Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT loppuviikosta (pe-su)***

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on kuin lomalaisella. Ajattelin tänään laittaa huushollin kuntoon, huomenna käydään vanhemieni luona, maanantaina on kerho ja neuvola, mutta sitten lähdetäänkin jonnekin pienelle irtiotolle. Suunniteltiin kylpylämatkaa. Irtiotto tekee terää. Mies olisi lähettänyt mut Espace Day Spa:aan eli päiväkylpylään, mutta niin ihanaa kuin se onkin, sieltä olisi paluu tänne pyykkivuorien keskelle. Ja niiden hoitojen hinnalla saadaan jo yö kylpylässäkin koko porukalle.

JAMSSA: Uskomatonta, mäkin näin toissayönä unen, jossa pojat katosivat. Olimme Turussa, jota en lainkaan tunne ja päästin heidät ulos saatuani heille ulkovaatteet päälle. Kun puin vauvan ja itseni ja menin ulos, huomasin Silja Linen laivan saapuneen talon taakse, eli siinä olikin ranta ihna vieressä. Pojat olivat kadonneet pihasta ja alitajuisesti tiesin heidän menneen laivaa katsomaan ja pudonneen veteen, mutta silti lähdin juoksemaan ja hakemaan heitä " mantereen" puolelta. JA sieltä ne löytyi! Oli ihan kamala uni, viakka onnellinen loppu olikin. Olen kyllä ajatellut sen johtuneen näistä monista tapaturmauutisista, joita on pienille lapsille sattunut (kotipihaan hukkumiset yms). Unta edeltävänä päivänä yksi äiti-kaveri oli juuri kertonut, kuinka hän oli menettänyt pienen kummityttönsä, joka oli juossut tielle. Tällaiset asiat tietysti järkyttää ja käsittelen niitä unissani.

Kakkosen uhma on nyt viimesen vuorokauden ollut hieman helpompi, mies on saanut pukea ja isi on muutenkin vähän enemmän pop. Mutta aamulla oli taas kauhea vaipanvaihtohuuto ja vaatteita ei olisi saanut pukea. Mutta äsken taas ulkovaatteet menivät nomralisti ilman vastusteluja päälle, jopa isän pukemana. VArmasti joukossa on mustasukkasuutta, mutta nyt tämä minä-itte-kausi on voimakkaasti päällä. Hänen pitäisi saada laittaa vaipat itse ja pestä pylly itse. Pienikin auttaminen saa kiukun päälle ja hän ei millään hyväksy sitä, ettei vielä pysty kaikkeen. Tunnistan itseni hänessä hyvin, tunnetilat ovat voimakkaat eli tunneihminen on tuo poika kuten minäkin. Myös läheisyydentarpeessa poika on tullut minuun, eli halii, paijaa, pussaa usein meitä muita perheenjäseniä (ja välillä vähän kavereitakin esim. kerhoissa). Lähinnä ajan ja huomion riittävyys esikoiselle on se, jota pohdin, sillä hän ei lainkaan samalla lailla vaadi sitä itselleen kuten 2 pienempää. Toisaalta vaikka häntä yritän sylitellä niin " isona poikana" ei enää viihdykään äidin sylissä. Onneksi meidän päiväjärjestykseen mahtuu ihan oma aika jokaiselle lapselle. Samalla lailla kuin Opella, kun toiset nukkuu niin valveilla oleva saa kaiken huomion.

LUUMUSTA vielä. Pikkujätin lastenlääkäri oli sitä mieltä, että jos maha pitää saada toimimaan niin mallasuute on tehokkain. Luumua pitää kuulemma syödä vähintään kokonainen purkki tai kaksikin, ennekuin tehoaa. Toisaalta ekat maistelut voivat saada kakan tulemaan nopeamminkin, mutta esim. kiinteiden myötä jos vatsa ummistuu, kannattaa ottaa heti mallasuute käyttöön.

Ja nyt hihat heilumaan, kun pojat ovat vielä ulkona.

Pumpuli & co.

Vierailija
22/60 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä sitä antaa vaavilleen niin ootteko keittäny aina ne pullot ja tutit? eikö riitä et kaapissa on puhtaita pulloja :) mä aattelin nyt koklaa et antelisin ainaskin päivisin jauheesta,yöt on menny ihan hyvin litkullakin ;) aattelin olla antamatta muutamaan päivään jekovittia jos sekin auttas kakkaa tulee paremmin..nyt menox taas..

huomena on murheenpäivä osittain kun molempien isät on haudassa että kynttilää sinne vaan :' (

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

K.H.P; Samoin meillä viedään isille kynttilä haudalle... Ensimmäinen isänpäivä miehelleni, joten ilon/surunjuhla tässäkin perheessä.

