g, 53cm
1kk: 4380g, 55,5cm
6vk: 4940g, 57cm
2kk: 5445g, 59cm
3kk: 5880g, 62cm
4kk: 6410g, 65,5cm
5kk: 6810g, 66,5cm
6kk: 7205g, 68cm
8kk: 7845g, 70,5cm
10kk: 8960g, 74cm
1v: 9670g, 79cm
Burdelle halit! Tosi kurjaa.
HopLop 25.3.07 sunnuntai klo:13.00, meille sopii!
Työt on tehty, jos sitä laittaisi koneen kiinni ja auton nokka kotia kohti. Huomenna aamuvuoro kun mulla on illalla menoa, mutta loppuviikko taas iltavuoroa... blaah.
NapNap + tyttö 1v.
no höh, melkein sain jo kirjoitettua, mut sit aloin säätää ja sinne meni kaikki:( uus yritys...
eli täällä ainakin on nyt tooosi ihana kevätpäivä. neiti nautiskelee ilmasta jo tuolla ulkona päikkäreillään. kerää jälleen voimia treffejä varten:)
josta tulikin mieleeni: oisko kellään enskalla halua perjantaina aamupäivä-treffeihin helsingissä? miehellä kokous espoossa klo 10 ja aateltiin lähtee seuraksi matkoille. nähdään mun kaveri, mutta vasta puolenpäivän aikaan. eli pari tuntia ollaan neidin kaa kiertelemässä keskenämme, eli jos joku muukin kaipaa seuraa niin ollaan käytettävissä. vähän aateltiin et jätetään auto kamppiin, kun sieltä mieskin pääsee näppärästi espooseen.
koko-galluppia on ollut:
1.1.07 (syntymä) 3980g ja 52cm
4.1.07 (kotiin) 3660g
15.1.07 4110g ja 51,5cm
31.1.07 4640g ja 53,3cm
16.2.07 5100g ja 55,7cm
seuraavaan neuvolaan vielä pari viikkoa. mies toissaviikonloppuna punnitsi että ois tyttö ollut 5500g, ei tietty ihan tarkka punnitus.
karssuli: meidän neidillä kans klo 7 sellanen aamuheräämis-aika. vaikka sitten söis vikan kerran neljältä, viideltä tai kuudelta.
han: meillä meni jossain vaiheessa neidin raivoamiset toisin päin. eli jos raivosi muuta kun nälkäänsä ja minä otin syliin niin ei auttanut mikään, haisin tietty maidolta ja se hermostutti jos esim masussa väänsi. isänsä syliin rauhoittui nopsemmin. meilläkin kuvattuna muutama raivopätkä, iskä aikoo näyttää tuleville poikaystävä-ehdokkaille:)
burde: ootko sä tehnyt soseita valmiiksi varastoon?
bejpi: nythän mä vasta tajusin että teidän neiti noin samaa ikää kuin meilläkin! (lahopää-minä?) kun siellä viime viikon treffeilläkin katselin että voi kun pieni tyttönen sulla:) aattelin jotenkin että oli paljon nuorempi kuin meillä
aurora: meillä tuli eka hymy jossain puolentoista kuukauden ja kahden kuukauden välillä, ihan tarkkaan en muista (sama lahopää?)
juu, mutta siinäpä päivän polttavimmat
tikru ja ronsku, melkein 2,5kk
Mun puolesta HopLop on lyöty lukkoon, siispä 25.3 sunnuntaina ja klo 13.00, mut tunnistaa ainaskii vaunuista joissa roikkuu sellainen rekkarikilpi jossa lukee Aino 16.12.2006
Viiperokin ¿pääsee¿ maidottomalle kaudelle, tuota maitoallergiaa tuntuu olevan aikamonella vaavilla, kummallista. Toivotaan ettei mitään kuitenkaan löydy.
Bejbi, älä huoli, kyllä se paino nousee tarpeeksi ! Toivottavasti treenenissä oli kivaa. Mäkin ajattelin lähteä Ainon kanssa salille kunhan herää aamupäikkäreiltä ja saadaan syötyä-
Opella vaan on kaikenlaista huolta Ainon kanssa, onneksi tyttö on kuitenkin suht terve ja voimissaan, toivottavasti ruoka nyt rupeisi maistumaan. Voimia !!!
