Olimme mieheni kanssa eroamassa ja mies tapaili toista naista, miten päästä yli?
Tiedän ettei mies ole tehnyt sinänsä mitään väärää eikä minun "kuuluisi" tuntea näin kuin tunnen, mutta en voi mitään tunteilleni. Toivoisin siis ymmärrystä sen sijaan että minulle vastataan vain että tunteeni ovat täysin aiheettomia ja "oma vika".
Asuimme siis mieheni kanssa yhdessä, mutta meillä meni niin huonosti että otin itse eron puheeksi ja sanoin että olisi parempi että mies muuttaa pois (olin asunut asunnossa ennen yksin, joten koin, että se oli enemmän minun). Rakastin miestä, mutta tilanne oli päässyt siihen pisteeseen että kaikki kommunikointimme oli lähinnä riitelyä ja koin, ettei miestä kiinnostanut ollenkaan hyvinvointini. Huonoa vaihetta jatkui yli puoli vuotta ja jossain vaiheessa minulle selvisi, että mies oli tapaillut useamman kuukauden ajan toista naista yhä luonani asuessaan ja menin täysin rikki asiasta. Tiedän että kyse ei ollut suoranaisesti pettämisestä enkä tosiaan sinänsä syytä miestä, mutta aivoni kokivat sen silti pettämisenä koska olin yhä mieheen rakastunut, hän asui luonani ja meillä oli seksiäkin välillä.
Juttu eteni niin että tuo tapailunainen pisti heidän juttunsa poikki, mies muutti pois varmaankin koska koki syyllisyyttä tuon toisen naisen paljastumisesta ja olemme jatkaneet miehen kanssa tapailua erillään asuen. Meillä on mennyt nyt paremmin, olemme puhuneet paljon ongelmistamme ja mies on ollut taas välittävä, joskin vähän etäinen minua kohtaan. Ainoa ongelma vain on, että en pääse millään yli tuosta tapailunaisesta. Hän tulee mieleeni päivittäin, näen hänestä ja miehestäni unia, kun olemme mieheni kanssa lähekkäin niin mietin usein miten hän oli tuon toisen naisen kanssa kun meillä meni huonosti ja surin tilannettamme enkä olisi todellakaan itse kyennyt olemaan kenenkään toisen kanssa.
Osaako kukaan samaistua tilanteeseeni? Auttaako tähän vain se kuuluisa aika ja minun täytyy vain odottaa, että aivoni alkavat luottaa että mies haluaa olla minun kanssani ja unohtavat tuon toisen naisen? Jos jollain on ollut samankaltainen tilanne niin olisi kiva kuulla muiden tarinoita ja miten muilla on mennyt.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon auttaa se että ottaa itseään niskasta kiinni, heivaa miehen elämästään (kokonaan, ei mitään kahvitteluja, viestittelyjä tai seksiä enää kertaakaan sen kanssa) ja etsii uuden paremman miehen. Lisäksi sinun itsetunnossa on paljon parantamisen varaa, voisit miettiä keinoja miten parantaa sitä.
Kokemusta on p*skoista suhteista aivan tarpeeksi joo.
Oletko sinkku sen takia kun luovutat helposti ongelmien tullessa eteen? Kertoo paljon naisesta jos on useita suhteita, puhut monikossa joten sinulla taitaa olla.
Ap sinulle, selvästi rakastat miestäsi, vaikka ette ilmeisesti ole naimissa niin muista että myötä ja vastamäessä. Olette meinanneet erota mutta ei onnistunut, eikö se antaisi hieman itsetuntoa sinulle suhteenne suhteen? Aika auttaa teidän ongelmiin, muista enemmän on hyvää kuin huonoa, pettämisen voi kääntää myös voitoksi. Nimimerkillä saman kokenut 20v sitten ja edelleen hyvin menee
Kiitos paljon vastauksestasi. Kyllä, rakastan paljon miestäni eikä hän ole minulle joku, jonka voi helposti korvata toisella. Ylipäätään rakkauteni on todella syvää, sellaista että eron jälkeenkin kestää kauan päästä siitä yli.