PUMPULI, itsekin olen miettiny samoja ajatuksia, jota kirjotit koiran pois antamisesta vauvan synnyttyä. Itse en vois antaa koiraani kovin helpoin perustein pois. Vaikka nyt on jäänyt huomio vähemmälle ja siitä huono omatunto niin kuitenkin sais olla paha allergia ym. että luopuisin tuosta. Kova työhän välillä on, kun haluan hoitaa myös kuten sinäkin pesueeni eläimet ja ihmiset huolella. Kaikki kynsien leikkuut ja korvien putsaukset on nyt mullakin lisääntyny tuplaten ku vauva syntyi. Ensin vauvan hoito ja sitte koiran.. ;) Nautin kuitenkin eläimien ja lapsen hoidosta, joten ehkäpä nämä molemmat lisääntyy perheessämme tulevaisuudessa. Nyt vain on vauvan kanssa niin väsy, ettei halua miettiä uutta vauvaa tai eläintä. Pelottaa vain kovasti joskus, että lapselle tulis eläinallergia... Se ois tiukka paikka.

KYNSIEN LEIKKUUSTA tulikin mieleeni vielä se, että onko muillakin eloisien vauvoilla pikavauhtia kasvavat kynnet? Tuntuu, että pojalla saa olla koko ajan leikkaamassa kynsiä, kun raapii naamaansa niillä.. Äitiyspakkauksen kynsisakset on maailman huonoimmat, niin tylsät et tekee rososeksi kynnen. Niillä en leikannut enää parin kerran jälkeen. Pitäis vain löytää turvallisuussyistä jostain tylsäkärkiset sakset, kun teräväkärkisillä leikkaan..! Onko jollain tietoa mistä sais semmoset hyvät???

Hyvät isienpäivät kaikille eloisille! :o)

Villa ja poju

Vierailija
24/60 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on toisilleen inhottavia, oli foorumi sitten mikä tahansa...Herätti muutamalla ajatuksia kun lemmikkigallupissa kerroin että luovuimme koirasta vauvan tultua taloon. Se on niin helppo sanoa kun ei tiedä toisen tilannetta, että minä en ainakaan voisi koirastani luopua jne. Ei ole mukava lukea tuollaisia ajatuksia, kun ikävä vieläkin sitä koiruutta:( Kiitokset pumpuli ja villako se nyt oli. Ei kannattais arvostella kun ei tiedä asioista kaikkia puolia. Mutta kaikkea hyvää teille eloisat!

Vierailija
25/60 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä kannata hernettä vetää nenään..tuskin kukaan pahalla sanoo toiselle mitään? me kun ei tunneta ees kukaan toisiamme voi näin kirjotellessa tulkita jotain väärin?! =)

Vierailija
26/60 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan totta, että kun näin asioista kirjoitellaan eikä jutella kasvotusten, voi teksteihin jäädä kovinkin paljon tulkinnan varaa ja moni hyvällä tarkoituksella sanottu asia voi vastaanottajasta kuulostaa arvostelulta tai ilkeilyltä. En jaksa minäkään uskoa, että kukaan täällä tahallaan muiden mieliä pahoittaa, joten toivottavasti kukaan ei jätä palstailua muiden kommenttien ja mahdollisten väärinkäsitysten takia.

Tsemppiä kaikkien kitisevien vauvojen mammoille, koittakaahan jaksella!

Täällä ei tällä haavaa mitään erityistä, joten poistun viemästä palstatilaa. Huomenna juhlitaankin sitten isänpäivää ja meidän lasten isi saakin himoitsemansa lahjan, jota tuskin osaa edes odottaa. Esikoinen tosin näyttää olevan hono pitämään salaisuuksia, sillä eilen miehen tullessa töistä kotiin tokaisi neiti välittömästi: " Isi meillä on äitin kanssa salaisuus ja sulle on lahja piilossa sukkakorissa!" :D

Pantoufle

Vierailija
27/60 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli todennäköisesti ei varmaan ole kyse tarkoituksellisesta ilkeydestä!

