Nuori nainen pyysi minulta rahaa Helsingin kadulla, olikohan huijari?
Tuli kadulla vastaan (forumin edessä). Pysäytti minut ja sanoi "olisiko auttaa, on niin tiukkaa kun olen opiskelija ja rahaa ei ole edes ruokaan." Kaivoin rahapussista hänelle n. 15 e edestä kolikoita. Hän sanoi kiitos. Jälkeenpäin jäin miettimään huijasiko hän minua? mitä olette mieltä?
Kommentit (44)
Jeesus sanoi: *Anna jokaiselle joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille joka sinulta lainaa pyytää.*
Tämä on tärkeää, koska siten me ymmärrämme miten Jumalakin kohtelee meitä. Antaa (armonsa) jokaiselle pyytävälle.
Mutta takaisin maanpinnalle, en minäkään noille mitään suuria summia anna - 2-10€/ pummí.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoi: *Anna jokaiselle joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille joka sinulta lainaa pyytää.*
Tämä on tärkeää, koska siten me ymmärrämme miten Jumalakin kohtelee meitä. Antaa (armonsa) jokaiselle pyytävälle.
Mutta takaisin maanpinnalle, en minäkään noille mitään suuria summia anna - 2-10€/ pummí.
Yhden kerran voi antaa mutta kun sama henkilö tulee mankumaan eikä ole tunnistavinaan edelliseltä kerralta, lataan turpaan. Suoraan turpaan. Jumala antaa armoa mutta minä en.
Yksi keino erottaa huijarit oikeista avun
tarpeessa olijoista on se, että tarjoutuu
ostamaan lähikaupasta 10-20 eurolla ruokaa kerjääjälle. Toisille kelpaa, toisille ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pyytänyt suikkaria rahasta?
Olen nainen :DD
Samanlainen suu naisellakin on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sama nainen on kerjännyt samalla tarinalla akselilla Porthania-Forum jo vuosia. Vähän pullukka, tumma suora tukka. Ihme että menee jollekulle vielä läpi opiskelijasta.
Vanhempi pullukka, puhuu ja liikkuu hitaasti?
Elämäm opiskelia
Minulta yksi nuori nainen pummasi rahaa, kun ei mukamas äiti antanut hänelle ruokaa. Annoin 2 eur. Hiukan myöhemmin hän pummasi toiselta henkilöltä samalla verukkeella. Sitten ko. tyttö kävi ostamassa tupakkaa läheisestä kaupasta. Eli se siitä nälästä. En enää koskaan anna senttiäkään kenellekään. Kiittäkää siitä tuota tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Nopee varvi tossa nurkan takana ja saat kympin. Ei suostunut eli huijarihan se.
Luulisi olleen valmis jotakun tekemään kympin eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa auttaa jos pystyy kun ei tiedä koska on itse samanlaisessa tilassa
Itse kävin ostamassa ruokaa eräälle joka valitti nälkäänsä. Rahaa en antanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sama nainen on kerjännyt samalla tarinalla akselilla Porthania-Forum jo vuosia. Vähän pullukka, tumma suora tukka. Ihme että menee jollekulle vielä läpi opiskelijasta.
Vanhempi pullukka, puhuu ja liikkuu hitaasti?
Monta muovikassia mukana, liikkuu P- junassa (M-junassa ennen kehärataa) väliä Hki-Martsari ja saattaa suuttua, jos ei ole rahaa / ei saa mielestään tarpeeksi rahaa? Muutin pk-seudulle ysärin puolivälissä ja siitä asti häneen ajoittain törmännyt.
Tuttu nainen. On pyytänyt minultakin rahaa ruokaan, mutta koitin tarjota kaupasta ostamani eväsleipää eikä kelvannut. Almuja en antanut, kun ties mihin narkkarin taskuun olisivat päätyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se naisenkin kieli tekee höpöä klitoriksellesi. Vai oletko jotenkin estoinen juntti?
Naisen kieli on yhtä tyhjän kanssa.
Mikäli törmäili mieshenkilöihin, niin tarvitsi varmaan rahaa ostaakseen Tinderin mieheltä seksiä.
Jokainen väittää olevansa köyhä...
Pidän huijareina (mitä ikinä tarkoittaakaan) jokaista kerjääjää, mutta annan silti useimmiten heille rahaa, koska ... no, koska kehtaavat pyytää. Käyttäköön mihin lystää.
Nimim. omatkin tulot alle 900 €/kk (työkyvyttömyyseläke)
Helsingin keskustassa aseman tienoilla ja Yliopistonkadulla liikkuu vaalea pitkähiuksinen pullukka parikymppinen tyttö. Tarina on aina sama, opintotuki ei ole tullut tilille ja juuri nyt ei ole yhtään rahaa. Olen nähnyt saman tyypin kertomassa samaa tarinaa vaikka kuinka monta kertaa, kun osuu työmatkani varrelle. On huijari, älä anna rahaa.
Tietysti oli huijari, mutta persaukinen toki silti, eli kyllä se raha tarpeeseen meni. Se tarve voi tosin olla esim. huumeet, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi keino erottaa huijarit oikeista avun
tarpeessa olijoista on se, että tarjoutuu
ostamaan lähikaupasta 10-20 eurolla ruokaa kerjääjälle. Toisille kelpaa, toisille ei.
Nämähän pyrkii ostamaan sitten jotain paljon kalliimpaa ja myyntikelpoista kun viet ne sinne kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti oli huijari, mutta persaukinen toki silti, eli kyllä se raha tarpeeseen meni. Se tarve voi tosin olla esim. huumeet, mutta kuitenkin.
Ensinnäkään en halua rahoittaa kenenkään päihteiden käyttöä. Toiseksi paheksun valehtelua päin naamaa. Jos kerjää, niin kerjää sitten edes rehellisesti.
Normaali nainen joka tuhlaa omat rahansa omaan ulkonäköön ja elämyksiin samalla kun olettää että voi pummia muilta (miehiltä) rahaa elämiseen
Klassikko hesestä. Käsi käy ja rahaa on vailla. Poliitikkomainen polkkatukka ja sininen takki.