Ikävää että olet kokenut saman mutta hienoa, että pääsitte asiasta yli ja teillä on mennyt noin pitkään hyvin. Antaa toivoa itsellenikin. Ja kai sen pitäisi kertoa että mies haluaa oikeasti olla minun kanssani kun tapailee minua yhä vaikkemme asu enää yhdessä, vaikka hän saisi kyllä muitakin naisia. Tuskin hän on sadisti, joka vain suunnittelee satuttavansa minua uudestaan. Onhan tämä meidän tapailumme hänellekin riski, jos hän pääsi tuon toisen naisen avulla vähän irtaantumaan minusta ja nyt taas alkaa kiintyä minuun uudestaan vaikkei hänkään tiedä sujuuko meillä tällä kertaa paremmin.
AP
Pääset naisesta yli pettämällä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap kerro meille nyt edes joku hyvä puoli miehestä miksi sinun kannattaa jatkaa tuon kanssa yhdessä? Jos mies kokee ettei tehnyt edes mitään väärää kun paneskeli välillä sinua vaikka oli pannut muitakin eikä kertonut tästä sinulle ja antanut mahdollisuutta päättää otatko riskin taudeista. Jos ette käyttäneet kortsua miehesi kanssa niin sinun kannattaisi käydä sukupuolitaudit testauttamassa.
Minusta miehesi petti jos ei kertonut sinulle suhteesta ja pani kuitenkin välillä. Ja ilmeisesti mies ei vieläkään tunnusta että olisi käyttäytynyt moraalisesti huonosti?
Mistä muuten riitelitte ennen eroa? Rahasta, kotitöistä? Onko ne ongelmat ratkaistu vai oletko antanut periksi ja teet kuten mies haluaa ja siksi riidat loppuivat?
Mitä jos olisit hetken yksin ja opettelisit arvostamaan itseäsi. Ja sitten etsisit miehen joka arvostaa sinua?
Meillä meni miehen kanssa monta vuotta hyvin ja mies oli minua kohtaan todella välittävä ja aivan ihana, juuri sellainen mies josta olin aina haaveillut. Olin oikeasti onnellinen miehen kanssa.
Sitten kuitenkin uuvuin töissä, sain jonkinlaisen burnoutin enkä jaksanut enää huomioida miestä enkä tehdä edes kotitöitä kotona. Mies kiukutteli kun ei saanut seksiä, kun olin liian väsynyt harrastamaan sitä, mutta ei kai kenenkään voi olettaa jäävän ikuisuudeksi suhteeseen josta puuttuu kaikki seksi ja läheisyys. Toki miehen olisi mielestäni pitänyt muuttaa ensin pois, mutta uskoisin että hänellekin oli vaikeaa erota ja ottaa se viimeinen askel, ehkä hänkin elätteli toiveita että saisimme välimme vielä korjattua.
Olen vaihtanut nyt vähän toisenlaisiin työtehtäviin enkä ole töiden takia niin uupunut, joten minulla on ollut aikaa taas miehelle ja suhteellemme. En suoraan sanottuna ihan ymmärrä, miksi heti ensimmäisenä ollaan ehdottamassa aina eroa eikä sitä, että yrittää päästä ongelmien yli. Ja kun en edes kysynyt että kannattaako minun jatkaa kyseisen miehen kanssa vaan toivoin neuvoja miten pääsisin yli tuosta toisesta naisesta, en ole saanut oikeastaan vielä yhtäkään vastausta siihen.
AP
Luultavasti siksi et saa, kun kukaan ei osaa neuvoa miten päästä yli! Jos kuvittelemme itsemme tilallesi (kertomasi perusteella) toteamme, eihän tuosta voi päästä yli.
Tiedän kuitenkin että on olemassa pariskuntia, jotka ovat päässeet pettämisestä yli. Netissä on myös parisuhdeasiantuntijoiden artikkeleita siitä, että pettämisestä voi päästä yli ja että se vaatii, että molemmat osapuolet ottavat vastuun suhteen tilasta, myös petetty. Kyllä mies on siis myöntänyt että hänen olisi pitänyt muuttaa ensin pois, vaikka on sitä mieltä ettei se mitä teki ollut pettämistä.
Toivoin että tätä keskustelua lukisi edes joku joka olisi halunnut jatkaa suhdetta pettämisen jälkeen, mutta ilmeisesti heitä on hyvin vähän ja oli turha toivo että sellainen löytyisi täältä. Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille, ja jos suhde alkaa mennä taas huonoksi niin totta kai lopetan sen silloin enkä jää enää yhtä pitkäksi aikaa yhtä huonoon tilanteeseen, nyt se eroaminen on helpompaa kun emme enää asu yhdessä.