KRETUKKA, kiitos hyvistä suurperhe-kommenteista! Minäkin tuumin niin että se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle. Luotan myös siihen että kun vauva vähän kasvaa niin asiat selkiytyy ja tietää mitä elämältä vielä haluaa -mahdollisesti lisää lapsia vai ihan jotakin muuta.

ISÄNPÄIVÄ: ihania lahjoja on moni täällä keksinyt siipalleen! mä olen ihan kamala mutta kun viime äitienpäivänä mies ei ostanut mulle yhtikäs mitään niin en mäkään ostanut sille nyt yhtään mitään. mies kyllä muistaa muuten aina synttärinä ja ihan ruhtinaalisestikin mutta on todennut äitienpäivästä että ' enhän mä ole sun äitis' .

otin sen vapauttavana kommenttina että ei munkaan tarvitse sitten itse ostaa mitään hänelle. esikoinen on tehnyt koulussa jotakin isille ja keskimmäisen kanssa tehtiin kortti avoimessa päiväkodissa. tähän korttiin painan myös Elisa-vauvan käden- tai jalanjäljen vielä tämän illan aikana niin siinä on sitten korttia. sovittiin yhteisesti isin kanssa tänään että syödään huomenna brunssi jossa on kaikkea sen herkkua (pekoni, muna, köyhät ritarit). näin meillä.

keittiöG: päivässä menee keittiössä keskimäärin tunti. se on mulle aina yleensä ponnistus. leipoisin vaikka kuinka mutta ruoanlaitto tuntuu ihan mahdottomalta innovaatiota vaativalta savotalta välillä. ensinnäkin sen miettiminen että mitä laittais ruuaksi ja miten laittais niin että se maistuisi sekä lapsille että aikuisille on alituinen päänvaiva. itse suurin piirtein kasvoin eineksillä (ainoa lapsi, oltiin paljon äidin kanssa kahdestaan) eli tältä pohjalta ponnistetaan... ja nyt oon tilanteessa jossa en todellakaan voi eineksiä syöttää lapsille päivät pääksytysteen, kalliiksikin tulee puhumattakaan ravintoarvoista!

olen ymmärtänyt että täällä on aika monilla koko viikolle tai pidemmäksikin aikaa ruokalista. se kuulostaa toteuttamisen arvoselta idealta, pistän heti täytäntöön maanantaista! ei siis muuta kuin pirkan ruokasivuille.

jaahans, nyt poistun ja jätän muille palstatilaa. oikein hyvää isänpäivää kaikille äideille näin etukäteen ; )

t.tuuli ja elisa 230806

Vierailija
28/60 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tehtiin kanssa kortti missä on molempien tyttöjen käden jäljet :) ja ostettiin isille lätkäpeli ja wagner yökkis mis lukee jotain ' tässä pala kuumaa kinkkua' :D

Vierailija
29/60 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin härösti kopsata sitä ja ostaa meidän iskälle joululahjaksi!

tuuli

Vierailija
30/60 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan ihmeissäni, miten ikimaailmassa kukaan voi loukkaantua mun mielipiteestä, että en voisi helpolla luopua omasta koirastani, se tuntuisi tosi hirveeltä ajatukselta. En todella syyttänyt viestissä ketään enkä edes puhunut kenestäkään muusta, kun omasta tilanteestani ja ajatuksistani. Laitan vielä oman kirjoitukseni tähän alle. Olen pahoillani, jos mielipiteeni loukkasi sinua Emppusimppu, ja luin HUOM. VASTA NYT sinun kirjoituksesi ja olen samaa mieltä, että parhaan perheen varmasti valitsit koirallesi. Samaa mieltä olin kanssasi siitäkin, että olis tiukka paikka luopua koirasta ja löytää sille hyvä koti. Olisin myös surullinen ja kaipaisin koiraani, kuten sinä. Toivottavasti et tuon takia häivy palstoilta, koska en usko missään nimessä, että Pumpulikaan halusi mitenkään kirjoituksellaan loukata ketään. Pumpulin kirjoituksenkin luin läpi, ja hän varmasti ajattelee myös niin, että olis kamalaa joutua luopumaan koiristaan. Ja ajattelee varmasti myös, että mistä löytäis niin hyvän paikan, mihi uskaltais omansa jättää jos joutuis luopumaan.