Kaiman poitsu kasvaa oikein urakalla
Tässä nyt meidän mittoja:
syntymä 52.0 cm 3070 g
2 vk 52.1 cm 3230 g
1 kk 53.6 cm 3980 g
1,5 kk 56.6 cm 4460 g
2 kk 58,5 cm 5040 g
Hurjan paljon syö teitin poika, siskoni jolla on 3 kk poika söi 1500 ml päivässä, neuvolassa sanoivat että velliä pitäis ruveta antamaan kun maitomäärä on niin suuri.
Katsoin tuosta vihosta että ainon eka hymy on tullut 11.1 eli vajaan kuukauden ikäisenä, joten eiköhän teitinkin poitsu ihan pian väläytä ekan kunnon hymyn.
Meitin likalla oli eilen illalla kiukkuilta, karmeaa mekkalaa piti 20-21.30 kunnes suostui vähän syömään ja nukahti sitten vihdoin.
Aamulla heräsikin sitten 8 aikaan kun yleensä nukkuu tunnin pidempään.
Sellaista täällä, jospa menisin pukemaan päälleni niin pääsis sinne salille, kaupassakin pitäisi käydä vaikka ei yhtään huvittaisi !!!
Vau mikä auringonpaiste taas... =) Mutta toivottavasti se kestää tänään vähän pitempään ku eilen, ku meni heti niin pilviseks sillon.. =(
Vai on se OSSEN typyliini esitelly kylässä ryömimistaitoja! Jee.. Hieno juttu!! :)
MARIKA oli käyny ultrassa ja ainaki tähän mennessä kaikki hyvin! Hienoa! Toivotaan, että ne syd.äänet näkyy hyvin ens viikolla. =)
IISA: Juu taitaa toi Heidi olla semmonen " pitkä ja laiha" . :)
MIAMIK: Joko te ostitte sen tripptrappin?
Porkkanasose tuntu maistuvan Heidille ihan hyvin... Ainakin se maiskutteli suullaan ihan hirmusesti! :D Tänään olis tarkotus jatkaa harjotuksia. =)
VIIPERO: No hei... jos teidän poju on kasvanu kymmenkiloseksi pelkällä äidinmaidolla, ni miks ei jatkossakin kasvais ihan hyvin?! ;)) Ja ne yölliset syömiset voi olla vaan tiheän imun kautta. Mutta siis sähän sen tietysti päätät koska teillä on hyvä aika alottaa soseet. :)
Voi itku... Mun mies just soitti, että sen äidiltä oli tullu viesti, että sen pappa on kuollu! =( Se jolla oli se syöpä. Voi itku... :´(
Emmä pysty jatkaa.. Moikka.
Burde ja Heidi <6kk
Kun mun miehen isä kuoli syöpään ajattelin asiaa niin että hänen on nyt niin paljon parempi olla, sairaus vei kaikki voimat lopussa ja Appi oli tosi laiha ja väsynyt.
Hän tosin aina jaksoi sanoa että jos voittaisi lotossa niin sitä paranisi, ihan kun rahalla nyt saisi terveyttä.
Appi oli tosi kova lottoamaan ja hänellä oli joka lauantai vetämässä samat rivit, sama lottolappu jatkaa eloaan vieläkin, sillä me ja mieheni sisko käytämme samaa lappua ja pidämme apen muistoa myös tällä lailla voimissaan.
Voimia surun keskelle koko perheelle !
AinoAurora ja Aino
tulipas burdelle ikäviä uutisia! Otan osaa! Mä muistan, ku mun äiti soitti et mun pappa on kuollut, olin hampurilaisella ja piti lähteä kesken pois ja itkin koko matkan bussissa ja kotiin päästyä tipahdin vaan eteisen lattialle ku tuntu niin pahalle. Pappa oli jo reilusti yli 80 ja kipee pitkän aikaa, mut silti se tuntu niiiin hirveälle. Joten voimia suruun teille!
tikru, vähän kuulostaa ihanalta tuo ulkona nukuttaminen heti aamusta! Meillä kun neiti nukkuu aamu- ja iltanokoset omassa petissään ja pääsee vaan päivällä ulos. Mutta nyt näyttää ottavan taas viime yön kitinät takaisin ja nukkuu jo toista tuntia aamupäikkäreitä (normaalisti max. 1h).