AP
Pettämisestä voi päästä yli, jos luottamuksen pettänyt ymmärtää ja myöntää tehneensä väärin, ja pystyy ottamaan vastaan ja kantaakseen toiselle aiheutuneen tuskan, epävarmuuden, pettymyksen ja raivon. Hänen täytyy pystyä vakuuttamaan petetty aidosti siitä, että hän on kaikkein tärkein, ja rakentamaan luottamusta pikkuhiljaa uudelleen. Tärkeintä on , että petetyn tunteille ja toipumiselle on tilaa.
Sinun kumppanisi ei myönnä tehneensä väärin eikä voi vakuuttaa, että sinä olet tärkein, koska hänhän olisi mieluummin valinnut toisen naisen. Nyt hän tyytyy sinuun ja yrittää olla kanssasi.
Mitä yli pääsemistä tuossa on, en ymmärrä. Mies ei ole sinuun rakastunut, etkä sinä voi sitä asiaa muuttaa.
Kenen tahansa tunteet viilenevät jos suhteessa menee pitkään huonosti. Jos on alkanut tapailla toista naista jonka kanssa sujuu hyvin niin on ymmärrettävää, että haluaa silloin jatkaa sitä eikä olla sellaisen kumppanin kanssa, jonka kanssa on ollut pitkään pelkästään ongelmia.
Ja pitäisikö hänen nyt sitten heti vakuuttaa että haluaa olla loppuelämänsä kanssani, vaikka meillä meni pitkään huonosti? Eikö ole järkevämpää edetä nyt hitaasti ja katsoa rauhassa miten lähtee menemään? Eivät kai ne samat tunteetkaan voi heti samalla sekunnilla palata vaan vaatii että alkaa taas luottaa toiseen, mieshän oli kuitenkin tavallaan se jätetty osapuoli.
AP
Been there, done that. Halunnut aina uskoa, että kyllä se mies ihan oikeasti välittää, vaikka käytös kertoo ihan muuta. Horjunut burnoutin partaalla töissä, kun pomo ei ole ottanut tosissaan viestiä väsymyksestä. Ja aina kokenut, että on oma velvollisuus saada muut ymmärtämään hyvällä esim. alkeelliset käytöstavat.
Sitä se on, kun on pienestä pitäen opetettu ymmärtämään, että rakkautta ja hyväksyntää saa, kun suostuu kaikissa tilanteissa ymmärtämään, että kaikkien muiden tunteet ja tarpeet ovat luontaisesti tärkeämpiä kuin omat.
Ap, kyllä sinua voi rakastaa. Ehkä jopa tämä mies teki niin. Nyt hän on kadottanut kunnioituksensa sinua kohtaan, jos sitä joskus on ollut. Jos haluat rakkautta, sinun pitää oppia kunnioittamaan itseäsi. Ja vaatimaan samaa myös muilta. Kynnysmattoja rakastaa harva - edes empaattisia ja mukavia kynnysmattoja.
Ap:lta on vielä oppimatta se läksy elämästä, että maailmassa on ihmisiä, jotka kokevat ja toimivat toisin kuin hän. Itse asiassa harva on toisten parasta haluava, välittävä, epäitsekäs jne. On mulkkuja ja persoonallisuushäiriöisiä, jopa omassa sängyssä.
Sä olet ap täysi pelle. Hyväuskoinen, lapsellinen pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millä perusteella tuo ei ollut pettämistä miehen taholta? Pani toista naista kun olitte vielä avoliitossa?
Sinulla on täysi oikeus tunteisiisi.
Mies koki että olimme eronneet ja asuimme vain kämppiksinä, joten hänen mielestään hän ei pettänyt. Olin siis itsekin todella kylmä miestä kohtaan eli mitään läheisyyttä tai sellaista meillä ei juurikaan ollut, ei tilanteesta voi pelkästään miestä syyttää.
Enkä ymmärrä miksei huonosta vaiheesta voisi päästä yli, meillä meni kuitenkin monta vuotta hyvin ennen kuin alkoi mennä huonosti ja uskon, että mieskin rakasti minua, en ole varma rakastaako tällä hetkellä mutta kuulemma haluaa yrittää kanssani.