Villa

Kirjoitin aikaisemmin näin;

PUMPULI, itsekin olen miettiny samoja ajatuksia, jota kirjotit koiran pois antamisesta vauvan synnyttyä. Itse en vois antaa koiraani kovin helpoin perustein pois. Vaikka nyt on jäänyt huomio vähemmälle ja siitä huono omatunto niin kuitenkin sais olla paha allergia ym. että luopuisin tuosta. Kova työhän välillä on, kun haluan hoitaa myös kuten sinäkin pesueeni eläimet ja ihmiset huolella. Kaikki kynsien leikkuut ja korvien putsaukset on nyt mullakin lisääntyny tuplaten ku vauva syntyi. Ensin vauvan hoito ja sitte koiran.. ;) Nautin kuitenkin eläimien ja lapsen hoidosta, joten ehkäpä nämä molemmat lisääntyy perheessämme tulevaisuudessa. Nyt vain on vauvan kanssa niin väsy, ettei halua miettiä uutta vauvaa tai eläintä. Pelottaa vain kovasti joskus, että lapselle tulis eläinallergia... Se ois tiukka paikka.

Emppusimppu kirjoitti näin;

emppusimppu - 11.11. 17:42

Viimeinen kerta täällä, hyvästit kaikille ja kiitos!

Naiset on toisilleen inhottavia, oli foorumi sitten mikä tahansa...Herätti muutamalla ajatuksia kun lemmikkigallupissa kerroin että luovuimme koirasta vauvan tultua taloon. Se on niin helppo sanoa kun ei tiedä toisen tilannetta, että minä en ainakaan voisi koirastani luopua jne. Ei ole mukava lukea tuollaisia ajatuksia, kun ikävä vieläkin sitä koiruutta:( Kiitokset pumpuli ja villako se nyt oli. Ei kannattais arvostella kun ei tiedä asioista kaikkia puolia. Mutta kaikkea hyvää teille eloisat!

Vierailija
31/60 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on saanut draamaa aikaan eläingallup. En osannut arvata, että tämä olisi arka puheenaihe meidän niin avoimella elokuisten palstalla, etten voisi tuoda omia vaikeitakin kokemuksiani asiassa esiin (muiden foorumeiden ja palstojen tyyliä en tunnekaan). Et Emppusimppu varmaan ole täällä enää vastinetta lukemassa, mutta kirjoitan sen kuitenkin. Kurjaa, että tämä eläinasia on mielessäsi noussut niin suureksi, että elokuisten keskustelujen kautta saama vertaistuki niin monissa vauva-asioissa on jäänyt tämän yhden ainokaisen gallupin aiheuttaman mielipahan varjoon.

En voi tietää mutta hyvin kyllä kuvitella, miltä sinusta tuntui luopua lemmikkikoirastanne. Löysit sille hyvän kodin ja siltä osin voit olla huoleti, he varmasti pitävät siitä huolen. Ja ehkä jonain päivänä menette koiraa sinne katsomaan, miten se jakselee. Paljon voimia vaan luopumissuruun!

Mutta mistä kaikki lähti? Gallupin aloittaja kyseli kokemuksia siitä, miten vauvojen ja eläinten tarpeiden huomioiminen on onnistunut jne. Huono omatunto on varmaan jokaisen eläimenomistajan seurana vauvan synnyttyä ja näitä ajatuksia kai oli tarkoitus jakaa. Toin vaan esiin ne ajatukset, joita meidän perheessä on jouduttu läpi käymään paitsi lasten synnyttyä niin myös miehen tultua allergiseksi. Allergia saattaa johtaa astmaan, joka ei ole mukava kaveri loppuiäksi. Jos nämä asiat ja ajatukset tulkittiin ilkeilyksi niin mukana on kyllä melkoinen annos tulkintaa, että tässä suoraan viitattaisiin toisen ratkaisuun. Minä puhuin ihan omasta omastatunnostani, MEIDÄN perheestä ja MEIDÄN ratkaisusta ja MEIDÄN koirienpitopohdinnoista.

Lähipiirissänikin on tehty samanlaisia ratkaisuja kuin mitä te olette tehneet. Olen silti iloinen, että vaikka me olemme koiramme (ainakin toistaiseksi) pystyneet pitämään ja he ovat omastaan luopuneet, on asioista voitu keskustella eikä toisen ratkaisu ja mielipiteet ole olleet toiselle osapuolelle ¿kiitos ja hyvästi¿- linjaa. Mikä on yhdelle hyvä ei toiselle sovi. Perheitä on erilaisia, koiria on erilaisia, tilanteita on erilaisia, ratkaisuja on erilaisia. Toivoisin todella, ettet sinäkään nyt tulkitse näitä minun ja Villan ajatuksia niin, että juuri teitä tässä ollaan tuomitsemassa. Mehän toimme vaan oman tilanteemme esiin. Taisit tulkita asian niin, että teille lähti nootti.