Meidän neiti tosiaan on parina yönä heräillyt itkien ja on syötön jälkeenkin paukutellut ja itkeskellyt. Kummankaan yön jälkeen ei oo ollut vaipassa pissiä juuri ollenkaan! Sit päästelee hirveet määrät ekan tunnin aikana. Eihän siinä muuten mitään, mut miks pissimättä jättäminen itkettää?? Miksei pissi, jos pidättäminen tuntuu ikävälle? Ei noi itkut mitään isoja ole, mutta sen verran, et mun unet kärsii ja ihan selvästi myös neitin.
AA, saatko salilla AE:n johki hoitoon? Se on aika hyvä palvelu, jos sellanen on, mäkin tosiaan hyödynnän ajoittain oman salin lapsenvahtipalvelua. Huomenna aattelin taas mennä, kun nuha on vissiin selätetty.
Kävin äsken tarkistamassa, ei päästy kaupungin vauvauintiin. :( Onneks löysin surffaamalla vihdoinkin jonkun toisen järjestäjän, Lapinniemessä ja Nokian Edenissä näyttäis olevan ryhmiä. Lähetin jo postia, ekat tunnit olis 14.4. ja info 29.3. Toivottavasti sinne ees päästään! Tietty se on kaupungin järjestämää kalliimpi, mut haluun uimaan.
Jaahas, neiti heräs, joten täytyy mennä. Kohta lähdetään ulos nauttimaan arskasta.
-Osse ja typykkä 4kk
moikkis,
ihana aamu!
niin no auringonpaisteen lisäksi myös vauva oli ihan auringonpaisteena koko aamun ja seurusteltiin lattialla ja kuunneltiin Ville Leinosen uutta hei-levyä. Oletteko kuunnelleet? Siinä on siis covereina vanhoja katri-helenan ja juhamatin iskelmiä kuten kesän lapsi, katson autiota hiekkarantaa, pieni ja lämpöinen ja muita vanhoja iskelmiä.
Toimii mulla jotenkin nyt oikein hyvin tässä vauvailufiiliksissä kun rakastuttaa ja hellyyttää se vauva niin kovin niin nuo rakkausiskelmät tuntuu kuin kuuluvan hetkeen.
Esim. tänä aamuna kuunneltiin Ihana aamu niminen biisi: " ihana aamu, ihana aamu, sydän on valmis alkamaan päivän tään... herää jo kulta, aurinko paistaa taivaan sinisenään... tämänkin päivän kuulun sulle, merkitse muu ei niin paljon mulle..."
hihi, ihan suoraan vauvaelämästä...
Tosin olen kyllä huomannut, että mies meinaa jäädä vähemmälle hellyyttelyle, kun päivän halailee vauvaa täällä. Pitänee alkaa vähän tsemppaamaan. :)
Nojoo, otetaanpa nämä vaaleanpunaiset aurinkolasit pois jo silmiltä ja asiaan....
tikru: me voitais kyllä ellustiinan kanssa olla vapaita pyörähtään perjantaina kahvilla keskustassa... mulle voi laittaa vaikka meiliä: l.iiris100 @ gmail.com. Tai voidaan siis täälläkin sopia mutta voi laittaa myös meiliä esim. tuntomerkit tms.
AA on jo kovasti salille ehtinyt... ehkä mäkin jonain päivänä.. :) mulla tosin ei ollut ennen raskauttakaan mikään timmi tämä kroppa, mutta voishan se toki olla jälkeen...
voi burde, sympatiat teille. Jaksamista.
Kiva muuten kyllä katsella noita teidän vauvojen mittoja, kaikki menee ihan omia polkujaan niinkuin pitääkin.
Oli makkaran kanssa puhetta torstain vauvakinosta tennispalatsissa näyttäis olevan... Mennäänkö? joku romanttinen komedia... sopis näihin mun tänhetkisiin hempeilyfiiksiin... :) hih. mulle voi laittaa tästäkin asiasta meiliä (osoite yllä). Niin tai jostain muustakin asiasta.