AP
- aikaisemmin sanoit että teillä oli välillä kuitenkin seksiä. Miehestäkö on luonnollista paneskella kämppiksen kanssa. Ja samalla pettää sitä tapailunaista ellei kertonut tälle tilanteesta?
- altistiko mies sinut seksin välityksellä tarttuville taudeille tietämättäsi?
- siis mies palasi sinun seuraasi sen jälkeen kun toinen nainen dumppasi miehen
- mies edelleen etäinen eli onko seurassasi kunnes löytää paremman.Minä ymmärrän hyvin ettei suhde tunnu sinusta oikein hyvältä.
Oli seksiä, mutta lähinnä miehen aloitteesta ja muuta seksin ulkopuolista hellyyttä ei ollut. Miehestä on normaalia panna eksän kanssa ja tuolle toiselle naiselle oli sanonut, että olimme eronneet ja vain kämppiksiä. Ei altistanut minua sukupuolitaudeille koska käyttivät kondomia siihen saakka kunnes kumpikin kävi testeissä.
Kyllä, mies olisi tuolloin halunnut jatkaa tuon toisen naisen kanssa, koska meillä oli mennyt niin huonosti ja hän ajatteli, etten enää halunnut olla hänen kanssaan ja oli selvästi tuohon toiseen naiseen ihastunut. Tämä lienee ihan inhimillistä, että jos omalta kumppanilta ei saa tarvitsemaansa niin sitä lähtee ennen pitkää hakemaan muualta, vaikka rakastaisi vielä kumppaniaan. Ja en tietenkään osaa lukea miehen ajatuksia, mutta kyllä hän sanoo että haluaa olla minun kanssani, mutta että vaatii aikaa ennen kuin ne samat tunteet heräävät uudelleen, koska hän eli pitkään uskossa että olimme eronneet ja ymmärrän tämän.
AP
Eli mies teki alotteita seksiin ja unohti kertoa sinulle että panee vuorotellen toista. Minusta törkeää pettämistä. Sanoi toiselle että olette vain kämppiksiä (eikä varmasti kertonut että panee sinua eli valehteli ja petti tätäkin). Siis käytti kondomia uuden kanssa kunnes kävivät testeissä. Joo varmasti joo. En kyllä tohtisi uskoa tuollaista asiaa tuollaiselta valehtelijalta. Entä jos ei ole käyttänyt kondomia tai käynyt testissä vaan valehtelee? Toisekseen kaikki taudit ei näy testeissä eikä varsinkaan noin nopeaa.
Minusta kuulostaa että ap on todella naiivi. Ap selittää kaiken mies koki, mies tunsi jne. Mitä ap sinä tunnet, mitä sinä koet näistä asioista? Minusta kuulostaa että ap ja miehensä omaavat hyvin erilaiset arvot. Ja siksi tulevaisuus ei tule olemaan helppoa aplle. Jos mies pystyy noin vain pettämään kahta naista yhtäaikaa ja vielä selittämään asian ensimmäiselle niin että tämä ottaa takaisin niin mahtaa olla melkoinen satusetä. Ja ap uskoo kaiken kyseenalaistamatta.
En usko kyseenalaistamatta, mutta olen empaattinen ja osaan miettiä asioita myös toisen näkökulmasta. Rakkauteen kuuluu mielestäni se että hyväksyy myös toisen puutteet ja tiedostan ettei mies ole kaikista empaattisin, mutta ei hän kuitenkaan tarkoituksella tahdo satuttaa muita. Kaikissa meissä on huonot puolemme, jos etsii täydellistä kumppania niin saa olla loppuikänsä yksin.
Mutta ehkä sitten olen vähän naiivi, kun uskon sellaiseen todelliseen rakkauteen, joka kestää myös ne vastoinkäymiset. Tiedän kyllä että moni ei jatkaisi tällaisessa tilanteessa enää miehen kanssa, mutta eikö kypsyys ole nimenomaan sitä, että osaa käsitellä myös negatiivisia tunteita? Siis ettei luovuta heti kun itsestä tuntuu ikävältä vaan työstää niitä tunteita ja siten voi rakentaa entistä paremman suhteen, jossa molemmat ovat kehittyneet ja oppineet virheistä. Kyllähän nyt kuitenkin on olemassa pariskuntia, jotka ovat päässeet pettämisestä yli tai palanneet yhteen eron jälkeen, ja jos noin puolet ihmisistä päätyvät pettämään niin tuskin se tarkoittaa että puolet on narsisteja.