Eikös elokuisten porukassa ole paljon erilaisuutta ja hyväksyviä ajatuksia muutenkin: on suurperheellistä ja ehdotonta pientä perhettä, uusperhettä ja ydinperhettä, on imettävää ja ei-imettävää, on perhepetiläistä ja ei-missäään-nimessä-perhepetiläisiä, on kestoilijaa ja kertakäyttöväkeä jne. jne. Pääni on nyt liian pieni ymmärtämään, tullaanko omat valintani tulkitsemaankin toisen vastustamisena, jos ne eivät ole samanlaiset kuin jonkun muun? Jos minä sanoisin, etten kuuna päivänä eroaisi miehestäni, lasten isästä, ja joku elokuinen olisikin eronnut aiemmin, saisin varmaan taas lukea täällä jonkun hyvästit loukkaavien kirjoitusteni takia. Mutta antaa tulla vaan, kyllä minussa sen verran on munaa vastaanottaa kritiikkiä ja loskaa =)

Minä toivoisin, että meidän eloikuisten joukkoon mahtuisi jatkossakin koko kirjo valintoja ja erilaisia ajatuksia. Ja niitä arkojakin aiheita eikä vain keskustelua pelkästä säästä. Totta on kuitenkin se, että tähän kirjoitteluun ei välity tarkoitetut äänenpainot, eleet tms. eli paljon jää myös lukijan tulkittavaksi. Mutta en usko enkä toivo kenenkään kuitenkaan sormea toiselle heristävän, joten jätetään sellaiset tulkinnat kokonaan pois vaihtoehdoista.

Tulipa pitkä tarina, mutta ehkä joku jaksoi lukea. Ajatus ei enää tähän aikaan päivästä luista kirkkaana, mutta ehkä se punainen lanka sieltä jostain löytyy.

Me ollaan saatu lomasuunnitelma kasaan =) Sukulaisten luona vierailua ja visiitti kylpylään ensi viikolla. Odotan innolla!

Hyvää isäinpäivää kaikille elokuisille!

Pumpuli

Vierailija
32/60 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en mäkään usko et Villa tai Pumpuli kumpikaan henk.koht. emppusimpulle tarkoittivat noita kommentteja vaan kertoivat vaan omia mielipiteitään aiheesta. Ja annetaan me täällä jokaisen sanoa oma mielipiteensä aiheesta kuin aiheesta, eikä oteta niitä henkilökohtaisesti. Muuten alkaa jutut olemaan tylsiä jos täytyy koko ajan varoa ettei suututa jotain omilla mielipiteillään. Mä itse mielelläni tykkäisin jos joku juttu synnyttäis paljon erilaista keskustelua erilaisista näkökannoista. Ja aikuisiahan täällä kaikki ollaan joten osataan ottaa myös eriävät kommentit vastaan ;o)

Ymmärrän myös että aihe on arka jo senkin takia kun rakkaasta koirasta piti luopua (tiedän itekin pari tapausta jossa kotieläimistä on luovuttu vauvan tulon takia) joten se saattoi aiheuttaa myös tuon reaktion emppusimpussa, tuskin muuten on noin herkkä muiden mielipiteille.

Sit muita juttuja. Täällä isänpäivänä annetaan lahjaksi tarkkaan valitut kirja ja cd-levy. Lasten kanssa aamulla lauletaan ja viedään lahjat ja kortit sänkyyn. Aamiainen odottaa isää valmiina keittiössä. Päivällinen vietetään sit vähän paremmin, ite teen ruuan. En muista kuka sanoi ettei osta mitään kun mieskään ei äitienpäivänä mitään. Musta tuommonen järjestely on ihan passeli :)

Tänne ei mitään kummempia. Ihanaa kun on lunta, meillä odotetaan jo kovasti joulua ja sitä et voi alkaa soittamaan joululevyjä.

