Miksi ihmiset joilla "ei ole varaa södä terveellisesti", syövät kalliisti ja epäterveellisesti!?
Useimmilta löytyy ostoskärryistä vaaleaa leipää, makaronia, ranskanperunoita, pullia ja leivoksia, ja ylipäätään kaikkea purkitettua sokerijugurteista sokerimehuihin.
Terveellisempää ja silti halpaa olisi:
- kananmunat
- tumma riisi
- peruna
- kaali
- porkkana, palsternakka, punajuuri
- pavut
- banaani
Onko kyse oikeasti siitä ettei halpa ja terveellinen ruoka maistu, ja pitäisi nähdä vaivaa kokkaamisessa?
Kommentit (64)
Olen ihmetellyt samaa.
Munakas, keitetyt porkkanat, keitettyjä papuja, noihin vähän maustetta ja hyvää tulee. Ja päälle banaani.
Oikein hyvä ateria sulla. Ja tosiaan halpaa on.
Mutta jos ei maistu...?
Joku täällä selvitti joskus hyvin, että ruoka ei koskaan ole (muistaakseni)
-helppoa
-halpaa
-hyvää
-terveellistä
kaikkia yhtä aikaa.. Aina joutuu jostain joustamaan. Jotenkin tuolla tavalla se perusajatus meni. Hitsi olisi pitänyt ottaa talteen. Se oli kyllä fiksu kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Itse söin juuri:
- kananmunia 3 kpl
- kaksi isoa porkkanaa
- banaani
- papujaJo näistä tulee ihan oikea ateria. Ja hintaa tulee <0,50€.
Siis n. 50 c kpl tarkoitit varmaan
Vierailija kirjoitti:
Itse söin juuri:
- kananmunia 3 kpl
- kaksi isoa porkkanaa
- banaani
Mikä ateria tuo muka on?
Vierailija kirjoitti:
-helppoa
-halpaa
-hyvää
-terveellistäkaikkia yhtä aikaa.. Aina joutuu jostain joustamaan. Jotenkin tuolla tavalla se perusajatus meni. Hitsi olisi pitänyt ottaa talteen. Se oli kyllä fiksu kommentti.
Niinhän se on.
Valitse noista 3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse söin juuri:
- kananmunia 3 kpl
- kaksi isoa porkkanaa
- banaani
Siis n. 50 c kpl tarkoitit varmaan
Siis tarkoitin 50c /ruoka. Ei jokaisen kappalemäärä. Vaan 50 C/ lueteltu kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse söin juuri:
- kananmunia 3 kpl
- kaksi isoa porkkanaa
- banaani
Mikä ateria tuo muka on?
Mitäs vikaa tuossa on? Ravitsemuksellisesti ihan hyvä setti. Tuosta saa proteiinia, hiilareita, kuituja ja vitamiineja oikein mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse söin juuri:
- kananmunia 3 kpl
- kaksi isoa porkkanaa
- banaani
Mikä ateria tuo muka on?
Mitäs vikaa tuossa on? Ravitsemuksellisesti ihan hyvä setti. Tuosta saa proteiinia, hiilareita, kuituja ja vitamiineja oikein mukavasti.
"Ei ole maistuvaa"
Siksi ranskikset, valmislihapullat, sokerimehua ja sokerijugurttia.
Niin.
Pihi kaveri syö hiton terveellisesti ja edullisesti. Mutta siinä tulee se vaiva, ja kun makuhermot ovat tottuneet sokeriin ja roskaruokaan, perusruoka maistuu tylsältä.
Ei ole pitkää aikaa siitä kun kananmuna oli suorastaan myrkyllistä asiantuntijoiden mukaan ja nyt se onkin yhtäkkiä terveellistä?
Lukekaa vaikka noita vajaan 10 vuoden aikaisia kirjoituksia kananmunan haitallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pitkää aikaa siitä kun kananmuna oli suorastaan myrkyllistä asiantuntijoiden mukaan ja nyt se onkin yhtäkkiä terveellistä?
Lukekaa vaikka noita vajaan 10 vuoden aikaisia kirjoituksia kananmunan haitallisuudesta.
Kun ei syö kohtuuttomia määriä, kananmuna on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
-helppoa
-halpaa
-hyvää
-terveellistäkaikkia yhtä aikaa.. Aina joutuu jostain joustamaan. Jotenkin tuolla tavalla se perusajatus meni. Hitsi olisi pitänyt ottaa talteen. Se oli kyllä fiksu kommentti.
Miksi muka ei olisi? Ihan vaikka jo moni keitto täyttää nuo kaikki kohdat, ei vaadita mitään sen ihmeellisempiä keksintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Eläinrasva ja punainen liha ollut kanssa tapetilla ja suorastaan myrkyllistä vaikka totuus on että rasva hajoaa elimistössä vedeksi ja hiilidioksidiksi.
Sokeri ja hiilihydraatit muuttuvat haitalliseksi rasvaksi elimistössä jos niitä ei polta kuluttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei syö kohtuuttomia määriä, kananmuna on terveellistä.
Mikä tahansa on epäterveellistä jos syö ylenmäärin miksiköhän kananmuna otettiin syntipuksiksi.
Eihän tuo kananmuna nykyään edes ole enää edullista? Tai riisi.
Ja mitä terveellistä banaanissa on? Sehän on vaan sitä sokeria mistä sä syyllistät ihmisiä.
Mikä ihmeen tarve on kytätä muiden syömisiä ylipäätään?
Erikoista. Mun ruokakauppalasku on tippunut merkittävästi kun olen alkanut syömään terveellisesti. Ja painokin putoaa samalla, win win.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinrasva ja punainen liha ollut kanssa tapetilla ja suorastaan myrkyllistä vaikka totuus on että rasva hajoaa elimistössä vedeksi ja hiilidioksidiksi.
Sokeri ja hiilihydraatit muuttuvat haitalliseksi rasvaksi elimistössä jos niitä ei polta kuluttamalla.
Sokerilla on niin iso ylituotanto maailmalla että sitä on tungettava joka paikkaan.
Esim maustekurkku sokerillinen 2,99e/kg ja ei sokerillinen 6,95e/kg
Miksi monissa tuotteissa missä on sokeria myydään pilkkahintaan ja sokerittomat maksaa moninkertaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen nainen, paino alle 60kg. Syön vähärasvaisia lihoja joka viikko. Suoliston tulehdusarvo niin alhainen että kakkani kelpaisi ulosteensiirtoon.
Itse söin juuri:
- kananmunia 3 kpl
- kaksi isoa porkkanaa
- banaani
- papuja
Jo näistä tulee ihan oikea ateria. Ja hintaa tulee <0,50€.