AP
Rakkauteen kuuluu, mutta tuliko mieleesi, että mies ei rakasta sinua? Mies joka rakastaa, ei paneksi muita ja samalla sinua.
Sinä työstät kuvittelemaasi parisuhtdetta ja miestä, se todellinen mies tässä tarinassa ei ole tuon työn arvoinen. Etsi sellainen, joka on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon auttaa se että ottaa itseään niskasta kiinni, heivaa miehen elämästään (kokonaan, ei mitään kahvitteluja, viestittelyjä tai seksiä enää kertaakaan sen kanssa) ja etsii uuden paremman miehen. Lisäksi sinun itsetunnossa on paljon parantamisen varaa, voisit miettiä keinoja miten parantaa sitä.
Oletko sinkku sen takia kun luovutat helposti ongelmien tullessa eteen? Kertoo paljon naisesta jos on useita suhteita, puhut monikossa joten sinulla taitaa olla.
Ap sinulle, selvästi rakastat miestäsi, vaikka ette ilmeisesti ole naimissa niin muista että myötä ja vastamäessä. Olette meinanneet erota mutta ei onnistunut, eikö se antaisi hieman itsetuntoa sinulle suhteenne suhteen? Aika auttaa teidän ongelmiin, muista enemmän on hyvää kuin huonoa, pettämisen voi kääntää myös voitoksi. Nimimerkillä saman kokenut 20v sitten ja edelleen hyvin menee
Kiitos paljon vastauksestasi. Kyllä, rakastan paljon miestäni eikä hän ole minulle joku, jonka voi helposti korvata toisella. Ylipäätään rakkauteni on todella syvää, sellaista että eron jälkeenkin kestää kauan päästä siitä yli.
Ikävää että olet kokenut saman mutta hienoa, että pääsitte asiasta yli ja teillä on mennyt noin pitkään hyvin. Antaa toivoa itsellenikin. Ja kai sen pitäisi kertoa että mies haluaa oikeasti olla minun kanssani kun tapailee minua yhä vaikkemme asu enää yhdessä, vaikka hän saisi kyllä muitakin naisia. Tuskin hän on sadisti, joka vain suunnittelee satuttavansa minua uudestaan. Onhan tämä meidän tapailumme hänellekin riski, jos hän pääsi tuon toisen naisen avulla vähän irtaantumaan minusta ja nyt taas alkaa kiintyä minuun uudestaan vaikkei hänkään tiedä sujuuko meillä tällä kertaa paremmin.
AP
Sinä yhdistät nyt yhdessä olemisen rakastamiseen. Varmaan sinulla näin on. Mökkejä vaikuttaa että yhdessä oleminen liittyy säännölliseen seksiin. Sinulta ei saanut joten hän halusi lopettaa yhdessä olemisen, sitten hän sai seksiä muualta ja asunnon sinulta (ja vähän sivussa seksiäkin), sitten seksi loppui muualta, joten hän hakee sitä taas sinulta.
Kunnes joku muu tarjoaa taas, ja sinä olet vaikka kipeä.
Ei tuo ole hänen puolelta rakkautta nähnytkään. Olet hänelle kodinhoitaja ja patja.
Ei tuollaista miestä kannata pitää. Tuuliviiriltä vaikuttaa. Ei ole tehnyt riittävästi itsetutkiskelua jotta osaisi olla rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap kerro meille nyt edes joku hyvä puoli miehestä miksi sinun kannattaa jatkaa tuon kanssa yhdessä? Jos mies kokee ettei tehnyt edes mitään väärää kun paneskeli välillä sinua vaikka oli pannut muitakin eikä kertonut tästä sinulle ja antanut mahdollisuutta päättää otatko riskin taudeista. Jos ette käyttäneet kortsua miehesi kanssa niin sinun kannattaisi käydä sukupuolitaudit testauttamassa.
Minusta miehesi petti jos ei kertonut sinulle suhteesta ja pani kuitenkin välillä. Ja ilmeisesti mies ei vieläkään tunnusta että olisi käyttäytynyt moraalisesti huonosti?
Mistä muuten riitelitte ennen eroa? Rahasta, kotitöistä? Onko ne ongelmat ratkaistu vai oletko antanut periksi ja teet kuten mies haluaa ja siksi riidat loppuivat?