Peeveli ja Toivo

Vierailija
33/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahlasin vielä eilisen pinon viimeiset viestit läpi ja niitähän olikin kertynyt. Taisi olla ensimmäinen kerta melkein vuoden kestäneen " yhteisen matkan" aikana, kun joku asia aiheutti pientä närää. Ihanasti täällä ollaan mennen tullen tuettu toista ja annettu kaikkien kukkien kukkia ja jokainen on saanut myös vapaasti kertoa omista fiiliksistään. Siitä olen vakuutuunut ettei kukaan täällä kirjoita mitään loukatakseen ketään, jos sen olisi halunnut tehdä olisi sen varmasti tehnyt paljon aiemmin.

Minulla ja Leevillä on ollut pari päivää pieniä flunssan oireita, mutta ne eivät ole meidän kummankaan tahtia paljon haitanneet. Leevi heräsi pari kertaa yön aikana tukkoisen nenän takia ja sain nenän auki imetyksellä. Yhtä ainotta ylimääräistä kitinää poika ei ole päästänyt, nukkunut vain tavallista paremmin päivisin:). Voisikohan olla syynä kenties myös se, etten ole juonut kahvia enkä ahtanut itseeni suklaata silmät kiiluen ja vana suklaata suupielestä valuen:)??Tuntuu, että vatsakin on toiminut paremmin ja tavaraa on tullut täydeltä laidalta.Siis Leevin vatsa...

Nyt tuo poika kuikuuleekin...mentävä...

Opemamma ja heräilevä Leevi

Vierailija
34/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kaikki muistaneet? Itse olisin unohtanut, ellei uutisissa just toivotettu hyvää isänpäivää...Toki olimme tehneet kortin ja olin ostanut lahjan jo aikoja sitten (langattomat kuulokkeet). Aamupalan vieminen sänkyyn ei oikein onnistunut, kun mies vei poitsun jo aikaisemmin ja antoi mun jatkaa unia. Meillä kun noi yöt on vielä suht katkonaisia...

Harmi, että täällä on ollut jotain erimielisyyksiä. Toivottavasti se asia ratkeaa eikä Emppusimppukaan jätä meitä (kyseessä kun taisi olla väärinkäsityksiä). Meidän pinomme on ollut aina tosi positiivinen eikä mitään ikäviä riitoja ole ollut!

PUMPULIlle on pitänyt mainita (jäi mieleen juttusi joskus aiemmin viikolla), että mekin käytimme juuri 3-v.tyttöämme puheterapeutilla puheen epäselvyyden takia. Oli mukava käynti eli tytön puhe on ihan hyvää ikätasoa, sanavarasto jopa suorastaan loistava ja puheen epäselvyys kuuluu vielä asiaan. Mutta oli hyvä tsekata asia, eikö vain?!

Mulla oli sitten perjantaina se VÄITÖS. Voi tsiisus että tuntuu nyt hyvältä =) Ainoa takapakki oli väitöstä edeltävänä iltana alkanut RINTATULEHDUS (elämäni ensimmäinen...) ja yöllä oli kuumetta varmaan 39 astetta. Eipä juuri tullut nukuttua, Onnikin söi varmaan 4 kertaa...Sain heti pe-aamuna antibiootit ja lääke alkoi vaikuttaa, joten väitös ja karonkka ei siitä kärsinyt. Tosin karonkka loppui mun osalta puolilta öin lypsylle ja kotiin, kun suurin osa vieraista jatkoi baariin. Olin aika poikki ja rinnat oli aivan täynnä maitoa, taisin lypsää 170ml käsin n. 10 minuutissa!

Nyt alamme sitten valmistautua mummoni hautajaisiin. Sellaista tämä elämä joskus on :(

Pitää kommentoida joskus enemmän teidän juttuja ja galluppeja, nythän mulla on ruhtinaallisesti aikaa kun ei enää työjutut häiritse!

Kerttukasperi ja Onni 260806

Vierailija
35/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ok yö mutta puoli 7 tyttö oli saanu kapalosta molemmat kädet pois ja heräs ku nostin sen pois ja kapaloin uudestaan,sehän vaan jakeli äitille ihania äänettömiä onnen naurahduksia..loppu aamu menikin tuttirallin parissa..8.15 noustiin sitten kaikki.esikoinen teki iskälle leivät ja mä puuron..mutta palaan myöhemmin,nyt pitää lähtee isien haudoille..=' ( <3

Vierailija
36/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti eläingallupin aiheuttama närä on laantunut isäinpäivän alle!

Meillä oli esikoinen tehnyt isälle kupin hoidossa ja leiponut itse keksejä täytteeksi. Olikin hyviä kun söi itse lähes kaikki...Tehtiin aamiaista ja istuskeltiin rauhassa.