Missäs poppis? Mitä kuuluukaan räpsylle? koska ristiäiset?
Niin ja hermione ja milo? huiskutuksia tellekkin!
-iisa ja elli 2 kk
ikävää se yöitkeskely... Jos siihen liittyy tuo pissaamattomuus niin voisko olla virtsaputkentulehdus? on kai aika yleinen tyttövauvoilla... Ei tietenkään välttämättä, mutta voisko olla? tai sit vaan ei enää pissaa öisin ja itkeskely ei välttämättä liity siihen? toivottavasti selviää/helpottaa.
Ja vauvauinnista, että mun nokialla asuva entinen kiropraktikko sanoi että nokian uimahallin vauvauinteihin kannatta mennä. Siellä on kuulemma kertamaksu jolla pääsee kaksi aikuista mukaan, eli jos mies ei tuu niin kannattaa pyytä joku kaveri vaan uimaan samaan hintaan. Ja on kuulemma siis uimahalli ja putsataan sillä otsonijutulla ja sinne kai päsee helpommin eikä matka tosiaan ole pitkä. Kysy sieltäkin. En siis itse ole ollut mutta se kiropraktikko suositteli kun vielä asuin tampereella.
jees, kivaa tiistaita kaikille!
-iisa
Hitsi kun en oo ehtiny pinoja lukea..tää flunssa ja tuo tyttö vie mehut niin täydellisesti ettei oikeen mitään saa tehtyä.
Burden heidistä oli ainakin ihania kuvia:) ja osanotto myös:/
ja pikkuquulla on korvatulehdus:( Tuli muuten Quu tuosta sun tekstistä niin elävästi mieleen se raskauden alku kun viikot mateli ja itse oli ihan jännityksissä..tuntui että ekaan neuvolaan ja ultriin on iäisyys! Sitten loppua kohti aika meni niin nopsaan että;) quu on jo oppinut ryömimään..voi vitsi!
isovanhemmista oli ollut puhetta, mulla on toista pappaa lukuun ottamatta isovanhemmat elossa, ja mummo löysi papan kuoleman jälkeen todella mukavan " uusiopapan" :) Isoisomummot kuolivat vasta ihan hiljattain, meillä on pitkäikäiset geenit kai. Miehen puolelta elossa on pappa ja mummo mutta välit on ihan olemattomat rikkinäisen perheen takia.
niin ja perhepedistä, meillähän siihen siirryttiin vasta ihan hiljattain kun tyttö heräilee sen tsiljoona kertaa yössä. meillä tyttö nukkuu mun puolella ja välillä yöllä siirrän sen meidän väliin ja imetän toisenkin rinnan, väliin en uskalla tyttöä jättää kun mies kyllä rojahtaa päälle.
meillä tyttö vaan roikkuu tississä melkein koko yön ja joudun olemaan aika huonossa asennossa ihan kyljelläni, mulla on niin pikkuriikkiset tissit ettei ne muuten yletä likan suuhun;)
han, onneksi säästyitte norolta!
..ja viiperon aleksi kasvaa hienosti,hyvä:)
marikalle onnittelut kivoista ultrakuulumisista:)
ääh taas mun lahopää unohti mitä piti kommentoida:/
Me ollaan katseltu turvaistuimia kun tyttö mahtuu enää nipin napin kaukaloon, tilasinkin jo yhden lastentarvikkeeseen mutta katselen vielä samanlaista käytettynäkin. meillä on niin pirun ahdas takapenkki ettei mikään istuin sinne kunnolla mahdu:(
Niin ja Liialle tuli toinenkin hampaan alku alas, kaikkea pitää nyt purra, aamulla järsi meidän pöytää syöttötuolissa istuessaan;)
mittoja vielä:
syntymämitat 3960g/50cm
1kk 4700g/54cm
2kk 5920g/59cm
3kk 6890g/62,5cm
4kk 7510g/65,6cm
5kk 8460g/68cm
6kk 9440/71cm
Ihana auringonpaiste,ehkä me nuhanenätkin päästäis jo tänään ulos:)
Nyt pikku äkäpussi taas hermostuu..mukavaa päivänjatkoa!!
Queen ja Liia 7kk