Mitä jos olisit hetken yksin ja opettelisit arvostamaan itseäsi. Ja sitten etsisit miehen joka arvostaa sinua?
Meillä meni miehen kanssa monta vuotta hyvin ja mies oli minua kohtaan todella välittävä ja aivan ihana, juuri sellainen mies josta olin aina haaveillut. Olin oikeasti onnellinen miehen kanssa.
Sitten kuitenkin uuvuin töissä, sain jonkinlaisen burnoutin enkä jaksanut enää huomioida miestä enkä tehdä edes kotitöitä kotona. Mies kiukutteli kun ei saanut seksiä, kun olin liian väsynyt harrastamaan sitä, mutta ei kai kenenkään voi olettaa jäävän ikuisuudeksi suhteeseen josta puuttuu kaikki seksi ja läheisyys. Toki miehen olisi mielestäni pitänyt muuttaa ensin pois, mutta uskoisin että hänellekin oli vaikeaa erota ja ottaa se viimeinen askel, ehkä hänkin elätteli toiveita että saisimme välimme vielä korjattua.
Olen vaihtanut nyt vähän toisenlaisiin työtehtäviin enkä ole töiden takia niin uupunut, joten minulla on ollut aikaa taas miehelle ja suhteellemme. En suoraan sanottuna ihan ymmärrä, miksi heti ensimmäisenä ollaan ehdottamassa aina eroa eikä sitä, että yrittää päästä ongelmien yli. Ja kun en edes kysynyt että kannattaako minun jatkaa kyseisen miehen kanssa vaan toivoin neuvoja miten pääsisin yli tuosta toisesta naisesta, en ole saanut oikeastaan vielä yhtäkään vastausta siihen.
AP
Luultavasti siksi et saa, kun kukaan ei osaa neuvoa miten päästä yli! Jos kuvittelemme itsemme tilallesi (kertomasi perusteella) toteamme, eihän tuosta voi päästä yli.
Tiedän kuitenkin että on olemassa pariskuntia, jotka ovat päässeet pettämisestä yli. Netissä on myös parisuhdeasiantuntijoiden artikkeleita siitä, että pettämisestä voi päästä yli ja että se vaatii, että molemmat osapuolet ottavat vastuun suhteen tilasta, myös petetty. Kyllä mies on siis myöntänyt että hänen olisi pitänyt muuttaa ensin pois, vaikka on sitä mieltä ettei se mitä teki ollut pettämistä.
Toivoin että tätä keskustelua lukisi edes joku joka olisi halunnut jatkaa suhdetta pettämisen jälkeen, mutta ilmeisesti heitä on hyvin vähän ja oli turha toivo että sellainen löytyisi täältä. Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille, ja jos suhde alkaa mennä taas huonoksi niin totta kai lopetan sen silloin enkä jää enää yhtä pitkäksi aikaa yhtä huonoon tilanteeseen, nyt se eroaminen on helpompaa kun emme enää asu yhdessä.
AP
Pettämisestä voi päästä yli, jos luottamuksen pettänyt ymmärtää ja myöntää tehneensä väärin, ja pystyy ottamaan vastaan ja kantaakseen toiselle aiheutuneen tuskan, epävarmuuden, pettymyksen ja raivon. Hänen täytyy pystyä vakuuttamaan petetty aidosti siitä, että hän on kaikkein tärkein, ja rakentamaan luottamusta pikkuhiljaa uudelleen. Tärkeintä on , että petetyn tunteille ja toipumiselle on tilaa.
Sinun kumppanisi ei myönnä tehneensä väärin eikä voi vakuuttaa, että sinä olet tärkein, koska hänhän olisi mieluummin valinnut toisen naisen. Nyt hän tyytyy sinuun ja yrittää olla kanssasi.
Mitä yli pääsemistä tuossa on, en ymmärrä. Mies ei ole sinuun rakastunut, etkä sinä voi sitä asiaa muuttaa.
Kenen tahansa tunteet viilenevät jos suhteessa menee pitkään huonosti. Jos on alkanut tapailla toista naista jonka kanssa sujuu hyvin niin on ymmärrettävää, että haluaa silloin jatkaa sitä eikä olla sellaisen kumppanin kanssa, jonka kanssa on ollut pitkään pelkästään ongelmia.