Mä olen huolissanu kun poitsu ei ole taas kakannut reiluun kahteen viikkoon. Ja nyt on alkanut vähän itkeskelemäänkin. Annoin taas aamulla mallasuutetta, toivotaan että se auttaa. Kuumemittarikikat ja jumpat on käytössä - ei mitään. Onko teillä ummetusta? Meillä on isokokoinen tuo meidän poika, taitaa käyttää kaiken kasvamiseen. Mutta luulis että jotain jämiä edes tulis ulos...

Lisäks oli isovarpaan kynsi raukalla tulehtunut, desinfioin sitä ja huuhtelin vedellä. Toivotaan, että se punotus on laskenut kun päiväunilta herää. Inhottavaa - kyllä sitä voi tuntea paljon huolta ja tuntuu niin avuttomalta kun ei voi auttaa tuossa kakka-asiassakaan oikeen mitenkään. Täytyy varmaan kohta lähteä lääkäriin.

Papuna ja poitsu kohta 3kk

Vierailija
37/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isänpäivä vietettiin nopeasti aamulla. Mies lähti äsken töihin. Eilen leivottiin lasten kanssa isille pullaa. Lapset olivat koulussa ja eskarissa tehneet isille kivoja lahjoja. Me muut kotona olevat käytiin perhekerhossa varta vasten askartelemassa. Saatiin valmis aihe ja teko tarpeet. Nyt ei ollut fiilistä itse kotona keksiä ja askarrella. Ens vuonna sitten. itse ostin miehelle uusimman Remeksen kirjan. Lapset ostivat vielä yhdessä isi mukin kun vanha hajosi kesällä. Aamupalaksi isille oli eilen leivottuja pullia ja kahvia. Oli isi mielissään lahjoista ja aamupalasta.

Moneen päivään en oo kunnolla kerennyt käymään lukemassa teidän kuulumisia. Galluppejakin oli monta. Uusimman pinon lukaisin läpi.

Keittö G: Välillä tuntuu ettei muuta huonetta meijän asunnossa olekkaan kuin keittiö. Siellä tulee oleiltua päivän mittaan todella paljon. Ei ehkä enään niin paljoa kun silloin kun lapset olivat vähän pienempiä. Kun nyt osa syö päivä ruokansa koulussa ja eskarissa. Nykyään ei ntarvii kun iltaruoka laittaa niin siitä jää aika hyvin sitten seuraavaksi päiväksi kotona oleville ruoka.

Eläin G: Meillä on kaksi neitokakadua. Esikoisella oli pitkään toiveena oma hamsteri mutta se on aikaa nyöden mennyt ohi. Lasten ohjelma Hamtarolla taisi olla osuutta asiaan kun enään ei ole pyydellyt hamsteria. Koiraa ollaan mietitty moneen kertaa kun edellisen kanssa kävi ikävästi. Jouluna -04 Ostettiin Tanskandogin pentu ja tää pentu kuoli sitten toukokuussa -05. Sydän petti. Tää on yleinen vaiva näillä isoilla koirilla.

Lapset ovat nyt ruvenneet kyselemään uutta koiraa mutta itse en pysty ainakaan vielä ottamaan uutta koiraa. Saati sitten että olis aikaa pentu koiralle ja se että asutaan nykyään kerrostalossa. Opetappa pentu koira sisäsiistiksi. Edellisessä Asunnossa oli helppo päästää vaan ovesta ulos. Ehkä sitten joskus kun on omakoti talo ja lapset ovat vanhempia.

Vaatteista oli jotain puhetta. Kaivoin just 68 cm vaatteet laatikosta kaappiin suurin osa on jo ihan sopivia. Äkkiä toi poika kasvaa.

Päiväuniakin jossain pinossa kyseltiin. Teemu heräilee siinä seitsemän aikoihin. Nukahtaa vaunuihin vähän kahdeksan jälkeen kun viedään eskarilainen eskariin ja jatkaa unia sisällä hetken. Kunnon unet nukkuu iltapäivällä 12 aikoihin kun haetaan eskarilaista eskarista. Tällöin nukahtaa vaunuihin ja sisällä vielä parisen tuntia ulkovaatteet päällä. Ulos en voi jättää nukkumaan kun asutaan kerrostalossa. parvekkeelle ei vaunut mahdu. illalla nukkuu tossa 5-6 aikoihin jonkun tunnin verran. yö unille käy 21-22.

Jotain piti vielä kommentoida mutta nyt ei muistu mieleen. Mentävä on vitonen heräs päiväunilta. Huutaa kun hinaaja. Ei tainnut olla riittävät unet yleensä herää hyvän tuulisena. Toivotaan että ilta menee hyvin unista riippumatta. Varsinkin kun mies tulee vasta kymmeneltä töistä.

Puuhis ja Teemu 2908 + muut

Vierailija
38/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänpäivää täällä vietellään taas keskenään lapsosten kanssa - isi lähti aamulla taas raksalle. Eilen pitikin vapaapäivän, kun oli meillä ne ystävien häät. Pienet oli kotosalla mun vanhempien hoidossa ja kaikki meni hyvin kunnes tuli aika laittaa Peppi nukkumaan. Siihen saakka pullo oli kelvannu kun unelma, mutta sitten tuli täydellinen stoppi. Ei auttanut muu, kuin mun kurvata häistä (onneks lyhyt matka)välillä imettään tyttö unille:( Nooh, kukaan ei suunnilleen juhlissa edes huomannut, että käväisin jossain joten no worries. Ainoa vaan että itselleni tuli kyllä sellainen fiilis, että en uskalla niihin yliyön pikkujouluihin lähteä miehen kanssa - sieltä kun ei enää ajellakaan imettämään:( No toisaalta, tämä on yksi joulunalus tässä elämässä, ensi vuonna Peppikin on jo niin iso, että hoitoonjättäminen ei pitäisi olla ongelma.

Meidän perheen lapsilukuhan pitäisi siis jo olla varmuudella tässä. Itselle on kuitenkin pikkuhiljaa hiipinyt sellainen " enkö sitten enää ikinä koe tätä ja tätä" -fiilis ja eilen häissä (missä oli PALJON pallomahoja:)myös mies alkoi puhua vähän, että kai sitä nyt vielä:))) Ja pah, en jaksa tällä hetkellä totena ajatellakaan, katsotaan mihin elämä vie kun talo saadaan valmiiksi ja minit vähän isommiksi. Onhan se vaikea päätös ihan lopullisena tehdä. Ihana huomata että mies on kuitenkin kanssa noin ajatuksessa mukana, ehkä jopa enemmän kuin minä.

vielä kerran huhuilen, että olenko ainoa jonka lapsi (kohta2v.) kiemurtelee irti turvaistuimen olkavöistä?????? KOKEMUKSIA, KOKEMUKSIA!!

Vieteri

Vierailija
39/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on unilla jo kolmatta tuntia. ON herännyt monta kertaa ja syönytkin kertaalleen, mutta edelleen vaan posottaa :) Tosin mies joutui menemään nukkumaan tytön viereen, muuten herää vaan jatkuvasti ja on tosi pahalla tuulella.

ONNEA Kerttukasperille väitöksen johdosta!! Mahtavaa.

Toivottavasti Emppusimppu vielä palaa takaisin " langoille" .

Ensi viikoksi jään taas yksin kotiin lasten kanssa. Kurjaa, erityisesti juuri koiran takia.

Ensi viikolla on vihdoin neuvola. Edellinen olikin joskus syyskuun puolella. Aika pieni tuo meidän tyttö on, iso osa vaatteista on edelleen 56 cm, lindexin 62cm on hyvän kokoisia, vähän löysiä. Mutta esim. Tutan 60cm bodyt on vielä tosi reiluja, vaikka me niitä joskus jo käytetäänkin. Mielenkiintoista siis nähdä, minkä kokoinen tyttö todellisuudessa on. Mä veikkaan n. 5800g ja 58cm.

Jahas, nyt tyttö tuntuu heräilevän oikein lopullisesti.

Jamssa + tytsy 1808

Vierailija
40/60 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taas nukuttu pätkissä..mies ressukka lähti lenkille että tyttö nukkuis ees tunnin vielä ennen ilta tirsoja..tänään on tyttö ollut kummiskin suht virkee eikä masua valitellu,se jauhekorvikkeeseen vaihto tais auttaa..kakkakin oli tänään kellertävää eikä vihertävää. ja on kakannu nyt eilen ja tänään kun on saanut tota jauhe versioo:)

yöllä annan litkua koska sen saa nopee lämmitettyä.

nyt tekee ruokaa että ukkeli saa masun täyteen kun tulee :)