Ja pitäisikö hänen nyt sitten heti vakuuttaa että haluaa olla loppuelämänsä kanssani, vaikka meillä meni pitkään huonosti? Eikö ole järkevämpää edetä nyt hitaasti ja katsoa rauhassa miten lähtee menemään? Eivät kai ne samat tunteetkaan voi heti samalla sekunnilla palata vaan vaatii että alkaa taas luottaa toiseen, mieshän oli kuitenkin tavallaan se jätetty osapuoli.
AP
OK. Ajattelin, että olisit ansainnut parempaa, kuin miehen joka yrittää olla kanssasi, kun ei parempaakaan tarjolla ole. Mutta se, joka ei arvosta itseään, tuskin voi saada arvostusta muiltakaan. Eli et ansaitse parempaa, onnea vaan valitsemallasi tiellä. Turha valittaa myöhemmin.
Ap, lueppa nuo kirjoittamasi viestit uudelleen. Miksi koet niin suurta tarvetta puolustaa miehen tekoja? Se kuulostaa ihan samalta, kun yrittäisit selittää keltaisen olevan punainen.
Voit antaa anteeksi jos siltä tuntuu ja yrittää korjata suhteenne. Mutta se ei muuta sitä tosi asiaa, että mies kohteli sua paskasti ja sä yrittämällä yrität keksiä sille jotain riittävää perustetta. Jos kerran haluat jatkaa suhdetta niin on myönnettävä tosiasiat. Kirjoitustesi perusteella tulee se kuva, ettei kumpikaan teistä kykene olemaan rehellinen itselleen eikä toiselle.
Onko teillä muuta yhteistä kuin sinun halu olla yhdessä?
Rakasta itseäsi ja hanki kunnon mies AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eron jälkeen kestää aina päästä suhteesta yli. Aivan uskomatonta shittiä juttua yllä oleva. Miehelle olet vain helppo nainen, patja ja kodinhoitaja. Pettämisestä on kyllä niin vaikea päästä yli, että en teidän tapauksessa usko siihen ollenkaan. Tuhlaat vain aikaasi tuohon mieheen.
Minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Been there, done that. Halunnut aina uskoa, että kyllä se mies ihan oikeasti välittää, vaikka käytös kertoo ihan muuta. Horjunut burnoutin partaalla töissä, kun pomo ei ole ottanut tosissaan viestiä väsymyksestä. Ja aina kokenut, että on oma velvollisuus saada muut ymmärtämään hyvällä esim. alkeelliset käytöstavat.
Sitä se on, kun on pienestä pitäen opetettu ymmärtämään, että rakkautta ja hyväksyntää saa, kun suostuu kaikissa tilanteissa ymmärtämään, että kaikkien muiden tunteet ja tarpeet ovat luontaisesti tärkeämpiä kuin omat.
Ap, kyllä sinua voi rakastaa. Ehkä jopa tämä mies teki niin. Nyt hän on kadottanut kunnioituksensa sinua kohtaan, jos sitä joskus on ollut. Jos haluat rakkautta, sinun pitää oppia kunnioittamaan itseäsi. Ja vaatimaan samaa myös muilta. Kynnysmattoja rakastaa harva - edes empaattisia ja mukavia kynnysmattoja.
Se on tuo suomalaisten kulttuuri naisia kohtaan, että naisten pitäisi aina ymmärtää ja antaa anteeksi ihan kaikki. Minäkin yritin ymmärtää ja antaa anteeksi kaiken entiselleni, pettämisetkin ja sen, ettei koskaan välittänyt minusta ja tunteistani. Sitten kun petti TAAS ja vaati vielä sitä, että meidän suhteesta tulisi avoin niin tajusin, että ei helvetti ei tämä tyyppi koskaan tule minua arvostamaan.
Pitää muistaa, että ketään et pysty muuttamaan, rakastit ja hoivasitpa heitä kuinka paljon. Ainoastaan voit muuttaa itsesi ja sen, miten annat ihmisten kohdella sinua.
Ainut mikä aloittajaa auttaa on aika. Ehkä kymmenen vuoden päästä et mieti enää toista naista. Tai otat sen esiin joka riidan yhteydessä. Epäilen että miehesi ei jaksa, etkä sinäkään pitemmän päälle. Joko hyväksyt miehen teon, tai et. Jos et anna sydämmessäsi anteeksi niin teidän on turha jatkaa. Tai sitten elätte kulissielämää loppuikänne. Jaksatko?
oi voi, edessäsi on pitkä ja kivinen tie